Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CRITERII din 13 mai 2004  pe baza carora se efectueaza selectia proiectelor in domeniul protectiei speciale a persoanelor cu handicap    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CRITERII din 13 mai 2004 pe baza carora se efectueaza selectia proiectelor in domeniul protectiei speciale a persoanelor cu handicap

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 520 din 9 iunie 2004
CAP. I
Programe pentru protecţia specialã a persoanelor cu handicap

Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap denumitã în continuare Autoritatea, poate participa, în parteneriat cu organizaţiile neguvernamentale ale persoanelor cu handicap sau care au ca obiect de activitate protecţia speciala a persoanelor cu handicap, la finanţarea de proiecte comune care se încadreazã în unul din urmãtoarele programe:
I.1. Programe de sprijin.
A. Structura - Reforma administrativã
Activitãţi eligibile:
1. dezvoltarea alternativelor la instituţionalizare;
2. sprijinirea iniţiativelor de tip privat ale persoanelor cu handicap instituţionalizate şi neinstituţionalizate;
B. Programul de prevenţie
Activitãţi eligibile:
1. informare, consiliere pentru tinerele familii asupra factorilor de risc responsabili de apariţia handicapului;
2. intervenţie timpurie prin servicii specializate de educaţie familialã, terapie şi recuperare;
3. dezvoltarea serviciilor de susţinere familiala în scopul prevenirii abandonului persoanei cu handicap.
C. Programul de reformã instituţionalã
Activitãţi eligibile:
1. organizarea de campanii de informare, educare, comunicare la nivelul persoanei cu handicap, familiei persoanei cu handicap, comunitate;
2. dezvoltarea reţelei de servicii adresate persoanelor cu handicap;
3. iniţierea de servicii noi, complementare serviciilor de reabilitare în vederea integrãrii sociale;
4. dezvoltarea reţelei de familii tip foster pentru persoanele cu handicap;
5. dezvoltarea reţelei de locuinţe protejate pentru tinerii cu handicap;
6. dezvoltarea reţelei de centre de zi, sãptãmânale.
D. Programul de suport familial
Activitãţi eligibile :
1. iniţierea şi dezvoltarea centrelor de intervenţie precoce;
2. dezvoltarea reţelei de asistenţi sociali specializaţi în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap;
3. dezvoltarea reţelei de servicii pluridisciplinare de recuperare şi terapie;
4. dezvoltarea reţelei de servicii tip baby sitting, respite pentru familiile în care existã persoane cu handicap;
5. dezvoltarea reţelei de centre de abilitare pentru trai independent;
6. dezvoltarea serviciilor de voluntariat;
7. creşterea gradului de accesibilitate a familiilor în care existã persoane cu handicap la informaţie, educaţie şi formare profesionalã;
8. activitãţi socioculturale:
9. educarea tinerilor cu handicap imobilizaţi la domiciliu sau în instituţii de recuperare;
E. Programul de informare si sporire a gradului de conştientizare.
Activitãţi eligibile:
1. organizare de seminariu mese rotunde, conferinţe, simpozioane, etc;
2. editarea si publicarea de materiale informative si promoţionale, pe suport clasic sau electronic/multimedia;
3. studii şi analize privind gradul de informare a populaţiei privind problematica persoanei cu handicap;
4. campanii pentru construirea şi promovarea imaginii reale a persoanei cu handicap:
5. dezvoltarea serviciilor de consiliere pentru persoanele cu handicap (juridicã, orientare şi pregãtire profesionalã, educaţie),
F. Programul de accesibilitãţi
Activitãţi eligibile:
1. campanii de informare şi sensibilizare a factorilor responsabili în asigurarea accesibilitãţii la participarea sociala a persoanelor cu handicap;
2. dezvoltarea serviciilor şi meseriilor specializate în asigurarea accesibilitãţii persoanelor cu handicap (tehnicieni protezişti, designeri pentru locuinţe şi mediu de lucru, aparatura casnicã., echipament adaptat tehnologie adaptatã).
G. Programul de integrare socialã
Activitãţi eligibile:
1. campanii de informare şi sensibilizare a opiniei publice si a factorilor interesaţi în integrarea socialã a persoanelor cu handicap;
2. abilitarea şi reabilitarea persoanelor cu handicap.
H. Programul de formare şi orientare profesionalã a persoanelor cu handicap
Activitãţi eligibile:
1. consiliere vocaţionala;
2. integrare socialã prin orientare şi pregãtire profesionalã adecvate cerinţelor economiei de piaţã;
3. instruire profesionala prin metode de educaţie la distanţã;
4. studii de marketing social şi analiza pieţei de muncã pentru meseriile accesibile persoanelor cu handicap;
5. schimburi de experienţã interne şi internaţionale între specialişti în domeniul pregãtirii şi formãrii profesionale,
I. Programul de voluntariat.
Activitãţi eligibile:
1. campanii de informare asupra necesitãţii dezvoltãrii serviciului de voluntariat;
2. schimburi interne şi internaţionale de voluntariat în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap;
3. dezvoltarea reţelei de servicii de voluntariat.
J. Programul de instruire, educaţie.
Activitãţi eligibile:
1. activitãţi de instruire profesionalã complexã a personalului implicat în domeniul educaţional, terapeutic, ocupaţional;
2. dezvoltarea serviciilor de sprijin educaţional în scopul integrãrii persoanelor cu handicap în şcolile normale;
3. dezvoltarea sistemului de pregãtire la domiciliu a persoanelor imobilizate.
K. Programul de integrare europeanã.
Activitãţi eligibile:
1. iniţierea de reţele şi sprijin a reţelelor internaţionale de informare, cooperare în beneficiul persoanei cu handicap;
2. mobilitãţi pentru persoane cu handicap în spaţiul european;
3. dezvoltarea activitãţilor de voluntariat internaţional în domeniul protecţiei persoanei cu handicap;
4. participarea la activitãţi internaţionale cultural-sportive şi de recreere.

CAP. II
Criterii de eligibilitate pentru organizaţiile neguvernamentale ale persoanelor cu
handicap sau care au ca obiect de activitate protecţia specialã a persoanelor cu handicap, eare solicitã finanţare

II.1. Pot solicita finanţare pentru proiecte:
a) organizaţiile neguvernameiitale (asociaţii, fundaţii, federaţii) ale persoanelor cu handicap;
b) organizaţiile neguvernamentale (asociaţii, fundaţii, federaţii), altele decât cele prevãzute la pct.II.1 - care au ca obiect de activitate protecţia specialã a persoanelor cu handicap;
II.2. Criterii generale de eligibilitate:
Persoanele juridice prevãzute la pct.II.1 care solicitã finanţare pentru proiecte, trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele criterii de eligibilitate:
a) sunt persoane juridice de drept privat, constituite potrivit legii;
b) dispun de resurse materiale şi umane necesare derulãrii proiectelor pe care le propun în cadrul programelor de interes naţional în domeniul protecţiei persoanelor adulte cu handicap;
c) au deschis un cont bancar special pentru finanţarea provenitã din bugetul de stat;
d) nu au conturile blocate în urma unei hotãrâri judecãtoreşti;
e) nu se fac vinovate de declaraţii inexacte, cu rea-credinţã, cu privire la informaţiile solicitate în vederea selectãrii şi finanţãrii proiectelor;
f) nu au încãlcat prevederile unui contract de finanţare pentru proiect, încheiat anterior.

