Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 1.074/EN din 6 iulie 2004  privind implementarea serviciului universal in sectorul comunicatiilor electronice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 1.074/EN din 6 iulie 2004 privind implementarea serviciului universal in sectorul comunicatiilor electronice

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN COMUNICATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 750 din 18 august 2004

În temeiul prevederilor <>art. 38 alin. (1), (3) şi (5) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 , precum şi ale art. 4 alin. (4), art. 9 alin. (2) şi (3), art. 10 alin. (10) şi ale <>art. 13 alin. (2) din Legea nr. 304/2003 pentru serviciul universal şi drepturile utilizatorilor cu privire la reţelele şi serviciile de comunicaţii electronice,
având în vedere <>Ordinul ministrului comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei nr. 184/2004 pentru aprobarea Documentului de politicã şi strategie privind implementarea serviciului universal în sectorul comunicaţiilor electronice,

preşedintele Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii emite prezenta decizie.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prezenta decizie reglementeazã modalitãţile de implementare a serviciului universal în sectorul comunicaţiilor electronice, prin stabilirea condiţiilor şi a procedurii de desemnare a furnizorilor de serviciu universal, astfel cum aceştia sunt definiţi la <>art. 2 alin. (1) lit. g) din Legea nr. 304/2003 pentru serviciul universal şi drepturile utilizatorilor cu privire la reţelele şi serviciile de comunicaţii electronice, precum şi prin stabilirea mecanismului de compensare a costului net determinat de furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal.
(2) În aplicarea prevederilor prezentei decizii, Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Comunicaţii, denumitã în continuare ANRC, va urmãri asigurarea dreptului de acces la serviciul universal pe întregul teritoriu al României, cu respectarea principiului neutralitãţii tehnologice, prin realizarea obiectivelor prevãzute în <>Ordinul ministrului comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei nr. 184/2004 pentru aprobarea Documentului de politicã şi strategie privind implementarea serviciului universal în sectorul comunicaţiilor electronice.
ART. 2
(1) Serviciile incluse în sfera serviciului univesal, care fac obiectul prezentei decizii, sunt:
a) furnizarea accesului la reţeaua publicã de telefonie, la un punct fix;
b) accesul la telefoanele publice cu platã.
(2) Dreptul de acces la serviciul prevãzut la alin. (1) lit. a) este asigurat prin instalarea de telecentre, în condiţiile secţiunii 1 a cap. II, precum şi prin acordarea de subvenţii, în condiţiile secţiunii a 2-a a cap. II.
(3) Dreptul de acces la serviciul prevãzut la alin. (1) lit. b) este asigurat prin instalarea de telefoane publice cu platã, în condiţiile secţiunii 1 a cap. II.
(4) Pot fi desemnaţi ca furnizori de serviciu universal:
a) pentru serviciul prevãzut la alin. (1) lit. a), în vederea instalãrii de telecentre, precum şi pentru serviciul prevãzut la alin. (1) lit. b), persoanele care sunt, cumulativ, furnizori de reţele publice de comunicaţii electronice şi de servicii de telefonie destinate publicului;
b) pentru serviciul prevãzut la alin. (1) lit. a), în vederea acordãrii de subvenţii, furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului.
ART. 3
(1) În înţelesul prezentei decizii, urmãtorii termeni se definesc astfel:
a) servicii de acces la reţeaua publicã de telefonie punerea la dispoziţia utilizatorilor finali, pe baza unui contract în formã scrisã şi în schimbul unui tarif periodic, de regulã lunar, a echipamentelor sau serviciilor necesare pentru ca aceştia sã poatã beneficia de servicii de telefonie destinate publicului;
b) localitãţi eligibile - localitãţile care nu beneficiazã de servicii de acces la reţeaua publicã de telefonie, la un punct fix, sau de un mijloc rezonabil de acces la serviciul de telefonie destinat publicului, precum şi cele în care penetrarea acestor servicii nu este suficientã în vederea satisfacerii necesitãţilor rezonabile ale utilizatorilor finali;
c) telecentru - spaţiul pus la dispoziţia publicului, în cadrul cãruia se furnizeazã accesul la o reţea publicã de telefonie, la un punct fix, astfel încât utilizatorii finali sã poatã iniţia şi primi apeluri telefonice locale, naţionale şi internaţionale, comunicaţii prin fax şi comunicaţii de date la o ratã de transfer suficientã pentru a permite accesul funcţional la Internet; caracteristicile tehnico-economice de bazã ale telecentrelor sunt prevãzute în anexa nr. 1;
d) familie - soţul şi soţia, bãrbatul şi femeia necãsãtoriţi sau persoanã singurã şi, acolo unde este cazul, rudele lor pânã la gradul al IV-lea inclusiv, care locuiesc şi gospodãresc împreunã.
(2) Prin sintagma care locuiesc şi gospodãresc împreunã, prevãzutã la alin. (1) lit. d), se înţelege persoanele care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) au domiciliul sau, dupã caz, reşedinţa comunã;
b) contribuie împreunã la achiziţionarea sau la realizarea unor bunuri şi a unor venituri rezultate din valorificarea acestora ori la consumul acestora.
(3) Beneficiazã de prevederile prezentei decizii şi familiile constituite din cetãţeni ai altor state sau apatrizi, care au reşedinţa sau, dupã caz, domiciliul în România, în condiţiile legislaţiei române.
(4) În cuprinsul prezentei decizii sunt, de asemenea, aplicabile definiţiile prevãzute la <>art. 2 pct. 12 din Legea nr. 676/2001 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul telecomunicaţiilor, cu modificãrile ulterioare, la <>art. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 34/2002 privind accesul la reţelele publice de comunicaţii electronice şi la infrastructura asociatã, precum şi interconectarea acestora, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 527/2002 , la <>art. 2 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 , şi la <>art. 2 alin. (1) din Legea nr. 304/2003 .

