Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CONTRACT DE FINANTARE din 22 decembrie 2005  intre Romania, Banca Europeana de Investitii si Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CONTRACT DE FINANTARE din 22 decembrie 2005 intre Romania, Banca Europeana de Investitii si Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR)

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 448 din 24 mai 2006
CONTRACT DE FINANŢARE din 22 decembrie 2005
între România, Banca Europeanã de Investiţii şi Compania Nationala de Autostrazi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR)
EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 448 din 24 mai 2006


Nr. 23.370 (RO)


România - Proiect Autostrada Cernavoda - Constanta
TEN

Bucureşti, 22 decembrie 2005
Luxemburg, 27 decembrie 2005



ACEST CONTRACT ESTE ÎNCHEIAT ÎNTRE:

România reprezentatã de Ministerul
Finanţelor Publice cu sediul în str.
Apolodor, Nr. 17, Sector 5 RO - 70060
Bucureşti, România reprezentat de Dl.
Sebastian Tudor Gheorghe Vladescu,
Ministrul Finanţelor Publice,

în continuare denumita: "ÎMPRUMUTATUL"

ca prima parte,

Banca Europeanã de Investiţii cu sediul
central în B-dul Konrad Adenauer, nr. 100,
L-2950, Marele Ducat de Luxemburg,
reprezentatã de Dl. Cormac Murphy,
Director şi Dl. Martin Vatter, Director adjunct

în continuare denumita: "BANCA"

ca a doua parte, şi

Compania Nationala de Autostrazi şi
Drumuri Naţionale din România, S.A. cu
sediul în B-dul Dinicu Golescu, nr. 38,
Bucureşti, România, reprezentatã de Dl.
Aurel Balut, Director General

în continuare denumita "CNADNR"

ca a treia parte,



AVÂND ÎN VEDERE CA:
1. Consiliul Comunitãţii Europene a decis sa continue planul de acţiune în ce priveşte asistenta oferitã de cãtre Comunitatea Europeanã României în susţinerea eforturilor pentru reforma politica şi economicã.
2. Consiliul Guvernatoriior Bãncii Europene de Investiţii a luat la cunostinta cu privire la aceasta decizie şi a aprobat acordarea unui împrumut din resursele proprii ale Bãncii pentru proiectele de Investiţii din România.
3. În 4/5 Iunie 1997, un acord cadru (numit în continuare "Acord Cadru") privind co-operarea financiarã amintita, a fost semnat de cãtre Împrumutat şi Banca, şi este aplicabil prezentului contract.
4. Împrumutatul a propus realizarea unul proiect (numit în continuare "Proiectul") care urmeazã a fi implementat de CNADNR şi care consta în construcţia unui tronson de autostrada în lungime de 52,1 km între oraşele Cernavoda şi Constanta şi a unei variante de ocolire în lungime de 22,2 km la vest de oraşul Constanta, dupã cum se arata mai detaliat în descrierea tehnica prezentatã în Anexa A la prezenta (denumita în continuare "Descriere Tehnica")
5. Costul total al Proiectului estimat de cãtre Banca este de 680.000.000 EUR (şase sute optzeci de milioane euro), inclusiv cheltuieli neprevãzute, dobanda pe perioada construcţiei, taxe şi impozite.
6. Costul Proiectului umneaza sa fie finanţat astfel:



Fonduri proprii ale Împrumutatului EUR 330.000.000
Împrumutul Bãncii EUR 250.000.000
Împrumut BERD (pentru finanţarea variantei de
Ocolire Constanta şi poduri importante
care fac parte din Proiect; EUR 100.000.000
"Împrumutul BERD")

Total: EUR 680.000.000



7. Împrumutatul a solicitat în consecinta Bãncii acordarea unui împrumut în valoare echivalenta a 250.000.000 EUR (doua sute cincizeci milioane euro).
8. Conform Articolului 3 al Acordului Cadru, Împrumutatul s-a angajat ca dobanda şi toate celelalte plati datorate Bãncii şi care apar ca urmare a activitãţii prevãzute în Acordul Cadru, ca şi activele şi veniturile Bãncii legate de astfel de activitãţi, sa fie scutite de impozite.
9. În conformitate cu Articolul 4 al Acordului Cadru, Împrumutatul s-a angajat ca pe intreaga perioada a oricãrei operaţiuni financiare încheiate în conformitate cu Acordul Cadru, Împrumutatul trebuie sa:
a) asigure:
(i) ca beneficiarii pot schimba în orice valuta pe deplin convertibilã, la cursul de schimb care prevaleazã, sumele în moneda nationala a Împrumutatului necesare pentru plata la timp a tuturor sumelor datorate Bãncii în legatura cu împrumuturile şi garanţiile referitoare la orice proiect; şi,
(ii) ca astfel de sume sa se poatã transfera liber, imediat şi efectiv; şi
b) asigure:
(i) ca Banca poate schimba în orice valuta liber convertibilã, la cursul de schimb care prevaleazã sumele în moneda nationala a Împrumutatului, primite de Banca cu titlu de plati aferente unor împrumuturi şi garanţii sau oricare alta activitate şi ca Banca poate transfera liber, imediat şi efectiv sumele astfel schimbate; sau dupã cum va opta Banca;
(ii) ca aceasta poate dispune liber de astfel de sume pe teritoriul Împrumutatului.
10. Convinsa fiind ca prezenta operaţiune corespunde sferei sale de activitate şi ca este în conformitate cu scopurile Acordului Cadru, şi ţinând cont de aspectele menţionate anterior, Banca a decis sa dea curs solicitãrii Împrumutatului, acordându-i acestuia un credit în suma echivalenta a 250.000.000 EUR (doua sute cincizeci milioane euro).
11. Statutul Bãncii prevede ca Banca se va asigura ca fondurile sale sunt utilizate pe cat posibil de raţional în interesele Comunitãţii Europene şi, în consecinta, termenii şi condiţiile operaţiunilor sale de împrumut vor respecta politica Comunitãţii Europene.
12. Semnarea acestui Contract (numit în continuare "Contract") în numele Împrumutatului este autorizata legal în condiţiile stabilite în Anexa I, iar semnarea acestui contract în numele CNADNR este autorizata legal, potrivit condiţiilor stabilite în Anexa II.
13. Referirile din prezentul document la "Articole", "Preambul", "Paragrafe", "Sub-paragrafe", "Aliniate", "Tabele" şi "Anexe" sunt referiri fãcute pentru fiecare din articole, preambul, paragrafe, sub-paragrafe, aliniate, tabele şi anexe ale prezentului Contract.



Termeni definiţi în cadrul Contractului Articol sau Preambul

Data limita acceptatã 4.02 C
Banca Titlul Paginii
Împrumutat Titlul Paginii
Contract Preambul 12
Curtea 11.02
Curtea Auditorilor 6.08 A
Credit 1.01
Aviz de tragere 1.02 C
Cererea de tragere 1.02 B
Împrumut BERD Preambul 6
Rata BEI de referinta 4.02B
Mediu 6.05(v)(a)
Instrumentul datoriei externe 7.01
Acord Cadru Preambul 3
IEMC 6.07
Rambursare Anticipata Compensabila 4.03 C
Împrumut 2.01
Zi bancarã în Luxemburg 1.02 C
Data Scadentei 4.01B
CNADNR Titlul paginii
Transa notificatã 1.05 B
Zi de Plata 5.01
PIMU 1.04 A
Suma rambursarii anticipate 4.02 A
Data rambursarii anticipate 4.02 A
Notificare de rambursare anticipata 4.02 A
Proiect Preambul 4
Zi de lucru relevanta 5.01
Data programata a tragerii 1.02 C
Descriere tehnica Preambul 4
Împrumut la Termen 4.03 A (2)
Transa 1.02 A

Termeni definiţi în Anexe

EURIBOR Anexa B
LIBOR Anexa B
Zi bancarã în Londra Anexa B
Zi bancarã în New York Anexa B
Bãnci de referinta Anexa B
Perioada de referinta Anexa B
Data repunerii Anexa B



DREPT PENTRU CARE s-a agreat prin prezentul Contract dupã cum urmeazã:

