Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CRITERII MINIME din 31 ianuarie 2003  pe care trebuie sa le indeplineasca o societate de clasificare in vederea delegarii de catre Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei a competentelor privind emiterea certificatelor statutare navelor care arboreaza pavilionul roman    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CRITERII MINIME din 31 ianuarie 2003 pe care trebuie sa le indeplineasca o societate de clasificare in vederea delegarii de catre Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei a competentelor privind emiterea certificatelor statutare navelor care arboreaza pavilionul roman

EMITENT: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 122 din 26 februarie 2003
ARTICOL UNIC
Pentru a fi recunoscuta, o societate de clasificare trebuie sa îndeplineascã urmãtoarele criterii minime generale şi specifice:

I. criterii minime generale:
1. sa demonstreze pe baza de documente ca are o experienta vasta privind evaluarea proiectãrii şi construcţiei navelor comerciale;
2. sa fi acordat clasa sa la cel puţin 1.000 de nave maritime, fiecare cu un tonaj brut mai mare de 100 şi care împreunã au un tonaj brut de cel puţin 5 milioane;
3. sa aibã suficient personal tehnic angajat proporţional cu numãrul de nave clasificate, dar nu mai puţin de 100 de inspectori proprii;
4. sa aibã un set cuprinzator de reguli şi reglementãri pentru proiectarea, construcţia şi supravegherea tehnica periodicã a navelor comerciale, publicat, actualizat şi imbunatatit continuu, în baza unor programe de cercetare şi dezvoltare;
5. sa aibã un registru propriu cu navele cãrora le-a acordat clasa, pe care îl publica anual sau îl difuzeazã într-o forma electronica, ambele accesibile publicului;
6. sa nu fie controlatã de armatori ori constructori de nave sau de orice alta parte care are interese comerciale în construcţia, echiparea, repararea sau operarea navelor. Veniturile sale nu trebuie sa provinã în principal de la o singura societate comercialã. Societatea de clasificare nu trebuie sa emita certificate statutare pentru navele la care are calitatea de armator sau operator ori pentru navele cu ai cãror armatori sau operatori are relaţii de afaceri personale ori familiale. Aceasta incompatibilitate este valabilã şi pentru inspectorii angajaţi în cadrul societãţii de clasificare;
7. sa-şi desfãşoare activitatea în conformitate cu prevederile anexei la Rezoluţia Organizaţiei Maritime Internaţionale A.789(19) privind activitãţile de supraveghere şi certificare specifice ale unei organizaţii recunoscute care acţioneazã în numele administraţiei;

