Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CONTRACT DE FINANTARE din 19 decembrie 2000  intre Romania, Banca Europeana de Investitii si Consiliul General al Municipiului Bucuresti*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CONTRACT DE FINANTARE din 19 decembrie 2000 intre Romania, Banca Europeana de Investitii si Consiliul General al Municipiului Bucuresti*)

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 636 din 10 octombrie 2001
CONTRACT DE FINANŢARE din 19 decembrie 2000
între România, Banca Europeanã de Investiţii şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti*)
EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 636 din 10 octombrie 2001

BANCA EUROPEANÃ DE INVESTIŢII
FI Nr. 20.882
Agora nr. 20.000.434

ROMÂNIA - PROIECTUL PRIVIND INFRASTRUCTURA URBANA ÎN BUCUREŞTI

-------------
*) Traducere.

Prezentul contract este încheiat între:
România, reprezentatã de Ministerul Finanţelor, cu sediul în România, municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, reprezentat prin domnul Valentin Lazea, secretar de stat, denumita în continuare Împrumutatul, ca prima parte;
Banca Europeanã de Investiţii, cu sediul central în Marele Ducat al Luxemburgului, Luxemburg-Kirchberg, bd Konrad Adenauer nr. 100, reprezentatã prin domnul Konstantin J. Andreopoulos, consilier general adjunct, şi domnul Guido Bruch, şef de divizie, denumita în continuare Banca, ca a doua parte; şi
Consiliul General al Municipiului Bucureşti, cu sediul în România, municipiul Bucureşti, bd Regina Elisabeta nr. 47, sectorul 5, reprezentat prin domnul Traian Basescu, primar general al municipiului Bucureşti, denumit în continuare Consiliul General al Municipiului Bucureşti, ca a treia parte.

Având în vedere ca:

1. La data de 1 februarie 1993 Comunitatile Europene şi Împrumutatul au încheiat Acordul european de asociere între Comunitatile Europene şi statele membre ale acestora, pe de o parte, şi România, pe de alta parte (denumit în continuare acord european).
2. În cadrul acordului european şi în conformitate cu Decizia Consiliului nr. 2000/24 CE din 22 decembrie 1999, Consiliul Guvernatorilor Bãncii a autorizat la data de 28 martie 2000 acordarea de împrumuturi pentru proiecte de investiţii în România.
3. La datele de 4/5 iunie 1997 un acord-cadru (denumit în continuare acord-cadru) referitor la cooperarea financiarã menţionatã a fost semnat de cãtre Împrumutat şi Banca şi este aplicabil acestui contract.
4. Împrumutatul a propus iniţierea unui proiect (denumit în continuare Proiect) care urmeazã sa fie realizat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi care consta în mai multe lucrãri civile şi alte investiţii de reabilitare urbana în vederea îmbunãtãţirii situaţiei mediului şi a infrastructurii în oraşul Bucureşti, dupã cum se specifica mai detaliat în descrierea tehnica prezentatã în anexa A la prezentul contract (denumita în continuare Descrierea tehnica).
5. Consiliul General al Municipiului Bucureşti este responsabil pentru coordonarea tuturor activitãţilor Proiectului, precum şi pentru executarea Proiectului prin intermediul Direcţiei generale pentru transporturi şi drumuri, al operatorului municipal de distribuţie a energiei termice (denumit în continuare RADET) şi al operatorului de transport public urban municipal (denumit în continuare RATB).
6. Costul total al Proiectului, astfel cum a fost estimat de Banca, este de 220.000.000 EUR (doua sute douãzeci milioane euro), incluzând cheltuieli neprevãzute, dobanda pe perioada construcţiei şi taxe vamale, dar excluzând impozite şi taxe.
7. Costul Proiectului urmeazã sa fie finanţat astfel:


──────────────────────────────────────────────────────────────────────
Contribuţia de la bugetul de stat şi alte fonduri EUR 110.000.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────
Împrumutul Bãncii EUR 110.000.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: EUR 220.000.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────



8. În consecinta, Împrumutatul a solicitat Bãncii un împrumut în suma echivalenta cu 110.000.000 EUR (o suta zece milioane euro).