CAP. II
Mãsuri în vederea realizãrii obiectivelor politicii şi strategiei privind implementarea serviciului universal

SECŢIUNEA 1
Furnizarea accesului la reţeaua publicã de telefonie, la un punct fix, prin intermediul telecentrelor, şi a accesului la telefoanele publice cu platã

ART. 4
În vederea îndeplinirii obiectivului privind asigurarea disponibilitãţii, calitãţii şi accesibilitãţii acelor servicii din sfera serviciului universal care reprezintã mijloace rezonabile de acces la serviciul de telefonie destinat publicului, ANRC va impune în sarcina furnizorilor de serviciu universal desemnaţi obligaţia de a asigura furnizarea accesului la reţeaua publicã de telefonie, la un punct fix, prin intermediul telecentrelor, şi furnizarea accesului la telefoanele publice cu platã, la tarife accesibile şi la un anumit nivel de calitate, în acele localitãţi stabilite de cãtre ANRC, pe baza unui studiu la nivel naţional, ca fiind localitãţi eligibile.
ART. 5
Localitãţile în care se vor instala cu prioritate telecentre şi telefoane publice cu platã vor fi alese dintre localitãţile eligibile, avându-se în vedere gradul de disponibilitate a serviciilor de telefonie destinate publicului, numãrul de locuitori şi eficienţa implementãrii unor astfel de proiecte.
ART. 6
(1) În localitãţile alese în conformitate cu prevederile art. 5, ANRC va desemna, prin licitaţie sau, ca excepţie, din oficiu, furnizorii de serviciu universal care vor avea obligaţia de a asigura furnizarea accesului la reţeaua publicã de telefonie, la un punct fix, prin intermediul telecentrelor, şi/sau a accesului la telefoanele publice cu platã.
(2) Furnizorii de serviciu universal desemnaţi în vederea furnizãrii accesului la reţeaua publicã de telefonie, la un punct fix, prin intermediul telecentrelor, sau în vederea furnizãrii accesului la telefoanele publice cu platã vor fi desemnaţi pe o perioadã de cel puţin 3 ani.
(3) În cazul în care ANRC desemneazã prin licitaţie un furnizor de serviciu universal într-o localitate în care, la momentul publicãrii anunţului de participare la licitaţie potrivit art. 19 alin. (1), existã telecentre sau telefoane publice cu platã, furnizorul accesului la reţeaua publicã de telefonie, la un punct fix, prin intermediul acelor telecentre, sau al accesului la acele telefoane publice cu platã are dreptul sã solicite compensarea eventualului cost net înregistrat ulterior punerii în funcţiune în localitatea respectivã a telecentrului sau telefonului public cu platã ce face obiectul licitaţiei, inclusiv costurile cu activele imobilizate neamortizate pânã la data respectivã, în limita costului net determinat în urma licitaţiei, urmând a fi desemnat furnizor de serviciu universal din oficiu şi urmând a-i fi impuse obligaţii echivalente celor prevãzute în caietul de sarcini al licitaţiei.
ART. 7
(1) În cazul desemnãrii prin licitaţie, suma la care s-a adjudecat licitaţia constituie costul net al furnizãrii serviciilor din sfera serviciului universal, urmând a fi viratã, la cerere, furnizorului de serviciu universal, conform mecanismului de compensare stabilit de ANRC.
(2) În cazul desemnãrii din oficiu, diferenţa negativã dintre beneficiile comerciale, atât tangibile, cât şi intangibile, şi costurile implicate de furnizarea accesului la reţeaua publicã de telefonie, la un punct fix, prin intermediul telecentrelor, sau a accesului la telefoanele publice cu platã, în condiţiile stabilite de cãtre ANRC, calculate pe perioada de desemnare şi actualizate la momentul adoptãrii deciziei de desemnare, constituie costul net al furnizãrii serviciilor din sfera serviciului universal, urmând a fi viratã, la cerere, furnizorului de servicii universal, conform mecanismului de compensare stabilit de ANRC.

SECŢIUNEA a 2-a
Subvenţionarea serviciilor de acces la reţeaua publicã de telefonie, la un punct fix, şi acordarea unor facilitãţi aplicabile în caz de neplatã a facturii telefonice

