Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 1.180 din 13 decembrie 2007  referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor titlului VII - Regimul stabilirii si platii despagubirilor aferente imobilelor preluate in mod abuziv din   Legea nr. 247/2005 privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei, precum si unele masuri adiacente    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 1.180 din 13 decembrie 2007 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor titlului VII - Regimul stabilirii si platii despagubirilor aferente imobilelor preluate in mod abuziv din Legea nr. 247/2005 privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei, precum si unele masuri adiacente

EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 57 din 24 ianuarie 2008
Acsinte Gaspar - preşedinte
Nicolae Cochinescu - judecãtor
Aspazia Cojocaru - judecãtor
Ion Predescu - judecãtor
Puskas Valentin Zoltan - judecãtor
Augustin Zegrean - judecãtor
Simona Ricu - procuror
Maria Bratu - magistrat-asistent

Pe rol se aflã soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor titlului VII - Regimul stabilirii şi plãţii despãgubirilor aferente imobilelor preluate în mod abuziv din <>Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietãţii şi justiţiei, precum şi unele mãsuri adiacente, excepţie ridicatã de Elena Bostan, Ruxandra Bostan, Tatiana Strujan, Elena Onu, Natalia Aioanei şi Marioara Sauciuc în Dosarul nr. 12.049/99/2005 al Curţii de Apel Iaşi - Secţia civilã.
La apelul nominal lipsesc pãrţile, faţã de care procedura de citare a fost legal îndeplinitã.
Cauza este în stare de judecatã. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei ca inadmisibilã, întrucât, ulterior sesizãrii Curţii, prevederile titlului VII al <>Legii nr. 247/2005 au fost modificate şi completate prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 81/2007 şi prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 93/2007 , iar aceste modificãri şi completãri nu au mai pãstrat soluţia legislativã criticatã de autorii excepţiei.

CURTEA,
având în vedere actele şi lucrãrile dosarului, constatã urmãtoarele:
Prin Încheierea din 28 martie 2007, pronunţatã în Dosarul nr. 12.049/99/2005, Curtea de Apel Iaşi - Secţia civilã a sesizat Curtea Constituţionalã cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor titlului VII - Regimul stabilirii şi plãţii despãgubirilor aferente imobilelor preluate în mod abuziv din <>Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietãţii şi justiţiei, precum şi unele mãsuri adiacente.
Excepţia a fost ridicatã de Elena Bostan, Ruxandra Bostan, Tatiana Strujan, Elena Onu, Natalia Aioanei şi Marioara Sauciuc.
În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate se susţine "cã limitarea mãsurilor reparatorii la acordarea de titluri de valoare este neconstituţionalã, reprezentând o îngrãdire a dreptului de proprietate".
Curtea de Apel Iaşi - Secţia civilã apreciazã cã prevederile de lege criticate nu contravin dispoziţiilor constituţionale.
Potrivit <>art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , încheierea de sesizare a fost comunicatã preşedinţilor celor douã Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.
Guvernul considerã excepţia neîntemeiatã, arãtând cã aspectele invocate de autoarele excepţiei vizeazã, de fapt, o soluţie legislativã ce ţine de competenţa exclusivã a legiuitorului.
Avocatul Poporului considerã cã textele de lege criticate sunt constituţionale.
Preşedinţii celor douã Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului şi Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecãtorul-raportor, concluziile procurorului, prevederile de lege criticate, raportate la dispoziţiile Constituţiei, precum şi <>Legea nr. 47/1992 , reţine urmãtoarele:
Curtea Constituţionalã a fost legal sesizatã şi este competentã, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, precum şi ale art. 1 alin. (2), ale <>art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992 , sã soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.
Examinând excepţia, Curtea reţine cã, ulterior sesizãrii sale prin Încheierea din 28 martie 2007, prevederile titlului VII al <>Legii nr. 247/2005 au fost modificate şi completate prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 81/2007 pentru accelerarea procedurii de acordare a despãgubirilor aferente imobilelor preluate în mod abuziv, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 446 din 29 iunie 2007, şi prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 93/2007 pentru modificarea şi completarea titlului VII din <>Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietãţii şi justiţiei, precum şi unele mãsuri adiacente, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 671 din 1 octombrie 2007.
Curtea constatã cã, prin modificãrile şi completãrile aduse titlului VII al <>Legii nr. 247/2005 , nu a mai fost pãstratã soluţia legislativã criticatã de autorii excepţiei, anume cã mãsurile reparatorii acordate în baza <>Legii nr. 10/2001 se limiteazã numai la titluri de valoare. Astfel, potrivit modificãrilor şi completãrilor aduse prin cele douã ordonanţe, persoanele cãrora li s-a stabilit un drept de creanţã asupra statului român ca urmare a aplicãrii <>Legii nr. 10/2001 şi a altor acte normative precizate în titlul VII al <>Legii nr. 247/2005 pot primi în numerar o sumã de pânã la 500.000 lei.
Aşa fiind, având în vedere dispoziţiile <>art. 29 alin. (1) teza întâi din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, potrivit cãrora aceasta "decide asupra excepţiilor ridicate în faţa instanţelor judecãtoreşti sau de arbitraj comercial privind neconstituţionalitatea unei legi sau ordonanţe ori a unei dispoziţii dintr-o lege sau dintr-o ordonanţã în vigoare [... ]", coroborate cu prevederile alin. (6) ale aceluiaşi articol din lege, excepţia urmeazã a fi respinsã ca devenitã inadmisibilã.

Pentru motivele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al <>art. 29 din Legea nr. 47/1992 ,

CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
În numele legii
DECIDE:

Respinge, ca devenitã inadmisibilã, excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor titlului VII - Regimul stabilirii şi plãţii despãgubirilor aferente imobilelor preluate în mod abuziv din <>Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietãţii şi justiţiei, precum şi unele mãsuri adiacente, excepţie ridicatã de Elena Bostan, Ruxandra Bostan, Tatiana Strujan, Elena Onu, Natalia Aioanei şi Marioara Sauciuc în Dosarul nr. 12.049/99/2005 al Curţii de Apel Iaşi - Secţia civilã.
Definitivã şi general obligatorie.
Pronunţatã în şedinţa publicã din data de 13 decembrie 2007.

PREŞEDINTE,
ACSINTE GASPAR

Magistrat-asistent,
Maria Bratu

-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016