9. În baza art. 3 din acordul-cadru Împrumutatul a fost de acord ca dobanda şi toate celelalte plati datorate Bãncii şi care apar ca urmare a activitãţilor avute în vedere în acordul-cadru, precum şi activele şi veniturile Bãncii legate de astfel de activitãţi vor fi scutite de impozite.
10. În baza art. 4 din acordul-cadru Împrumutatul a fost de acord ca, pe intreaga perioada a oricãrei operaţiuni financiare încheiate în conformitate cu acordul-cadru, Împrumutatul:
a) va asigura:
(i) ca beneficiarii sa poatã schimba în orice valuta convertibilã, la cursul de schimb care prevaleazã, sumele în moneda nationala a Împrumutatului, necesare pentru plata la timp a tuturor sumelor datorate Bãncii în legatura cu împrumuturile şi garanţiile referitoare la orice proiect; şi
(ii) ca aceste sume sa fie transferabile liber, imediat şi efectiv; şi
b) va asigura:
(i) ca Banca sa poatã schimba în orice valuta liber convertibilã, la cursul de schimb care prevaleazã, sumele în moneda nationala a Împrumutatului, primite de Banca cu titlu de plati aferente unor împrumuturi şi garanţii sau oricãrei alte activitãţi, şi ca Banca sa poatã transfera liber, imediat şi efectiv sumele astfel schimbate; sau, dacã Banca va opta astfel,
(ii) ca aceasta sa poatã dispune liber de astfel de sume pe teritoriul Împrumutatului.
11. Convinsa ca prezenta operaţiune corespunde scopului funcţiilor sale şi este conformã cu scopurile acordului-cadru şi ţinând seama de aspectele menţionate anterior, Banca a decis sa dea curs solicitãrii Împrumutatului, acordându-i un credit în suma echivalenta cu 110.000.000 EUR (o suta zece milioane euro).
12. Domnul Valentin Lazea, secretar de stat, este deplin autorizat, potrivit condiţiilor stabilite în documentul I anexat, sa semneze acest contract în numele Împrumutatului şi domnul Traian Basescu, primar general al municipiului Bucureşti, este deplin autorizat, potrivit condiţiilor stabilite în documentul II anexat, sa semneze acest contract în numele Consiliului General al Municipiului Bucureşti.
13. Euro este moneda comuna a statelor membre ale Uniunii Europene, care participa la a treia etapa a Uniunii economice şi monetare europene (UEM).
14. Reglementarea Consiliului (CE) nr. 1.103/97 din 17 iunie 1997 şi Reglementarea Consiliului (CE) nr. 974/98 din 3 mai 1998 au stabilit anumite aspecte referitoare la introducerea monedei euro.
15. Referirile din prezentul contract la articole, preambul, paragrafe, subparagrafe, alineate, anexe şi documente anexate reprezintã referiri fãcute la articolele, preambulul, paragrafele, subparagrafele, alineatele, anexele şi documentele anexate ale acestui contract.
Drept care s-a convenit prin prezentul contract dupã cum urmeazã:

ART. 1
Trageri
1.01. Suma creditului
Prin acest contract Banca acorda Împrumutatului, iar Împrumutatul accepta, un credit (denumit în continuare credit) în suma echivalenta cu 110.000.000 EUR (o suta zece milioane euro), care urmeazã sa fie utilizat exclusiv pentru finanţarea parţialã a costurilor Proiectului.
1.02. Proceduri de tragere
A. Creditul va fi pus la dispoziţie Consiliului General al Municipiului Bucureşti pentru a fi utilizat, în numele Împrumutatului, în cel mult 20 de transe (denumite în continuare transe şi fiecare denumita transa). Fiecare transa va avea o valoare de cel puţin echivalentul a 5 milioane euro (cu excepţia ultimei transe) şi nu va depãşi echivalentul a 15 milioane euro.
B. Tragerea fiecãrei transe se va efectua în baza unei cereri scrise (denumita în continuare cerere) din partea Consiliului General al Municipiului Bucureşti, în numele Împrumutatului, potrivit condiţiilor menţionate în paragraful 1.04. Fiecare cerere:
a) va specifica suma solicitatã pentru tragere în cadrul transei;
b) va specifica valuta în care Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în numele Împrumutatului, solicita sa fie trasa transa, ca fiind o valuta la care se face referire în paragraful 1.03;
c) va specifica rata dobânzii aplicabile, dacã este cazul, indicatã anterior Consiliului General al Municipiului Bucureşti, în numele Împrumutatului, de cãtre Banca, fãrã nici un angajament din partea Bãncii;
d) va specifica data la care se prefera sa se facã tragerea, fiind înţeles ca Banca poate elibera transa în termen de cel mult 4 luni calendaristice de la data cererii; şi
e) va fi însoţitã de documente justificative relevante necesare conform prevederilor subparagrafului 1.04 C.