CAP. III
Condiţii de finanţare a proiectelor

Bugetul pentru activitãţi de promovare şi respectare a drepturilor persoanelor cu handicap la nivelul A.N.P.H. se alocã pentru finanţarea proiectelor comune ale Autoritãţii cu organizaţiile neguvernamentale ale persoanelor cu handicap sau care au ca obiect de activitate protecţia specialã a persoanelor cu handicap.
III.l. Termene limitã, componenţa comisiilor de selecţie şi comunicare a rezultatelor
1. Evaluarea respectãrii criteriilor de finanţare pentru proiectele propuse de organizaţiile neguvernamentale menţionate la capitolul II.l va fi fãcutã de o comisie de selecţie formatã din 5 membri, care va cuprinde specialişti ai Autoritãţii. Comisia de selecţie va fi numitã anual prin ordin al preşedintelui Autoritãţii, componenţa ei putând fi schimbata ori de câte ori este nevoie, în funcţie de specificul proiectelor analizate.
2. Comunicarea rezultatului evaluãrii se va face în termen de cel mult 7 zile de la data stabilirii acestuia, cu precizarea motivelor respingerii proiectului, dacã este cazul.
3. Finanţarea proiectelor aprobate se realizeazã în baza unui contract de finanţare încheiat între Autoritate şi promotorul proiectului.
4. Contractul de finanţare se semneazã în cel mult 15 zile lucrãtoare de la data comunicãrii rezultatului selecţiei.
5. Aprobarea condiţionatã a cererii de finanţare înaintate de o organizaţie obligã respectiva organizaţie ca în termen de o sãptãmânã de la comunicarea rezultatului sã confirme în scris acceptarea clauzelor impuse de Autoritate*
III.2. Proiecte neeligibile:
1. Proiecte care nu se înscriu în programele promovate de Autoritate/strategiile locale;
2. Proiecte al cãror conţinut nu corespunde cerinţelor cuprinse în prezentele criterii;
3. Proiecte care nu concordã cu scopul şi obiectivele declarate în statutul organizaţiei;
4. Proiecte care solicitã fonduri pentru reparaţii capitale, achiziţionarea de imobile, terenuri, autoturisme;
5. Proiecte incomplete sau depuse de organizaţii neeligibile;
6. Proiecte individuale (cãlãtorii individuale, burse de studii);
7. Proiecte care nu realizeazã un punctaj de minimum 50 puncte, conform criteriilor si punctajelor prezentate la cap. V;
8. Proiectele începute înaintea depunerii cererii de finanţare, cu excepţia celor care necesita continuitate.
III.3. Condiţii financiare
1. Contribuţia minimã a organizaţiei la realizarea proiectului va fi de 20% din bugetul total al proiectului şi poate fi parţial sau integral în naturã (de exemplu, munca voluntarilor, utilizarea sediului, echipamente puse la dispoziţie pentru realizarea proiectului).
2. Participarea A.N.P.H la finanţarea unui proiect se va face într-un procent de maximum 80% din bugetul total al proiectului.
3. Existenţa unor surse de finanţare, altele decât cele ale Autoritãţii şi ale organizaţiei, obligã organizaţia la menţionarea explicitã a acestora, a destinaţiei fondurilor şi a cuantumului resurselor atrase.
4. Derularea finanţãrii:
a) dupã încheierea contractelor de finanţare se poate acorda, o singura datã, la cererea beneficiarului finanţãrii, un avans preliminar reprezentând maximum 30% din valoarea finanţatã de A.N.P.H;
b) eliberarea sumelor solicitate ca avans preliminar poate fi fãcuta numai în baza unei scrisori de garanţie bancara, a unui bilet de ordin sau a altei garanţii echivalente cu valoarea avansului preliminar, emisã de beneficiarul finanţãrii în favoarea A.N.P.H.;
c) în vederea efectuãrii fiecãrei plãţi, beneficiarul finanţãrii transmite la A.N.P.H un original si o copie a unei cereri scrise pentru plata, împreunã cu documentele justificative corespunzãtoare, fãrã a introduce la platã factura, în vederea decontãrii sumei solicitate, A.N.P.H emite ordin de platã.
d) suma plaţilor intermediare nu poate depãşi 90% din valoarea finanţata de A.N.P.H, restul de 10% constituie plata finalã, care se face dupã îndeplinirea de cãtre beneficiarul finanţãrii a tuturor obligaţiilor sale referitoare la executarea obiectivelor prevãzute în contract şi numai dupã ce raportul final de activitate şi decontul final au fost înaintate de contractor şi aprobate de cãtre A.N.P.H.
5. Proiectele vor fi monitorizate de cãtre Autoritate si/sau Inspecţiile regionale, inclusiv prin prezenţa directã la acţiunile proiectului.
III.4. Observaţii
1. Cererile de finanţare nu se înapoiazã organizaţiilor, ci se arhiveazã la sediul Autoritãţii.
2. Aprobãrile pentru modificãrile survenite la forma iniţialã a cererii de finanţare, apãrute ulterior semnãrii contractului, trebuie solicitate şi obţinute în scris înaintea efectuãrii cheltuielilor care fac obiectul solicitãrii modificãrii.

CAP. IV
Procedura de selectare deschisã a proiectelor propuse din iniţiativa
organizaţiilor neuvernamentale

Organizarea şi derularea procedurii de selectare a proiectelor propuse din iniţiativa organizaţiilor neguvernamentale trebuie sã respecte urmãtoarele cerinţe:
4.1. Competiţiile pentru selectarea deschisã a proiectelor propuse se organizeazã de cãtre Autoritate, conform eşalonãrii în timp prevãzute în calendarul aprobat de preşedintele Autoritãţii, şi se desfãşoarã cu luarea în considerare a prevederilor <>art. 2 (4) şi (5) din Normele metodologice aprobate prin H.G. nr. 696/2001 .
4.2. La competiţiile descinse pentru selectarea proiectelor pot participa toate organizaţiile neguvernamentale care îndeplinesc criteriile de eligibilitate generale şi speciale.
4.3. Autoritatea are obligaţia de a face publica deschiderea competiţiilor printr-un anunţ care se publicã în presa scrisã de circulaţie naţionalã şi se difuzeazã prin alte mijloace de informare în masã, inclusiv pe site-ul Autoritãţii. Anunţul are urmãtoarea structurã cadru:
a) denumirea şi, dupã caz, acronimul programului;
b) scopul şi obiectivele programului, durata şi bugetul alocat;
c) condiţiile de finanţare;
d) categoriile de proiecte care pot fi finanţate;
e) criteriile de eligibilitate a organizaţiilor neguvernamentale ofertante;
f) data limitã de primire a propunerilor de proiecte, data de anunţare a rezultatelor competiţiei, data limitã de primire a contestaţiilor;
g) adresa la care trebuie depuse/trimise propunerilor de proiecte; telefon, fax şi pagina de INTERNET la care Autoritatea oferã informaţii suplimentare.
4.4. Autoritatea furnizeazã organizaţiilor neguvernamentale solicitante, la cerere, contra cost (în limita cheltuielilor de multiplicare), pachetul de informaţii aprobat al programului.
4.5. Propunerea de proiect trebuie sã se încadreze în conţinutul tematic al programului şi sã respecte condiţiile indicate prin pachetul de informaţii al programului.
4.6. Propunerea de proiect trebuie semnata de reprezentantul legal al organizaţiei neguvernamentale sau de o persoanã împuternicitã de acesta.
4.7. Transmiterea, primirea, modificarea si retragerea propunerilor de proiect se fac conform prevederilor legale.
4.8. Evaluarea şi selecţia propunerilor de proiecte va fi efectuatã de comisia/subcomisiile de evaluare a cãror componenţã este stabilitã prin ordin al preşedintelui ANPH. Comisia de evaluare va fi constituitã şi îşi va desfãşura activitatea în urmãtoarele condiţii:
- numãrul membrilor comisiei este de 3 sau de 5;
- comisia funcţioneazã cu majoritate simplã din numãrul membrilor. Membrii comisiei îşi aleg, dintre ei, preşedintele prin vot deschis;
- fiecare membru al comisiei semneazã o declaraţie de imparţialitate;
- membrii comisiei pot fi atât angajaţi permanenţi ai Autoritãţii, cât şi consultanţi externi, persoane care trebuie sã aibã pregãtire profesionalã şi experienţã relevantã în domeniu, precum şi probitate moralã recunoscutã.
Subcomisia de evaluare va fi constituitã şi îşi va desfãşura activitatea în urmãtoarele condiţii:
- subcomisia este formata din 3 membri;
- componenţa fiecãrei subcomisii trebuie sã asigure evaluarea propunerilor de proiecte în condiţii de competentã şi obiectivitate;
- fiecare membru al subcomisiei semneazã o declaraţie de imparţialitate;
- membrii subcomisiilor de evaluare vor fi numiţi dintre specialiştii în domeniul protecţiei persoanelor adulte cu handicap, cu probitate moralã recunoscutã, neavând calitatea de angajaţi ai Autoritãţii;
- pentru flecare subcomisie în parte, Autoritatea desemneazã un reprezentant al sãu ca responsabil de subcomisie, care;
- asista pe membrii subcomisiei din punct de vedere procedural, fãrã a influenţa opiniile şi concluziile acestora;
- rãspunde de gestionarea documentelor de lucru ale subcomisiei.
4.9. Autoritatea pregãteşte propunerile de proiect pentru evaluare grupându-le în funcţie de programul/subprogramul în care acestea se încadreazã. Pe aceastã bazã se stabilesc: programul de lucru al comisiei, numãrul subcomisiilor de evaluare şi domeniile de specialitate ale membrilor subcomisiilor, necesare în vederea evaluãrii propunerilor de proiecte.
4.10. Procedura de evaluare a propunerilor de proiecte se realizeazã conform criteriilor de evaluare generale şi specifice, stabilite prin pachetul de informaţii aprobat al programului.
4.1l. Evaluarea fiecãrei propuneri de proiect se efectueazã în douã etape:
a) evaluarea de specialitate;
b) evaluarea managementului, a oportunitãţii, a impactului şi a costurilor propunerii de proiect.
În cadrul fiecãrei etape, evaluarea se desfãşoarã în douã faze distincte:
- faza evaluãrii individuale, în care, pentru fiecare propunere de proiect repartizatã de Autoritate comisiei/subcomisiei, flecare evaluator din comisie/subcomisie acordã pentru fiecare criteriu examinat în etapa respectivã un punctaj şi, dupã caz, redacteazã un comentariu ataşat fişei de punctaj.
- faza evaluãrii în comisie/subcomisie, în care, pentru fiecare propunere de proiect repartizatã de Autoritate comisiei/subcomisiei, evaluatorii din comisie/subcomisie elaboreazã un raport de consens privind atât punctajele cât şi comentariile; în cazul propunerilor de proiecte pentru care comisia/subcomisia nu poate ajunge la consens privind punctajele, se calculeazã media aritmetica a punctajelor individuale acordate.
4.12. În prima etapã, Autoritatea asigurã ca evaluatorii sã nu cunoascã identitatea organizaţiilor neguvernamentale ale cãror propuneri de proiecte le examineazã. Aceastã condiţie se realizeazã prin repartizarea, în prima etapã, cãtre comisie/subcomisie numai a formularelor de propunere de proiect conţinând propunerea de specialitate, formularul Bl rezumatul propunerii de proiect şi formularul B2 - descrierea detaliatã a proiectului, care nu trebuie sa cuprindã nici un element de identificare a organizaţiei neguvernamentale.
4.13. Propunerea de proiect, al cãrui punctaj general de consens în prima etapã se situeazã sub limita cerutã de criteriile de selectare, stabilite prin pachetul de informaţii al programului, se considera şi nu este evaluata în etapa a doua.
4.14. Conform rezultatelor evaluãrii din cele douã etape, comisia/subcomisiile încadreazã propunerile de proiecte în clasele stabilite prin pachetul de informaţii al programului.
Clasele de încadrare a propunerilor de proiecte se stabilesc, de regulã, astfel;
- propuneri "excelente";
- propuneri "foarte bune", care cer modificãri minime;
- propuneri "satisfãcãtoare" care cer modificãri substanţiale pentru a îndeplini criteriile stabilite;
- propuneri "slabe/nesatisfacãtoare", care nu pot fi finanţate;
- propuneri "respinse în prima etapã" care nu corespund criteriilor de evaluare de specialitate;
- propuneri "în afara programului" care nu corespund scopului, obiectivelor programului/subprogramului, categoriilor de proiecte finanţabile.
4.15. Pe baza acestei clasificãri, Direcţia Strategie, Programe şi Integrare Europeanã din cadrul Autoritãţii întocmeşte lista propunerilor de proiecte care se pot finanţa şi lista de rezervã, aceasta din urmã conţinând acele propuneri de proiecte care ar putea fi finanţate, dacã unele propuneri de proiecte din prima lista nu pot fi contractate.
4.16. În baza aprobãrii preşedintelui Autoritãţii, Direcţia Strategie, Programe şi Integrare Europeanâ,comunicã în scris, fiecãrei organizaţii neguvernamentale care a depus propunerea de proiect, dacã propunerea sa a fost sau nu acceptata la finanţare sau dacã a fost reţinutã pe lista de rezervã, în termen de 2 zile de la data aprobãrii.
4.17. Contestaţiile se depun sau se transmit la compartimentul de specialitate al ANPH, în forma scrisa, în termenul stabilit prin anunţul privind organizarea competiţiei pentru selectarea deschisã a propunerilor de proiecte.
4.18. Soluţionarea contestaţiilor se face de cãtre Autoritate pe baza consultãrii rezultatelor clasificãrii propunerilor de proiecte care fac obiectul contestaţiilor şi, dupã caz, pe baza revizuirii evaluãrii, în cazul în care concluziile revizuirii impun se modificã corespunzãtor listele menţionate la pct. 3.15.
4.19. Rezultatele soluţionãrii contestaţiilor se comunicã de cãtre Autoritate, în scris, organizaţiilor neguvernamentale implicate, în termen de 2 zile de la data aprobãrii acestora de cãtre preşedintele ANPH.

