Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CONVENTIE din 22 august 1967  intre Guvernul Republicii Socialiste Romania si Guvernul Republicii Populare Bulgaria privind desfiintarea vizelor de intrare-iesire pentru calatoriile oficiale, particulare si turistice, precum si a vizelor de tranzit    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CONVENTIE din 22 august 1967 intre Guvernul Republicii Socialiste Romania si Guvernul Republicii Populare Bulgaria privind desfiintarea vizelor de intrare-iesire pentru calatoriile oficiale, particulare si turistice, precum si a vizelor de tranzit

EMITENT: CONSILIUL DE MINISTRI
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 93 din 27 octombrie 1967


Guvernul Republicii Socialiste România şi Guvernul Republicii Populare Bulgaria,
în dorinta de a întãri şi dezvolta în continuare relaţiile de prietenie dintre cele doua state, precum şi pentru a facilita în mod reciproc cãlãtoriile cetãţenilor lor în scop oficial, particular şi turistic, precum şi în tranzit au convenit sa încheie urmãtoarea Convenţie.
În acest scop, Pãrţile au numit împuterniciţii lor:

Guvernul Republicii Socialiste România, pe Ioan C. Nistor, director adjunct în Ministerul Afacerilor Externe,
Guvernul Republicii Populare Bulgaria, pe Stoian Karaslavov, director în Ministerul Afacerilor Externe, care, dupã schimbul împuternicirilor gãsite în buna şi cuvenitã forma,
au convenit asupra urmãtoarelor:

ART. 1
Cetãţenii unei Pãrţi contractante pot intra pe teritoriul celeilalte Pãrţi contractante pentru şedere temporarã sau trecere în tranzit fãrã viza acesteia.
Prevederile alineatului precedent nu aduc atingere obligaţiei cetãţenilor Pãrţilor contractante de a poseda viza tarii lor dacã acest lucru este cerut de legislaţia statului ai cãrui cetãţeni sînt.
ART. 2
Cetãţenii unei Pãrţi contractante beneficiari ai prezentei Convenţii pot cãlãtori pe teritoriul celeilalte Pãrţi contractante pentru şedere temporarã sau în trannzit cu unul din documentele pentru trecerea frontierei, menţionate în anexa nr. 1 la aceasta Convenţie.
Fiecare Parte contractantã va pune la dispoziţia celeilalte Pãrţi contractante modelele documentelor de trecerea frontierei, iar în cazul schimbãrii sau introducerii unor noi tipuri de documente, şi le vor notifica pe cale diplomaticã anexind şi modelele acestora. Noile documente de trecerea frontierei, care vor fi întocmite conform practicii internaţionale, vor putea fi folosite numai dupã 30 de zile de la data notificãrii şi predãrii modelelor acestora.
ART. 3
Intrarea şi ieşirea, precum şi trecerea în tranzit a cetãţenilor unei Pãrţi contractante pe teritoriul celeilalte Pãrţi contractante se pot face prin orice punct de frontiera deschis traficului internaţional de cãlãtori.
ART. 4
Copiii care nu poseda un document personal de trecerea frontierei se înscriu în documentul de trecerea frontierei al unuia din pãrinţi sau al persoanei care îi însoţeşte, în conformitate cu legislaţia statului ai cãrui cetãţeni sînt:
În cazul cînd copii cãlãtoresc singuri, trebuie sa posede documente personale de trecerea frontierei, la care au dreptul în conformitate cu legislaţia statului lor.
ART. 5
Ieşirea şi înapoierea cetãţenilor unei Pãrţi contractante cu domiciliul permanent pe teritoriul celeilalte Pãrţi contractante, pentru a cãlãtori în statul ai cãrui cetãţeni sînt sau într-un stat terţ, se vor face în conformitate cu prevederile legislaţiei statului în care îşi au domiciliul permanent.
ART. 6
Cetãţenii unei Pãrţi contractante care cãlãtoresc în scop oficial au dreptul sa ramina pe teritoriul celeilalte Pãrţi contractante pe toatã durata misiunii lor.
Cetãţenii unei Pãrţi contractante care cãlãtoresc în scop particular şi turistic au dreptul la o şedere pînã la 30 de zile pe teritoriul celeilalte Pãrţi contractante, cu posibilitatea de a li se prelungi şederea pînã la 90 de zile de la data trecerii frontierei de stat.
Cetãţenii unei Pãrţi contractante care cãlãtoresc în tranzit pot sa ramina pe teritoriul celeilalte Pãrţi contractante în conformitate cu legislaţia acesteia.
ART. 7
Cetãţenii unei Pãrţi contractante care cãlãtoresc în scop particular pe teritoriul celeilalte Pãrţi contractante, pentru a rãmîne mai mult de 3 luni sau pentru a-şi stabili domiciliul permanent, au nevoie de viza statului primitor în conformitate cu prevederile legislaţiei acestuia.
ART. 8
Cetãţenii unei Pãrţi contractante nu au dreptul sa se angajeze în munca, în perioada şederii temporare, pe teritoriul celeilalte Pãrţi contractante.
ART. 9
Cetãţenii unei Pãrţi contractante, care îşi pierd documentele de trecerea frontierei de stat pe teritoriul celeilalte Pãrţi contractante, sînt obligaţi sa informeze despre aceasta organele locale competente. În aceste cazuri, misiunea diplomaticã sau oficiul consular al statului sau va elibera noi documente de trecerea frontierei. Aceste documente trebuie sa aibã viza de ieşire a statului pe teritoriul cãruia şi-au pierdut documentele.
ART. 10
Cetãţenii unei Pãrţi contractante sînt obligaţi ca în timpul şederii pe teritoriul celeilalte Pãrţi contractante sa respecte prevederile legislaţiei statului pe teritoriul cãruia se afla.
ART. 11
Fiecare Parte contractantã va trata pe cetãţenii celeilalte Pãrţi contractante, aflaţi temporar pe teritoriul ei, cu toatã curtuoazia, în ceea ce priveşte şederea şi deplasarea strãinilor pe teritoriul sau.
Prevederile prezentei Convenţii nu ingradesc dreptul fiecãrei Cetãţenii unei Pãrţi contractante de a interzice intrarea, de a reduce sau de a întrerupe şederea pe teritoriul sau a persoanelor indezirabile - cetãţeni ai celeilalte Pãrţi contractante.
ART. 12
Condiţiile de plata între cele doua state privind cheltuielile efectuate de cãtre cetãţenii unei Pãrţi contractante care cãlãtoresc pe teritoriul celeilalte Pãrţi contractante, precum şi volumul anual al cãlãtoriilor sînt stabilite în Protocolul la prezenta Convenţie*).