Nici o cerere nu va putea fi efectuatã dupã data de 28 februarie 2006. Sub rezerva prevederilor subparagrafului 1.02 C, fiecare cerere este irevocabilã.
C. Cu 10-15 zile înainte de data tragerii transei Banca va remite Împrumutatului şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti, dacã cererea este conformã cu prevederile subparagrafului 1.02 B şi în mãsura în care documentele justificative relevante puse la dispoziţie în conformitate cu prevederile subparagrafului 1.02 B alin. e) sunt acceptabile pentru Banca, o notificare (denumita în continuare aviz de tragere) care:
a) va confirma valoarea şi valuta transei, specificate în cerere;
b) va specifica rata dobânzii aplicabilã transei potrivit prevederilor paragrafului 3.01; şi
c) va specifica data tragerii transei.
În cazul în care unul sau mai multe elemente specificate în avizul de tragere nu sunt conforme cu elementul corespunzãtor din cerere, Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în numele Împrumutatului, poate revoca cererea printr-o notificare cãtre Banca într-un interval de 3 zile lucrãtoare în Luxemburg, ulterior primirii avizului de tragere, şi, ca urmare, cererii şi avizului de tragere nu li se va da curs.
D. Tragerea va fi efectuatã în acel cont bancar, pe numele şi în contul Împrumutatului sau al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, dupã cum Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în numele Împrumutatului, va înştiinţa Banca cu cel puţin 8 zile înainte de data efectuãrii tragerii.
1.03. Valuta tragerii
Sub rezerva existenţei disponibilitãţilor, Banca va elibera fiecare transa în valuta pentru care Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în numele Împrumutatului, şi-a exprimat o preferinta. Fiecare valuta de tragere va fi euro, o valuta a unuia dintre statele membre ale Bãncii, care nu participa la etapa a treia a UEM, sau orice alta valuta care este tranzactionata pe scara larga pe principalele pieţe valutare.
Pentru calculul sumelor ce urmeazã sa fie trase într-o alta valuta decât euro Banca va aplica cursul de schimb de referinta calculat şi publicat de Banca Centrala Europeanã din Frankfurt sau, în lipsa acestuia, cursul de schimb care prevaleazã pe orice alta piata financiarã aleasã de Banca, într-un interval de 15 zile anterior datei efectuãrii tragerii, dupã cum va decide Banca.
1.04. Condiţii de tragere
A. Tragerea primei transe, în conformitate cu prevederile paragrafului 1.02, va fi condiţionatã de îndeplinirea în mod satisfãcãtor pentru Banca a urmãtoarelor condiţii, şi anume ca înainte de data primei cereri:
a) un consilier juridic al Împrumutatului sa fi emis un aviz juridic privind semnarea corespunzãtoare a acestui contract de cãtre Împrumutat şi privind documentele relevante, în forma şi conţinutul acceptabile pentru Banca;
b) un consilier juridic al Consiliului General al Municipiului Bucureşti sa fi emis un aviz juridic privind semnarea corespunzãtoare a acestui contract de cãtre Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi privind documentele relevante, în forma şi conţinutul acceptabile pentru Banca;
c) toate aprobãrile necesare privind controlul schimbului valutar (dacã exista) vor fi fost obţinute, pentru a permite Consiliului General al Municipiului Bucureşti sa primeascã dupã aceea trageri în condiţiile prezentului contract şi pentru a permite Împrumutatului sa ramburseze împrumutul (astfel cum este definit în paragraful 2.01) şi sa plãteascã dobanda şi toate celelalte sume datorate conform prezentului contract; aceste aprobãri trebuie sa se extindã şi asupra deschiderii şi menţinerii conturilor în care Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în numele Împrumutatului, solicita Bãncii sa disponibilizeze creditul;
d) Banca sa fi primit documente justificative în limba engleza, care sa ateste ca Împrumutatul a autorizat şi a împuternicit în mod legal Consiliul General al Municipiului Bucureşti pentru a solicita şi a primi trageri în conformitate cu prezentul contract, în numele şi pe seama Împrumutatului;
e) Banca sa fi primit documente satisfãcãtoare referitoare la persoana sau persoanele autorizate sa semneze cererile şi specimenul de semnatura autentificat al unei/unor astfel de persoane;
f) Banca sa fi primit documente satisfãcãtoare în legatura cu înfiinţarea în cadrul Consiliului General al Municipiului Bucureşti a unui departament la care se face referire în subparagraful 6.11 A, precum şi a unei unitãţi de implementare a proiectului, cu o structura adecvatã, care sa realizeze Proiectul;
g) Banca sa fi primit dovezi satisfãcãtoare privind angajarea consultantilor în conformitate cu prevederile paragrafului 6.10;
h) Banca sa fi primit dovezi satisfãcãtoare în limba engleza, în legatura cu împuternicirea de semnare a acestui contract de cãtre domnii Valentin Lazea şi Traian Basescu, în numele Împrumutatului şi, respectiv, în numele Consiliului General al Municipiului Bucureşti, şi o copie de pe rezoluţia satisfãcãtoare prin care se autorizeaza Consiliul General al Municipiului Bucureşti sa semneze acest contract.