CAP. V
Cererea de finanţare

V.1. Prezentarea proiectelor spre finanţare
Definiţia proiectului: Totalitatea activitãţilor desfãşurate într-o perioadã determinatã, planificate şi controlate, care au drept scop producerea unei schimbãri în bine a situaţiei beneficiarilor serviciilor.
Un proiect presupune întotdeauna rezolvarea unei probleme.
1. Proiectele vor fi prezentate pe formulare standard (cerere de finanţare) la care se anexeazã documentele enumerate la cap. IV.3; anexele constituie parte integrantã a cererii de finanţare; formularele se obţin la cerere.
2. Cererile de finanţare vor fi prezentate în douã exemplare.
3. Cererile de finanţare vor fi completate cu majuscule sau vor fi dactilografiate ori procesate pe editor de texte.
4. Formularul standard completat nu se trimite pe fax.
5. Proiectele se vor depune la sediul Autoritãţii.
V.2. Completarea formularului standard "Cerere de finanţare" - precizãri
V.2.1. Cererea de finanţare (a se vedea anexa nr. 5)
A. Organizaţia - precizãri pentru completarea formularului standard "Cerere de finanţare" parteneri şi colaboratori ai organizaţiei
Vor fi prezentate instituţiile şi organizaţiile neguvernamentale cu care organizaţia colaboreazã la derularea proiectului propus, în parteneriat.
Bugetul organizaţiei:
- vor fi prezentate bugetele de venituri si cheltuieli ale organizaţiei pe anul curent si pe cel precedent.
B. Proiectul - precizãri pentru completarea formularului standard "Cerere de finanţare"
Titlul proiectului - max. 10 cuvinte.
Scopul proiectului:
- enunţ scurt, concis al problemei ce urmeazã a se rezolva prin derularea proiectului.
- obiectivele proiectului vor reflecta aria de aplicabilitate a proiectului propus.
Planificarea activitãţilor
- activitãţile reprezintã modalitãţile concrete prin care sunt realizate obiectivele.
- activitãţile trebuie sa conţinã: acţiunea propriu-zisã, responsabilul sau conducãtorul, locul de desfãşurare, momentul debutului activitãţii, resursele necesare (umane, materiale, de timp/duratã, financiare), indicatorii de evaluare (care mãsoarã gradul de obţinere a rezultatelor), costurile totale ale activitãţilor.
- planificarea activitãţilor trebuie sã cuprindã nominalizarea acestora, cu desfãşurarea lor calendaristicã, pe perioade determinate, pentru realizarea obiectivelor.
Grupul-ţintã:
- reprezintã o categorie de persoane cu anumite caracteristici.
- beneficiari direcţi - partea din grupul-ţintã care intrã în contact direct cu activitãţile proiectului;
- beneficiari indirecţi- familiile beneficiarilor direcţi, personalul de îngrijire.
Parteneri - persoanele juridice implicate prin parteneriat în derularea proiectului şi în alt mod decât prin susţinerea financiarã a acestuia, în anexã vor fi prezentate declaraţii de parteneriat ale partenerilor.
Evaluare internã:
Schema de evaluare presupune colectarea sistematica şi coroborarea informaţiilor într-o forma în care acestea sã poatã fi analizate.
Raportul de evaluare trebuie sã cuprindã:
1. rezultatele avute în vedere prin proiect;
2. informaţii cu privire la necesitatea atingerii acestor rezultate;
3. indicatorii de evaluare urmãriţi şi unitãţile pentru mãsurarea rezultatelor;
4. natura instrumentelor de evaluare folosite şi desemnarea evaluatorilor;
5. detalii cu privire la modul cum a fost realizata evaluarea;
6. gradul în care au fost atinse obiectivele;
7. alte rezultate realizate în cadrul proiectului;
8. perspectivele apãrute pe parcursul proiectului si care decurg din obiective:
9. recomandãri pentru proiecte potenţiale (continuitatea proiectului),
Pot fi evaluatori:
- evaluatori din cadrul reţelei Autoritãţii/Inspecţiilor Regionale:
- evaluator numit de alţi finanţatori decât Autoritatea;
- evaluator independent autorizat.
Modelele de evaluare sunt urmãtoarele: chestionare, sondaj de opinie pe eşantion de grup ţintã, referinţã despre proiect în mass-medîa, raportul de evaluare întocmit de monitor, vizitarea proiectului.
Mediatizare:
Modalitãţile de mediatizare sunt urmãtoarele: conferinţa de presã, interviuri, reportaje, articole, mape de prezentare, bannere, afişe, fluturaşi, pliante, materiale promoţionale etc.
Promovarea imaginii Autoritãţii în toate modalitãţile de mediatizare menţionate mai sus: vizual, audio şi/sau electronic se foloseşte sintagma "Proiect finanţat de Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap".
C. Bugetul
Reprezintã obligaţia financiarã a proiectului.
Este structurat pe activitãţi şi categorii de costuri şi include toate costurile necesare în vederea derulãrii proiectului.
Cheltuielile referitoare la participanţi
- în coloana "A.N.P.H." se înscriu doar valorile fondurilor care se solicitã pentru finanţare de la A.N.P.H.;
- în coloana "ONG" se scriu doar valorile fondurilor cu care contribuie organizaţia care solicitã fondurile;
- în coloana "Alţii" se înscriu valorile fondurilor cu care contribuie ceilalţi finanţatori sau parteneri;
- in coloana " TotaT se înscriu valorile fondurilor solicitate de la A.N.P.H însumate cu valorile fondurilor proprii organizaţiei şi ale partenerilor.
- valorile sumelor solicitate se detaliazã în dreptul fiecãrui articole de cheltuieli;
Cheltuieli referitoare la proiect:
- plata persoanelor care au activitãţi de instruire (plata trainerilor) se va face prin contracte încheiate între beneficiar şi trainer sau firma specializatã care asigurã serviciile, pânã la nivelul sumei de 150 euro/zi/trainer, pentru trainerîi strãini, şi pânã la nivelul sumei de 100 euro/zi/trainer, pentru trainerii români, cu respectarea prevederilor legale;
- plata celorlalte persoane(colaboratori) se poate face doar la nivelul salariului minim brut pe economie şi pe perioada în care colaboreazã la proiect;
- angajaţii organizaţiei nu vor fi plãtiţi din bugetul proiectului;
- cheltuielile administrative nu vor fi admise în bugetul proiectului.
V.3. -Anexe la Cererea de finanţare
1. Motivaţia proiectului:
2. Obiectivele proiectului;
3. Modul de realizare a obiectivelor;
4. Scrierea detaliata a bugetului;
V.3.1. Copie de pe hotãrârea instanţei judecãtoreşti de acordare a personalitãţii juridice;
V.3.2. Declaratiile de parteneriat ale partenerilor menţionaţi în proiect;
V.3.3. Copii de pe menţionãrile în mass-media despre activitatea organizaţiei de pânã la data solicitãrii finanţãrii şi a modului în care a fost menţionata finanţarea A.N.P.H. acordata cu ocazia altor proiecte;
V.3.4. Curriculum vitae al organizaţiei neguvernamentale:
V.3.5. Curriculum vitae al coordonatorului de proiect;