NOTA


──────────
*) Textul Protocolului va fi difuzat instituţiilor interesate prin grija Ministerului Afacerilor Externe.

ART. 13
Pãrţile contractante, în caz de nevoie, se vor consulta pe cale diplomaticã, cu privire la realizarea prezentei Convenţii şi vor conveni asupra mãsurilor ce se impun pentru a asigura aplicarea acesteia, în interesul ambelor Pãrţi.
ART. 14
Înţelegerile încheiate între Republica Socialistã România şi Republica Populara Bulgaria în anul 1956 cu privire la cãlãtoriile fãrã viza ale cetãţenilor lor posesori de paşapoarte diplomatice, de serviciu şi simple, precum şi Protocolul din anul 1993 privind cãlãtoriile cetãţenilor lor în vizita la rude şi prieteni, îşi vor inceta valabilitatea în momentul intrãrii în vigoare a prezentei Convenţii.
ART. 15
Prezenta Convenţie urmeazã sa fie aprobatã în conformitate cu legislaţia Pãrţilor contractante şi va intra în vigoare la 30 de zile de la data schimbului de note, prin care se confirma aprobarea ei.
ART. 16
Prezenta Convenţie s-a încheiat pe timp nelimitat şi va rãmîne în vigoare încã 6 luni de la data la care va fi denunţatã de cãtre una din Pãrţile contractante.
Convenţia s-a încheiat la Sofia la data de 22 august 1967 în doua exemplare originale, fiecare în limba romana şi limba bulgara, ambele texte avînd aceeaşi valabilitate.

ANEXA 1

la Convenţia dintre Guvernul Republicii Socialiste România şi Guvernul Republicii Populare Bulgaria privind desfiinţarea vizelor de intrare-ieşire pentru cãlãtoriile oficiale, particulare şi turistice, precum şi a vizelor de tranzit, încheiatã la Sofia la data de 22 august 1967

Cetãţenii romani vor folosi, pentru cãlãtorii în scop oficial, particular şi turistic, precum şi în tranzit, unul din urmãtoarele tipuri de documente pentru trecerea frontierei:
1. pasaport diplomatic
2. pasaport de serviciu
3. pasaport (simplu)
4. pasaport colectiv
5. pasaport pentru cetãţenii romani domiciliaţi în strãinãtate
6. certificat de cãsãtorie
Cetãţenii bulgari vor folosi, pentru cãlãtorii în scop oficial, particular şi turistic, precum şi în tranzit, unul din urmãtoarele tipuri de documente pentru trecerea frontierei:
1. pasaport diplomatic
2. pasaport de serviciu
3. pasaport simplu de serviciu
4. pasaport simplu
5. pasaport colectiv
6. tabel cu buletine de identitate
7. buletin de identitate cu talon de cãlãtorie
8. buletin de identitate şi talon de cãlãtorie-anexa
9. foaie de cãlãtorie (passavant) numai pentru inapoiere în ţara
10. talon de cãlãtorie cu fotografie pentru copii pînã la virsta de 16 ani, dacã cãlãtoresc fãrã pãrinţi.
În cazul cãlãtoriilor în scop particular şi turistic, precum şi în tranzit, fiecare Parte contractantã, la rugamintea celeilalte Pãrţi contractante, va inmina cetãţenilor sãi taloanele de evidenta care vor fi completate de aceştia şi predate organelor de frontiera ale statului pe al cãrui teritoriu se cãlãtoreşte.

────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016