Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 1.188 din 20 septembrie 2011  referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 266-287^18 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 1.188 din 20 septembrie 2011 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 266-287^18 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii

EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 819 din 21 noiembrie 2011

    Augustin Zegrean - preşedinte
    Aspazia Cojocaru - judecãtor
    Acsinte Gaspar - judecãtor
    Petre Lãzãroiu - judecãtor
    Mircea Ştefan Minea - judecãtor
    Iulia Antoanella Motoc - judecãtor
    Ion Predescu - judecãtor
    Tudorel Toader - judecãtor
    Mihaela Senia Costinescu - magistrat-asistent-şef

    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Carmen-Cãtãlina Gliga.

    Pe rol se aflã soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 266-287^18 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, excepţie ridicatã de Societatea Comercialã "Protector Internaţional Security Corporation" - S.R.L. din Petroşani în Dosarul nr. 815/57/2010 al Curţii de Apel Alba Iulia - Secţia de contencios administrativ şi fiscal şi care formeazã obiectul Dosarului nr. 3.623D/2010.
    La apelul nominal lipsesc pãrţile, faţã de care procedura de citare a fost legal îndeplinitã.
    Cauza fiind în stare de judecatã, preşedintele acordã cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca neîntemeiatã.

                               CURTEA,
având în vedere actele şi lucrãrile dosarului, reţine urmãtoarele:
    Prin Încheierea din 28 iulie 2010, pronunţatã în Dosarul nr. 815/57/2010, Curtea de Apel Alba Iulia - Secţia de contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţionalã pentru soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 266-287^18 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii.
    Excepţia a fost ridicatã de Societatea Comercialã "Protector Internaţional Security Corporation" - S.R.L. din Petroşani într-o cauzã având ca obiect soluţionarea plângerii formulate împotriva deciziei emise de Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
    În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate, în esenţã, autorul acesteia susţine cã prin articolele criticate s-a instituit o procedurã specialã de contestare a actelor de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, derogatorie de la procedura de drept comun. Cum legea de aprobare a Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 nu este o lege organicã, iar prin lege ordinarã nu poate fi reglementat contenciosul administrativ, reiese cã dispoziţiile criticate sunt neconstituţionale.
    Curtea de Apel Alba Iulia - Secţia de contencios administrativ şi fiscal apreciazã cã dispoziţiile legale criticate sunt constituţionale, deoarece actul normativ, fiind adoptat în temeiul şi cu respectarea dispoziţiilor art. 115 alin. (4) din Legea fundamentalã, poate dispune într-un domeniu rezervat legii organice, iar opţiunea pentru una dintre cele douã posibilitãţi - calea administrativ-jurisdicţionalã, în condiţiile ordonanţei de urgenţã criticate, sau calea justiţiei, în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, plaseazã persoanele vãtãmate în situaţii juridice diferite.
    În conformitate cu dispoziţiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicatã preşedinţilor celor douã Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi formula punctele de vedere cu privire la excepţia de neconstituţionalitate.
    Avocatul Poporului a transmis punctul sãu de vedere cu Adresa nr. 8.679 din 3 septembrie 2010, înregistratã la Curtea Constituţionalã cu nr. 13.011 din 6 septembrie 2010, apreciind cã stabilirea procedurii de soluţionare a plângerii formulate împotriva deciziei pronunţate de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, potrivit dispoziţiilor art. 304^1 din Codul de procedurã civilã, reprezintã expresia aplicãrii prevederilor constituţionale invocate de autorul excepţiei.
    Preşedinţii celor douã Camere ale Parlamentului şi Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la excepţia de neconstituţionalitate.

                               CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecãtorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate raportate la prevederile Constituţiei, precum şi Legea nr. 47/1992, reţine urmãtoarele:
    Curtea Constituţionalã a fost legal sesizatã şi este competentã, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, sã soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.
    Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie prevederile art. 266-287^18 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 418 din 15 mai 2006. Dispoziţiile reglementeazã procedura de soluţionare a contestaţiilor în faţa Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
    În opinia autorului excepţiei de neconstituţionalitate, prevederile legale criticate contravin dispoziţiilor constituţionale cuprinse în art. 1 alin. (5) - Statul român, art. 21 - Accesul liber la justiţie, art. 52 - Dreptul persoanei vãtãmate de o autoritate publicã, art. 53 - Restrângerea exerciţiului unor drepturi sau al unor libertãţi, art. 73 - Categorii de legi, art. 76 - Adoptarea legilor şi a hotãrârilor şi art. 115 alin. (1)-(4) - Delegarea legislativã.
    Ulterior sesizãrii Curţii, prevederi cuprinse în art. 266-287^18 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 au fost modificate, completate şi abrogate prin articolul unic pct. 30-44 din Legea nr. 278/2010 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 76/2010 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 898 din 31 decembrie 2010.
    Examinând excepţia de neconstituţionalitate, Curtea constatã cã, asupra constituţionalitãţii dispoziţiilor criticate, sub aspectul criticilor de neconstituţionalitate extrinsecã, s-a pronunţat în mai multe rânduri, de exemplu prin Decizia nr. 690 din 11 septembrie 2007, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 668 din 1 octombrie 2007, prin Decizia nr. 887 din 16 octombrie 2007, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 779 din 16 noiembrie 2007, sau prin Decizia nr. 1.098 din 15 octombrie 2008, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 791 din 26 noiembrie 2008. Cu acele prilejuri s-a reţinut netemeinicia criticilor invocate, iar raţiunile care au stat la baza adoptãrii soluţiei anterioare îşi pãstreazã valabilitatea şi în prezent, astfel încât aceasta se impune a fi menţinutã.

    Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) şi art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

                        CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
                            În numele legii
                               DECIDE:

    Respinge, ca neîntemeiatã, excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 266-287^18 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, excepţie ridicatã de Societatea Comercialã "Protector Internaţional Security Corporation" - S.R.L. din Petroşani în Dosarul nr. 815/57/2010 al Curţii de Apel Alba Iulia - Secţia de contencios administrativ şi fiscal.
    Definitivã şi general obligatorie.
    Pronunţatã în şedinţa publicã din data de 20 septembrie 2011.


             PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,
                     AUGUSTIN ZEGREAN

                 Magistrat-asistent-şef,
                Mihaela Senia Costinescu
                      ___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016