CAP. VI
Evaluarea cererilor de finanţare

VI.1. Criteriile pentru evaluarea cererilor de finanţare
VI.1.l. Calitatea proiectului;
a) relevanta proiectului;
b) structura proiectului;
c) impactul proiectului/diseminarea rezultatelor:
VI.1.2. Buget-cost/eficienta.
a) prezentarea bugetului;
b) fezabilitate;
c) raport cost/eficienta;
VI.1.3. Capacitatea solicitantului si calitatea parteneriatului.
a) istoric al colaborãrii cu ANPH:
b) parteneriat;
c) experienţa anterioara;
VI.2. Punctaj;
VI.2.1. Calitatea proiectului - 50 puncte
VI.2.2. Buget-cost/eficienta - 30 puncte
VI.2.3- Capacitatea solicitantului si calitatea partenerului - 20 puncte
Total= 100 puncte
Proiectele care nu cumuleazã minimum 50 puncte sunt respinse.

CAP. VII
Documentele necesare decontãrii cheltuielilor efectuate pentru implementarea proiectelor care au primit finanţare de la Autoritate

Pentru justificarea cheltuielilor finanţate din bugetul Autoritãţii, se vor prezenta urmãtoarele documente:
a) adresa de înaintare, conform modelului anexat (a se vedea anexa nr. l);
b) documentele justificative de cheltuieli:
1. factura (în original) emisã de organizaţie (pe formular cu regim special, conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 831/1997 ), în care se vor specifica cheltuielile efectuate (pe tipuri de cheltuieli) şi elementele de identificare a acţiunii (denumirea acţiunii, perioada, numãrul de participanţi etc.);
2. la factura emisã de organizaţie se vor anexa documentele justificative în copie (facturi fiscale, chitanţe, state de platã, contracte etc.), care au stat la baza emiterii acesteia cãtre Autoritate, astfel:
Pentru decontarea cheltuielilor pentru alocaţia de masã;
● factura fiscala (detaliat nr. de persoane x nr. de zile x
valoare/zi/persoanâ = valoare totalâ), semnatã şi
ştampilatã de unitatea prestatoare:
● pontaj de masa (având atât semnãtura contabilului unitãţii
prestatoare şi ştampila imitaţii, cât şi semnãtura
preşedintelui organizaţiei şi ştampila organizaţiei):
conform modelului prezentat în anexa nr. 4;
● alocaţia de masã se repartizeazã m principiu pe durata unei zile,
astfel: micul dejun = 15%, dejun = 50%, cina = 35% din
valoare.
Pentru decontarea cheltuielilor privind cazarea:
● factura fiscalã (detaliat: nr. de persoane x nr. de zile x valoarea/zi/persoanã = valoare totalã), semnatã şi ştampilatã de unitatea prestatoare;
● diagrama de cazare (nume, prenume + numãrul camerei + nr. de zile + cost/zi/persoana) cu semnãtura, stampila unitãţii prestatoare si data eliberãrii;
● cazarea participanţilor se asigurã în cãmine, internate şcolare sau studenţeşti, moteluri, campinguri şi în hoteluri pânã la categoria 3 stele inclusiv, iar pentru persoane aflate în fotoliu rulant în unitãţi care au asigurate accesibîlitãţile la mediu;
● vor fi prezentate minim 5 oferte de preţ, care vor purta data, semnãtura şi ştampila unitãţii prestatoare.
Pentru decontarea cheltuielilor privind transportul:
● biletele de tren, în cazul deplasãrii pe calea feratã;
● biletele de avion şi factura fiscalã, în cazul deplasãrii cu avionul (la acţiunile care se desfãşoarã în strãinãtate, acţiunile cu participanţi din strãinãtate);
● factura fiscala şi foaie de parcurs, în cazul deplasãrii cu mijloace de transport auto (microbuz, autocar, autoturism);
● tabel cuprinzând participanţii care au beneficiat de contravaloarea cheltuielilor de transport (cu semnãtura preşedintelui şi ştampila organizaţiei), conform modelului din anexa nr. 3.
Pentru decontarea cheltuielilor privind plata drepturilor salariale:
● persoanele utilizate temporar, potrivit dispoziţiilor legale, vor beneficia de o indemnizaţie lunarã de plata la nivelul salariului minim brut pe ţara, stabilitã în raport cu perioada de prestare;
● în vederea decontãrii acestor cheltuieli vor fi prezentate urmãtoarele documente:
- contract de prestare între organizaţia neguvernamentalã şi prestator, înregistrat la camera de muncã, cu datele din buletinul/cartea de identitate, precum şi cu semnãtura preşedintelui, a contabilului (director economic) si stampila organizaţiei;
- stat de platã, cu semnãtura, cu datele din buletinul/cartea de identitate, precum şi cu semnãtura preşedintelui, a contabilului (director economic) şi ştampila organizaţiei.
Pentru decontarea altor cheltuieli:
- cheltuieli privind închirierea unor bunuri şi servicii:
● factura fiscala şi contractul de închiriere sau comandã:
- cheltuieli pentru materiale consumabile:
● factura fiscalã şi aviz de expediţie;
● notã de intrare-recepţie a materialelor în magazia organizaţiei:
● bon de consum al materialelor;
- cheltuieli privind realizarea de tipãrituri, multiplicãri şi altele:
● factura fiscala şi aviz de expediţie;
● notã de întrare-recepţie a materialelor în magazia organizaţiei;
● bon de consum al materialelor:
● se va prezenta câte un exemplar pentru decont;
● se vor prezenta minim 5 oferte de preţ (în original) ale firmelor de profil, care vor purta data, semnãtura şi ştampila unitãţii prestatoare:
- cheltuieli pentru activitãţi socioculturale:
● facturi fiscale, facturi;
● bilete de intrare la spectacole.
c) lista cuprinzând participanţii va fi prezentatã indiferent de capitolul de cheltuieli solicitat, conform modelului din anexa nr. 2;
d) raportul financiar va fi prezentat o datã cu înaintarea decontului, dar nu mai târziu de 45 de zile de la finalizarea acţiunii (tehnoredactat, cu numãr de înregistrare de la beneficiar).
Raportul narativ si financiar va cuprinde:
● date privitoare la acţiune (perioadã, buget, loc de desfãşurare, numãr de beneficiar, numãr de participanţi, numãr de organizatori);
● rezumatul proiectului;
● valorile indicatorilor înainte şi dupâ derularea proiectului;
● încadrarea proiectului în programele pentru care Autoritatea acordã finanţãri;
● referinţe de la participanţi, beneficiari, organizatori, autoritãţi locale (chestionare, sondaje de opinie, raportul de evaluare al monitorului);
● materiale de informare ale organizaţiei neguvernamentale şi copii de pe materialele din mass-media în care a fost folositã sintagma "proiect finanţat de Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap";
● opinii ale organizaţiei neguvernamentale care a desfãşurat acţiunea, referitoare la impactul pe care aceasta l-a avut, minusuri si plusuri în desfãşurarea acţiunii, sugestii;
● concluzii, menţiuni.
NOTĂ:
1. Data documentelor justificative trebuie sa fie în concordanţã cu perioada desfãşurãrii acţiunii (proiectelor, programelor).
2. Facturile vor conţine elemente privind: denumirea acţiunii, perioada, categorii de cheltuieli, cost unitar.
3. Se vor prezenta, de asemenea, documente din partea organizaţiei care împuternicesc responsabilul de proiect pentru decontarea cheltuielilor (delegaţie).
4. Documentele necesare decontãrii cheltuielilor se vor prezenta de cãtre organizatori în termenul stabilit în contractul de finanţare.