Dacã o cerere pentru tragerea primei transe este efectuatã înainte de primirea de cãtre Banca a unor dovezi satisfãcãtoare pentru ea, demonstrand ca aceste condiţii au fost îndeplinite, o astfel de cerere va fi consideratã ca fiind primitã de Banca la acea data la care condiţiile vor fi fost îndeplinite.
B. Tragerea fiecãrei transe ulterioare primei transe va fi condiţionatã de primirea de cãtre Banca, înainte sau chiar la data cererii respective, a unor dovezi la care se face referire în subparagraful 1.04 C.
În plus fiecare tragere se va face cu condiţia ca Banca sa fie convinsa permanent ca suficiente fonduri continua sa fie asigurate în concordanta cu prevederile paragrafului 6.07, astfel încât sa se asigure realizarea şi terminarea la timp a Proiectului.
Fiecare tragere, inclusiv tragerea primei transe, va fi mai departe condiţionatã de:
a) aprobarea de cãtre autoritãţile competente în domeniul mediului a lucrãrilor care urmeazã sa fie finanţate din sumele respectivei trageri;
b) primirea de cãtre Banca a unei/unor copii de pe raportul/rapoartele satisfãcãtor/satisfãcãtoare pentru aceasta, întocmit/întocmite de cãtre consultanţi în conformitate cu prevederile subparagrafului 6.10 B şi referitor/referitoare la acea parte a Proiectului pentru care este solicitatã tragerea.
C. În decurs de 90 de zile de la tragerea oricãrei transe Consiliul General al Municipiului Bucureşti va remite Bãncii documente satisfãcãtoare pentru aceasta, demonstrand ca Consiliul General al Municipiului Bucureşti a efectuat cheltuieli (excluzând impozite şi taxe vamale plãtibile în România) pentru articolele finanţate de Banca, în conformitate cu Descrierea tehnica, pentru o suma globalã egala cu toate tranşele trase anterior, mai puţin o suma de 2.000.000 EUR, cu excepţia ultimei trageri.
Dacã pentru Banca vreo parte a documentelor nu este satisfãcãtoare, aceasta poate elibera proporţional mai puţin decât suma solicitatã, fãrã a contraveni astfel termenilor subparagrafului 1.02 A.
D. Pentru calcularea echivalentului în euro al sumelor cheltuite Banca va aplica cursul de schimb în vigoare cu 30 de zile înainte de data cererii.
E. Dacã vreo parte a documentelor furnizate de Consiliul General al Municipiului Bucureşti nu este satisfãcãtoare pentru Banca, aceasta poate fie sa acţioneze în concordanta cu prevederile ultimei fraze din subparagraful 1.04 A, fie sa elibereze proporţional mai puţin decât suma solicitatã.