II. criterii minime specifice:
1. sa dispunã de:
a) un numãr suficient de personal care sa asigure activitãţile tehnice, manageriale, administrative şi de cercetare proporţional cu sarcinile societãţii de clasificare, cu numãrul de nave cãrora le-a acordat clasa şi care sa asigure totodatã dezvoltarea şi menţinerea la un nivel ridicat a regulilor şi reglementãrilor sale;
b) o reprezentare corespunzãtoare în toatã lumea prin personalul tehnic propriu sau prin personalul tehnic al altor organizaţii recunoscute;
2. sa îşi desfãşoare activitatea în baza unui cod etic;
3. conducerea şi administrarea societãţii de clasificare sa asigure confidenţialitatea informaţiilor cerute de autoritãţile romane;
4. sa punã la dispoziţia autoritãţilor romane şi a altor pãrţi interesate informaţii relevante;
5. conducerea are definite şi cuprinse într-un document politica şi obiectivele sale, precum şi angajamentul sau pentru asigurarea calitãţii şi pentru ca politica sa sa fie inteleasa, implementata şi menţinutã la toate nivelurile în cadrul societãţii de clasificare. Politica sa trebuie sa vizeze atingerea scopurilor şi indicatorilor privind siguranta şi prevenirea poluarii;
6. sa aibã un sistem intern efectiv de asigurare a calitãţii, care a fost dezvoltat, implementat şi este menţinut în conformitate cu capitolele aplicabile din standardele internaţionale recunoscute privind calitatea, precum şi în conformitate cu standardele EN 45004 şi EN 29001, asa cum au fost preluate în cerinţele Asociaţiei Internaţionale a Societãţilor de Clasificare (IACS) privind schema de certificare a sistemului calitãţii.
Sistemul de asigurare a calitãţii trebuie sa asigure în special ca:
a) regulile şi reglementãrile sunt stabilite şi menţinute sistematic;
b) regulile şi reglementãrile satisfac un sistem intern de evaluare permanenta a calitãţii serviciilor societãţii de clasificare privind punerea în aplicare a acestora;
c) sunt satisfacute cerinţele privind emiterea certificatelor statutare pentru care i-au fost delegate competentele şi ca are un sistem propriu de asigurare a calitãţii serviciilor prin care se asigura conformitatea cu prevederile convenţiilor internaţionale;
d) responsabilitãţile şi competentele persoanelor a cãror activitate poate influenta calitatea serviciilor furnizate de societatea de clasificare, precum şi relaţiile dintre aceste persoane sunt definite pe baza unor documente corespunzãtoare;
e) toate activitãţile desfãşurate în cadrul societãţii de clasificare sunt controlabile;
f) exista un sistem de supervizare prin care se monitorizeazã acţiunile şi munca inspectorilor, precum şi ale personalului tehnic şi administrativ angajat în cadrul societãţii de clasificare;
g) activitãţile pentru îndeplinirea cerinţelor privind emiterea certificatelor statutare pentru care i-au fost delegate competentele se efectueazã de cãtre inspectorii proprii sau cu inspectori ai altor organizaţii recunoscute; aceşti inspectori trebuie sa aibã cunoştinţe vaste privind tipul de nava la care urmeazã sa emita certificatele statutare, precum şi despre supravegherea şi cerinţele referitoare pentru emiterea acestor certificate;
h) este implementat un sistem privind calificarea şi actualizarea permanenta a cunoştinţelor inspectorilor;
i) pãstrarea înregistrãrilor prin care se poate demonstra ca serviciile au fost furnizate de societatea de clasificare cu respectarea standardelor aplicabile şi a procedurilor din sistemul intern de asigurare a calitãţii;
j) exista un sistem de audit intern documentat şi planificat în vederea menţinerii calitãţii în toate compartimentele societãţii de clasificare;
k) activitãţile de supraveghere tehnica şi inspecţii cerute de Sistemul armonizat de supraveghere şi certificare pentru care societatea de clasificare este autorizata se realizeazã în conformitate cu prevederile anexei şi apendicelui la Rezoluţia Organizaţiei Maritime Internaţionale A.746(18) privind liniile directoare pentru supravegherea în conformitate cu Sistemul armonizat de supraveghere şi certificare;
l) sunt stabilite linii clare şi directe de responsabilitãţi şi control între sediul central şi sediile regionale ale societãţii de clasificare şi între societate şi inspectorii sãi;
7. trebuie sa demonstreze capacitatea:
a) de a dezvolta şi de a actualiza un set complet şi adecvat de reguli şi reglementãri proprii privind structura corpului, maşinile, instalaţiile de maşini, echipamentul electric, precum şi de control al navelor, care sa fie la acelaşi nivel cu standardele tehnice recunoscute internaţional pe baza cãrora se elibereazã certificatele de siguranta conform Convenţiei SOLAS şi cele referitoare la navele de pasageri, în ceea ce priveşte siguranta structurii navei şi a sistemului principal de maşini, precum şi certificatele de bord liber, în ceea ce priveşte rezistenta navei;
b) de a efectua inspectiile şi supravegherea tehnica prevãzute de convenţiile internaţionale în vederea emiterii certificatelor statutare, inclusiv toate mijloacele de evaluare, cu un personal calificat şi experimentat de a aplica şi menţine un sistem de management al siguranţei atât pentru activitatea de la uscat, cat şi pentru activitatea de la bordul navelor care se supun certificãrii, în conformitate cu anexa la Rezoluţia Organizaţiei Maritime Internaţionale A.788(19) privind liniile directoare pentru implementarea Codului internaţional privind managementul siguranţei de cãtre administraţii;
8. sistemul de calitate al societãţii de clasificare este certificat de un corp independent de auditori recunoscuţi de cãtre administraţia statului în care îşi are sediul central;
9. sa permitã participarea la dezvoltarea regulilor şi/sau reglementãrilor sale a reprezentanţilor autoritãţilor competente din România.
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016