ART. 1
Credit şi Trageri
1.01. Suma Creditului
Prin prezentul Contract, Banca acorda Împrumutatului, iar Împrumutatul accepta, un credit (în cele ce urmeazã numit "Credit") în suma echivalenta a 250.000.000 EUR (doua sute cincizeci milioane EURO), care urmeazã sa fie utilizat exclusiv pentru finanţarea costurilor Proiectului.
1.02. Proceduri de tragere
1.02A Transe
Banca va acorda creditul în cel mult 16 transe. Fiecare Transa, dacã nu reprezintã soldul netras al Creditului, va fi în valoare echivalenta cu cel puţin 15 milioane EUR şi nu va depãşi echivalentul a 40 milioane EUR. Transa solicitatã de CNADNR în numele Împrumutatului, în conformitate cu Sub-paragraf 1.02B este numita în continuare "Transa".
1.02B Cerinţe de tragere
Periodic, pana la 30 Noiembrie 2008, CNADNR, în numele Împrumutatului, poate prezenta Bãncii o cerere scrisã (denumita în continuare "Cerere de Tragere") în forma prezentatã în Anexa C.1 pentru tragerea unei transe. Aceasta cerere trebuie sa ajungã la Banca cu cel puţin 15 zile calendaristice înainte de data la care se doreşte a se face tragerea. Cu excepţia cazului în care s-a fãcut dovada, Cererea de Tragere trebuie însoţitã de dovada autorizãrii celor care semneazã, împreunã cu specimenele de semnãturi autorizate. Cererea de Tragere va specifica:
(i) suma şi valuta în care se solicita sa fie trasa Transa; şi
(ii) data la care se prefera a se face tragerea, data care va fi o zi relevanta lucrãtoare (asa cum este definit în Articolul 5.01) intelegandu-se ca Banca poate elibera Transa în termen de maximum patru luni calendaristice de la data Cererii de Tragere;
CNADNR în numele Împrumutatului poate de asemenea dacã doreşte sa specifice în Cererea de Tragere urmãtorul element, dacã este cazul, asa cum este indicat de Banca fãrã angajament pentru Transa de-a lungul întregii perioade
(iii) rata fixa a dobânzii.
Sub rezerva prevederilor Sub-paragrafului 1.02C, fiecare Cerere de Tragere este irevocabilã.
1.02C Aviz de Tragere
Cu 10 pana la 15 zile înainte de data tragerii fiecãrei Transe, Banca va remite Împrumutatului şi CNADNR, dacã Cererea este conformã cu Sub-paragrafui 1.02B, o notificare (denumita în continuare "Aviz de Tragere") care va specifica:
(i) valoarea şi valuta Transei;
(ii) rata fixa a dobânzii; şi
(iii) data la care se prevede a se efectua Tragerea Transei (numita în continuare Data Programata a Tragerii"), cu respectarea condiţiilor Articolului 1.04.
În cazul în care unul sau mai multe elemente specificate în Avizul de Tragere nu sunt conforme cu elementele corespunzãtoare din Cererea de Tragere, CNADNR, în numele Împrumutatului, într-un interval de trei zile lucrãtoare luxemburgheze ulterior primirii Avizului de Tragere, poate revoca Cererea de Tragere, printr-o notificare cãtre Banca şi, prin urmare, Cererea şi Avizul de Tragere nu vor mai fi valabile.
În general, în scopul acestui Contract, "Ziua Lucrãtoare luxemburgheza" se referã la o zi în care bãncile comerciale sunt deschise pentru tranzacţii în Luxemburg.
1.02D Contul Tragerii
Tragerea fiecãrei Transe va fi efectuatã în contul bancar în numele şi pentru CNADNR în numele Împrumutatului, asa cum CNADNR va înştiinţa Banca în scris cu nu mai puţin de cincisprezece zile înainte de data efectuãrii tragerii. Numai un singur cont poate fi specificat pentru fiecare astfel de Transa.
1.03. Valuta tragerii
Sub rezerva existenţei disponibilitãţilor, Banca va disponibiliza fiecare Transa în valuta pentnj care CNADNR, în numele Împrumutatului, şi-a exprimat preferinta. Fiecare valuta a tragerii va fi EUR, USD sau GBP sau orice alta valuta tranzactionata la scara larga pe principalele pieţe valutare.
Pentru calcularea sumelor ce urmeazã a fi trase în alte valute decât EURO şi pentru a determina echivalentul în EUR, Banca va aplica cursul de schimb calculat şi publicat de Banca Europeanã Centrala din Frankfurt, la o data cuprinsã în perioada de cincisprezece zile înainte de data tragerii, dupã cum va stabili Banca.
1.04. Condiţii de tragere
1.04A Prima Transa
Tragerea primei Transe, în conformitate cu Articolul 1.02. va fi condiţionatã de primirea de cãtre Banca la data sau înainte cu 7 (şapte) zile lucrãtoare luxemburgheze de Data Programata de Tragere a urmãtoarelor documente şi dovezi acceptabile Bãncii în forma şi conţinut:
(i) Consilierul juridic al Împrumutatului sa fi emis cãtre Banca un aviz juridic în limba engleza privind semnarea în mod corespunzãtor a acestui Contract de cãtre Împrumutat şi privind documentaţia relevanta;
(ii) Consilierul juridic al CNADNR sa fi emis cãtre Banca un aviz juridic în limba engleza privind semnarea în mod corespunzãtor a prezentului Contract de cãtre CNADNR şi privind documentaţia relevanta;
(iii) dovada atestând faptul ca toate aprobãrile necesare pentru controlul schimbului (dacã este cazul) sa fi fost obţinute, astfel încât sa permitã CNADNR sa primeascã tragerile în condiţiile prezentului Contract, şi Împrumutatului sa ramburseze Împrumutul (asa cum este definit în art. 2.01) şi sa plãteascã dobanda şi toate celelalte sume datorate conform prezentului Contract; astfel, de aprobãri se extind şi asupra deschiderii şi menţinerii conturilor în care CNADNR, în numele împrumutatului, solicita Bãncii sa disponibilizeze Creditul;
(iv) dovada, în limba engleza, atestând faptul ca Împrumutatul a autorizat şi a împuternicit CNADNR în mod legal sa solicite şi sa primeascã trageri în conformitate cu prezentul document în numele Împrumutatului şi pentru acesta;
(v) dovada atestând faptul ca CNADNR a înfiinţat legal o unitate de implementare a proiectului (UIP) adecvatã ca structura şi personal, în scopul realizãrii Proiectului şi al actionarii ca omolog al Bãncii în perioada de implementare şi tragere a Împrumutului;
(vi) dovada atestând faptul ca au fost angajaţi consultanţii, conform Paragrafului 6.07;
(vii) dovada, în limba engleza, atestând împuternicirile semnatarilor de a semna acest Contract în numele Împrumutatului şi al CNADNR, precum şi o copie dupã o decizie satisfãcãtoare care sa autorizeze CNADNR sa încheie acest Contract;
(viii) dovada din partea CNADNR prin care sa se ateste ca o strategie-adecvatã pentru operare şi întreţinere, satisfãcãtoare Bãncii, inclusiv alocarea fondurilor necesare pentru asigurarea întreţinerii sau structurii drumurilor la standarde internaţionale, a fost aprobatã şi este operationala în ce priveşte acest Proiect;
(ix) un studiu de fezabilitate final pentru acest proiect legal aprobat de cãtre CNADNR;
(x) o copie a Acordului de Împrumut semnat cu BERD;
(xi) o declaraţie din partea Împrumutatului atestând ca nici o parte a Proiectului nu este confomna cu procedurile de evaluare a impactului asupra mediului stabilite de legislaţia Uniunii Europene şi de legislaţia nationala, când este cazul, ca parte din Proiect este conformã cu procedurile de evaluare a impactului asupra mediului; în cea de a doua situaţie, Împrumutatul va pune la dispoziţie, dupã caz, fie:
(a) o copie a declaraţiei date de autoritatea competenta prin care se confirma faptul ca nu este cerutã evaluarea impactului asupra mediului;
sau
(b) în cazul în care este necesarã evaluarea impactului asupra mediului, o copie a declaraţiei de aprobare a autoritãţii competente împreunã cu o copie a fisei de prezentare (non-tehnica); şi
(xii) o declaraţie din partea Împrumutatului atestând ca orice parte a Proiectului nu este conformã cu procedurile de atestare a conservãrii naturii impuse în Uniunea Europeanã, şi legislaţia nationala sau, acolo unde este cazul, o copie a atestarii privind conservarea naturii în formularul prezentat în Anexa III, completatã de autoritãţile competente prin care sa fie confirmat fie:
(a) ca, Proiectul sau o parte relevanta din Proiect nu va avea efect semnificativ asupra rezervaţiilor naturale (Formular A);
sau
(b) ca, din motive imperative datorate realizari Proiectului sau a unei pãrţi importante a acestuia, potentialele sale efecte au fost identificate şi au fost luate mãsuri de atenuare a acestora (Formular B);
1.04B Toate Tranşele
Tragerea fiecãrei transe în conformitate cu Articolul 1.02. inclusiv prima Tragere, va fi condiţionatã de primirea de cãtre Banca, înainte cu 7 zile lucrãtoare luxemburgheze de Data de Tragere Programata, a urmãtoarelor documente acceptabile Bãncii în forma şi conţinut:
(i) dovada ca sunt asigurate fonduri suficiente şi ca acestea sunt disponibile în vederea finalizarii şi implementarii Proiectului; şi
(ii) un certificat din partea Împrumutatului de forma Anexei C.2.
1.04C Transe Ulterioare
Tragerea fiecãrei Transe în conformitate cu articolul 1.02 ulterioara primei Transe va fi condiţionatã de primirea de cãtre Banca, la data sau înainte cu şapte (7) zile lucrãtoare luxemburgheze de la Data Programata de Tragere, a urmãtoarelor documente:
(i) copii fidele legalizate ale unui contract sau contracte care au fost finanţate din Tranşele anterioare trase, contract sau contracte care au fost încheiate în termeni acceptabili Bãncii; şi
(ii) o declaraţie, din partea CNADNR referitoare la faptul ca s-au efectuat clieltuieli pentru articolele ce vor fi finanţate de Banca în conformitate cu Descrierea Tehnica (exceptând taxele şi impozitele plãtibile în România) pentru o suma echivalenta cu toate Tranşele anterioare trase, cu excepţia ultimei trageri, o suma echivalenta cu 5 milioane EURO.
Pentru calcularea echivalentului în EURO al sumelor cheltuite, Banca va aplica cursul de schimb la care se face referire în Paragraful 1.03.
1.05. Amânarea Tragerii
1.05A Motive pentru amânare
Banca poate, la cererea Împrumutatului sau a CNADNR în numele Împrumutatului, sa amâne integral sau parţial orice Transa, pana la o data specificatã de Împrumutat sau CNADNR care sa nu depãşeascã 6 luni de la Data Programata a Tragerii. În acest caz, Împrumutatul va plati o despãgubire de amânare determinata conform Articolului 1.05 B de mai jos. Orice cerere de amânare va fi valabilã numai dacã este facuta cu cel puţin şapte zile lucrãtoare luxemburgheze înainte de Data Programata a Tragerii.
Dacã oricare dintre condiţiile la care se face referire în articolul 1.04 nu este îndeplinitã la data specificatã şi la Data Programata a Tragerii, tragerea va fi amânatã pana la o data convenitã de Banca şi Împrumutat sau CNADNR în numele Împrumutatului, cu cel puţin şapte zile (7) lucrãtoare luxemburgheze urmãtoare îndeplinirii tuturor cerinţelor tragerii.
1.05B Despãgubire de amânare
Dacã tragerea vreunei Transe notificate (dupã cum este definitã mai jos în acest Articol 1.05B) este amânatã, fie la solicitarea Împrumutatului fie a CNADNR în numele Împrumutatului sau pe motiv de neîndeplinire a condiţiilor de tragere, Împrumutatul, la solicitarea Bãncii, va plati o despãgubire calculatã la suma a carei trageri a fost amânatã. Aceasta despãgubire se acumuleaza de la data programata a tragerii pana la data efectivã a tragerii sau, dupã caz, pana la data anulãrii Transei la o rata egala, cu R1 minus R2, unde:
"R1" înseamnã rata dobânzii care s-ar fi aplicat periodic în conformitate cu paragraful 3.01 şi Avizul de Tragere pentru aceasta, dacã Transa fusese trasa la data programata de tragere.
şi
"R2" înseamnã Rata Interbancara Relevanta (dupã cum va fi numita în continuare) mai puţin 0,125 % (12,5 puncte de.baza); cu condiţia ca, în scopul stabilirii Ratei Interbancara Relevante conform acestui Articol 1.05, perioadele relevante prevãzute în Anexa B sa fie intervale succesive ale unei luni începând cu Data Programata a Tragerii.
În plus, despãgubirea menţionatã mai sus:
(i) dacã amânarea depãşeşte perioada de o luna, se va acumula la sfârşitul fiecãrei luni;
