Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 1.142 din 16 octombrie 2008  referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor   art. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2007 privind unele masuri de reglementare a drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici pana la intrarea in vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare si alte drepturi ale functionarilor publici, precum si cresterile salariale care se acorda functionarilor publici in anul 2007    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 1.142 din 16 octombrie 2008 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2007 privind unele masuri de reglementare a drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici pana la intrarea in vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare si alte drepturi ale functionarilor publici, precum si cresterile salariale care se acorda functionarilor publici in anul 2007

EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 775 din 19 noiembrie 2008

Ioan Vida - preşedinte
Nicolae Cochinescu - judecãtor
Aspazia Cojocaru - judecãtor
Acsinte Gaspar - judecãtor
Ion Predescu - judecãtor
Petre Lãzãroiu - judecãtor
Puskas Valentin Zoltan - judecãtor
Tudorel Toader - judecãtor
Augustin Zegrean - judecãtor
Antonia Constantin - procuror
Mihai Paul Cotta - magistrat-asistent

Pe rol se aflã soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007 privind unele mãsuri de reglementare a drepturilor salariale şi a altor drepturi ale funcţionarilor publici pânã la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare şi alte drepturi ale funcţionarilor publici, precum şi creşterile salariale care se acordã funcţionarilor publici în anul 2007, excepţie ridicatã de Sindicatul salariaţilor din administraţia publicã Dolj în Dosarul nr. 4.197/63/2008 al Tribunalului Dolj - Secţia de contencios administrativ şi fiscal.
La apelul nominal lipsesc pãrţile, faţã de care procedura de citare a fost legal îndeplinitã.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca neîntemeiatã, considerând cã textele legale criticate nu sunt discriminatorii.

CURTEA,

având în vedere actele şi lucrãrile dosarului, reţine urmãtoarele:
Prin Încheierea din 13 mai 2008, pronunţatã în Dosarul nr. 4.197/63/2008, Tribunalul Dolj - Secţia de contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţionalã cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007 , excepţie ridicatã de Sindicatul salariaţilor din administraţia publicã Dolj în cauza ce are ca obiect judecarea cererii formulate de autorul excepţiei pentru acordarea unor drepturi bãneşti.
În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorul acesteia susţine urmãtoarele:
<>Art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007 contravine dispoziţiilor art. 16 din Constituţie, deoarece, prin prevederile legale, este stabilit un nivel inferior al drepturilor salariale acordate funcţionarilor publici nivelului stabilit prin negocierile privind încheierea contractului colectiv de muncã unic la nivel naţional pe perioada 2007-2010. Prin contractul colectiv de muncã încheiat anterior adoptãrii prevederilor legale criticate a fost stabilit nivelul minim al salariului de bazã la care funcţionarii publici din cadrul Primãriei Municipiului Craiova au dreptul.
Tribunalul Dolj - Secţia de contencios administrativ şi fiscal apreciazã cã excepţia este inadmisibilã, deoarece textul de lege nu are nicio legãturã cu principiul constituţional al egalitãţii în faţa legii.
Potrivit prevederilor <>art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , încheierea de sesizare a fost comunicatã preşedinţilor celor douã Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi formula punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.
Avocatul Poporului considerã cã dispoziţiile legale criticate sunt constituţionale. Se aratã cã textul de lege nu încalcã, sub niciun aspect, prevederile constituţionale invocate, criticile de neconstituţionalitate având în vedere aspecte privind modul de interpretare şi aplicare a legii.
Preşedinţii celor douã Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecãtorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi <>Legea nr. 47/1992 , reţine urmãtoarele:
Curtea Constituţionalã a fost legal sesizatã şi este competentã, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, ale art. 1 alin. (2), ale <>art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992 , sã soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.
Obiectul excepţiei îl constituie dispoziţiile <>art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 66 din 29 ianuarie 2007, aprobatã prin <>Legea nr. 232/2007 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 474 din 16 iulie 2007. Textul de lege criticat are urmãtoarea redactare:
- Art. 4: "Salariul de bazã se stabileşte în funcţie de categorie, de clasã, care reflectã nivelul studiilor necesare exercitãrii funcţiei publice, şi, dupã caz, de gradul profesional al funcţiei publice, precum şi în raport cu nivelul la care se presteazã activitatea, respectiv la nivel central sau local, potrivit anexelor nr. 1-6."
Autorul excepţiei susţine cã prevederile legale criticate sunt neconstituţionale în raport cu art. 16 din Constituţie referitor la egalitatea în drepturi.
Examinând excepţia de neconstituţionalitate, Curtea constatã urmãtoarele:
Dispoziţiile legale criticate reglementeazã doar elementele sistemului de salarizare a funcţionarilor publici, cu referire specialã la salariile de bazã, conform anexelor nr. 1-6 din ordonanţã.
Rezultã cã <>art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007 se referã, în mod egal, la toţi funcţionarii publici, în raport cu criteriile impuse de text, fãrã sã instituie privilegii sau discriminãri.
Curtea constatã, totodatã, cã susţinerile autorului excepţiei referitoare la valabilitatea şi aplicabilitatea contractului colectiv de muncã unic la nivel naţional, precum şi eventuala nerespectare a anumitor clauze ale acestuia nu constituie aspecte de constituţionalitate, ci de aplicare a legii.

Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al <>art. 29 din Legea nr. 47/1992 ,

CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
În numele legii
DECIDE:

Respinge excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007 privind unele mãsuri de reglementare a drepturilor salariale şi a altor drepturi ale funcţionarilor publici pânã la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare şi alte drepturi ale funcţionarilor publici, precum şi creşterile salariale care se acordã funcţionarilor publici în anul 2007, excepţie ridicatã de Sindicatul salariaţilor din administraţia publicã Dolj în Dosarul nr. 4.197/63/2008 al Tribunalului Dolj - Secţia de contencios administrativ şi fiscal.
Definitivã şi general obligatorie.
Pronunţatã în şedinţa publicã din data de 16 octombrie 2008.

PREŞEDINTELE
CURŢII CONSTITUŢIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent,
Mihai Paul Cotta

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016