1.05. Anularea creditului
În cazul în care costul Proiectului va fi mai mic decât cifra menţionatã în preambul, Banca poate, printr-o notificare adresatã Împrumutatului şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti, sa anuleze creditul proporţional cu suma redusã. Împrumutatul poate oricând, printr-o notificare adresatã Bãncii, sa anuleze integral sau parţial orice suma netrasa din credit, cu condiţia ca, dacã Împrumutatul anuleazã orice transa care a fãcut obiectul unui aviz de tragere şi care nu a fost revocatã în conformitate cu prevederile subparagrafului 1.02 C, va plati un comision calculat asupra sumei anulate, la o rata uniforma egala cu jumãtate din rata dobânzii aplicabilã unei astfel de transe.
Dupã data de 1 iunie 2006 Banca poate oricând, printr-o notificare adresatã Împrumutatului şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti, sa anuleze orice parte a creditului pentru care nu s-a efectuat nici o tragere.
1.06. Anularea şi suspendarea creditului
Banca poate, printr-o notificare adresatã Împrumutatului şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti, sa anuleze integral sau parţial, în orice moment şi cu efect imediat, partea netrasa din credit:
a) ca urmare a apariţiei oricãrui eveniment menţionat în subparagraful 10.01 A sau 10.01 B; sau
b) dacã vor surveni situaţii excepţionale care vor afecta negativ accesul Bãncii pe pieţele de capital naţionale sau internaţionale relevante.
Alternativ, dacã a survenit o situaţie dintre cele descrise la alin. a) sau b) de mai sus şi în opinia Bãncii aceasta are un caracter temporar, Banca poate suspenda integral sau parţial, printr-o notificare adresatã Împrumutatului şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti, partea netrasa din credit. Într-un astfel de caz suspendarea va continua pana când Banca va înştiinţa Împrumutatul şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti ca este din nou în mãsura sa emita un aviz de tragere pentru acea parte din credit. Suspendarea nu va implica nici o extindere a datei de anulare prevãzute la paragraful 1.05.
Totuşi Banca nu va fi indreptatita sa anuleze sau sa suspende, în temeiul prevederilor alin. b) al acestui paragraf, nici o transa care a fãcut obiectul unui aviz de tragere.
Partea netrasa din credit va fi consideratã anulatã dacã Banca solicita rambursarea în baza art. 10.
În cazul în care creditul este anulat în temeiul alin. a) de mai sus, Împrumutatul va plati un comision pentru suma anulatã a oricãrei transe netrase care a fãcut obiectul unui aviz de tragere, la o rata anuala de 0,75%, calculatã de la data avizului de tragere respectiv pana la data anulãrii.
1.07. Valuta comisioanelor
Comisioanele datorate de Împrumutat Bãncii, în baza prezentului articol, vor fi calculate şi plãtibile în euro.
ART. 2
Împrumutul
2.01. Suma împrumutului
Împrumutul (denumit în continuare împrumut) va cuprinde totalul sumelor în valutele disponibilizate de Banca, astfel cum au fost notificate de Banca cu ocazia tragerii fiecãrei transe.
2.02. Valuta de rambursare
Fiecare rambursare care cade sub incidenta prevederilor art. 4 sau, dupã caz, ale art. 10 va fi efectuatã în valutele în care au fost efectuate tragerile şi în proportiile în care acestea sunt cuprinse în soldul împrumutului.
2.03. Valuta dobânzii şi a altor obligaţii de plata
Dobanda şi celelalte obligaţii de plata datorate conform prevederilor art. 3, 4 şi 10 vor fi calculate şi plãtibile proporţional în fiecare valuta în care împrumutul este rambursabil.
Orice alta plata va fi efectuatã în valuta specificatã de Banca, având în vedere valuta în care s-au efectuat cheltuielile ce urmeazã sa fie rambursate prin acea plata.
2.04. Notificãri ale Bãncii
Dupã tragerea fiecãrei transe Banca va transmite Împrumutatului şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti o situaţie rezumativa în care sa se precizeze suma, data tragerii şi rata dobânzii ale şi pentru acea transa.
ART. 3
Dobanda
3.01. Rata dobânzii
A. Soldul nerambursat al oricãrei transe va fi purtãtor de dobanda la rata specificatã în avizul de tragere aferent transei respective, care va fi rata dobânzii aplicabilã la data emiterii avizului de tragere pentru împrumuturile denominate în valuta respectiva şi acordate de Banca imprumutatilor sãi în aceleaşi condiţii de rambursare şi de plata a dobânzii ca cele pentru transa în cauza.
