Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 1.295 din 12 octombrie 2009  privind sesizarea grupurilor parlamentare ale Partidului Democrat-Liberal pentru constatarea neconstitutionalitatii motiunii de cenzura cu titlul Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 1.295 din 12 octombrie 2009 privind sesizarea grupurilor parlamentare ale Partidului Democrat-Liberal pentru constatarea neconstitutionalitatii motiunii de cenzura cu titlul "11 impotriva Romaniei", initiata de 123 de deputati si senatori ai grupurilor parlamentare ale PNL, UDMR si PSD + PC

EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009

Cu Adresa nr. 51/6.142 din 8 octombrie 2009, secretarul general al Camerei Deputaţilor a trimis Curţii Constituţionale sesizarea formulatã de grupurile parlamentare ale Partidului Democrat-Liberal din Camera Deputaţilor şi Senatul României, în temeiul dispoziţiilor <>art. 27 alin. (2) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, pentru constatarea neconstituţionalitãţii moţiunii de cenzurã cu titlul "11 împotriva României", iniţiatã la data de 6 octombrie 2009 de grupurile parlamentare ale PNL, UDMR şi PSD+PC.
Sesizarea a fost înregistratã la Curtea Constituţionalã sub nr. J 5.657 din 8 octombrie 2009 şi formeazã obiectul Dosarului nr. 7.645C/2009.
În motivarea sesizãrii se susţine cã moţiunea criticatã contravine prevederilor art. 113 alin. (4) din Constituţia României, deoarece iniţiatorii acesteia au mai promovat o moţiune de cenzurã în cursul actualei sesiuni parlamentare, respinsã în şedinţa Camerelor reunite ale Parlamentului din 24 septembrie 2009.
Sesizarea a fost trimisã preşedinţilor celor douã Camere ale Parlamentului, pentru a comunica punctele de vedere ale birourilor permanente.
Preşedinţii celor douã Camere ale Parlamentului nu au comunicat Curţii Constituţionale punctele de vedere ale birourilor permanente.

CURTEA,

examinând sesizarea de neconstituţionalitate, raportul întocmit de judecãtorul raportor, moţiunea de cenzurã din 6 octombrie 2009, intitulatã "11 împotriva României", şi moţiunea de cenzurã cu titlul "Guvernul P.D.L.-P.S.D. a hotãrât: Decât muncã fãrã rost, mai bine puţin şi prost", iniţiatã la data de 17 septembrie 2009, extrasul din stenograma şedinţei comune a Camerei Deputaţilor şi Senatului din 24 septembrie 2009 şi dispoziţiile <>Legii nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, reţine urmãtoarele:
1. Atribuţiile Curţii Constituţionale sunt prevãzute în art. 146 din Constituţia României şi în <>art. 11 din Legea nr. 47/1992 , dupã cum urmeazã:
a) se pronunţã asupra constituţionalitãţii legilor, înainte de promulgarea acestora, la sesizarea Preşedintelui României, a unuia dintre preşedinţii celor douã Camere, a Guvernului, a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, a Avocatului Poporului, a unui numãr de cel puţin 50 de deputaţi sau de cel puţin 25 de senatori, precum şi, din oficiu, asupra iniţiativelor de revizuire a Constituţiei;
b) se pronunţã asupra constituţionalitãţii tratatelor sau a altor acorduri internaţionale, la sesizarea unuia dintre preşedinţii celor douã Camere, a unui numãr de cel puţin 50 de deputaţi sau de cel puţin 25 de senatori;
c) se pronunţã asupra constituţionalitãţii regulamentelor Parlamentului, la sesizarea unuia dintre preşedinţii celor douã Camere, a unui grup parlamentar sau a unui numãr de cel puţin 50 de deputaţi sau de cel puţin 25 de senatori;
d) hotãrãşte asupra excepţiilor de neconstituţionalitate privind legile şi ordonanţele, ridicate în faţa instanţelor judecãtoreşti sau de arbitraj comercial; excepţia de neconstituţionalitate poate fi ridicatã şi direct de Avocatul Poporului;
e) soluţioneazã conflictele juridice de naturã constituţionalã dintre autoritãţile publice, la cererea Preşedintelui României, a unuia dintre preşedinţii celor douã Camere, a primului-ministru sau a preşedintelui Consiliului Superior al Magistraturii;
f) vegheazã la respectarea procedurii pentru alegerea Preşedintelui României şi confirmã rezultatele sufragiului;
g) constatã existenţa împrejurãrilor care justificã interimatul în exercitarea funcţiei de Preşedinte al României şi comunicã cele constatate Parlamentului şi Guvernului;
h) dã aviz consultativ pentru propunerea de suspendare din funcţie a Preşedintelui României;
i) vegheazã la respectarea procedurii pentru organizarea şi desfãşurarea referendumului şi confirmã rezultatele acestuia;
j) verificã îndeplinirea condiţiilor pentru exercitarea iniţiativei legislative de cãtre cetãţeni;
k) hotãrãşte asupra contestaţiilor care au ca obiect constituţionalitatea unui partid politic;
l) îndeplineşte şi alte atribuţii prevãzute de legea organicã a Curţii.
2. Competenţa Curţii Constituţionale este reglementatã limitativ, Curtea nefiind abilitatã sã îndeplineascã alte atribuţii decât cele stabilite prin Constituţie şi prin legea sa de organizare şi funcţionare. Controlul constituţionalitãţii moţiunilor de cenzurã nu intrã în atribuţiile Curţii Constituţionale.
3. Prevederile art. 146 lit. c) din Constituţie, ale art. 11 lit. c) şi ale <>art. 27 şi 28 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, invocate de autorii sesizãrii de neconstituţionalitate în susţinerea sesizãrii, nu justificã exercitarea de cãtre Curtea Constituţionalã a controlului constituţionalitãţii moţiunilor de cenzurã, deoarece textele menţionate se referã explicit la controlul asupra regulamentelor Parlamentului, şi nu asupra actelor juridice de aplicare a acestora.

Pentru aceste considerente, în baza art. 146 din Constituţia României şi a <>art. 11 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale,

CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
În numele legii
DECIDE:

Respinge ca inadmisibilã sesizarea grupurilor parlamentare ale Partidului Democrat-Liberal pentru constatarea neconstituţionalitãţii moţiunii de cenzurã cu titlul "11 împotriva României", iniţiatã de 123 de deputaţi şi senatori ai grupurilor parlamentare ale PNL, UDMR şi PSD + PC.
Definitivã şi general obligatorie.
Decizia se comunicã preşedinţilor celor douã Camere ale Parlamentului şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Dezbaterea a avut loc la data de 12 octombrie 2009 şi la aceasta au participat: Ioan Vida, preşedinte, Nicolae Cochinescu, Aspazia Cojocaru, Acsinte Gaspar, Ion Predescu, Puskas Valentin Zoltan, Tudorel Toader, Augustin Zegrean, judecãtori.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent,
Afrodita Laura Tutunaru

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016