(ii) va fi calculatã folosind convenţia de numarare a zilelor care se aplica la R1;
(iii) în cazul în care R2 depãşeşte R1 va fi egala cu zero; şi
(iv) va fi plãtitã în conformitate cu articolul 1.07.
În acest Contract "Transa Notificatã" înseamnã acea Transa pentru care Banca a emis Aviz de Tragere.
În scopul acestui contract "Rata Interbancara Relevanta" înseamnã:
(1) EURIBOR (asa cum este definit în Anexa B) în cazul Transei denominate în EUR;
(2) LIBOR (asa cum este definit în Anexa B) în cazul Transei denominate în GBR sau USD; şi
(3) piata interbancara şi definitia acesteia alese de cãtre Banca sunt comunicate separat Împrumutatului, în cazul în care Transa este denominata în orice alta valuta.
1.05C Anularea tragerii amânate cu şase luni
Banca poate, dupã ce a anuntat Împrumutatul sau CNADNR în numele irnprumutatului, sa anuleze o tragere ce a fost amânatã în conformitate cu Articolul 1.05A mal mult de şase luni. Suma anulatã va rãmâne disponibilã pentru tragere în conformitate cu Articolul 1.02.
1.06. Anularea şi suspendarea Creditului
1.06A Dreptul de anulare al Împrumutatului
Împrumutatul poate, în orice moment, cu înştiinţarea Bãncii sa anuleze integral sau parţial, şi cu efect imediat, partea netrasa din Credit. Totuşi, notificarea nu va avea nici un efect asupra Transei a carei Data Programata de Tragere aste cuprinsã în intervalul de şapte zile lucrãtoare luxemburgheze ulterioare datei notificãrii.
1.06B Dreptul Bãncii de a anula sau suspenda creditul
Banca poate, cu înştiinţarea Împrumutatului, sa suspende/sau sa anuleze integral sau în parte porţiunea netrasa din Credit în orice moment şi cu efect imediat:
(i) în condiţiile producerii unui eveniment menţionat în paragraful art 10.01;
şi
(ii) dacã vor surveni situaţii excepţionale care vor afecta negativ accesul Bãncii pe principalele pieţe, mai puţin, pentru Transa Notificatã.
Mai mult, în mãsura în care Banca poate anula Creditul în conformitate cu Articolul 4.03A, Banca îl poate de asemenea suspenda. Orice suspendare va continua pana când Banca înceteazã suspendarea sau anuleazã suma suspendatã.
1.06C Despãgubirea pentru suspendarea sau anularea unei Transe
1.06C(1) Suspendare
Dacã Banca suspenda o Transa Notificatã fie în baza unei rambursãri anticipate compensabile (asa cum este definit în Articolul 4.03C) fie în baza unui eveniment menţionat în Articolul 10.01 şi nu altfel, Împrumutatul va plati o despãgubire Bãncii în conformitate cu prevederile Articolului 1.05B.
1.06C(2) Anulare
Dacã Împrumutatul anuleazã o Transa Notificatã, acesta va plati o despãgubire Bãncii În conformitate cu prevederile Articolului 4.02B. Dacã Împrumutatul anuleazã orice parte din Credit alta decât o Transa Notificatã, acesta nu va plati nici o despãgubire.
Dacã Banca anuleazã o Transa Notificatã în baza unei rambursãri anticipate compensabile sau anuleazã o tragere în conformitate cu Articolul 1.05C, Împrumutatul va plati o despãgubire Bãncii în conformitate cu prevederile Articolului 4.02B.
Dacã Banca anuleazã o Transa Notificatã în baza unui eveniment menţionat în Articolul 10.01, Împrumutatul va plati o despãgubire Bãncii în conformitate cu Articolul 10.03. Cu excepţia celor menţionate în acest Articol 1.06C(2), nici o despãgubire nu va fi plãtitã în cazul anulãrii de cãtre Banca.
O despãgubire va fi calculatã ca urmare a faptului ca suma anulatã trebuie consideratã ca a fost trasa şi rambursata la Data Programata a Tragerii sau în mãsura în care tragerea Transei este amânatã sau suspendatã, la data transmiterii notificãrii de anulare.
1.06D Anularea dupã expirarea Creditului
În orice moment dupã termenul limita pentru Împrumutat de a transmite Cererea de Tragere în conformitate cu articolul 1.02B, Banca, dupã notificarea Împrumutatului sau a CNADNR, fãrã a avea nici o implicatie pentru nici una dintre pãrţi, poate anula orice parte a Creditului alta decât o Tragere Notificatã.
1.07. Sumele datorate conform Articolului 1
Sumele datorate în conformitate cu Articolele 1.05 şi 1.06 vor fi plãtite în valuta Transei respective. Ele vor fi plãtite în şapte zile de la primirea de cãtre Împrumutat a solicitãrii Bãncii sau în oricare alta perioada specificatã în notificarea de solicitare a Bãncii.
ART. 2
Împrumutul
2.01. Suma împrumutului
Împrumutul (denumit în continuare "Împrumutul") va cuprinde totalul sumelor disponibilizate de Banca în valutele disponibilizarii, asa cum au fost notificate de cãtre Banca, cu ocazia tragerii fiecãrei Transe.
2.02. Valuta rambursarilor
Fiecare rambursare a unei Transe conform Articolului 4 sau, dupã caz, Articolului 10, va fi efectuatã în valuta Transei.
2.03. Valuta dobânzii şi a altor obligaţii de plata
Dobanda şi celelalte obligaţii de plata datorate de cãtre Împrumutat conform Articolelor 3, 4 şi dupã caz, 10, vor fi calculate şi plãtibile pentru fiecare Transa, în valuta Transei.
Orice plata în conformitate cu Articolul 9.02, va fi efectuatã în valuta specificatã de Banca, având în vedere valuta în care s-au efectuat cheltuielile ce urmeazã a fi rambursate prin acea plata.
2.04. Confirmarea de cãtre Banca
Dupã tragerea fiecãrei Transe, Banca va transmite Împrumutatului şi CNADNR, o situaţie rezumativa cuprinzând data tragerii, valuta şi suma, perioada de rambursare şi rata dobânzii acelei Transe şi pentru acea Transa. Aceasta confirmare va include un grafic de rambursare (amortizare).
ART. 3
Dobanda
3.01. Rata dobânzii
Împrumutatul va plati dobanda la soldul nerambursat al fiecãrei Transe semestrial în arierate la Datele Relevante de Plata, dupã cum se specifica în Avizul de Tragere, începând cu prima Data de Plata ulterioara datei de rambursare a Transei.
Dobanda va fi calculatã în baza Articolului 5.02 la rata specificatã în Avizul de Tragere, care rata va fi rata anuala a dobânzii determinata de Banca în conformitate cu principiile aplicabile periodic, stabilite de conducerea Bãncii pentru împrumuturile cu o rata fixa a dobânzii, denominate în valuta Transei şi acordate în aceiaşi termeni de rambursare a capitalului şi de rambursare a dobânzii.
3.02. Dobanda la sumele restante la scadenta
Fãrã prejudicierea prevederilor Articolului 10 şi, ca excepţie de la prevederile Articolului 3.01, pentru orice suma restanta platibila în condiţiile acestui Contract, se va acumula dobanda de la data scadentei pana la data plãţii efective, la o rata anuala egala cu Rata Interbancara Relevanta plus 2% (200 puncte de baza) şi va fi platibila în conformitate cu cerinţele Bãncii. Pentru a stabili rata Interbancara Relevanta pentru acest Articol 3.02, perioadele relevante asa cum sunt prezentate în Anexa B vor fi perioadele succesive ale unei luni cu începere la data scadentei.
În orice caz, dobanda se va aplica la rata anuala care este suma ratei definitã în Articolul 3.01 plus 0,25% (25 puncte de baza) dacã aceasta rata anuala depãşeşte, pentru orice perioada relevanta, rata specificatã în paragraful precedent al acestui Articol 3.02.
Dacã suma datoratã este exprimatã într-o alta valuta decât cea a Transei în cauza, se va aplica urmãtoarea rata anuala, mai exact Rata Interbancara Relevanta care este în generat reţinutã de cãtre Banca pentru tranzacţii în acea valuta plus 2% (200 puncte de baza), calculate în conformitate cu normele de piata pentru o astfel de rata.
ART. 4
Rambursarea
4.01. Rambursarea
4.01A În rate
Împrumutatul va rambursa Împrumutul conform graficului de rambursare prezentat în Anexa D la Contract.
4.01B Definitia Datei Scadentei
Ultima data de rambursare a unei Transe specificatã în conformitate cu Articolul 4.01A este numita în continuare Data Scadentei.
4.02. Rambursarea anticipata voluntara
4.02A Opţiunea rambursarii
În conformitate cu Articolul 4.02B şi 4.03D, Împrumutatul poate rambursa anticipat integral sau parţial orice Transa împreunã cu dobanda aferentã acumulatã, pe baza unei comunicãri scrise depusa cu o luna înainte (denumita în continuare "Notificare de Rambursare Anticipata") în care se specifica suma care urmeazã a fi rambursata anticipat ("Suma rambursarii anticipate") şi data propusã de Împrumutat pentru rambursarea anticipata (denumita în continuare "Data rambursarii anticipate"), care data va fi Data de Plata a Transei.
4.02B Despãgubirea în cazul plãţii anticipate
Cu privire la fiecare Suma Rambursata Anticipat a unei Transe, Împrumutatul va plati Bãncii la data de Rambursare Anticipata o compensaţie egala cu valoarea actuala (la data de Rambursare Anticipata) a diferenţei în plus, dacã exista, dintre:
(a) dobanda care ar fi fost acumulatã ulterior la Suma Rambursata Anticipat, în timpul perioadei dintre Data Rambursarii şi Data Scadentei dacã aceasta nu ar fi fost rambursata anticipat, peste
(b) dobanda care va fi acumulatã în timpul acelei perioade, dacã ar fi calculatã la Rata BEI de Referinta (asa cum este definitã mai jos), mai puţin 15 puncte de baza.
Aceasta valoare actuala va fi calculatã la o rata de discount egala cu rata de referinta BEI, aplicatã la fiecare Data a Plãţii corespunzãtoare.
În acest Contract, "Rata BEI de Referinta" înseamnã rata fixa a dobânzii în vigoare, cu o luna înaintea Datei Rambursarii Anticipate, având aceeaşi perioada de plata a dobânzii şi acefasi profil de rambursare la Data Scadentei.
4.02C Mecanisme de rambursare anticipata
Banca va comunica Împrumutatului, nu mai târziu de 15 zile înainte de data Rambursarii Anticipate Suma Rambursata Anticipat, dobanda aferentã şi compensaţia platibila conform Articolului 4.02B sau, dupã caz, faptul ca nu se datoreazã nici o compensaţie.
Nu mai târziu de Data limita Acceptatã (definitã mai jos), Împrumutatul va trebui sa comunice Bãncii fie ca (acesta):
i) confimna Cererea de Rambursare Anticipata în condiţiile stabilite de Banca; sau
ii) retrage Notificarea de Rambursare Anticipata.
Dacã Împrumutatul confirma conform literei (i), el va efectua rambursarea anticipata. Dacã Împrumutatul retrage Notificarea da Rambursare Anticipata sau nu confirma acest lucru în termenul stabilit, atunci nu poate fi efectuatã rambursarea anticipata. Cu excepţia cazurilor menţionate mai sus, Notificarea de Rambursare Anticipata va fi obligatorie şi irevocabilã.
Împrumutatul trebuie sa plãteascã în afarã de suma rambursata, dobanda aferentã şi compensaţia, dacã este cazul.
În cazul acestui Articol 4.02C, "Data Limita Acceptatã" în cazul unei notificãri, este:
(iii) ora 16.00, ora Luxemburgului în ziua transmiterii unei astfel de notificãri, sau dacã notificarea este transmisã pana la ora 12, într-o zi lucrãtoare luxemburgheza.
(iv) ora 11.00 din ziua urmãtoare care este o zi lucrãtoare luxemburgheza, dacã notificarea a fost trimisa mai târziu de ora 12.00, ora Luxemburgului în oricare zi sau dacã este transmisã în orice zi care nu este o zi lucrãtoare luxemburgheza.
4.03. Rambursarea anticipata obligatorie
4.03A Motive pentru rambursarea anticipata
4.03A(1) Reducerea costului Proiectului
Dacã costul total al Proiectului ar trebui redus fata de costul prezentat în Preambulul (5) la un nivel la care suma Creditului depãşeşte 75% din acest cost, Banca poate fi în mãsura a reduce imediat, cu notificarea Împrumutatului, a anula Creditul sau a cere rambursarea Împrumutului.
4.03A(2) Impartialitate (Pari passu) cu privire la un Împrumut la Termen
Dacã Împrumutatul ramburseazã anticipat în mod voluntar, integral sau parţial, orice alt împrumut sau orice alta datorie financiarã sau credit, acordat iniţial pe o perioada mai mare de cinci ani (numit în continuare Împrumut la Termen) altul decât noul Împrumut având o perioada cel puţin egala cu perioada neexpirata a Împrumutului rambursat, Banca, la solicitarea Împrumutatului, poate anula Creditul sau poate solicita rambursarea anticipata a unei pãrţi din suma Împrumutului nerambursat în acel moment, într-o astfel de proporţie în care suma rambursata anticipat acoperã suma totalã nerambursata a tuturor celorlalte împrumuturi.