ART. 8
(1) În vederea îndeplinirii obiectivului privind asigurarea accesibilitãţii serviciilor de acces la reţeaua publicã de telefonie, la un punct fix sau la un mijloc rezonabil de acces la serviciul de telefonie destinat publicului, pentru anumite categorii defavorizate de utilizatori, ANRC va impune furnizorilor de serviciu universal desemnaţi în condiţiile art. 9 alin. (1) obligaţia de a acorda o subvenţie pentru serviciul de acces la reţeaua publicã de telefonie, la un punct fix, precum şi obligaţia de a oferi facilitãţile prevãzute la alin. (2), aplicabile în caz de neplatã a facturii telefonice, familiilor care, din cauza veniturilor reduse, necesitã o protecţie suplimentarã.
(2) Furnizorii de serviciu universal au obligaţia de a acorda urmãtoarele facilitãţi, aplicabile în caz de neplatã a facturii telefonice, familiilor prevãzute la art. 10, facilitãţi care vor fi prevãzute expres în contractele încheiate cu utilizatorii finali:
a) dobânzile, majorãrile sau penalitãţile aplicate pentru neplata la termen a sumelor datorate de abonat sã nu depãşeascã 0,15% pe zi de întârziere din aceste sume;
b) deconectarea de la reţeaua publicã de telefonie sã nu aibã loc mai devreme de 90 de zile de la suspendarea furnizãrii serviciului;
c) pe toatã durata cât serviciul este suspendat, abonatul sã poatã iniţia sau primi apeluri care nu presupun nici o platã din partea sa şi sã datoreze furnizorului de serviciu universal numai tariful periodic reprezentând contravaloarea furnizãrii serviciilor de acces la reţeaua publicã de telefonie; în cazul în care tariful periodic include contravaloarea unui anumit numãr de minute pentru iniţierea de apeluri, acestea vor fi reportate în luna în care abonatul achitã factura a cãrei neplatã a atras suspendarea, împreunã cu dobânzile, majorãrile sau penalitãţile aferente;
d) reluarea furnizãrii serviciului, dacã se realizeazã în perioada de suspendare, sã se facã în mod gratuit, dupã achitarea de cãtre abonat a facturii a cãrei neplatã a atras suspendarea, împreunã cu dobânzile, majorãrile sau penalitãţile aferente.
(3) Suspendarea furnizãrii serviciului de acces la reţeaua publicã de telefonie, la un punct fix, se va realiza doar în urma notificãrii abonatului de cãtre furnizorul de serviciu universal.
(4) Furnizorul de serviciu universal are obligaţia de a modifica, în conformitate cu prevederile alin. (2) şi (3), contractul în vigoare, în termen de 15 zile de la data depunerii unei cereri în condiţiile art. 14.
ART. 9
(1) ANRC va desemna, din oficiu, ca furnizori de serviciu universal care vor avea obligaţia sã acorde utilizatorilor finali subvenţii pentru serviciile de acces la reţeaua publicã de telefonie, la un punct fix, şi facilitãţi aplicabile în caz de neplatã a facturii telefonice, toţi furnizorii de servicii de acces la reţeaua publicã de telefonie, la un punct fix, indiferent de tipul reţelei şi de tehnologia utilizatã.
(2) În vederea desemnãrii ca furnizor de serviciu universal, furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului, care oferã servicii de acces la reţeaua publicã de telefonie, la un punct fix, sunt obligaţi sã transmitã ANRC o înştiinţare care sã ateste acest lucru, în termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei decizii sau de la data aducerii la cunoştinţã publicului a ofertei comerciale de lansare a serviciului.
(3) Furnizorii de serviciu universal prevãzuţi la alin. (1) vor fi desemnaţi pe o perioadã cuprinsã între data comunicãrii deciziei de desemnare şi data de 31 decembrie a aceluiaşi an.
ART. 10
(1) Pot beneficia de subvenţia şi de facilitãţile prevãzute la art. 8 familiile, prin titularul de contract, care au un venit net mediu lunar, pe membru de familie, mai mic de 2.460.000 lei şi care, la data depunerii cererii de acordare a subvenţiei, în condiţiile art. 14, au contracte în derulare cu furnizorul de serviciu universal, având ca obiect furnizarea accesului la reţeaua publicã de telefonie, la un punct fix.
(2) Familiile care încheie mai multe contracte având ca obiect furnizarea accesului la reţeaua publicã de telefonie, la un punct fix, vor putea opta pentru subvenţionarea unui singur serviciu.
ART. 11
(1) La stabilirea venitului net mediu lunar pe membru de familie se iau în considerare toate veniturile realizate de membrii familiei în luna anterioarã depunerii cererii, inclusiv cele care provin din indemnizaţia de şomaj, creanţe legale, convenţii civile de întreţinere aflate în executare, indemnizaţii cu caracter permanent, alocaţii de stat pentru copii, alocaţii suplimentare pentru familiile cu copii, alocaţii de întreţinere pentru copiii încredinţaţi sau daţi în plasament, burse pentru copii şi studenţi acordate în condiţiile legii, precum şi ajutorul care se acordã soţiilor celor care satisfac serviciul militar obligatoriu.
(2) Dacã familia are în proprietate terenuri, clãdiri, spaţii locative ori alte bunuri, mobile sau imobile, la stabilirea venitului mediu net lunar pe membru de familie se iau în considerare arenda, chiriile, alte fructe civile, naturale sau industriale produse de acestea, precum şi veniturile care se pot obţine din valorificarea bunurilor respective, sub condiţia pãstrãrii unei locuinţe minime şi a bunurilor necesare nevoilor familiale.
ART. 12
(1) Subvenţiile şi facilitãţile vor fi acordate, în mod transparent şi nediscriminatoriu, tuturor familiilor care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 10 şi depun o cerere în condiţiile art. 14.
(2) În termen de 15 zile de la desemnare, furnizorul de serviciu universal va aduce la cunoştinţã publicului condiţiile de acordare a subvenţiilor şi facilitãţilor, prin publicarea pe pagina sa de Internet şi într-un cotidian naţional de mare tiraj, precum şi prin afişarea, în locuri vizibile, la toate oficiile sale comerciale. De asemenea, furnizorul de serviciu universal va tipãri informaţii sintetice privind condiţiile de acordare a subvenţiilor şi facilitãţilor cel puţin pe prima facturã emisã dupã desemnare utilizatorilor finali persoane fizice.
ART. 13
Furnizorii de serviciu universal nu pot impune familiilor prevãzute la art. 10 obligaţii privind plata unor servicii sau facilitãţi suplimentare faţã de cele prevãzute în prezenta secţiune, cu excepţia situaţiei în care acestea au fost solicitate în mod expres de cãtre acestea.
ART. 14
(1) În vederea acordãrii subvenţiei şi a facilitãţilor, titularul de contract va transmite furnizorului de serviciu universal, pânã la data de 1 octombrie a anului în curs, cererea-tip pentru acordarea subvenţiei şi a facilitãţilor aplicabile în caz de neplatã a facturii telefonice, conform modelului prezentat în anexa nr. 2.
(2) Cererea-tip pentru acordarea subvenţiei şi a facilitãţilor va fi pusã la dispoziţie solicitantului de cãtre furnizorul de serviciu universal.
(3) Furnizorul de serviciu universal are obligaţia de a pune la dispoziţie ANRC, la solicitarea acesteia, copii de pe cererile-tip de acordare a subvenţiei şi a facilitãţilor.
(4) Furnizorul de serviciu universal va analiza dacã din cuprinsul cererii-tip rezultã cã se îndeplinesc condiţiile de acordare a subvenţiei şi a facilitãţilor şi va decide, în termen de 15 zile, asupra admiterii sau respingerii cererii. Respingerea cererii se va comunica titularului de contract.
ART. 15
(1) În vederea stabilirii cuantumului subvenţiei, furnizorii de serviciu universal au obligaţia de a transmite ANRC, pânã la data de 15 octombrie, o situaţie centralizatã privind cererile primite care nu au fost respinse potrivit prevederilor art. 14 alin. (4).
(2) Pânã la data de 1 noiembrie, ANRC va comunica furnizorilor de serviciu universal cuantumul subvenţiei individuale, care nu va depãşi contravaloarea furnizãrii serviciilor de acces la reţeaua publicã de telefonie în perioada de desemnare prevãzutã la art. 9 alin. (3).
(3) Subvenţia se acordã o singurã datã pentru toatã perioada de desemnare prevãzutã la art. 9 alin. (3).
(4) Subvenţia se evidenţiazã şi se opereazã de cãtre furnizorii de serviciu universal în prima facturã emisã titularului de contract dupã stabilirea şi comunicarea de cãtre ANRC a cuantumului subvenţiei individuale.
(5) În cazul în care valoarea subvenţiei depãşeşte valoarea facturii, diferenţa se opereazã în mod corespunzãtor în facturile lunilor imediat urmãtoare pânã la acordarea în întregime a acesteia.
ART. 16
Subvenţia totalã acordatã, calculatã ca sumã a subvenţiilor acordate utilizatorilor finali pe parcursul perioadei de desemnare, constituie costul net al furnizãrii, în condiţiile prezentei secţiuni, a serviciului de acces la reţeaua publicã de telefonie, la un punct fix, urmând a fi viratã, la cerere, furnizorilor de serviciu universal, în raport cu numãrul de utilizatori finali ai fiecãruia, cãrora le-au fost acordate subvenţii.