B. Dobanda va fi platibila semestrial la datele specificate în paragraful 5.03.
3.02. Dobanda la sumele restante
Fãrã a contraveni prevederilor art. 10 şi ca excepţie de la cele ale paragrafului 3.01, pentru orice suma restanta platibila în condiţiile acestui contract se va cumula dobanda de la data scadentei pana la data efectivã a plãţii, la o rata anuala calculatã dupã cum urmeazã:
a) pentru o suma datoratã din orice transa, la o rata egala cu suma a:
(i) 2,5% (doi virgula cinci procente); şi
(ii) rata relevanta specificatã conform paragrafului 3.01; şi
b) pentru orice alta suma, la o rata egala cu suma a:
(i) 2,5% (doi virgula cinci procente); şi
(ii) rata dobânzii perceputã de Banca la data scadentei pentru împrumuturi acordate în valuta în cauza pe termen de 15 ani.
Aceasta dobanda este platibila în aceeaşi valuta ca şi suma restanta asupra cãreia se aplica.
ART. 4
Rambursarea
4.01. Rambursarea normalã
Împrumutatul va rambursa împrumutul conform graficului de amortizare prezentat în anexa B.
4.02. Rambursarea anticipata voluntara
A. Împrumutatul poate rambursa anticipat integral sau parţial o transa, în baza unei comunicãri scrise (denumita în continuare notificare de rambursare anticipata) în care se specifica suma (suma rambursata anticipat) care urmeazã sa fie rambursata anticipat şi data propusã pentru rambursarea anticipata (data rambursarii anticipate), care va fi o data specificatã în paragraful 5.03 (fiecare fiind o data de plata). Notificarea de rambursare anticipata va fi transmisã Bãncii cu cel puţin o luna înainte de data rambursarii anticipate. Rambursarea anticipata va fi condiţionatã de plata de cãtre Împrumutat a unei compensaţii, dacã este cazul, datoratã Bãncii în conformitate cu prevederile subparagrafelor 4.02 B şi 4.02 C.
B. Suma compensatiei va fi suma dobânzii neîncasate de Banca pentru fiecare semestru încheiat la datele de plata succesive, ulterioare datei rambursarii anticipate, calculatã dupã cum se specifica în urmãtorul subparagraf şi diminuata în conformitate cu prevederile subparagrafului 4.02 C.
Suma neachitata va fi calculatã ca fiind suma prin care:
x) dobanda care ar fi fost platibila în timpul acelui semestru cu privire la transa sau partea din transa de rambursat anticipat
depãşeşte
y) dobanda care ar fi fost astfel platibila în timpul acelui semestru dacã ar fi fost calculatã la rata de referinta; în acest scop rata de referinta înseamnã rata anuala a dobânzii (diminuata cu 15 puncte procentuale) pe care Banca o stabileşte cu o luna înainte de data rambursarii anticipate ca fiind rata standard pentru un împrumut acordat de Banca din sursele proprii imprumutatilor sãi, denominata în valuta transei respective, având aceleaşi caracteristici financiare ca şi transa care urmeazã sa fie rambursata anticipat, în special având aceeaşi periodicitate pentru plata dobânzii, aceeaşi perioada rãmasã pana la scadenta şi acelaşi tip de rambursare.
Rata dobânzii pe care Banca, urmând procedurile stabilite de Consiliul Directorilor Bãncii, o percepe pentru un împrumut este în conformitate cu statutul Bãncii şi este determinata pe baza condiţiilor care prevaleazã pe piata de capital.
C. Fiecare suma calculatã în acest mod va fi diminuata la data rambursarii anticipate prin aplicarea unei rate de discont egale cu rata determinata conform alin. y) al subparagrafului 4.02 B.
D. Banca va comunica Împrumutatului suma compensatiei datorate sau, dupã caz, inexistenta compensatiei. Dacã pana la ora 5 p.m. ora Luxemburgului la data notificãrii Împrumutatul nu confirma în scris intenţia sa de a efectua rambursarea anticipata în condiţiile comunicate de Banca, notificarea de rambursare anticipata va rãmâne fãrã efect. Cu excepţia cazului anterior menţionat, Împrumutatul va avea obligaţia de a efectua plata în conformitate cu notificarea de rambursare anticipata şi de a plati dobanda acumulatã la suma rambursata anticipat, precum şi orice alta suma datoratã conform prevederilor prezentului paragraf.