Banca va inainta Imprumutatului cererea sa în termen de 30 de zile de la primirea notificãrii corespunzãtoare conform Articolului 8.02.(i).
4.03A(3) Încãlcarea anumitor convenţii
Dacã Banca realizeazã ca Împrumutatul şi-a încãlcat angajamentul luat în conformitate cu Articolul 6.09. şi 8.04. cu privire la acest Proiect, poate notifica Împrumutatul în consecinta. Dacã în decursul a treizeci de zile de la transmiterea notificãrii, împrumutatul nu ia mãsurile necesare de remediere într-o maniera acceptatã de cãtre Banca, Banca prin notificarea ulterioara a Împrumutatului, poate anula Creditul sau poate cere Împrumutatului ca într-o perioada ulterioara de treizeci de zile sa ramburseze Împrumutul sau o parte din acesta.
4.03B Mecanisme de rambursare anticipata
Orice suma cerutã de Banca în conformitate cu Articolul 4.03A, împreunã cu orice dobanda acumulatã şi orice compensaţie datoratã în conformitate cu Articolul 4.02B sau 4.03C, va fi plãtitã la data indicatã de Banca, data care nu va depãşi 30 de zile de la data Notificãrii sau Cererii de cãtre Banca.
4.03C Despãgubirea în cazul plãţii anticipate
În cazul rambursarii în baza unui eveniment prevãzut în Articolul 4.03A, altul decât cel prevãzut în Paragraful 4.03A(1) şi 4.03A(2), (fiecare astfel de eveniment la care se face referire se va numi în continuare "Rambursare Anticipata Compensabila"), compensaţia, dacã este cazul, va fi determinata în conformitate cu articolul 4.02B.
Dacã, în plus, în conformitate cu prevederile Articolului 4.03A Împrumutatul ramburseazã o Transa la o data, alta decât Data de Rambursare relevanta, Împrumutatul va plati Bãncii o despãgubire echivalenta cu o suma pe care Banca o va certifica ca fiind cerutã pentru a compensa Banca pentru primirea fondurilor la o alta data decât Data de Rambursare relevanta.
4.03D Utilizarea rambursarii parţiale
Dacã Împrumutatul ramburseazã parţial o Transa, Sumei Rambursabile Anticipat i se va aplica pro rata sau, la latitudinea Împrumutatului, în ordine inversa a scadentei pentru fiecare plata parţialã.
Dacã Banca cere o rambursare parţialã a Împrumutului, Împrumutatul, în conformitate, cu cererea, poate, cu notificarea Bãncii, transmite în cinci zile lucrãtoare luxemburgheze de la primirea cererii Bãncii, Tranşele pe care doreşte sa le ramburseze şi sa isi exprime opţiunea privind utilizarea acestor sume rambursate.
ART. 5
Plati
5.01. Definitia Datei Plãţii
În acest Contract:
(i) "Zi de Plata" înseamnã fiecare 20 aprilie şi 20 octombrie, pana la Data Scadenta, cu excepţia cazului în care aceasta data nu este o zi lucrãtoare relevanta, şi reprezintã urmãtoarea zi lucrãtoare relevanta, fãrã nici o modificare a dobânzii în conformitate cu Articolul 3.01.
"Zi Lucrãtoare Relevanta" reprezintã
(ii) în cazul monedei EURO, o zi în care este operational sistemul de plata Transferul Express Trans-European Automat pentru încheierea unei Tranzacţii Brute în Timp Real; şi
(iii) în cazul oricãrei alte valute alta decât EURO, o zi în care bãncile sunt deschise pentru afaceri în centrul financiar al tarii respective în ce priveşte moneda în cauza.
5.02. Convenţia de numarare a zilelor
Orice suma datoratã ca dobanda, compensaţie sau în alt mod de cãtre Împrumutat, conform prevederilor prezentului Contract şi calculatã pentru orice fracţiune din an, va fi calculatã pe baza anului de 360 de zile şi a lunii de 30 zile.
5.03. Data şi locul plãţii
Toate sumele datorate, altele decât dobanda, despãgubirea şi suma de baza, sunt plãtibile în termen de şapte zile de la primirea de cãtre Împrumutat a cererii emise de Banca.
Fiecare suma platibila de Împrumutat în conformitate cu acest Contract va fi plãtitã în contul notificat de Banca cãtre Împrumutat şi CNADNR, Banca va indica, contul nu mai târziu de cincisprezece zile înaintea datei primei plati efectuate de Împrumutat şi va notifica în cazul schimbãrii contului cu cel puţin cincisprezece zile înainte de prima data a plãţii pentru care se aplica schimbarea. Aceasta perioada de notificare nu se aplica în cazul plãţii efectuate în conformitate cu Articolul 10.
O suma datoratã de Împrumutat va fi consideratã plãtitã în momentul în care este primitã de Banca.
ART. 6
Angajamente speciale
6.01. Utilizarea Împrumutului şi a altor fonduri
CNADNR în numele Împrumutatului va folosi sumele Împrumutului şi alte fonduri menţionate în planul de finanţare descris în Preambul exclusiv pentru executarea Proiectului.
Împrumutatul se angajeazã sa aloce anual suficiente fonduri bugetare şi/sau alte resurse financiare pentru Proiect pentru a finaliza planul de finanţare a Proiectului care nu poate fi acoperit de Împrumut, şi pentru a permite terminarea Proiectul în conformitate cu Descrierea Tehnica.
6.02. Finalizarea Proiectului
CNADNR în numele Împrumutatului se angajeazã sa realizeze Proiectul în conformitate cu Descrierea Tehnica, dupã cum poate fi modificatã periodic, cu aprobarea Bãncii, şi sa-l finalizeze pana la data specificatã în aceasta.
6.03. Majorarea costului Proiectului
În cazul în care costul Proiectului depãşeşte cifra estimatã prezentatã în Preambul (5), Împrumutatul şi/sau CNADNR va obţine finanţare pentru a acoperi depãşirea costului fãrã a apela la Banca, astfel încât sa permitã CNADNR sa finalizeze Proiectul conform Descrierii Tehnice.
6.04. Procedura de licitaţie
CNADNR se va angaja sa achizitioneze bunuri şi servicii şi sa comande lucrãri pentru Proiect, în mod adecvat şi satisfãcãtor pentru Banca, prin licitaţie internationala deschisã reprezentanţilor din toate ţãrile, în conformitate cu politica descrisã în Ghidul de Licitaţii al Bãncii în vigoare la data acestui Contract.
6.05. Angajamente luate în sensul administrãrii Proiectului
Atâta timp cat Împrumutul este nerambursat, CNADNR va:
(i) Întreţinere: întreţine, repara, supune reparaţiilor capitale şi renovarii, toate proprietãţile ce fac parte din acest Proiect dupã cum va fi necesar, pentru a fi pãstrate în stare de buna funcţionare;
(ii) Activele Proiectului: în cazul în care Banca nu va fi consimţit altfel în scris, va retine dreptul la bunuri şi posesia bunurilor care fac parte din Proiect sau, în mod corespunzãtor, va înlocui sau va innoi aceste bunuri şi va menţine Proiectul în stare de derulare permanenta potrivit scopului iniţial. Banca isi poate retrage acordul numai în cazul în care activitatea propusã ar aduce prejudicii intereselor Bãncii în calitatea sa de împrumutãtor cãtre Împrumutat sau ar face ca Proiectul sa nu fie eligibil pentru Banca conform Statutului sau în conformitate cu Articolul 267 din Tratatul de la Roma.
(iii) Asigurare: asigura în mod adecvat toate lucrãrile şi proprietãţile care fac obiectul Proiectului, în conformitate cu practica pentru lucrãri similare de interes public.
(iv) Drepturi şi Autorizaţii: va menţine în vigoare toate drepturile de folosinta şi toate autorizaţiile necesare pentru executarea şi funcţionarea Proiectului; şi
(v) Acorduri privind mediul înconjurãtor
(a) Mediu: va implementa şi administra Proiectul în conformitate cu acele legi ale Uniuni Europene şi ale României, precum şi în conformitate cu tratate internaţionale, ale cãror obiectiv principal îl constituie pãstrarea, protejarea şi îmbunãtãţirea Mediului; în acest scop "Mediu", în mãsura în care afecteazã starea de bine a oamenilor reprezintã urmãtoarele: (a) fauna şi flora; (b) pãmântul, apa, aerul, clima şi peisajul; şi (c) moştenirea culturalã şi mediul construit; şi
(b) Legi UE: în general va implementa şi administra Proiectul în conformitate cu principiile legii Uniunii Europene aplicabile Împrumutatului şi Proiectului, în mãsura în care principiile legii Uniunii Europene sunt implementate în cadrul legii sau practicii din România.
6.06. Auditarea Conturilor
Împrumutatul şi CNADNR se angajeazã sa efectueze anual auditul conturilor, al bugetului şi al situaţiilor financiare ale CNADNR, în conformitate cu Standardele de Contabilitate Internaţionale.
6.07. Servicii de Corusultanta
CNADNR se angajeazã ca va angaja prin proceduri de selectare satisfãcãtoare pentru Banca, un consultant internaţional în inginerie şi management (CIIM), a cãrui calificare, experienta şi termeni de referinta vor fi satisfacatori Bãncii. CIIM va asigura Asistenta Tehnica pentru unitatea de implementare şi management şi CNADNR şi va fi de asemenea responsabil pentru dezvoltarea studiilor de fezabilitate existente şi a studiului de impact asupra mediului, precum şi de pregãtire a licitaţiei pentru detalii de execuţie şi supervizare a implementarii Proiectului.
6.08. Documente şi Acces la Informaţii
6.08A Audit
Împrumutatul şi CNADNR admit ca Banca poate fi obligatã sa divulge Curţii de Auditori a Comunitãţilor Europene (denumita în continuare "Curtea de Auditori"), acele documente privind Împrumutatul, CNADNR şi Proiectul ce sunt necesare pentru îndeplinirea sarcinii Curţii de Auditori în conformitate cu legislaţia Uniunii Europene.
6.08B Acces la informaţii
Împrumutatul şi CNADNR vor permite persoanelor desemnate de Banca, persoane care pot fi însoţite de reprezentanţii Curţii de Auditori, sa viziteze santierele, instalaţiile şi lucrãrile care fac parte din Proiect şi sa efectueze controale dupã cum doresc. În acest scop, Împrumutatul şi CNADNR le va pune la dispoziţie sau se vor asigura ca le-a fost pusã la dispoziţie, intreaga asistenta necesarã. Cu ocazia unei astfel de vizite, reprezentanţii Curţii de Auditori vor solicita Împrumutatului sau CNADNR sa furnizeze documentele care se afla sub incidenta precedentului Articol 6.08A.
6.09. Angajament de Integritate
Împrumutatul şi CNADNR garanteazã şi se angajeazã ca nu au comis, şi nici o persoana, dupã cunostinta lor, nu a comis nici unul din urmãtoarele acte şi ca nu le va comite, şi nici o persoana nu va comite, cu consimţãmântul acestuia sau cu înştiinţarea sa prealabilã, vreun act de acest fel, cum ar fi:
(i) oferirea, acordarea, primirea sau solicitarea oricãror avantaje necuvenite pentru a influenta activitatea unei persoane detinand un serviciu sau o funcţie publica sau a unui director sau angajat al unei autoritãţi publice sau, a unei instituţii publice sau a directorului sau a unui oficial al unei organizaţii publice internaţionale în legatura cu oricare procedura de achiziţie sau în virtutea executãrii unui contract în legatura cu acele elemente ale Proiectului prezentate în Descrierea Tehnica; sau
(ii) orice act care influenţeazã necorespunzãtor sau intenţioneazã sa influenteze necorespunzãtor procesul de achiziţie sau implementarea Proiectului în detrimentul Împrumutatului, inclusiv înţelegerea secreta între ofertanţi.
Împrumutatul şi CNADNR, se angajeazã sa comunice Bãncii dacã iau cunostinta de vreun eveniment sau informaţie privind comiterea unei astfel de acţiuni.
ART. 7
Garanţii
7.01. Impartialitate (Pari passu)
Atâta timp cat orice parte a Împrumutului este în vigoare, Împrumutatul se va asigura ca acest Credit aliniaza şi va alinia, nu mai puţin decât imparţialitatea cu privire la un Împrumut achitat la termen (Pari passu) fata de alte obligaţii prezente sau viitoare în sensul achitãrii tuturor obligaţiilor negarantate prezente şi viitoare, în conformitate cu orice instrument al datoriei externe a Împrumutatului.