CAP. III
Desemnarea prin licitaţie

ART. 17
(1) Desemnarea furnizorilor de serviciu universal care vor avea obligaţia de a furniza accesul la reţeaua publicã de telefonie, la un punct fix, prin intermediul telecentrelor, sau accesul la telefoane publice cu platã se realizeazã în urma unor licitaţii publice, organizate cu respectarea principiilor liberei concurenţe, transparenţei, nediscriminãrii şi confidenţialitãţii.
(2) Etapele de desfãşurare a licitaţiei sunt urmãtoarele:
a) elaborarea documentaţiei licitaţiei şi publicarea anunţului de participare la licitaţie;
b) obţinerea documentaţiei de cãtre persoanele interesate;
c) depunerea ofertelor de cãtre persoanele care au obţinut documentaţia licitaţiei;
d) evaluarea ofertelor şi desemnarea câştigãtorului;
e) comunicarea rezultatului licitaţiei.
ART. 18
(1) Licitaţia va fi organizatã de o comisie desemnatã prin decizie a preşedintelui ANRC.
(2) Comisia de licitaţie va fi formatã dintr-un preşedinte şi minimum 4 membri din cadrul ANRC, specialişti în domeniile economic, tehnic şi juridic. Comisia de licitaţie va avea la dispoziţie un secretar care va întocmi procesele-verbale.
(3) Comisia de licitaţie va avea urmãtoarele atribuţii:
a) elaborarea documentaţiei licitaţiei şi publicarea anunţului de participare la licitaţie;
b) verificarea documentelor depuse de ofertanţi;
c) verificarea îndeplinirii condiţiilor de eligibilitate a ofertanţilor;
d) evaluarea ofertelor şi desemnarea câştigãtorului;
e) comunicarea rezultatului licitaţiei;
f) redactarea proiectului deciziei de desemnare a furnizorului de serviciu universal.
ART. 19
(1) În vederea iniţierii procedurii de licitaţie, ANRC va publica un anunţ de participare la licitaţie, cel puţin într-un cotidian naţional de mare tiraj şi pe pagina sa de Internet, cu minimum 45 de zile înainte de data deschiderii ofertelor.
(2) Anunţul de participare la licitaţie va conţine, în mod obligatoriu, urmãtoarele informaţii:
a) localitãţile şi serviciile din sfera serviciului universal pentru care se intenţioneazã desemnarea unor furnizori de serviciu universal;
b) data organizãrii licitaţiei;
c) locul de unde poate fi procuratã documentaţia licitaţiei şi preţul acesteia;
d) data limitã pânã la care poate fi procuratã documentaţia licitaţiei;
e) data limitã pentru solicitarea clarificãrilor;
f) data limitã pentru depunerea ofertelor, care nu va fi mai devreme de 40 de zile de la data publicãrii anunţului de participare;
g) locul unde trebuie depuse ofertele;
h) data, ora şi locul deschiderii ofertelor.
ART. 20
ANRC va pune la dispoziţia oricãrui solicitant, începând cu data publicãrii anunţului de participare la licitaţie, documentaţia licitaţiei, care va cuprinde:
a) cererea-tip de desemnare ca furnizor de serviciu universal;
b) documentele care urmeazã sã fie prezentate de ofertant pentru evaluarea eligibilitãţii solicitanţilor;
c) caietul de sarcini;
d) instrucţiuni privind modul de elaborare a propunerii tehnice şi a celei financiare;
e) informaţii privind criteriile aplicate pentru desemnarea furnizorului de serviciu universal, inclusiv grila de punctaj;
f) alte documente necesare în vederea participãrii la licitaţie.
ART. 21
Cererea-tip de desemnare ca furnizor de serviciu universal va avea cuprinsul prevãzut în anexa nr. 3 şi va fi însoţitã de urmãtoarele documente:
a) certificat constatator emis de Oficiul registrului comerţului privind inexistenţa unei proceduri de dizolvare voluntarã, judiciarã ori ca urmare a aplicãrii procedurii reorganizãrii judiciare sau a falimentului;
b) certificate privind achitarea obligaţiilor de platã cãtre bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetul asigurãrilor sociale de sãnãtate, bugetele fondurilor speciale şi a oricãror alte obligaţii bugetare;
c) copii ale situaţiilor financiare anuale pentru ultimii 3 ani sau pentru toatã perioada scursã de la înfiinţare, în cazul în care aceasta este mai micã de 3 ani, depuse la unitãţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice;
d) propunerea tehnicã împreunã cu descrierea detaliatã a mijloacelor tehnologice, materiale şi umane pe baza cãrora solicitantul va asigura furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal pentru care solicitã desemnarea;
e) propunerea financiarã împreunã cu justificarea eventualelor pierderi determinate de furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal pentru care solicitã desemnarea;
f) orice alte documente solicitate prin documentaţia licitaţiei.
ART. 22
Caietul de sarcini va conţine cel puţin urmãtoarele:
a) cerinţele tehnice, economice şi calitative minime de furnizare a serviciilor din sfera serviciului universal;
b) cerinţele financiare pe care ofertantul trebuie sã le îndeplineascã;
c) obligaţiile care incumbã furnizorului de serviciu universal în urma desemnãrii;
d) drepturile furnizorului de serviciu universal;
e) costul net estimat al furnizãrii serviciilor din sfera serviciului universal, ce constituie preţul de pornire al licitaţiei.
ART. 23
(1) ANRC va accepta orice solicitare de clarificãri cu privire la procedura de licitaţie pânã la data limitã prevãzutã în anunţul de participare la licitaţie.
(2) Solicitãrile de clarificãri trebuie întocmite în scris şi depuse la sediul central al ANRC de cãtre un reprezentant al solicitantului, sub luare de semnãturã, sau transmise prin serviciul de trimitere recomandatã cu confirmare de primire.
(3) ANRC va rãspunde în scris la solicitãrile primite, cu cel puţin 5 zile înainte de data limitã de depunere a ofertelor.
ART. 24
(1) ANRC poate aduce modificãri documentaţiei licitaţiei, din proprie iniţiativã sau în urma solicitãrilor primite.
(2) Modificãrile vor fi notificate în scris tuturor persoanelor care au solicitat documentaţia licitaţiei, cu cel puţin 7 zile înainte de data limitã pentru depunerea ofertelor.
ART. 25
(1) Licitaţia se desfãşoarã pe bazã de oferte ferme, definitive, irevocabile şi necondiţionate, depuse în conformitate cu documentaţia licitaţiei.