CAP. VIII
Definirea principalilor termeni utilizaţi în anexã

1. Autoritate contractantã - "parte într-un contract de finanţare, care, fie în baza legii, fie în baza unui alt contract de finanţare, legal încheiat, la care a avut calitatea de contractor, finanţeazã realizarea unui obiectiv, stabilind, în mod univoc, condiţiile în care cealaltã parte va realiza contractul ce se încheie în acest scop".
2. Bugetul proiectelor - valoarea loialã şl, dupã caz, defalcatã pe proiecte, a contractelor de finanţare subsidiare pe care conducãtorul de proiect se angajeazã, prin contractul de finanţare sã le încheie pentru atribuirea conducerii respectivelor proiecte.
3. Avans preliminar - suma reprezentând maximum 30% din tarif şi maximum 30% din suma destinatã construcţiei instituţionale, pe care autoritatea contractanta o poate acorda în avans, numai dupã încheierea contractului de finanţare, o singurã data, la cererea contractorului, în vederea iniţierii programului/proiectului şi elaborãrii planului strategic.
4. Contract ele finanţare - contractul încheiat în baza O.G. nr. 8/1997, în care una dintre pãrţi, denumitã autoritate contractantã, are dreptul şi obligaţia de a impune în mod univoc celeilalte pãrţi, denumitã contractor, obiectivele pentru care se face finanţarea si condiţiile în care se realizeazã aceastã finanţare. Contractul de finanţare poate avea o duratã de mai mulţi ani calendaristici.
5. Contractor - "parte într-un contract de finanţare, care, acceptând finanţarea si condiţiile asociate acesteia, stabilite de autoritatea contractantã, se obligã sã asigure realizarea contractului."
6. Contractori asociaţi - ofertanţi asociaţi a cãror oferta comuna/propunere de proiect comunã a fost acceptatã şi contractatã de cãtre autoritatea contractantã.
7. Evaluare analiza rezultatelor obţinute în timpul şi dupã implementarea programului/proiectului şi indicarea unor acţiuni corective acolo unde este cazul, în vederea obţinerii rezultatelor şi atingerii obiectivelor prevãzute prin instrumentele de planificare a programelor proiectului.
8. Lista de rezerve - lista cuprinzând acele propuneri de proiecte care, în urma evaluãrii, clasificãrii şi aplicãrii criteriilor suplimentare de selecţie stabilite prin pachetul de informaţii al programului ar putea fi finanţate, dacã unele propuneri de proiect din lista propunerilor de proiect care se pot finanţa nu pot fi contractante.
9. Lista propunerilor de proiecte care se pot finanţa - lista cuprinzând acele propuneri de proiect care, în urma evaluãrii, clasificãrii şi aplicãrii criteriilor suplimentare stabilite prin pachetul de informaţii al programului pot fi finanţate de autoritatea contractanta în cadrul respectivului program.
10. Monitorizare - activitatea de a urmãri, a observa, a mãsura şi a verifica în mod sistematic, precum şi de a concepe masurile adecvate pentru a menţine pe cale predeflnitã o operaţiune, un proces sau altele asemenea.
11. Pachet de informaţii al programului - prezentarea detaliatã a scopului, obiectivelor, conţinutului tematic, a calendarului acţiunilor, bugetului alocat, precum şi a modului de acces la un program elaborat de cãtre autoritatea contractantã având calitatea de conducãtor de program/proiect, în vederea selectãrii contractorilor prin procedura de evaluare a propunerilor de proiecte.
12. Propunerea de proiect - solicitarea de finanţare a unui proiect iniţiat de un potenţial contractor, elaboratã de cãtre acesta în cadrul tematic şi cu respectarea condiţiilor indicate prin pachetul de informaţii al unui program, în scopul de a participa la o competiţie de selectare a contractorilor, organizatã în cadrul acelui program/proiect prin procedura de evaluare a propunerilor de proiect.
13. Raport final de activitate - instrument de monitorizare a implementãrii unui program/proiect, elaborat de conducãtorul de program/proiect la încheierea implementãrii programului/proiectului pe baza comparãrii stadiului final obţinut cu cel prevãzut prin instrumentele de planificare şi programare.
14. Subcontractor - persoana juridicã sau fizicã menţionatã într-un contract de finanţare, cãtre care contractorul poate subcontracta o parte din acel contract, cu aprobarea autoritãţii contractante.
15. Termeni de referinţã - document prin care se stabilesc cerinţele ce trebuie respectate de potenţiali contractori în elaborarea propunerii tehnice, elaborat de cãtre sau prin grija autoritãţii contractante, în vederea atribuirii contractului de finanţare prin licitaţie, proceduri competiţionale simplificate sau prin comandã directã.


ANEXA 1
la criterii

ADRESA DE ÎNAINTARE
(a se scrie pe foaie cu antetul organizaţiei, redactatã la
calculator/maşinã de scris: în momentul aducerii decontului se va
trece numãrul de înregistrare de la organizaţie)

Cãtre
Autoritatea Naţionala pentru Persoanele cu Handicap

Va înaintam alãturat decontul de cheltuieli al acţiunii ...................
care a avut loc în ................ în perioada ...............................
(localitatea) (data)
în valoare de ............... lei, conform documentelor justificative anexate:


┌─────────────┬────────────────┬──────────────┬───────────────┬──────────────┐
│ Nr. crt. │ Felul şi numã- │ Emitentul │ Denumirea │ Valoarea │
│ │rul documentului│ │ cheltuielilor │ documentului │
└─────────────┴────────────────┴──────────────┴───────────────┴──────────────┘



Decontul mai conţine urmãtoarele documente:
● lista cuprinzând participanţii (conform anexei nr. 2 la criterii);
● bonul de consum pentru materialele consumabile - în copie - şi nota de intrare-recepţie - în copie (daca este cazul);
● pontaj de masã (conform anexei nr. 4 la criterii, dacã este cazul);
● diagrama de eazare (dacã este cazul);
● tabel referitor la transport (conform anexei nr. 3 la criterii, daca este cazul);
● contract de munca, ordin de platã ş] stat de platã (dacã este cazul);
● raportul de evaluare.


..............................................................................
[semnãtura preşedintelui, a contabilului (director economie)şi stampila organizaţiei]


ANEXA 2
la criterii

Organizaţia....................

LISTA
cuprinzând participanţii

Lista cuprinzând participanţii la acţiunea .......................... care
a avut loc în ....................... în perioada: ...........................
(localitatea) (data)


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Numele Organizaţia Seria buletinului/
crt. şi prenumele (instituţia) cãrţii de identitate Semnãtura
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
10.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
11.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
12.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
13.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
14.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
15.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

............................................
(semnãtura preşedintelui şi ştampila organizaţiei)



ANEXA 3
la criterii



TABELUL

cuprinzând participanţii la acţiunea....................
care au beneficiat de contravaloarea cheltuielilor de transport
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Numele Ruta Seria biletului Suma Semnãtura
crt. şi prenumele
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
10.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
11.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
12.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
13.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
14.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
15.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
16.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
17.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
18.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
19.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

.........................................
(semnãtura preşedintelui şi ştampila organizaţiei)




ANEXA 4
la criterii

Organizaţia:......................
Acţiunea..........................
Perioada..........................


PONTAJ DE MASA
┌─────┬─────────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────────────┬────────┐
│Nr. │ Numele │ │ │ │ │ │ │ Organizaţia │ Semnã- │
│crt. │ şi pre- │ │ │ │ │ │ │ neguverna- │ tura │
│ │ numele │ │ │ │ │ │ │ mentalã │ │
├─────┼─────────┼─┬─┬─┼─┬─┬─┼─┬─┬─┼─┬─┬─┼─┬─┬─┼─┬─┬─┼─────────────┼────────┤
│ │ │D│P│S│D│P│S│D│P│S│D│P│S│D│P│S│D│P│S│ │ │
├─────┼─────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼─────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼─────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴─────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─────────────┴────────┘
D=dimineatã. P=prânz, S=searã

.................................. ...........................
(semnãtura contabilului si stampila (semnãtura preşedintelui şi
unitãţii prestatoare) ştampila organizaţiei)




ANEXA 5
la criterii

AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP

CERERE DE FINANTARE
Numãr de înregistrare .......... din ..../......./......
(se completeazã de cãtre finanţator)


A. Organizaţia
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Denumirea organizaţiei │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Adresa │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Str. │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Judeţul/Sectorul │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Tipul organizaţiei │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Asociaţie │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Nivelul organizaţiei │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Local │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Numãrul membrilor/membrii activi │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Scopul organizaţiei: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Numele bãncii/Sucursala │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Contul(lei) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Codul fiscal │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Telefon: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│E-mail │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Altele: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Echipa de conducere(numele şi prenumele, funcţia, vârsta, adresa) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Coordonatorul proiectului │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Partenerii şi colaboratorii organizaţiei: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Bugetul organizaţiei │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤




└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

B. Proiectul
Titlul proiectului
Denumiţi proiectul (daca titlul este explicit) sau formulaţi in câteva cuvinte
esenţa acestuia.
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Marcaţi tipul de program in care se înscrie proiectul dumneavoastrã:
┌─────┬───────────────────────────────┬───────────┬──────────────────────────┐
│ │ │ │ │
└─────┴───────────────────────────────┴───────────┴──────────────────────────┘

Scopul proiectului
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Obiectivele proiectului
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Planificarea activitãţilor
┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐
│Durata proiectului │ De la: │ Pânã la: │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│Locul de desfãşurare: │ │ │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘

Programul activitãţilor
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Grupul ţintã
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Rezumatul proiectului
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Participanţi
Indicaţi numãrul de participanţi şi categoriile de vârsta
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Rezultate scontate
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Parteneri
Dacã proiectul se va realiza în cooperare/parteneriat, menţionaţi partenerii
şi contribuţia acestora în cadrul proiectului.
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Evaluare
Numiţi evaluatorii şi metodele de evaluare folosite.
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Mediatizare
Indicaţi modalitãţile de mediaţi/are a proiectului si modul în care veţi
promova imaginea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

C. Bugetul
┌────────────────────────────────┬─────────┬────────┬────────────┬───────────┐
│ Finanţatori │A.N.P.H. │ O.N.G. │ Parteneri │ Total │
├────────────────────────────────┴─────────┴────────┴────────────┴───────────┤
│1. Cheltuieli referitoare la participanţi │
├────────────────────────────────┬─────────┬────────┬────────────┬───────────┤
│Transport │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼─────────┼────────┼────────────┼───────────┤
│Cazare │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼─────────┼────────┼────────────┼───────────┤
│Masã │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┴─────────┴────────┴────────────┴───────────┤
│2. Cheltuieli referitoare la proiect │
├────────────────────────────────┬─────────┬────────┬────────────┬───────────┤
│Reparaţii curente │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼─────────┼────────┼────────────┼───────────┤
│Dotãri tehnice │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼─────────┼────────┼────────────┼───────────┤
│Instalare │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼─────────┼────────┼────────────┼───────────┤
│Cheltuieli de întreţinere │ │ │ │ │
│(service) │ │ │ │ │
└────────────────────────────────┴─────────┴────────┴────────────┴───────────┘
┌────────────────────────────────┬─────────┬────────┬────────────┬───────────┐
│Software │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼─────────┼────────┼────────────┼───────────┤
│Materiale necesare în procesul │ │ │ │ │
│de recuperare/instruire │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼─────────┼────────┼────────────┼───────────┤
│Închirieri │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼─────────┼────────┼────────────┼───────────┤
│Consumabile │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼─────────┼────────┼────────────┼───────────┤
│Transport │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼─────────┼────────┼────────────┼───────────┤
│Cazare │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼─────────┼────────┼────────────┼───────────┤
│Diurna │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼─────────┼────────┼────────────┼───────────┤
│Mediatizare (afişe, pliante, │ │ │ │ │
│anunţuri) │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼─────────┼────────┼────────────┼───────────┤
│Publicaţii (costurile tipãri- │ │ │ │ │
│turilor) │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┴─────────┴────────┴────────────┴───────────┤
│3. Cheltuieli referitoare la implementarea proiectului │
├────────────────────────────────┬─────────┬────────┬────────────┬───────────┤
│Plata trainerilor, instruc- │ │ │ │ │
│torilor │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼─────────┼────────┼────────────┼───────────┤
│Alte cheltuieli │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼─────────┼────────┼────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼─────────┼────────┼────────────┼───────────┤
│TOTAL GENERAL: │ │ │ │ │
└────────────────────────────────┴─────────┴────────┴────────────┴───────────┘
Data......................
.................................. ..................................
(numele şi funcţia solicitantului) (semnãtura preşedintelui şi stampila
organizaţiei)




ANEXA 6
la criterii


Contractul de finanţare a proiectului

Denumirea programului: .....................
Denumirea Proiectului: .....................
Valoarea contractului (lei) ................
Durata contractului: ... luni/zile .........
Nr. de pagini al contractului : ............
Autoritatea contractanta: ANPH
Contractor; ........... .(denumirea organizaţiei neguvernamentale)
Semnãturi:


CONTRACTOR AUTORITATEA CONTRACTANTĂ


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Data: ( data semnãrii) Data: ( data semnãrii)
Numele, prenumele şi Numele, prenumele şi funcţia
reprezentantului autorizat reprezentantului autorizat


Numele şi prenumele (persoanei
desemnate sã exercite controlul
financiar preventiv


ÎNTRE:

AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP, reprezentatã prin
PREŞEDINTE___________, cu sediul in Calea Victoriei nr. 194, sector l, Bucureşti,
cod fiscal: 428.34.06, având contul numãrul: 36.12.80.04.13.00/302, deschis la
Direcţia de Trezorerie si Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti, numitã în
continuare AUTORITATEA CONTRACTANTĂ

şi

....(denumirea contractorului), cu sediul în ..........( adresa: localitatea,
strada, nr., judeţul, codul poştal),....telefon, fax......... cod fiscal....,
reprezentat prin.........(funcţia, prenumele şi numele reprezentantului legal)
şi .....funcţia, prenumele si numele, denumitã în continuare CONTRACTOR,

s-a încheiat prezentul Contract de finanţare a proiectului ....( denumirea
proiectului)

Art.1. Obligatiile contractorului
l .Contractul are ca obiect...............................................
2. În acest scop Contractorul va executa .................................

Art.2. Durata contractului
l. Contractul întrã în vigoare la data de ................................
2. Contractorul începe execuţia activitãţilor din cadrul proiectului prevãzute
în prezentul contract la data de ..............................................
3. Contractorul încheie execuţia activitãţilor din cadrul proiectului prevãzute
în prezentul contract într-un interval de ......( luni/zile)..... de la data
intrãrii în vigoare a prezentului contract.

Art.3. Organizarea şi efectuarea activitãţilor
1. Contractorul asigurã suportul administrativ si logistic necesar
executãrii activitãţilor.
2. Pentru buna execuţie a contractului. Contractorul pune la dispoziţie
personalul necesar, cu numele, calificarea şi experienţa care sunt prevãzute
în "Lista personalului" prevãzutã în anexa C la prezentul contract.
3. Personalul contractorului titular şi al fiecãrui subcontractor/
contractor asociat angajat în cadrul acestui contract, rãmâne în orice
circumstanţã personalul Contractorului titular, respectiv al subcontractorului
/contractorului asociat. Toate obligaţiile prevãzute de lege privind costurile
salariale aferente acestui personal sunt în sarcina Contractorului titular
si a subcontractorului.

Art.4. Adrese pentru comunicãri
Rapoartele şi toate celelalte comunicãri între cele doua pãrţi se vor
transmite la urmãtoarele adrese:
a) Pentru Autoritatea contractantã:
- rapoartele şi comunicãrile în general vor fi transmise la Responsabilul
de proiect ......( numele, prenumele, funcţia, compartimentul., adresa,
tel./fax);
- cererile de platã şi alte comunicãri ce privesc plãţile, vor fi transmise
la: ......(numele, prenumele, funcţia, compartimentul financiar-contabil,
adresa, tel./fax.
b) Pentru Contractor:
- ........( numele, prenumele, funcţia, compartimentul, adresa, tel,/fax),

Art.5. (1). Bugetul total al proiectului este de ....................lei,
din care:
- .................lei contribuţia Autoritãţii contractante (este suma
înscrisã pe prima paginã a contractului),
- .................lei contribuţia Contractorului;
- .................lei alte surse atrase,
(2) Valoarea contractului este de....................lei şi reprezintã
ontribuţia Autoritãţii contractante la finanţarea proiectului. Valoarea
contractului nu se actualizeazã.
(3) Cheltuielile reprezentând bugetul total al proiectului vor fi
efectuate conform specificaţiei financiare şi devizului de cheltuieli -anexe
la prezentul contract.

Art.6. Plãţi
(1) Plãţile se efectueazã conform prevederilor de la art. ...... din
Condiţiile generale ale contractelor de finanţare.
(2) Contractorul este îndreptãţit la platã astfel:
- platã/plaţi în avans în condiţiile legii;
- platã/plãţi intermediare, conform eşalonãrii plãţilor care se efectueazã
în raport cu stadiul de realizare a proiectului şi pe baza aprobãrii de cãtre
Autoritatea Contractanta a documentelor de monotorizare/evaluare, anexã la
prezentul contract:
Plata finalã, reprezentând 10% din valoarea contractului care se efectueazã
numai dupã aprobarea raportului final de activitate de cãtre Autoritatea
contractanta.