4.03. Rambursarea anticipata obligatorie
A. Dacã Împrumutatul ramburseazã anticipat în mod voluntar, parţial sau integral, orice alt împrumut contractat iniţial pe o perioada mai mare de 5 ani, Banca poate solicita rambursarea anticipata a unei astfel de pãrţi din suma împrumutului nerambursat, ca suma rambursata anticipat, datoratã pentru suma totalã nerambursata a tuturor acelor împrumuturi.
Banca va transmite Împrumutatului cererea sa, dacã este cazul, în termen de 4 sãptãmâni de la primirea notificãrii respective, conform prevederilor subparagrafului 8.02 a). Orice suma cerutã de Banca va fi plãtitã, împreunã cu dobanda acumulatã, la data indicatã de Banca, data care nu va precede datei rambursarii anticipate a celuilalt împrumut.
Rambursarea anticipata a unui împrumut printr-un nou împrumut cu termen de rambursare cel puţin la fel de mare ca termenul neexpirat al împrumutului rambursat anticipat nu va fi consideratã rambursare anticipata.
B. În cazul în care costul total al Proiectului se va situa semnificativ sub cifra specificatã în preambul, Banca poate cere rambursarea anticipata a împrumutului proporţional cu suma reprezentând diferenţa.
4.04. Prevederi generale privind rambursarea anticipata conform prevederilor prezentului articol
Rambursarea anticipata va fi efectuatã în toate valutele împrumutului, proporţional cu sumele respective nerambursate, exceptând cazul în care Împrumutatul poate alege, în locul rambursarii anticipate conform prevederilor paragrafului 4.02, rambursarea într-o transa a întregii sume datorate.
În cazul rambursarii anticipate parţiale în toate valutele, pentru fiecare suma rambursata anticipat se va aplica o reducere pro rata a fiecãrei rate rãmase de rambursat.
Dispoziţiile prezentului articol nu vor contraveni prevederilor art. 10.
ART. 5
Plãţile
5.01. Locul plãţii
Fiecare suma platibila de Împrumutat conform acestui contract va fi plãtitã în contul respectiv comunicat Împrumutatului şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti de cãtre Banca. Banca va indica contul cu cel puţin 15 zile înainte de data scadentei pentru prima plata pe care o va face Împrumutatul şi va comunica orice schimbare a contului cu cel puţin 15 zile înainte de data primei plati la care se aplica modificarea.
Aceasta perioada de notificare nu se aplica în cazul plãţilor efectuate în baza art. 10.
5.02. Calculul plãţilor referitoare la o fracţiune de an
Orice suma datoratã de Împrumutat ca dobanda, comision sau în alt mod, conform acestui contract, şi calculatã pentru orice fracţiune din an va fi calculatã pe baza unui an de 360 de zile şi a unei luni de 30 de zile.
5.03. Datele de plata
Sumele datorate semestrial conform acestui contract sunt plãtibile Bãncii în fiecare an la datele de 10 iunie şi 10 decembrie.
Orice plata scadenta într-o zi nelucrãtoare va fi platibila în ziua imediat urmãtoare care este zi lucrãtoare. Zi lucrãtoare înseamnã o zi în care bãncile sunt deschise pentru tranzacţii în centrul financiar al tarii a carei moneda nationala este moneda sumei în care se face plata, cu menţiunea ca în cazul monedei euro zi lucrãtoare înseamnã ziua în care instrucţiunile de creditare sau de transfer în euro se prelucreaza prin sistemul de decontare euro denumit Sistemul rapid automat transeuropean cu privire la decontãrile brute în timp real (TARGET).
Alte sume datorate conform prezentului contract sunt plãtibile în termen de 7 zile lucrãtoare de la primirea de cãtre Împrumutat a cererii emise de Banca.
O suma datoratã de Împrumutat va fi consideratã plãtitã în momentul în care aceasta este primitã de Banca.
ART. 6
Angajamente speciale
6.01. Utilizarea împrumutului şi a altor fonduri
Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în numele Împrumutatului, va utiliza sumele împrumutului şi alte fonduri menţionate în planul de finanţare descris în preambul exclusiv pentru execuţia Proiectului.
6.02. Finalizarea Proiectului
Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în numele Împrumutatului, se angajeazã sa realizeze Proiectul în conformitate cu Descrierea tehnica şi sa îl finalizeze pana la datele specificate în aceasta, dupã cum acestea pot fi modificate periodic cu aprobarea Bãncii.