(2) Ofertele se depun personal de cãtre reprezentantul solicitantului, în plic închis, sigilat, sub luare de semnãturã, sau prin serviciul de trimitere recomandatã cu confirmare de primire.
(3) Mai mulţi furnizori de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice au dreptul de a se asocia şi de a depune o ofertã în comun, fãrã a fi obligaţi sã îşi prezinte asocierea într-o formã legalizatã. Aceştia îşi vor asuma în solidar obligaţia pentru oferta comunã.
(4) Solicitantul are dreptul de a contracta cu alte persoane lucrãri sau servicii specifice în scopul îndeplinirii cerinţelor tehnice, economice şi calitative de furnizare a serviciilor din sfera serviciului universal. Solicitantul îşi asumã responsabilitatea pentru toate obligaţiile din ofertã.
ART. 26
(1) Comisia de licitaţie va evalua exclusiv ofertele depuse pânã la data limitã de depunere a ofertelor.
(2) Comisia de licitaţie are obligaţia de a deschide ofertele la data, ora şi în locul indicate în anunţul de participare la licitaţie.
(3) Licitaţia se desfãşoarã în prezenţa tuturor membrilor comisiei de licitaţie.
(4) Nu pot fi membri ai comisiei de licitaţie soţul/soţia ori rudele şi afinii, pânã la gradul al III-lea inclusiv, ai asociaţilor sau administratorilor ofertanţilor.
(5) Orice ofertant are dreptul de a fi reprezentat la deschiderea ofertelor.
(6) Comisia de licitaţie are dreptul de a respinge o ofertã în unul dintre urmãtoarele cazuri:
a) oferta nu conţine cererea-tip de desemnare ca furnizor de serviciu universal sau vreunul dintre documentele prevãzute la art. 21;
b) oferta nu îndeplineşte condiţiile de formã prevãzute în documentaţia licitaţiei.
(7) Comisia de licitaţie poate solicita ofertanţilor orice documente, informaţii suplimentare sau clarificãri, necesare în vederea stabilirii ofertei câştigãtoare, indicând şi termenul în care acestea trebuie depuse.
(8) Rezultatele deschiderii ofertelor se constatã printr-un proces-verbal, semnat de membrii comisiei de licitaţie şi de reprezentanţii ofertanţilor prezenţi.
ART. 27
În cazul în care nu a fost depusã nici o ofertã, dacã ofertele participanţilor au fost respinse potrivit art. 26 alin. (1) sau (6) ori dacã nici unul dintre participanţi nu a oferit o sumã mai micã sau cel puţin egalã cu preţul de pornire al licitaţiei, licitaţia se poate repeta dupã trecerea a cel puţin 15 zile de la data stabilitã pentru deschiderea ofertelor precedentei licitaţii sau se poate proceda la desemnarea din oficiu a furnizorului de serviciu universal, în conformitate cu prevederile cap. IV.
ART. 28
(1) Termenul de analizare a ofertelor de cãtre comisia de licitaţie, în vederea stabilirii ofertei câştigãtoare, este de cel mult 30 de zile de la data deschiderii ofertelor.
(2) În vederea stabilirii ofertei câştigãtoare, comisia de licitaţie va lua în considerare, în principal, criteriul propunerii celei mai avantajoase din punct de vedere financiar, în ceea ce priveşte cuantumul costului net, precum şi, acolo unde este cazul, urmãtoarele criterii suplimentare:
a) propunerea cea mai avantajoasã din punct de vedere tehnic;
b) capacitatea tehnicã, economicã şi financiarã a ofertantului;
c) experienţa anterioarã în furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal pentru care s-a solicitat desemnarea sau a altor servicii de comunicaţii electronice;
d) gradul de extindere şi densitatea reţelei, precum şi capacitatea ofertantului de a dezvolta sau de a avea acces la reţele de comunicaţii electronice în vederea furnizãrii serviciilor de telefonie destinate în localitãţile avute în vedere pentru licitaţie;
e) capacitatea de a asigura un nivel uniform al tarifelor pentru serviciile din sfera serviciului universal pe întregul teritoriu al ţãrii;
f) tarifele cu amãnuntul ce vor fi practicate în cadrul telecentrului;
g) alte informaţii relevante prezentate de ofertant conform cerinţelor din caietul de sarcini.
(3) Pe baza criteriilor prevãzute la alin. (2), comisia de licitaţie va completa grila de punctaj, în conformitate cu documentaţia licitaţiei, pentru fiecare ofertant.
(4) Comisia de licitaţie va declara câştigãtoare oferta care a întrunit cel mai mare numãr de puncte, pe baza grilei de punctaj.
(5) Rezultatul licitaţiei se consemneazã într-un proces-verbal, care va fi aprobat de preşedintele ANRC.
(6) ANRC va transmite simultan tuturor ofertanţilor o înştiinţare privind rezultatul licitaţiei.
(7) Persoanele interesate pot depune contestaţie privind rezultatul licitaţiei, în termen de douã zile de la primirea înştiinţãrii prevãzute la alin. (6). Contestaţia trebuie întocmitã în scris şi depusã la sediul central al ANRC de cãtre un reprezentant al solicitantului, sub luare de semnãturã, sau transmisã prin serviciul de trimitere recomandatã cu confirmare de primire.
(8) În vederea soluţionãrii contestaţiilor, preşedintele ANRC va desemna, prin decizie, o comisie formatã din alte persoane decât cele care au fãcut parte din comisia de licitaţie. Comisia de licitaţie va soluţiona contestaţiile în termen de 3 zile de la data depunerii acestora şi va încheia un proces-verbal, aprobat de preşedintele ANRC. Rezultatul va fi comunicat în scris contestatarilor.
(9) Pe baza rezultatelor licitaţiei, comisia de licitaţie sau, respectiv, comisia de soluţionare a contestaţiilor va întocmi proiectul deciziei de desemnare a furnizorului de serviciu universal şi îl va supune aprobãrii preşedintelui ANRC.
ART. 29
În cazul în care comisia de licitaţie sau comisia de soluţionare a contestaţiilor constatã, în urma analizãrii ofertelor, cã nici unul dintre ofertanţi nu îndeplineşte condiţiile pentru a fi desemnat ca furnizor de serviciu universal, licitaţia se poate repeta dupã trecerea a cel puţin 15 zile de la data procesului-verbal de constatare a rezultatului licitaţiei sau, respectiv, a procesului-verbal de soluţionare a contestaţiei ori se poate proceda la desemnarea din oficiu a furnizorului de serviciu universal, în conformitate cu prevederile cap. IV.