În particular, dacã Banca face o cerere în condiţiile menţionate la articolul 10.01, sau dacã un eveniment sau potenţial eveniment de neîndeplinire în cazul oricãrui instrument nesubordonat al datoriei externe al Împrumutatului sau al oricãreia dintre agenţiile subordonate ale Împrumutatului s-a produs şi continua sa se producã, Împrumutatul nu trebuie sa efectueze (sau sa autorizeze) plati în sensul altui astfel de instrument al datoriei externe (fie ca sunt programate cu regularitate sau altfel) fãrã a efectua plata simultan sau a depune într-un cont indicat pentru plata, contravaloarea sumei pentru urmãtoarea plata, o suma egala, pãstrând aceeaşi proporţie dintre plata datoriei externe rãmase de efectuat şi totalul datoriei externe rãmase de efectuat pentru acel instrument al datoriei externe.
Din acest motiv, orice plata a unui instrument de datorie externa efectuatã din sumele articolului unui alt instrument, pentru care au subscris aceleaşi persoane cu cele care au avut reclamaţii în cadrul instrumentului de plata, va fi respinsã.
În acest Contract, "Instrumentul datoriei externe" înseamnã: (i) un instrument, inclusiv orice chitanţa sau, extras de cont, evidenţiatã sau constituitã ca obligaţie de plata a unui împrumut, depozit, avans sau extindere similarã de credit (incluzând fãrã a limita orice extindere de credit în cadrul unui acord de refinantare sau reprogramare), (ii) o obligaţie evidenţiatã printr-un bon de tezaur, termen de plata sau un înscris similar evidentiind o obligaţie şi (iii) o garanţie a unei obligaţii survenite în cadrul unui instrument al datoriei externe al unui alt subiect cu condiţia ca în fiecare caz, o astfel de obligaţie sa fie guvernata de o alta lege decât legea Împrumutatului.
7.02. Garanţii
Dacã Împrumutatul acorda unei terţe pãrţi orice garanţie asupra oricãruia din activele sale în scopul functionarii oricãrui instrument al datoriei externe sau orice preferinta sau prioritate în sensul celor menţionate, dacã Banca va solicita astfel, Împrumutatul va furniza Bãncii (dacã aceasta va solicita) o garanţie echivalenta pentru îndeplinirea obligaţiilor sau va garanta Bãncii o preferinta sau o prioritate echivalenta.
Împrumutatul declara ca nu exista în prezent nici o astfel de preferinta sau prioritate.
ART. 8
Informaţii privind Proiectul
8.01. Informaţii privind Proiectul
CNADNR:
i) se va asigura ca registrele sale prezintã toate operaţiile legate de finanţarea şi realizarea Proiectului;
ii) va transmite Bãncii, în limba engleza sau în traducere în limba engleza:
a) pana la 30 iunie 2006 şi ulterior trimestrial, pana la terminarea Proiectului, un raport privind implementarea Proiectulu dupã cum se prevede în Anexa A.2 şi care va fi pregãtit de consultanţii mentionati în Paragraful 6.07;
b) la şase luni de la încheierea Proiectului, un raport privind terminarea Proiectului dupã cum se prevede în Anexa A.2; şi
c) periodic, orice alt asemenea document sau informaţie privind finanţarea, implementarea, şi derularea Proiectului dupã cum Banca poate solicita în mod rezonabil, aceste rapoarte fiind redactate şi aprobate de consultanţii mentionati în Paragraful 6.07;
iii) va supune spre aprobare Bãncii, fãrã întârziere, orice modificare importanta în planurile generale, graficul de execuţie, planuri de finanţare sau programul de cheltuieli al Proiectului, în legatura cu informaţiile fãcute cunoscute Bãncii înainte de semnarea acestui Contract; şi
iv) va informa în mod general Banca despre orice fapt sau eveniment de care are cunostinta, şi care poate prejudicia sau afecta în mod substanţial condiţiile executãrii sau derulãrii Proiectului.
8.02. Informaţii privind Împrumutatul
Împrumutatul trebuia sa informeze Banca:
i) imediat despre orice decizie luatã de el din orice motiv sau în legatura cu orice situaţie care îl obliga sau privind orice cerere care i s-a fãcut, de a rambursa anticipat orice împrumut la Termen;
ii) imediat despre orice intenţie din partea sa de a acorda orice garanţie pentru oricare din activele sale în favoarea unei terţe pãrţi în vederea realizãrii oricãrei obligaţii externe, preferinţe sau prioritati cu privire la acestea; şi
iii) în generai, orice fapt sau situaţie care ar putea impiedica îndeplinirea oricãrei obligaţii a Împrumutatului în conformitate cu prevederile acestui Contract sau care ar prejudicia sau afecta substanţial condiţiile de executare şi derulare a Proiectului.
8.03. Informaţii privind CNADNR
CNADNR:
i) va furniza Bãncii în fiecare an, în cursul unei periode de o luna de la publicarea lor, raportul sau anual, bilanţul, contul de profit şi pierderi, raportul de audit realizate în conformitate cu standardele internaţionale de contabilitate conform Articolului 6.06; şi
ii) va informa Banca:
a) imediat, în legatura cu orice, modificare adusã documentelor sale de baza şi despre orice schimbare survenitã în statutul sau legal şi în imputemicirile sale; sau
b) în general, cu privire la orice situaţie sau eveniment care ar putea impiedica îndeplinirea oricãrei obligaţii prevãzute în acest Contract.
8.04. Verificare şi Informare
În plus, Împrumutatul:
i) va lua orice mãsura solicitatã în mod rezonabil de Banca pentru a verifica şi/sau finaliza orice act presupus sau suspectat a fi de natura celor descrise la Articolul 6:09;
ii) va informa Banca despre mãsurile de recuperare a despãgubirilor de la persoanele responsabile pentru orice paguba rezultând din aceste acţiuni; şi
iii) va facilita orice verificare pe care Banca ar putea sa o facã în legatura cu o asemenea acţiune.
ART. 9
Speze şi cheltuieli
9.01. Impozite, taxe şi comisioane
Împrumutatul va plati toate impozitele, taxele, comisioanele şi alte impuneri de orice natura, inclusiv taxe de timbru şi taxe de înregistrare, aferente semnãrii sau implementarii acestui Contract sau a oricãrui document legat de acesta, şi aferent acordãrii oricãrei garanţii pentru Împrumut.
Împrumutatul va plati integral capitalul, dobanda, comisioanele şi alte sume datorate conform prezentului Contract, brut, fãrã deducerea vreunei impuneri naţionale sau locale de orice fel, cu condiţia ca, dacã Împrumutatul este obligat sa facã orice asemenea deducere, aceasta va duce la majorarea sumei de plata cãtre Banca astfel încât dupã deducere, suma neta primitã de Banca sa fie echivalenta cu suma datoratã.
9.02. Alte speze
Împrumutatul va suporta toate spezele şi cheltuielile, inclusiv costuri profesionale, bancare, de schimb valutar, ocazionate de pregãtirea şi implementarea acestui Contract sau a oricãrui alt document având legatura cu prezentul Contract, inclusiv orice amendament prevãzut în acesta, dar şi de crearea, realizarea şi acordarea oricãrei garanţii pentru Împrumut.
ART. 10
Rambursarea anticipata în cazul neîndeplinirii unei obligaţii
10.01. Dreptul de a solicita rambursarea anticipata
Împrumutatul va rambursa Împrumutul sau orice parte a acestuia împreunã cu dobanda acumulatã pe baza cererii fãcute în acest sens de Banca în conformitate cu prevederile urmãtoare:
10.01.A Cerere imediata
Banca poate face o asemenea cerere imediat:
(i) dacã vreo informaţie sau document important remis Bãncii de cãtre sau în numele Împrumutatului sau al CNADNR în legatura cu negocierea acestui Contract sau în timpul cat acesta este în vigoare, se dovedeşte a fi fost incorectã sub orice aspect important;
ii) dacã Împrumutatul nu ramburseazã la data scadentei orice parte din împrumut, nu plãteşte dobanda la acesta sau nu efectueazã orice alta plata cãtre Banca, dupã cum se prevede în prezentul Contract;
(iii) dacã, în urma unei neindepliniri a obligaţiilor, Împrumutatului sau CNADNR i se cere sa ramburseze anticipat un Împrumut acordat iniţial pentru un termen mai mare de 5 ani;
(iv) dacã survine un eveniment sau o situaţie care poate periclita îndeplinirea obligaţiilor de plata care decurg din Împrumut sau poate afecta negativ orice garanţie acordatã pentru acesta;
(v) dacã vreo obligaţie asumatã de Împrumutat la care se face referire în paragrafele noua şi zece din Preambul înceteazã a fi îndeplinitã cu privire la orice împrumut acordat oricãrui Împrumutat din România din resursele Bãncii sau ale Uniunii Europene;
(vi) dacã Împrumutatul sau CNADNR nu-şi îndeplinesc vreo obligaţie care decurge din oricare alt Împrumut acordat de Banca din resursele Bãncii sau ale Uniunii Europene sau Împrumut BERD;
(vii) dacã un creditor ipotecar intra în posesia oricãrei pãrţi din activele CNADNR, sau dacã un perceptor, un lichidator sau un administrator este numit pentru orice parte a acestor active; sau
(viii) dacã orice sechestru, executare, confiscare sau alt proces este initiat sau aplicat asupra proprietãţii CNADNR.
10.01B Cerere dupã notificarea de remediere
Banca poate de asemenea solicita, la expirarea unei perioade rezonabile specificate într-o notificare remisã de Banca Împrumutatului, fãrã ca aspectul sa fie remediat în mod satisfãcãtor pentru Banca:
(i) dacã Împrumutatul sau CNADNR nu îndeplineşte vreo obligaţie care decurge din acest Contract, alta decât oricare din cele menţionate în Articolul 10.01A; sau
(ii) dacã vreun fapt important prevãzut în Preambul se modifica substanţial sau se dovedeşte a fi eronat şi dacã modificarea, fie prejudiciazã interesele Bãncii ca împrumutãtor al Împrumutatului, fie afecteazã negativ implementarea sau derularea Proiectului.
10.02. Alte drepturi legale
Articolul 10.01 nu va limita nici un alt drept legal al Bãncii de a cere rambursare anticipata a Împrumutului.
10.03. Daune
În cazul cererii conform Articolului 10.01, Împrumutatul va plati Bãncii suma cerutã împreunã cu o suma calculatã conform prevederilor Articolului 4.02B aplicatã sumei care a devenit scadenta şi platibila. Aceasta suma se va acumula de la data scadentei specificatã în notificarea de cerere a Bãncii şi va fi calculatã pe baza faptului ca rambursarea anticipata a devenit efectivã la data astfel specificatã.
Sumele datorate de Împrumutat în conformitate cu acest Articol 10.03 vor fi plãtibile la data plãţii anticipate specificate în solicitarea Bãncii.
10.04. Nederogari
Nici o omisiune sau întârziere a Bãncii în exercitarea unui drept al sau, conform acestui Articol 10, nu va fi consideratã ca o renunţare la acest drept.
10.05. Utilizarea sumelor primite
Sumele primite ca urmare a unei cereri formulate conform Articolului 10.01 vor fi destinate, în primul rând plãţii cheltuielilor, dobânzii şi daunelor şi în al doilea rând reducerii ratelor nerambursate în ordinea inversa a scadentei. Banca poate utiliza sumele primite între Transe, conform opţiunii sale.
ART. 11
Legi şi jurisdicţie
11.01. Legea de guvernare
Acest Contract este guvernat de legea Luxemburgului.
11.02. Jurisdicţie
Toate litigiile referitoare la acest Contract vor fi transmise Curţii de Justiţie a Comunitãţilor Europene ("Curtea").
Pãrţile la Contractul de fata renunţa la orice imunitate de sau drept de a obiecta cu fata de jurisdicţia Curţii.
O decizie a Curţii, emisã în conformitate cu prezentul Articolul 11.02 va fi definitiva şi obligatorie pentru pãrţi, fãrã restrictie sau rezerva. Împrumutatul renunţa la orice imunitate şi poate beneficia de executarea unei astfel de decizii.
11.03. Dovada sumelor plãtite
În orice acţiune juridicã care decurge din prezentul Contract, certificarea de cãtre Banca a oricãrei sume datoratã Bãncii, potrivit acestui Contract, va constitui dovada legitima pentru orice plata.
ART. 12
Clauze finale
12.01. Notificãri pentru fiecare parte
Notificãrile şi alte comunicãri transmise în legatura cu prezentul Contract vor fi trimise la adresele menţionate la punctul 1) de mai jos, cu excepţia notificãrilor cãtre Împrumutat şi CNADNR în legatura cu litigii fie în asteptare fie în declansare, care vor fi trimise la adresele specificate la punctul 2) de mai jos, unde Împrumutatul şi CNADNR aleg domiciliul în acest scop:


