Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 1.284 din 2 decembrie 2008  referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor   art. 5 din Ordonanta Guvernului nr. 84/2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 1.284 din 2 decembrie 2008 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 5 din Ordonanta Guvernului nr. 84/2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor

EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 884 din 29 decembrie 2008

Ioan Vida - preşedinte
Nicolae Cochinescu - judecãtor
Aspazia Cojocaru - judecãtor
Acsinte Gaspar - judecãtor
Petre Lãzãroiu - judecãtor
Ion Predescu - judecãtor
Puskas Valentin Zoltan - judecãtor
Tudorel Toader - judecãtor
Augustin Zegrean - judecãtor
Antonia Constantin - procuror
Gabriela Dragomirescu - magistrat-asistent-şef

Pe rol se aflã soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a <>Ordonanţei Guvernului nr. 84/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţã a persoanelor, excepţie ridicatã de Maria Igiescu în Dosarul nr. 20.011/3/CA/2007 al Tribunalului Bucureşti - Secţia a IX-a contencios administrativ şi fiscal.
La apelul nominal rãspunde, pentru Ministerul Administraţiei şi Internelor - Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor, consilier juridic Anne-Marie Tancu, cu delegaţie la dosar, constatându-se lipsa autorului excepţiei şi a celorlalte pãrţi, faţã de care procedura de citare este legal îndeplinitã.
Cauza fiind în stare de judecatã, preşedintele Curţii dã cuvântul reprezentantului pãrţii prezente, care solicitã respingerea excepţiei ca fiind neîntemeiatã.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca fiind inadmisibilã, deoarece prin criticile formulate se solicitã completarea legii, ceea ce excedeazã competenţei Curţii Constituţionale.

CURTEA,

având în vedere actele şi lucrãrile dosarului, reţine urmãtoarele:
Prin Încheierea din 21 martie 2008, pronunţatã în Dosarul nr. 20.011/3/CA/2007, Tribunalul Bucureşti - Secţia a IX-a contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţionalã cu excepţia de neconstituţionalitate a <>Ordonanţei Guvernului nr. 84/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţã a persoanelor. Excepţia a fost ridicatã de Maria Igiescu într-o cauzã de contencios administrativ având ca obiect obligarea la emiterea unui act administrativ.
În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate se susţine cã <>Ordonanţa Guvernului nr. 84/2001 contravine, în ordinea invocãrii lor, prevederilor constituţionale ale art. 16, art. 21 şi art. 1 alin. (5), precum şi ale art. 6 par. 1 din Convenţia pentru apãrarea drepturilor omului şi a libertãţilor fundamentale şi ale art. 10 din Declaraţia Universalã a Drepturilor Omului.
Tribunalul Bucureşti - Secţia a IX-a contencios administrativ şi fiscal apreciazã cã excepţia este neîntemeiatã, întrucât textele de lege criticate nu "statueazã asupra unor privilegii sau discriminãri, ci stabilesc atribuţiile unui serviciu public comunitar". De altfel, critica este în legãturã cu lacune ale textului de lege, a cãror soluţionare excedeazã competenţei Curţii Constituţionale.
În conformitate cu dispoziţiile <>art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , încheierea de sesizare a fost comunicatã preşedinţilor celor douã Camere ale Parlamentului, Guvernului, precum şi Avocatului Poporului, pentru a-şi formula punctele de vedere cu privire la excepţia de neconstituţionalitate.
Avocatul Poporului considerã cã <>art. 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 84/2001 este constituţional.
Preşedinţii celor douã Camere ale Parlamentului şi Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere.

CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecãtorul-raportor, concluziile pãrţii prezente şi ale procurorului, dispoziţiile de lege criticate raportate la prevederile Constituţiei, precum şi <>Legea nr. 47/1992 , reţine urmãtoarele:
Curtea Constituţionalã a fost legal sesizatã şi este competentã, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, ale art. 1 alin. (2), ale <>art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992 , sã soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.
Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie, potrivit încheierii de sesizare, prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 84/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţã a persoanelor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 544 din 1 septembrie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. În realitate, din motivarea acesteia rezultã cã sunt criticate doar prevederile art. 5 din aceasta. În consecinţã, prin prezenta decizie, Curtea Constituţionalã urmeazã sã se pronunţe doar cu privire la constituţionalitatea acestui text de lege. Art. 5 din ordonanţã stabileşte atribuţiile principale ale serviciilor publice comunitare.
Autorul excepţiei susţine cã prin aceste prevederi de lege sunt încãlcate dispoziţiile constituţionale ale art. 1 alin. (5) - "În România, respectarea Constituţiei, a supremaţiei sale şi a legilor este obligatorie" -, ale art. 16 - "Egalitatea în drepturi" şi ale art. 21 - "Accesul liber la justiţie", precum şi ale art. 10 din Declaraţia Universalã a Drepturilor Omului şi ale art. 6 par. 1 din Convenţia pentru apãrarea drepturilor omului şi a libertãţilor fundamentale.
Examinând excepţia ridicatã, Curtea reţine cã, în esenţã, în opinia autorului acesteia, neconstituţionalitatea <>Ordonanţei Guvernului nr. 84/2001 constã în aceea cã art. 5 nu stabileşte "nicio sancţiune în cazul neîndeplinirii atribuţiei prevãzute de ordonanţã, încurajeazã şi poate da naştere la abuzuri sãvârşite de cãtre serviciile publice comunitare".
Curtea constatã cã excepţia urmeazã a fi respinsã, întrucât criticile formulate privesc lipsa de reglementare. Or, acest aspect nu intrã în competenţa sa de soluţionare, întrucât Constituţia şi <>Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale îi stabilesc expres şi limitativ atribuţiile.

Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al <>art. 29 din Legea nr. 47/1992 ,

CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
În numele legii
DECIDE:

Respinge excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 84/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţã a persoanelor, excepţie ridicatã de Maria Igiescu în Dosarul nr. 20.011/3/CA/2007 al Tribunalului Bucureşti - Secţia a IX-a contencios administrativ şi fiscal.
Definitivã şi general obligatorie.
Pronunţatã în şedinţa publicã din data de 2 decembrie 2008.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent-şef,
Gabriela Dragomirescu
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016