CAP. IV
Desemnarea din oficiu

ART. 30
(1) ANRC poate desemna din oficiu un furnizor de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice ca furnizor de serviciu universal în cazurile şi în condiţiile prevãzute la art. 6 alin. (3), art. 9 alin. (1), art. 27 şi 29.
(2) Desemnarea din oficiu a furnizorului de serviciu universal se realizeazã prin decizie a preşedintelui ANRC, cu respectarea procedurii de consultare prevãzute la <>art. 50 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 .
ART. 31
(1) În vederea desemnãrii din oficiu a furnizorului de serviciu universal în cazurile prevãzute la art. 27 şi 29, preşedintele ANRC va stabili, prin decizie, o comisie de evaluare care are componenţa prevãzutã la art. 18 alin. (2).
(2) Comisia de evaluare va propune desemnarea unui furnizor de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice ca furnizor de serviciu universal, pe baza criteriilor prevãzute la art. 28 alin. (2) lit. b)-e) şi g).

CAP. V
Mecanismul de finanţare

ART. 32
Compensarea costului net al furnizãrii serviciilor din sfera serviciului universal se va baza pe resurse financiare realizate prin intermediul unei activitãţi finanţate integral din venituri proprii, înfiinţate pe lângã ANRC, prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 33
(1) Pentru necesitãţile anuale de finanţare a serviciului universal, ANRC va percepe de la furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice şi de la furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului cu o cifrã de afaceri înregistratã în anul precedent mai mare sau egalã cu 3.000.000 euro:
a) pentru anul 2004, o sumã egalã cu 0,8% din cifra lor de afaceri, din care s-au scãzut în prealabil veniturile provenite din servicii de interconectare şi din servicii de roaming oferite pe piaţa de gros furnizorilor de servicii de telefonie mobilã din afara României pentru utilizatorii acestora aflaţi pe teritoriul României;
b) pentru perioada 2005-2010, o sumã anualã egalã cu 0,5% din cifra lor de afaceri, din care s-au scãzut în prealabil veniturile provenite din servicii de interconectare şi din servicii de roaming oferite pe piaţa de gros furnizorilor de servicii de telefonie mobilã din afara României pentru utilizatorii acestora aflaţi pe teritoriul României, dar nu mai mult de 2.000.000 euro pentru fiecare furnizor.
(2) În cazul prevãzut la alin. (1) lit. b), dacã prin aplicarea procentului de 0,5% vor exista furnizori a cãror obligaţie de platã depãşeşte 2.000.000 euro, procentul ce va fi utilizat pentru calcularea contribuţiilor furnizorilor se va diminua astfel încât suma maximã plãtitã de un furnizor sã fie egalã cu 2.000.000 euro.
ART. 34
(1) În vederea determinãrii cuantumului contribuţiilor individuale datorate de furnizorii prevãzuţi la art. 33 alin. (1), aceştia sunt obligaţi sã transmitã ANRC, pânã la data de 31 mai, declaraţii pe propria rãspundere privind veniturile realizate în anul anterior din servicii de interconectare şi din servicii de roaming oferite pe piaţa de gros furnizorilor de servicii de telefonie mobilã din afara României pentru utilizatorii acestora aflaţi pe teritoriul României.
(2) Cuantumul contribuţiilor individuale datorate de furnizorii prevãzuţi la art. 33 alin. (1) se stabileşte anual, pânã la data de 1 iulie, prin decizie a preşedintelui ANRC.
(3) Plata contribuţiei se efectueazã în termen de 30 de zile de la comunicarea deciziei prevãzute la alin. (2).
ART. 35
Furnizorii de serviciu universal desemnaţi în condiţiile secţiunii 1 a cap. II sã furnizeze serviciile prevãzute la art. 2 alin. (1) lit. a) vor primi suma ce constituie costul net al furnizãrii serviciilor respective în termen de 30 de zile de la data primirii de cãtre ANRC a unei solicitãri în acest sens, depuse dupã instalarea telecentrelor sau, respectiv, a telefoanelor publice cu platã, în condiţiile prevãzute în decizia de desemnare.
ART. 36
(1) Furnizorii de serviciu universal desemnaţi în condiţiile art. 9 alin. (1) au dreptul de a solicita compensarea costului net al furnizãrii serviciilor din sfera serviciului universal, în cuantum egal cu subvenţia totalã acordatã, calculatã ca sumã a subvenţiilor acordate utilizatorilor finali potrivit prevederilor art. 15.
(2) Compensarea costului net prevãzut la alin. (1) se va realiza în termen de 30 de zile de la data primirii de cãtre ANRC a unei solicitãri în acest sens, însoţitã de o situaţie centralizatã, din care sã rezulte acordarea subvenţiilor potrivit prevederilor art. 15.
(3) Furnizorii de serviciu universal au obligaţia de a pune la dispoziţie ANRC, la solicitarea acesteia, documentele justificative privind acordarea subvenţiilor incluse în situaţia centralizatã prevãzutã la alin. (2).