pentru Banca 1) 100 Bulevard Konrad
Adenauer
L-2950 Luxemburg

pentru Împrumutat 1) Str. Apolodor, Sector 5
RO-050741 Bucureşti
România

2) Misiunea României
pe lângã
Comunitatile Europene,
107, rue Gabrielle, B-1180
Bruxelles;

Pentru CNADNR 1) Bd. Dinicu Golescu, nr. 38,
sector 1
RO-77113 Bucureşti
România

2) Misiunea României pe lângã
Comunitatile Europene,
107, rue Gabrielle, B-1180
Bruxelles;



Fiecare parte poate, prin notificarea celeilalte pãrţi, sa isi schimbe adresa menţionatã mai sus, cu condiţia ca adresele de la punctul 2) de mai sus sa poatã fi schimbate numai cu alta adresa din cuprinsul Uniunii Europene.
Cu excepţia cazului în care Împrumutatul va specifica altfel în scris cãtre Banca, Împrumutatul va determina Directorul General al CNADNR sa fie responsabil pentru contactele cu Banca pentru scopurile Articolelor 6.09 şi 8.04.
12.02. Forma notificãrii
Notificãrile şi alte comunicãri pentru care sunt stabilite perioade fixe în cadrul acestui Contract sau care fixeazã ele însele perioade obligatorii pentru destinatar, vor fi transmise personal, prin scrisoare recomandatã, telegrama, telex sau prin alte mijloace de transmitere care permit dovada primirii de cãtre destinatar. Data înregistrãrii sau, dupã caz, data declarata a primirii documentului transmis, va fi concludenta pentru determinarea unei perioade.
Notificãri emise de cãtre Împrumutat în conformitate cu orice prevedere a acestui Contract vor fi, atunci când sunt solicitate de cãtre Banca, transmise Bãncii împreunã cu dovada satisfãcãtoare referitoare la autoritatea persoanei sau persoanelor autorizate sa semneze acea notificare în numele Împrumutatului precum şi specimenul de semnatura autentificat al acelei sau ale acelor persoane.
12.03. Preambul, Tabele şi Anexe
Preambulul şi urmãtoarele Anexe fac parte din acest Contract:


Anexa A Descriere Tehnica şi Responsabilitãţi de Informare
Anexa B Definiţiile pentru EURIBOR şi LIBOR
Anexa C.1 Formular de Cerere de Tragere (Articolul 1.02B)
Anexa C.2 Formular de certificare din partea Împrumutatului
(Articolul 1.04)
Anexa D Grafic de Amortizare



Urmãtoarele Anexe sunt ataşate la prezentul document:
- Anexa 1 Împuternicirea de semnare pentru Împrumutat
- Anexa II Împuternicirea de semnare pentru CNADNR
- Anexa III Formular privind Atestarea Conservãrii Naturii

CA URMARE, pãrţile la prezentul Contract au convenit ca acesta sa fie semnat În original în limba engleza, fiecare pagina fiind initializata în numele Împrumutatului de Dl. Ştefan Petrescu, Director General, Ministerul Finanţelor Publice, în numele Bãncii de Dl. John Mcllwaine, Consilier Juridic şi în numele CNADNR de Dl. Aurel Balut, Director General.


Semnat pentru şi în numele Semnat pentru şi în numele
ROMÂNIEI BÃNCII EUROPENE DE INVESTIŢII
S. T. G. Vladescu W. Roth




Semnat pentru şi în numele
COMPANIEI NAŢIONALE DE AUTOSTRAZI ŞI DRUMURI
NAŢIONALE DIN ROMÂNIA S.A. (CNADNR)

Dl. Aurel Balut
Director General

Astãzi, 22 decembrie 2005 la Bucureşti

Astãzi, 27 decembrie 2005 la Luxemburg


Anexa A

A.1. Descriere Tehnica

Proiectul consta în construirea unei autostrazi în lungime de 52.1 km (2x2) pe coridorul IV Pan-European şi a unei viitoare reţele TEN între oraşele Cernavoda şi portul de la Marea Neagra al oraşului Constanta precum şi a variantei de ocolire a municipiului Constanta cu profil de autostrada în lungime de 22.2 km (2x2).
Descriere:
Proiectul include urmãtoarele componente:
(i) Construirea unui nou tronson de autostrada cu 2x2 benzi standard şi platforma cu o latime de 26 m pentru tronsonul Cernavoda-Constanta în lungime de 52.1 km (intersectand Varianta de Ocolire în partea de sud a oraşului Constanta). Aliniamentul orizontal va fi proiectat pentru o viteza proiectata de 140 km/h.
(ii) Construirea unei noi variante de ocolire a oraşului Constanta în lungime de 22.2 km cu 2x2 benzi standard şi platforma cu o latime de 26 m care intersecteazã oraşul Ovidiu şi traverseaza Canalul Dunãrii la nord de Constanta şi la sud de Portul Constanta. Aliniamentul orizontal va fi proiectat pentru o viteza proiectata de 140 km/h.
Autostrada Cernavoda - Constanta va cuprinde 15 poduri şi viaducte, 6 pasaje superioare şi inferioare şi 1 nod rutier separat (DC 222 în Vestul oraşului Medgidia). Lungimea totalã a structurilor este de aproximativ 3,300 m. Un pod în lungime de 373.2 m va traversa Canalul Dunare Marea Neagra. Un centru de întreţinere este prevãzut la Medgidia în partea de nord a autostrazii Cernavoda - Constanta cu aproximatie la km 170+700.
Varianta de ocolire a oraşului Constanta va cuprinde 8 poduri, 13 pasaje superioare şi 5 noduri rutiere separate (DN 2A la Ovidiu, drum local la Poiana, DN 3 la Valul lui Traian, A2 şi DN 39 la Agigea). Lungimea totalã a structurilor este de aproximativ 1500 m.
Proiectul include (i) servicii de consultanţa pentru asistenta tehnica pentru CNADNR în direcţia sustinerii Unitãţii de Implementare a Proiectului şi asistenta tehnica (întocmirea de studii de prefezabilitate/fezabilitate pentru reabilitarea drumurilor, construcţia variantelor de ocolire şi implementarea unei viitoare autostrazi pe Coridorul IV), şi (ii) asistenta tehnica pentru elaborarea proiectului tehnic şi a documentaţiei de licitaţie pentru sectorul de autostrada Timişoara - Lugoj.

Calendar
Data de finalizare a Proiectului este 31 Decembrie 2010.

A.2. Responsabilitãţi cu privire la informare în conformitate cu Articolul 8.01 (i)

1. Transmiterea informaţiilor: desemnarea persoanei responsabile
Informaţia de mai jos trebuie transmisã la Banca şi este consideratã a fi responsabilitatea:


Companiei Compania Nationala de Autostrazi şi Drumuri
Naţionale din România
Persoana de Contact Dl. Aurel Balut
Funcţie Director General
Funcţie/ Departament
Adresa Bd. Dinicu Golescu, Nr. 38
Sector 1 Bucureşti 17713
România
Telefon 0040 21 223 26 06
Fax 004021 3120984
Email dirgen@andnet.ro


Persoana de contact mai sus menţionatã este persoana de contact responsabilã în acest moment.
Împrumutatul va informa imediat BEI în cazul unei schimbãri.

2. Informaţii cu privire la implementarea Proiectului
Împrumutatul va transmite Bãncii urmãtoarele informaţii referitoare la progresul Proiectului pe durata implementarii şi cel târziu la data indicatã mai jos.