Art.7. Modalitãţi de platã
(1) Autoritatea contractantã efectueazã plãţile în cadrul prezentului
contract numai în contul Contractorului deschis exclusiv în numele proiectului;
- titular : ............(denumirea titularului contului);
- numãr: ....... .....(numãrul contului);
- banca: .........(denumirea, inclusiv filiala/sucursala bãncii şi adresa);
- cod: ................(cod bancar).
(2) Plãţile se efectueazã numai în baza cererilor de platã prezentate la
adresa specificatã la art.4 lit. a din prezentul contract.
(3) Contractorul prezintã devizul de cheltuieli post calcul.
Devizul postcalcul se întocmeşte conform structurii Devizului de cheltuieli
anexã la contract.
(4) Cererile de platã şi devizele postcalcul trebuie semnate de reprezentanţii
legali ai Contractorului.
(5) Plãţile se efectueazã numai dacã cererile de platã sunt însoţite de
documente justificative necesare ( în copie) şi borderoul centralizat al acestora.

Art.8. Fiscalitate
Autoritatea contractantã deconteazã, pe baza documentelor justificative
prezentate de Contractor, toate cheltuielile Contractorului ocazionate de plata
obligaţiilor care decurg din reglementãrile fiscale în vigoare, cheltuieli
aferente activitãţilor finanţate în cadrul proiectului din contribuţia
Autoritãţii contractante.

Art.9. Litigii
Orice litigiu nãscut din execuţia contractului sau în relaţie cu acesta,
se soluţioneazã conform dreptului comun.

Art.10. Rãspundere
Limitele rãspunderii Autoritãţii contractante faţã de contractor, precum şi
rãspunderea contractor, precum şi rãspunderea Contractorului faţã de Autoritatea
contractantã sunt prevãzute la art. ......şi art. ... din Condiţiile generale
ale contractelor de finanţare.

Art.1l. Rezilierea contractului
(1) Acest contract poate fi reziliat înainte de expirarea duratei legale.
(2) Autoritatea contractantã poate rezilia contractul în condiţiile prevãzute
de art ..... din Condiţiile generale ale contractelor de finanţare precum şi
în........(alte condiţii specifice contractului).
(3) Contractorul poate rezilia contractul în condiţiile art. ....... din
Condiţiile generale ale contractelor de finanţare .........(alte condiţii
specifice contractului).

Art.12. Prevederi generale şi finale
(1) Achiziţiile de lucrãri, produse şi servicii necesare realizãrii
proiectului, se efectueazã cu respectarea prevederilor legale în vigoare
privind achiziţiile publice.
(2) Nici o parte nu este consideratã cã nu îşi respectã sau cã îşi încalcã
obligaţiile în cadrul contractului, dacã realizarea unor astfel de obligaţii
este împiedicatã de împrejurãri de forţã majora care apar dupã data intrãrii
în vigoare a contractului.
(3) Urmãtoarele anexe fac parte integrantã din contract:
- Anexa A: Termenii de referinţã (în cazul proiectului prioritar);
- Anexa B: Activitãţi şi organizare ;
- Anexa C: Lista personalului;
- Anexa D: Specificaţia financiarã, devizul de cheltuieli si eşalonarea plãţilor;
- Anexa E: Condiţii generale ale contractelor de finanţare.
(4) În interpretarea şi aplicarea prevederilor contractuale, prevaleazã cele
cuprinse în "Termenii de referinţa" ( în cazul proiectului prioritar) şi în
"Condiţiile generale ale contractelor de finanţare".
(5) Toate modificãrile la prezentul contract se vor face conform prevederilor
art.____ din Condiţiile generale ale contractelor de finanţare.
(6) Prezentul contract este încheiat în douã exemplare având aceeaşi valoare,
conţinând ____ pagini fiecare, inclusiv anexele la acesta.
NOTA: în funcţie de specificul Contractului de finanţare şi cu respectarea prevederilor
corespunzãtoare din Condiţiile generale ale contractelor de finanţare, în structura modelului
de contract pot fi introduse şi articole referitoare la:
- subcontracte;
- beneficiarul activitãţilor ce se realizeazã în cadrul proiectului;
- regimul eventualelor mijloace fixe achiziţionate:
- verificarea de cãtre Autoritatea contractantã a activitãţilor executate de
- Contractor în cadrul contractului;
- penalizãri;
- etc.


ANEXA A
la contractul de finanţare

Termeni de referinţã ( în cazul proiectului prioritar):
1. Informaţii generale:
a) Beneficiarul/beneficiarii proiectului;
b) Domenii şi grupuri vizate şi/sau implicate de proiect;
c) Situaţia actualã a domeniilor, grupurilor respective:
d) Situaţia estimatã a domeniilor, grupurilor respective la/dupa
finalizarea proiectului;
e) Programe/proiecte conexe:identifîcarea şi descrierea legãturilor
proiectului cu programe/proiecte şi activitãţi în sectorul respectiv, (mantale
de la bugetul de stat sau din alte surse;
f) Instituţii partenere;
g) Alte surse de finanţare.
2. Obiectivele proiectului:
a) Obiectivele generale şi rezultate aşteptate la finalizarea proiectului;
b) Obiective specifice ale contractului, adicã lista sarcinilor specifice
ce urmeazã a fi realizate şi activitãţile ce vor fi asuinate de Contractor;
acestea vor fi prezentate fie în ordine cronologicã, fie în ordinea importanţei.
3. Ipoteze şi riscuri:
a) Ipoteze privind intervenţia în proiect;
b) Riscuri.
4. Scopul activitãţilor:
a) Prezentare generalã: informaţii referitoare la proiect, cum sunt:
- zona geograficã ce trebuie acoperitã;
- grupul/grupurile ţintã;
- categoria serviciilor ce urmeazã a fi furnizate.
b) Activitãţi specifice:
- stabilirea şi detalierea listei sarcinilor ce urmeazã a fi realizate
de Contractor şi/sau descrierea activitãţii consultanţilor/experţilor, în
scopul atingerii obiectivelor proiectului; aceste sarcini, activitãţi vor fi,
de asemenea, prezentate în ordinea importantei sau în ordine cronologicã;
- dupã caz, eşalonarea termenelor pentru realizarea sarcinilor,
activitãţilor;
c) Conducerea proiectului, sarcinile si responsabilitãţile Contractorului;
- criterii de eligibilitate specialã n potenţialilor contractori;
- responsabilitãţi pentru îndeplinirea contractului, finanţare, cheltuieli
şi raportare;
- modul de cooperare între Autoritatea contractantã şi Contractor.
5. Termene şi logistica:
a) Perioada de realizare a proiectului: data de începere şi durata;
b) Localizarea implementãrii proiectului.
6. Cerinţe privind planificarea, programarea, monitorizarea şi evaluarea
implementãrii proiectului:
a) Korma, conţinutul şi frecvenţa (lunare, trimestriale, alte perioade)
elaborãrii documentelor de planificare, programare, monitorizare şi evaluare:
b) Procedurile pentru prezentarea şi aprobarea acestor documente (inclusiv
numãrul necesar de exemplare);
c) Definirea indicatorilor de monitorizare şi evaluare;
d) Alte cerinţe.
7. Necesar de resurse:
a) Stabilirea necesarului de personal, bunuri, servicii, documentaţie,
suport logistic, alte contribuţii financiare (dacã este cazul) în scopul
asigurãrii implementãrii corespunzãtoare a proiectului şi indicarea
responsabilitãţilor pentru finanţarea activitãţilor (Autoritatea contractanta,
contractorul, alţi finanţatori);
vor fi furnizate maximum de detalii în special pentru acele resurse care vor
fi în responsabilitatea contractorului:
b)ln cazul achiziţionãrii unor mijloace fixe necesare implementãrii
proiectului:
- se precizeazã caracteristicile tehnice ale acestora;
- achiziţionarea se realizeazã în condiţiile legii;
- se specificã destinaţia finalã a mijloacelor fixe.
8. Graficul de exeeuţie a activitãţilor:
a) Fazele de execuţie a proiectului;
b) Corelãri necesare.


ANEXA B
la contractul de finanţare

Activitãţi şi organizare:

In cazul proiectului prioritar, aceastã anexã va fi completatã de
contractor astfel încât sa se rãspundã mai complet cerinţelor corespunzãtoare
din Anexa A - Termeni de referinţã.
(Autoritatea va elabora structura-cadru a modelului anexei B)
In cazul proiectelor propuse din iniţiativa organizaţiei neguvcrnamcntale,
anexa se completeazã de Contractor prin înscrierea detaliatã cel puţin a
datelor şi informaţiilor necesare a fi prezentate, conform modelului anexei B
stabilit de Autoritate.
Observaţie: modelul anexei B poate fi conceput prin preluarea/reformularea
unor elemente structurale ale anexei A - Termeni de referinţã (anexã proprie
numai proiectelor prioritare).


ANEXA C
la contractul de finanţare

Lista personalului:

Se întocmeşte sub forma unui tabel conţinând mai multe coloane intitulate
astfel:
- numele şi prenumele:
- funcţia în cadrul proiectului;
- locul de muncã actual;
- funcţia actualã;
- vârsta;
- profesia;
- specializãri:
- experienţã.
Anexa este semnata de reprezentanţii legali ai Contractorului


ANEXA D
la contractul de finanţare

Specificaţia financiarã, devizul de cheltuieli şi eşalonarea plãţilor:

1. Specificaţia financiarã:
Conţine toate activitãţile eligibile necesare realizãrii proiectului
precizate în ordine cronologicã, estimarea costurilor aferente acestora cu
detalierea pe faze de execuţie a proiectului.