CAP. VI
Dispoziţii speciale şi finale

ART. 37
Calitatea de furnizor de serviciu universal poate fi retrasã, prin decizie a preşedintelui ANRC, în cazul în care furnizorul de serviciu universal se face vinovat de nerespectarea, în mod grav şi repetat, a obligaţiilor, condiţiilor, standardelor, regulilor, procedurilor şi termenelor prevãzute în sarcina furnizorului de serviciu universal prin decizia de desemnare.
ART. 38
Calitatea de furnizor de serviciu universal înceteazã în urmãtoarele cazuri:
a) ca urmare a încetãrii existenţei furnizorului de serviciu universal;
b) ca urmare a declanşãrii împotriva furnizorului de serviciu universal a procedurii reorganizãrii judiciare şi a falimentului, în condiţiile <>Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizãrii judiciare şi a falimentului, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) ca urmare a retragerii dreptului de a furniza reţele sau servicii de comunicaţii electronice pe baza autorizaţiei generale, a licenţei de utilizare a frecvenţelor radioelectrice sau a licenţei de utilizare a resurselor de numerotaţie, în condiţiile <>art. 59 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 ;
d) la expirarea perioadei pentru care a fost desemnat;
e) ca urmare a retragerii acestei calitãţi de cãtre ANRC în condiţiile prevãzute la art. 37.
ART. 39
(1) Furnizorii prevãzuţi la art. 33 alin. (1) sunt obligaţi sã transmitã declaraţiile pe propria rãspundere privind veniturile realizate din servicii de interconectare şi din servicii de roaming oferite pe piaţa de gros furnizorilor de servicii de telefonie mobilã din afara României pentru utilizatorii acestora aflaţi pe teritoriul României în anul 2003, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei decizii.
(2) Deciziile preşedintelui ANRC, prin care se stabilesc cuantumurile contribuţiilor individuale pentru anul 2004, vor fi emise în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei decizii.
ART. 40
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta decizie.
ART. 41
Prezenta decizie va fi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare la 3 zile de la publicare.

Preşedintele Autoritãţii Naţionale
de Reglementare în Comunicaţii,
Ion Smeeianu

Bucureşti, 6 iulie 2004.
Nr. 1.074/EN.

ANEXA 1

CARACTERISTICI TEHNICO-ECONOMICE DE BAZĂ
ALE TELECENTRELOR

Un telecentru este împãrţit în douã unitãţi de afaceri separate:
a) furnizarea accesului şi a conectãrii la un punct fix la o reţea publicã de telefonie şi furnizarea accesului la un punct fix la serviciile de telefonie destinate publicului cãtre unitatea de afaceri prevãzutã la lit. b);
b) gestionarea telecentrului.
Conectarea telecentrului, furnizarea serviciilor de acces la reţeaua publicã de telefonie la un punct fix, precum şi oferirea de servicii de telefonie destinate publicului presupun instalarea, operarea şi întreţinerea legãturii de acces pe întreaga perioadã de desemnare ca furnizor de serviciu universal.
Furnizorul de serviciu universal trebuie sã asigure cel puţin douã linii de acces la reţeaua publicã de telefonie, cu posibilitatea de suplimentare a acestora cu cel puţin 3 linii, care sã permitã utilizatorilor finali sã poatã iniţia şi primi apeluri telefonice locale, naţionale şi internaţionale, comunicaţii prin fax şi comunicaţii de date la o ratã de transfer de minimum 33 kbps pe linie. Disponibilitatea minimã a ratei de transfer va fi prevãzutã în caietul de sarcini al licitaţiei, conform prevederilor art. 22 din decizie.
Gestionarea telecentrului presupune asigurarea, operarea şi întreţinerea spaţiului şi a echipamentelor necesare furnizãrii serviciilor prevãzute la lit. a), precum şi furnizarea acestor servicii cãtre utilizatorii finali.
Furnizorul de serviciu universal trebuie sã asigure dotarea telecentrului cu cel puţin urmãtoarele echipamente:
- 2 calculatoare care sã permitã accesul la Internet;
- un aparat fax;
- 2 terminale telefonice.
De asemenea, furnizorul de serviciu universal trebuie sã asigure:
- posibilitatea utilizatorilor de a primi apeluri prin intermediul înregistrãrii de mesaje vocale, ca urmare a utilizãrii de cãtre apelant a unor indicative speciale, alocate în mod individual fiecãrui utilizator;
- accesul permanent la serviciile de telefonie destinate publicului.
ANRC va stabili plafoane tarifare pentru serviciile de telefonie furnizate în cadrul telecentrului. Tarifele celorlalte servicii furnizate în cadrul telecentrului vor fi stabilite pe baze comerciale.
Finanţarea costului net prin intermediul mecanismului de compensare stabilit de ANRC creeazã premisele ca, în condiţii de organizare eficientã a activitãţii, telecentrele sã realizeze profit.

ANEXA 2

CERERE - TIP PENTRU ACORDAREA SUBVENŢIEI
ŞI A FACILITĂŢILOR APLICABILE


Cãtre
- Societatea Comercialã "..." - S.A./S.R.L.
- Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Comunicaţii

I. Subsemnatul ......, posesor al B.I./C.I.*1) seria ......, nr. ....., eliberat/eliberatã de ..... la data de ......., C.N.P. ......., cu domiciliul în localitatea ......, str. ...... nr. ...., bl. ...., sc. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ......, telefon ....., vã rog sã-mi acordaţi subvenţia pentru serviciul de acces la reţeaua publicã de telefonie, la un punct fix, şi facilitãţile aplicabile în caz de neplatã a facturii telefonice, prevãzute în Decizia preşedintelui Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii nr. 1.074/EN/2004.
II. În susţinerea cererii, menţionez urmãtoarele:
A. Referitor la componenţa familiei şi la datele de identificare a membrilor acesteia*2):
1. Numele şi prenumele ...................................
Cod numeric personal .....................................
Act de identitate/act doveditor*3) ..... seria .... nr. ......
______________
*1) Pentru cetãţenii strãini sau apatrizi dovada se va face cu documentele de identitate prevãzute de lege.
*2) În cazul familiilor cu mai mult de 6 membri se va completa o anexã.
*3) În cazul copiilor sub 14 ani sau care nu au act de identitate, se vor specifica datele din certificatul de naştere.