Document / informaţie Termen limita Frecventa raportarii

Raport de Progres al Proiectului 30.06.2006 Trimestrial
- Un rezumat actualizat cu privire
la descrierea tehnica explicand
motivele pentru schimbãrile
semnificative înregistrate fata de
scopul iniţial
- Actualizare a datei de finalizare
pentru fiecare componenta importanta
din cadrul Proiectului, explicand
motivele pentru o posibila întârziere
- Actualizare a costului Proiectului,
explicand motivele pentru o posibila
creştere a costului fata de costul
prevãzut iniţial;
- O descriere a oricãror probleme
importante care au impact asupra
mediului;
- Actualizare a procedurilor de
achiziţii;
- Actualizare a cerinţelor
Proiectului sau a utilizãrii şi
comentarii
- Orice problema semnificativã care
a apãrut şi orice risc semnificativ
care poate afecta operarea
Proiectului;
- Orice acţiune juridicã cu privire
la Proiect care poate fi în derulare;



3. Informaţii la sfârşitul lucrãrilor şi al primului an de operare
Împrumutatul va transmite Bãncii urmãtoarele informaţii referitoare la finalizarea Proiectului şi la operarea iniţialã cel târziu la data limita indicatã mai jos:


Document/informatii Data transmiterii
la Banca

Rapot Final al Proiectului 31.03.2012
- Un rezumat actualizat cu
caracteristicile tehnice ale
Proiectului la finalizare, explicand
motivele în cazul oricãrei modificãri
semnificative;
- Data de finalizare pentru fiecare
componenta importanta a Proiectului,
explicand motivele unei posibile
întârzieri;
- Costul final al Proiectului,
explicand motivele pentru orice
posibile cresteri ale costului fata
de costul iniţial bugetat;
- Numãrul de noi locuri de munca noi
create de acest Proiect: atât locuri
de munca create în timpul
implementarii cat şi locuri de munca
permanente;
- O descriere cu privire la oricare
aspect major care poate afecta Mediul;
- Actualizare a procedurilor de
achiziţii;
- Actualizare a cerinţelor Proiectului
sau a utilizãrii şi comentarii;
- Orice problema semnificativã care a
apãrut şi orice risc semnificativ care
poate afecta operarea Proiectului;
- Orice acţiune juridicã cu privire la
Proiect care poate fi în desfãşurare;

Limba în care se raporteazã Engleza




Anexa B

Definiţiile EURIBOR şi LIBOR

A. EURIBOR
"EURIBOR" semnifica:
a) cu privire la orice perioada relevanta, inclusiv o Perioada de Referinta VSFR sau FSFR sau orice alta perioada de timp de o luna sau mai mult, rata dobânzii pentru depozite în EUR pentru o perioada constând în numãrul total de luni ce corespund în mare mãsura cu durata perioadei; şi
b) cu privire la o perioada relevanta de mai puţin de o luna, rata dobânzii pentru depozite în EUR pentru o perioada de o luna;
(perioada pentru care se ia în calcul rata în acest context se numeşte "Perioada Reprezentativa")
dupã cum s-a publicat la ora 11.00 ora Bruxelles sau la o alta ora acceptatã de Banca în ziua (Data de repunere) care cade în cele doua Zile Lucrãtoare Relevante înaintea primei zile a perioadei relevante, la pagina Reuters EURIBOR 01 sau în paginile urmãtoare sau, în lipsa acestora, în orice alte publicaţii alese în acest scop de Banca.
Dacã aceasta rata nu este astfel publicatã, Banca va solicita birourilor din zona euro din cadrul a patru bãnci importante ce activeazã în zona euro, alese de Banca, sa coteze rata la care acestea oferã depozite în EURO într-o suma comparabila celei propuse în jurul orei 11 aproximativ, ora Bruxelles, în Data Repunerii, bãncilor principale din piata interbancara a zonei euro pentru o perioada egala cu Perioada Reprezentativa. Dacã sunt prevãzute cel puţin doua cotatii, rata pentru acea Data a Repunerii, va fi media aritmetica a cotatiilor.
Dacã sunt prevãzute mai puţin de doua cotatii dupã cum se solicita, rata pentru acea Data a Repunerii va fi media aritmetica a ratelor cotate de bãncile importante din zona euro, alese de Banca, la ora 11.00 aproximativ, ora Bruxelles, în ziua ce cade în cele doua Ziie Lucrãtoare Relevante dupã Data Repunerii, pentru împrumuturi în EURO într-o suma comparabila cãtre Bãncile Europene conducatoare pentru o perioada egala cu Perioada Reprezentativa.

B. LIBOR USD
Sensurile "LIBOR" în cazul monedei USD:
(i) cu privire la orice perioada relevanta, inclusiv o Perioada de Referinta VSFR sau FSFR ori orice alta perioada de timp de o luna sau mai mult, rata dobânzii pentru depozite pentru o perioada insumand numãrul total de luni ce corespunde în mare mãsura cu durata perioadei, şi
(ii) cu privire la o perioada relevanta de mai puţin de o luna, rata dobânzii pentru depozite în moneda USD pentru o perioada de o luna,
(perioada pentru care se ia în calcul rata în acest context se numeşte "Perioada Reprezentativa")
dupã cum a fost stabilitã de Asociaţia Bancherilor Britanici şi transmisã de furnizorii de ştiri financiare la ora 11.00 a Londrei sau la o alta ora acceptatã de Banca în ziua (Data Repunerii) care cade în cele doua Zile Lucrãtoare ale Londrei înaintea primei zile a perioadei relevante.
Dacã o asemenea rata nu este astfel transmisã de cãtre furnizorii de ştiri financiare acceptaţi de Banca, Banca va solicita principalelor birouri din Londra din cadrul a patru bãnci importante pe piata interbancara a Londrei, alese de Banca sa coteze rata la care depozitele în moneda USD într-o suma comparabila sunt propuse de fiecare dintre ei la ora 11.00 aproximativ, ora Londrei, în Data Repunerii, cãtre principalele bãnci pe piata interbancara a Londrei pentru o perioada egala cu Perioada Reprezentativa. Dacã sunt prevãzute cel puţin doua asemenea cotatii, rata va fi media aritmetica a cotatiilor prevãzute.
Dacã sunt furnizate mai puţin de doua cotatii, dupã cum s-a cerut, Banca va solicita principalelor birouri din New York din cadrul a patru Bãnci importante pe piata interbancara a New York-ului, alese de Banca, sa coteze rata la care depozitele în moneda USD, într-o suma comparabila, sunt propuse de fiecare dintre aceştia la ora 11.00 aproximativ, ora New York-ului în ziua ce cade în cele doua Zile Lucrãtoare ale New York-ului dupã Data Repunerii, cãtre principalele bãnci pe piata Europeanã pentru o perioada egala cu Perioada Reprezentativa. Dacã sunt prevãzute cel puţin doua asemenea cotatii, rata va fi media aritmetica a cotatiilor prevãzute.

C. LIBOR GBP
Sensurile "LIBOR" cu privire la moneda GBP:
a) cu privire la orice perioada relevanta, inclusiv o Perioada de Referinta VSFR sau FSFR ori orice alta perioada de timp de o luna sau mai mult, rata dobânzii pentru depozite pentru o perioada egala cu numãrul total de luni ce corespunde în mare mãsura cu durata perioadei: şi
b) cu privire la o perioada de mai puţin de o luna, rata dobânzii pentru depozite în moneda GBP pentru perioada unei luni,
(perioada pentru care se ia în calcul rata se numeşte în acest context "Perioada Reprezentativa"),
dupã cum s-a stabilit de Asociaţia Bancherilor Britanici şi transmis de furnizorii de ştiri financiare la ora 11.00, ora Londrei sau la o alta ora acceptatã de Banca în ziua (Data Repunerii) în care perioada relevanta începe sau, dacã acea zi nu este o Zi bancarã în Londra, în ziua urmãtoare care este o Zi bancarã în Londra.
Dacã aceasta rata nu este transmisã de nici un furnizor de ştiri financiare acceptat de Banca, Banca va solicita principalelor birouri ale Londrei din cadrul a patru bãnci importante de pe piata interbancara a Londrei, alese de Banca ("Bãncile de Referinta"), sa coteze rata la care depozitele de moneda GBP în suma comparabila sunt propuse de fiecare dintre aceştia la ora 11.00 aproximativ, ora Londrei, la Data Repunerii, cãtre principalele bãnci pe piata interbancara a Londrei pentru o perioada egala cu Perioada Reprezentativa. Dacã cel puţin doua asemenea cotatii sunt furnizate, rata va fi media aritmetica a acestor cotatii.
Dacã sunt furnizate mai puţin de doua cotatii dupã cum este cerut, rata va fi media aritmetica a ratelor cotate la ora 11.00 aproximativ, ora Londrei, la Data Repunerii de principalele bãnci din Londra (alese de Banca) pentru împrumuturi în moneda GBP în suma comparabila cãtre Bãncile Europene conducatoare, pentru o perioada egala cu Perioada Reprezentativa.

D. General
Pentru scopurile definitiilor menţionate anterior:
(i) "Ziua bancarã în Londra" semnifica o zi în care bãncile sunt deschise pentru tranzacţii obişnuite în Londra iar "Ziua bancarã în New York" semnifica ziua în care banciie sunt deschise pentru tranzacţii obişnuite în New York,
(ii) Toate procentele ce rezulta din orice calcule la care s-a fãcut referire în aceasta Anexa vor fi rotunjite, dacã este necesar, pana la cea mai apropiatã suta - mie de procent, în plus.
(iii) Banca îl va informa fãrã întârziere pe Împrumutat de cotatiile primite de aceasta.
(iv) Dacã oricare dintre prevederile anterior menţionate devin neconforme cu prevederile adoptate sub egida FBE EURIBOR şi ACI EURIBOR cu privire la EURIBOR sau la Asociaţia Bancherilor Britanici, cu privire la LIBOR, Banca poate notifica Împrumutatului sa amendeze prevederea de a o pune în acord cu celelalte asemenea prevederi.