- mii lei -





┌─────┬───────────────┬──────────┬───────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Activitãţi │Cheltuieli│ Din care: pe faze de execuţie │
│crt. │ eligibile │ totale │ │
│ │ necesare │ │ │
│ │ realizãrii │ │ │
│ │ proiectului │ │ │
├─────┼───────────────┼──────────┼──────────┬──────────┬──────────┬──────────┤
│ │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├─────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ │ TOTAL │ │ │ │ │ │
└─────┴───────────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┘


NOTĂ: Contractul poate realiza numai acele activitãţi care sunt acceptate de
Autoritatea contractanta ca fiind necesare realizãrii proiectului şi înscrise în
Specificaţia financiara. Total col.2 corespunde Bugetului total al proiectului.
2. Devizul de cheltuieli.
Reprezintã transpunerea cheltuielilor prevãzute în Specificaţia financiarã
pe structura articolelor de calculaţie din Devizul de cheltuieli şi detalierea
acestora pe surse de finanţare:



┌──────┬──────────────┬──────────┬────────────┬───────────┬─────────┬────────┐
│Nr. │ Articole de │Cheltuieli│Contribuţia │Contribuţia│Din care │ Surse │
│crt. │ calculaţie │ totale │autoritãţii │ contrac- │în naturã│ atrase │
│ │ │ │contractante│ torului │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│ │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│I. │Total cheltu- │ │ │ │ │ │
│ │ieli directe │ │ │ │ │ │
│ │(1+2) │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│1. │Cheltuieli de │ │ │ │ │ │
│ │personal │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│1.1. │Cheltuieli cu │ │ │ │ │ │
│ │salariile │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│1.2. │Contribuţii │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│1.2.1.│CAS │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│1.2.2.│CASS │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│1.2.3.│Şomaj │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│1.2.4.│Alte contribu-│ │ │ │ │ │
│ │ţii conform │ │ │ │ │ │
│ │reglementãri- │ │ │ │ │ │
│ │lor în vigoare│ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│1.3. │Alte cheltu- │ │ │ │ │ │
│ │ieli de per- │ │ │ │ │ │
│ │sonal │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│1.3.1.│Transport │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│1.3.2.│Cazare │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│1.3.3.│Masa │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│2. │Cheltuieli │ │ │ │ │ │
│ │materiale şi │ │ │ │ │ │
│ │servicii │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│2.1. │Materiale │ │ │ │ │ │
│ │consumabile │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│2.2. │Obiecte de │ │ │ │ │ │
│ │inventar │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│2.3. │Lucrãri şi │ │ │ │ │ │
│ │servicii exe- │ │ │ │ │ │
│ │cutate de │ │ │ │ │ │
│ │terţi │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│2.3.1.│Reparaţii │ │ │ │ │ │
│ │curente │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│2.3.2.│Întreţinere │ │ │ │ │ │
│ │şi service │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│2.3.3.│Software │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│2.3.4.│Închirieri de │ │ │ │ │ │
│ │bunuri mobile │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│2.3.5.│Tipãrire, │ │ │ │ │ │
│ │multiplicare │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│2.3.6.│Asistenţã de │ │ │ │ │ │
│ │specialitate, │ │ │ │ │ │
│ │consultanţã │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│2.3.7.│Alte servicii │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│II. │Cheltuieli │ │ │ │ │ │
│ │indirecte │ │ │ │ │ │
│ │(regia) │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│III. │Dotãri inde- │ │ │ │ │ │
│ │pendente │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│a) │ │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│b) │ │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│c) │ │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│IV. │TOTAL │ │ │ │ │ │
│ │(IV=I+II+III) │ │ │ │ │ │
└──────┴──────────────┴──────────┴────────────┴───────────┴─────────┴────────┘


Devizul de cheltuieli se întocmeşte şi pe fazele de execuţie a proiectului
şi va fi semnat de reprezentanţii Contractorului.
NOTĂ - la Cap. III "Dotãri independente" detalierea se va face pe subgrupele/
clasele de mijloace fixe din "Catalogul" aprobat de <>HG nr. 964/1998 , acceptate
la finanţare de Autoritatea contractantã;
- cheltuielile indirecte se determina potrivit "Precizãrilor" aprobate prin
<>Ordinul nr. 1826/2003 , emis de ministrul finanţelor publice;
- cheltuielile de deplasare (masã, cazare, transport) li se aplicã prevederile
din <>H.G. nr. 543/1995 (republicatã) referitoare la drepturile bãneşti cuvenite
salariaţilor instituţiilor publice pe perioada deplasãrii în ţarã în interesul
serviciului.
3. Eşalonarea plãţilor
Este anexa în care se prevede eşalonarea plãţilor pe faze de execuţie (plãţi
în avans conform legii şi plãţi intermediare) precum şi plata finalã, în corelare
cu graficul planificat de execuţie a proiectului.
În termenele prevãzute, Autoritatea contractantã şi contractorii selectaţi/
contractori ale cãror proiecte au fost selectate completeazã şi semneazã
contractele de finanţare, conform modelului de contract de finanţare si
precizãrilor din pachetul de informaţii aprobat al programului.
Contractarea este precedatã, de regulã, de negocierea contractului de
finanţare, obligatorie în cazul propunerilor de proiect la care evaluatorii au
stabilit cã sunt necesare unele modificãri ale propunerii de specialitate
şi/sau propunerii financiare.


Anexa E
la contractul de finanţare

Condiţii generale ale contractelor de finanţare

1. Prezentele condiţiile generale ale contractelor de finanţare se aplicã
contractelor de finanţare de servicii şi bunuri, încheiate în scopul elaborãrii
şi implementãrii, în sistem descentralizat a programelor/proiectelor de stimulare
a protecţiei speciale a persoanelor cu handicap, finanţate integral sau parţial
de la bugetul de stat, bugetele locale, din credite externe sau contractate de
Guvernul României.
2. - (1) Termenele limitã se stabilesc în contract, fie prin indicarea unei
date fixe, fie prin indicarea duratei de la o datã de referinţã.
- (2) Termenele limitã ce se stabilesc în duratã încep sã curgã de la începutul
zilei urmãtoare datei de referinţã în raport cu care se determinã aceste termene
limita.
- (3) Dacã durata este fixatã în zile, termenul limitã este sfârşitul ultimei
zile calendaristice a perioadei respective,
- (4) Daca durata este fixatã în luni, termenul limita este sfârşitul zilei
care are acelaşi numãr cu ziua din care termenul limitã a început sã curgã sau
sfârşitul ultimei zile din ziua respectivã.
- (5) Daca termenul limita este într-o zi declarata sãrbãtoare legalã,
termenul limitã se prelungeşte pânã la sfârşitul primei zile de lucru urmãtoare.
3. - Autoritatea contractantã va pune la dispoziţie contractorului, cat mai
curând posibil, orice informaţii şi/sau documentaţii aflate la dispoziţia sa,
care pot fi relevante pentru realizarea contractului.
4. - în cazul nerespectãrii actelor normative în vigoare de cãtre contractor
sau de cãtre personalul sãu, de cãtre subcontractori sau de cãtre personalul
acestora ori de cãtre colaboratorii şi consultanţii contractorului sau ai
subcontractorilor, autoritatea contractantã este absolvita de orice rãspundere
sau efecte care rezultã din aceastã nerespectare, rãspunderea fiind preluatã
în totalitate de cãtre contractor.
5. - (1) Dacã nu se prevede altfel prin contract, contractorul începe
activitatea de realizare a contractului în termen de 30 de zile de la data
când acesta intra în vigoare.
- (2) Dacã contractorul nu reuşeşte sã demareze realizarea contractului
în termen de 30 de zile de la intrarea sa în vigoare sau în termenele
specificate în contract autoritatea contractanta poate rezilia contractul.
6. - Contractorul poate solicita autoritãţii contractante o prelungire
a perioadei de realizare a contractului sau a unui anumit termen contractual,
dacã el întârzie sau va întârzia în efectuarea contractului din urmãtoarele
cauze:
a) servicii suplimentare faţã de contract sau servicii complementare
comandate de autoritatea contractantã;
b) ordine ale autoritãţii contractante care afecteazã data finalizãrii
contractului, altele decât cele care se dau pentru a îndrepta erori rezultate
din vina contractorului;
c) neîndeplinirea obligaţiilor contractuale de cãtre autoritatea
contractantã;
d) forţa majorã.
7. - Contractorul este rãspunzãtor fatã de autoritatea contractantã
pentru realizarea deplinã a tuturor obligaţiilor ce decurg din contract şi
trebuie sã suporte pagubele cauzate autoritãţii contractante sau persoanelor
cãrora le-au fost aduse deservicii ca urmare a oricãrei acţiuni sau omisiuni
legate de realizarea contractului şi care îi sunt imputabile.
8. - Durata legalã începe de la data la care contractul intrã în vigoare.
Dacã nu se prevede altfel prin contract, acesta întrã în vigoare la data când
acesta este semnat de cele doua pãrţi.

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016