2. Numele şi prenumele .......................................
Cod numeric personal .........................................
Act de identitate/act doveditor ........ seria .... nr. ......
3. Numele şi prenumele .......................................
Cod numeric personal .........................................
Act de identitate/act doveditor ........ seria .... nr. ......
4. Numele şi prenumele .......................................
Cod numeric personal .........................................
Act de identitate/act doveditor ........ seria .... nr. ......
5. Numele şi prenumele .......................................
Cod numeric personal .........................................
Act de identitate/act doveditor ........ seria .... nr. ......
6. Numele şi prenumele .......................................
Cod numeric personal .........................................
Act de identitate/act doveditor ........ seria .... nr. ......
B. Referitor la veniturile nete realizate de membrii familiei în luna anterioarã depunerii cererii:
1. Salarii şi alte drepturi salariale ........................
2. Pensii ....................................................
3. Alte drepturi de asigurãri sociale ........................
4. Indemnizaţii cu caracter permanent ........................
5. Alocaţii ..................................................
6. Burse .....................................................
7. Ajutoare ..................................................
8. Alte surse de venit .......................................
Total venituri nete realizate de familie în luna anterioarã depunerii cererii ................................................
Venit net mediu lunar pe membru de familie în luna anterioarã depunerii cererii ................................................
C. Contractul (abonamentul) pentru care solicit acordarea subvenţiei şi a facilitãţilor:
III. Declar cã nici unul dintre membrii familiei din care fac parte nu a solicitat subvenţia şi facilitãţile aplicabile în caz de neplatã a facturii telefonice pentru alte servicii de acces la reţeaua publicã de telefonie a S.C. "..." - S.A./S.R.L. sau pentru servicii de acces la reţelele publice de telefonie ale altor furnizori de serviciu universal.
IV. Cunoscând prevederile art. 215 din Codul penal cu privire la înşelãciune, respectiv cã inducerea în eroare a unei persoane, prin prezentarea ca adevãratã a unei fapte mincinoase sau ca mincinoasã a unei fapte adevãrate, în scopul de a obţine pentru sine sau pentru altul un folos material injust şi dacã s-a pricinuit o pagubã, se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 12 ani, precum şi prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, respectiv cã declararea necorespunzãtoare a adevãrului, fãcutã unui organ sau unei instituţii de stat, în vederea producerii unei consecinţe juridice, pentru sine sau pentru altul, atunci când, potrivit legii ori împrejurãrilor, declaraţia fãcutã serveşte pentru producerea acelei consecinţe, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendã, declar pe propria rãspundere cã toate datele şi informaţiile cuprinse în prezenta cerere sunt corecte şi complete.

Data .................

Semnãtura solicitantului
........................


ANEXA 3

CERERE
de desemnare ca furnizor de serviciu universal

A. Date necesare identificãrii solicitantului şi comunicãrii eficiente cu acesta:


┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ Denumirea solicitantului: │
│ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
│ Sediul solicitantului: │
│ │
│ Strada:|_|_|_|_|_| Nr. |_|_|_|_| Bl. |_|_|_| Sc. |_|_|_| Apt. |_|_|_|_| │
│ │
│ Localitatea: Cod poştal: │
│ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │
│ │
│ Judeţ / Sector: Telefon: Fax: │
│ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_| │
│ │
│ │
│ E-mail: Pagina de Internet: │
│ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
│ Solicitantul este înregistrat în registrul comerţului: │
│ │
│ Judeţul/Municipiul: Numãrul: Din: │
│ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_| │
│ │
│ │
│ Cod fiscal: Cod unic de înregistrare: │
│ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
│ Persoana de contact: │
│ │
│ Nume: Prenume: │
│ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_| │
│ │
│ CNP: │
│ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │
│ │
│ Strada: Nr. Bl. Sc. Apt. │
│ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_| |_|_|_| |_|_|_| |_|_|_|_| │
│ │
│ Localitatea: Cod poştal: │
│ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_ │
│ │
│ Judeţ / Sector: Telefon: Fax: │
│ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| │
│ │
│ E-mail: │
│ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │
│ │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



B. Descrierea serviciilor din sfera serviciului universal pe care solicitantul intenţioneazã sã le furnizeze în calitate de furnizor de serviciu universal:

[] B.1. Furnizarea accesului la reţeaua publicã de telefonie, la un punct fix;
[] B.2. Accesul la telefoanele publice cu platã.

C. Localitatea/localitãţile pentru care se solicitã desemnarea ca furnizor de serviciu universal (în cazul în care spaţiul nu este suficient se va prezenta o anexã la cererea de desemnare):

D. La prezenta cerere de desemnare ca furnizor de serviciu universal sunt anexate urmãtoarele documente:

[] certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comerţului privind inexistenţa unei proceduri de dizolvare voluntarã, judiciarã sau ca urmare a aplicãrii procedurii reorganizãrii judiciare sau a falimentului;

[] certificate privind achitarea obligaţiilor de platã cãtre bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetul asigurãrilor sociale de sãnãtate, bugetele fondurilor speciale şi a oricãror alte obligaţii bugetare;

[] copii ale situaţiilor financiare anuale pentru ultimii 3 ani sau pentru toatã perioada scursã de la înfiinţare, în cazul în care aceasta este mai micã de 3 ani, depuse la unitãţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice;

[] propunerea tehnicã împreunã cu descrierea detaliatã a mijloacelor tehnologice, materiale şi umane pe baza cãrora solicitantul va asigura furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal pentru care solicitã desemnarea;

[] propunerea financiarã împreunã cu justificarea eventualelor pierderi determinate de furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal pentru care solicitã desemnarea;

[] alte documente solicitate prin documentaţia licitaţiei.

E. Subsemnatul ............, reprezentant legal al solicitantului, declar pe propria rãspundere, cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal privind infracţiunea de fals în declaraţii, cã toate datele şi informaţiile cuprinse în prezenta cerere şi în documentele anexate sunt corecte şi complete.

Data completãrii:

Ştampila solicitantului:

Semnãtura reprezentantului legal al solicitantului:


___________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016