Anexa C

C.1. Formular de cerere de tragere (Articolul 102B)


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Cerere de tragere Transa nr: Data:... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Va rugãm sa realizaţi urmãtoarea tragere:
┌─────────────┐ ┌─────────────────────────────────────┐
Nume împrumut: │România - │ │ Rezervat pentru BEI │
│Proiect │ │ │
│Autostrada │ │ │
│Cernavoda- │ │ │
│Constanta - │ │ │
│TEN │ │ │
└─────────────┘ │ │
┌─────────────┐ │ ┌─────────────┐│
Data semnãrii: │ │ │ Valoarea creditului: │ EUR ││
│ │ │ │ 250.000.000 ││
└─────────────┘ │ └─────────────┘│
Numãrul de ┌─────────────┐ │ Tragerea la data: ┌─────────────┐│
referinta: └─────────────┘ │ └─────────────┘│
Numãrul tragerii: ┌─────────────┐ │ Balanţa tragerilor: ┌─────────────┐│
└─────────────┘ │ └─────────────┘│
Data propusã pentru ┌─────────────┐ │ Data finala de ┌─────────────┐│
tragere: └─────────────┘ │ tragere: └─────────────┘│
Cererea totalã ┌─────────────┐ │ Numãrul maxim de ┌─────────────┐│
(valuta │ │ │ trageri: │ <//> ││
contractului): └─────────────┘ │ └─────────────┘│
│ Valoarea minima ┌─────────────┐│
│ a tragerii: │ <//> ││
│ └─────────────┘│
Tragerea se va face │ Total alocaţii pana ┌─────────────┐│
astfel: │ la data: └─────────────┘│
Valuta (Art. 1.03) ┌─────────────┐ │ Condiţii precedente: ┌─────────────┐│
└─────────────┘ │ └─────────────┘│
Suma ┌─────────────┐ │ │
└─────────────┘ │ │
┌─────────────┐ │ │
└─────────────┘ │ │
┌─────────────┐ │ │
└─────────────┘ │ │
┌─────────────┐ │ │
└─────────────┘ │ │
┌─────────────┐ │ │
└─────────────┘ │ │
┌─────────────┐ │ │
└─────────────┘ └─────────────────────────────────────┘

Contul care trebuie creditat:
Nr cont:
Numele şi adresa Bãncii:
Va rugãm transmiteti informaţii relevante penlm urmãtoarea cerere:
Persoana autorizata şi semnatura:



C.2. Formular de Certificat Emis de Beneficiar

Cãtre: Banca Europeanã de Investiţii

Din partea:

[Data]

Stimati Domni,

Subiect: Contract de Finanţare încheiat între Banca Europeanã de Inveslitii, România şi CNADNR din data [......] (numit în continuare "Contract de Finanţare") nr. ref. [.....]
Termenii definiţi în Contractul de Finanţare au acelaşi înţeles şi în aceasta scrisoare.
Pentru scopurile Articolului 1.04 din Contractul de Finanţare va certificam prin prezenta dupã cum urmeazã:
(i) nici o garanţie de tipul celei specificate în Articolul 7.02. nu a fost creata sau nu este în vigoare
(ii) nu a existat nici o schimbare substantiala cu privire la nici un aspect al Proiectului asupra cãreia Împrumutatul sa fie obligat sa raporteze în conformitate cu Articolul 8.01, cu excepţia celor comunicate anterior de cãtre Împrumut, şi
(iii) nici un eveniment prevãzut în Articolul 10.01 nu a avut loc.

Cu stima,
pentru şi în numele


Anexa D

ROMÂNIA - PROIECTUL AUTOSTRADA CERNAVODA- CONSTANTA - TEN

GRAFIC DE AMORTIZARE


┌───────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────┐
│ Data scadentei ratei de │ Sume ce urmeazã a fi rambursate exprimate│
│ rambursare │ ca procent din împrumut │
├─────┬─────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│ 1.│ 20 aprilie 2012 │ 2,63% │
│ 2.│ 20 octombrie 2012 │ 2,63% │
│ 3.│ 20 aprilie 2013 │ 2,63% │
│ 4.│ 20 octombrie 2013 │ 2,63% │
│ 5.│ 20 aprilie 2014 │ 2,63% │
│ 6.│ 20 noiembrie 2014 │ 2,63% │
│ 7.│ 20 aprilie 2015 │ 2,63% │
│ 8.│ 20 octombrie 2015 │ 2,63% │
│ 9.│ 20 aprilie 2016 │ 2,63% │
│ 10.│ 20 octombrie 2016 │ 2,63% │
│ 11.│ 20 aprilie 2017 │ 2,63% │
│ 12.│ 20 octombrie 2017 │ 2,63% │
│ 13.│ 20 aprilie 2018 │ 2,63% │
│ 14.│ 20 octombrie 2018 │ 2,63% │
│ 15.│ 20 aprilie 2019 │ 2,63% │
│ 16.│ 20 octombrie 2019 │ 2,63% │
│ 17.│ 20 aprilie 2020 │ 2,63% │
│ 18.│ 20 octombrie 2020 │ 2,63% │
│ 19.│ 20 aprilie 2021 │ 2,63% │
│ 20.│ 20 octombrie 2021 │ 2,63% │
│ 21.│ 20 aprilie 2022 │ 2,63% │
│ 22.│ 20 octombrie 2022 │ 2,63% │
│ 23.│ 20 aprilie 2023 │ 2,63% │
│ 24.│ 20 octombrie 2023 │ 2,63% │
│ 25.│ 20 aprilie 2024 │ 2,63% │
│ 26.│ 20 octombrie 2024 │ 2,63% │
│ 27.│ 20 aprilie 2025 │ 2,63% │
│ 28.│ 20 octombrie 2025 │ 2,63% │
│ 29.│ 20 aprilie 2026 │ 2,63% │
│ 30.│ 20 octombrie 2026 │ 2,63% │
│ 31.│ 20 aprilie 2027 │ 2,63% │
│ 32.│ 20 octombrie 2027 │ 2,63% │
│ 33.│ 20 aprilie 2028 │ 2,63% │
│ 34.│ 20 octombrie 2028 │ 2,63% │
│ 35.│ 20 aprilie 2029 │ 2,63% │
│ 36.│ 20 octombrie 2029 │ 2,63% │
│ 37.│ 20 aprilie 2030 │ 2,63% │
│ 38.│ 20 octombrie 2030 │ 2,69% │
├─────┼─────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│ │ Total │ 100% │
└─────┴─────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────┘




Anexa I

Împuternicirea de semnare a Împrumutatului



Anexa II

Împuternicirea de semnare a CNADNR


Anexa III

ROMÂNIA - PROIECT AUTOSTRADA CERNAVODA - CONSTANTA
TEN

Formular de Declaraţie a Autoritãţii Responsabile cu Administrarea
Zonelor cu Importanta în Conservarea Naturii

PARTEA I - Formular A

Formular A - Nici un risc cu efect semnificativ

DECLARAŢIA AUTORITÃŢII RESPONSABILE CU ADMINISTRAREA
ZONELOR CU IMPORTANTA ÎN CONSERVAREA NATURII*1)


Autoritatea
Responsabilã ..............................................................

În urma examinãrii*2) aplicatiei de
proiect ...................................................................

(titlul) ..................................................................

care este situat la .......................................................
declara ca (va rugãm bifati casuta corespunzãtoare)

[] Acest proiect nu este susceptibil de a avea efecte semnificative asupra
unei zone cu importanta în conservarea naturii din urmãtoarele motive:

...........................................................................
Din aceste motive nu a fost consideratã necesarã o evaluare asa cum prevede
Articolul 6 (3) din Directiva 92/43/EEC

[] Ca urmare a unei evaluãri corespunzãtoare, în conformitate cu Articolul
6 (3) din Directiva 92/43/EEC , s-a constatat ca Proiectul nu va avea efecte
negative semnificative asupra unei locatii cu importanta în conservarea
naturii*1)

Se ataşeazã o harta la scara de 1:100.000 (sau la o scara cat mai
asemãnãtoare posibil) indicând locaţia Proiectului precum şi locaţia cu
importanta în conservarea naturii respectiva dacã e cazul.

Semnat............................ Data.........................
(Autoritatea responsabilã cu administrarea locatiilor cu importanta în
conservarea naturii)

Ştampila oficialã


*1) Aceasta include zonele protejate ca fãcând parte din reţeaua
Natura 2000 (inclusiv Rezervaţii Naturale), zonele potenţiale care pot face
parte din Natura 2000, locatii Ramsar, Zonele Internaţionale ale Pasarilor,
locatii din reţeaua Smarald, sau altele la fel de relevante.
*2) luând în considerare cerinţele Art. 6(3) din Directiva 92/43/EEC cu
privire la protejarea habitatelor naturale sau a faunei şi florei sãlbatice.


PARTEA II - Formularul B

Formularul B - Riscul unui efect semnificativ

INFORMAŢII DIN PARTEA AUTORITÃŢII RESPONSABILE
CU ADMINISTRAREA ZONELOR CU IMPORTANTA ÎN CONSERVAREA
NATURII*3)



Autoritatea
Responsabilã ..............................................................

În urma examinãrii*4) aplicatiei de
proiect ...................................................................

(titlul)...................................................................
care este situat
la ........................................................................

furnizeazã urmãtoarele
informaţii ................................................................

┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ Ţara: │
│ │
│ Autoritatea Nationala Competenta: │
│ │
│ Adresa: │
│ │
│ Persoana de contact: │
│ │
│ Tel., fax, e-mail: │
│ │
│ Data: │
│ │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 1. PROIECT │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Numele zonei afectate: │
│ Acesta zona este (va rugãm bifati casuta corespunzãtoare): │
│ [] o zona identificata de cãtre autoritatea nationala competenta ca fiind │
│ incadrata în conformitate cu Art. 4 (1) şi (2) din Directiva cu privire la │
│ directiva Pãsãri (74/409/EEC) (Zona specialã protejata echivalenta cu │
│ Natura 2000) │
│ [] o zona identificata de cãtre autoritatea nationala competenta ca fiind │
│ incadrata în conformitate cu Art. 4 (1) din Directiva cu privire la │
│ directiva Habitate ( 92/43/EEC ) (Zona specialã protejata echivalenta cu │
│ Natura 2000) │
│ [] este aceasta zona consideratã o prioritate din punct de vedere al │
│ habitatului sau speciilor numai pentru Statele Membre ale Uniunii Europene?│
│ [] da [] nu │
│ │
│ [] o zona înscrisã în ultimul inventar al Zonelor Importante cu Pãsãri │
│ (IBA 2000) sau (dacã este disponibil) exista un echivalent ştiinţific mai │
│ detaliat al inventarului aprobat de cãtre autoritãţile naţionale │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


*3) Aceasta include zonele protejate ca fiind parte din reţeaua Natura 2000
(inclusiv Rezervaţii Naturale), locatii potenţiale care pot face parte din
Natura 2000, locatii Ramsar, Zona Internationala a Pasarilor, locatii din
reţeaua Smarald, sau altele la fel de relevante
*4) luând în considerare cerinţele Art. 6(4) din Directiva 92/43/EEC cu
privire la protejarea habitatelor naturale sau a faunei şi florei sãlbatice,


[] un teren mlastinos de importanta internationala proiectat în
conformitate cu Convenţia Ramsar şi încadrat în aceasta protecţie
[] o zona pentru care se aplica prevederile convenţiei Bern cu privire la
conservarea Vieţii sãlbatice din Europa şi a Habitatelor Naturale (Art. 4),
în particular o zona ce întruneşte criteriile reţelei Smarald
[] zone protejate în conformitate cu legislaţia de protejare a naturii

2. EFECTE NEGATIVE
Rezumat al acestor impacte care pot avea efecte
negative asupra zonei:
N.B.: acest rezumat ar trebui sa se concentreze asupra efectului negative
preconizat asupra valorii de conservare a zonei (habitaturi şi specii), şi sa
includã harti adecvate şi sa descrie mãsurile de atenuare deja luate.

3. SOLUŢII ALTERNATIVE
Rezumatul acestor soluţii
alternative studiate:
Motive pentru care autoritãţile naţionale competente au decis ca nu exista
soluţii alternative

4. MOTIVE IMPERATIVE
Motive pentru care trebuie totuşi realizat
acest Proiect:
[] Motive imperative pentru care nu s-a ţinut seama de interesul public,
inclusiv cele de natura socialã sau economicã (în lipsa habitatelor/speciilor
prioritare)
[] sãnãtatea omului
[] siguranta publica
[] consecinţe benefice ale importantei acordate mediului
1. [] alte motive imperative pentru care nu s-a ţinut seama de
interesul public*5)

5. MÃSURI COMPENSATORII
Mãsuri compensatorii prevãzute şi grafic:

---------
*5) Dacã proiectul este în U E, trebuie obţinut avizul Comisiei (vezi Art.
6 (4).2 din Directiva cu privire la Habitate


----------



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016