6.03. Costul majorat al Proiectului
În cazul în care costul Proiectului depãşeşte cifra estimatã prezentatã la pct. 5 din preambul, Împrumutatul şi/sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti vor/va obţine finanţare pentru a acoperi depãşirea costului, fãrã a apela la Banca, astfel încât Consiliul General al Municipiului Bucureşti sa poatã finaliza Proiectul în conformitate cu Descrierea tehnica. Planurile pentru finanţarea costului suplimentar vor fi înaintate Bãncii în timp util pentru aprobare.
6.04. Procedura de licitaţie
Consiliul General al Municipiului Bucureşti se angajeazã sa achizitioneze bunuri, servicii şi sa comande lucrãri pentru Proiect, acolo unde este cazul şi în mod satisfãcãtor pentru Banca, prin licitaţie internationala deschisã participanţilor din toate ţãrile.
6.05. Asigurare
Atâta timp cat împrumutul este nerambursat Consiliul General al Municipiului Bucureşti va asigura în mod adecvat toate lucrãrile şi proprietãţile care fac parte din Proiect, în conformitate cu practica normalã pentru lucrãri similare de interes public.
6.06. Întreţinerea
Atâta timp cat împrumutul este nerambursat Consiliul General al Municipiului Bucureşti se va asigura ca toate proprietãţile ce fac parte din Proiect sunt întreţinute şi reparate, ca li se vor face reparaţii capitale şi vor fi reînnoite, dupã cum va fi necesar, pentru a fi pãstrate în buna stare de funcţionare.
6.07. Alocarea fondurilor
Împrumutatul şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti se angajeazã sa aloce anual suficiente fonduri bugetare şi/sau alte resurse financiare pentru Proiect, în scopul de a asigura contribuţia la planul de finanţare a Proiectului pentru suma neacoperita de împrumut şi de a permite terminarea la timp a Proiectului în conformitate cu Descrierea tehnica.
6.08. Programarea financiarã şi auditarea conturilor
A. În vederea stabilirii unui sistem bugetar programat şi a consolidãrii întregului proces de execuţie bugetarã Consiliul General al Municipiului Bucureşti se angajeazã sa pregãteascã în fiecare an un program pe 3 ani de cheltuieli de capital circulant şi un plan de finanţare pertinent, precum şi previziuni financiare şi de trezorerie.
B. Consiliul General al Municipiului Bucureşti va determina RADET şi RATB sa îşi auditeze anual conturile, bugetul şi situaţiile financiare, în conformitate cu standardele contabile internaţionale, de cãtre o firma de audit de reputaţie internationala acceptabilã pentru Banca.
6.09. Funcţionarea Proiectului
Atâta timp cat împrumutul este nerambursat şi dacã Banca nu va fi convenit altfel în scris, Consiliul General al Municipiului Bucureşti va pãstra şi va determina RADET şi RATB sa pãstreze titlul de proprietate şi posesiunea asupra activelor care fac parte din Proiect sau, dupã cum este necesar, sa înlocuiascã şi sa reînnoiascã aceste active şi va menţine Proiectul în funcţionare continua în conformitate cu scopul sau iniţial.
Banca poate sa nu îşi dea acordul numai în cazul în care acţiunea propusã ar prejudicia interesele acesteia în calitate de creditor al Împrumutatului sau ar face ca Proiectul sa devinã neeligibil pentru finanţare din partea Bãncii.
6.10. Servicii de consultanţa
A. Consiliul General al Municipiului Bucureşti se obliga sa angajeze consultanţi, prin procedurile de selecţie satisfãcãtoare pentru Banca, ale cãror calificare, experienta şi termeni de referinta vor fi satisfãcãtoare pentru Banca, în urmãtoarele scopuri:
a) sa asigure asistenta Consiliului General al Municipiului Bucureşti, RADET şi RATB, dupã cum va fi cazul, pentru proiectare şi specificaţiile pentru Proiect şi pentru pregãtirea documentelor de licitaţie relevante, care vor include recomandãrile rapoartelor la care se face referire în subparagraful 6.10 B şi vor fi satisfãcãtoare pentru Banca;
b) sa asigure asistenta Consiliului General al Municipiului Bucureşti, RADET şi RATB în cazul licitaţiilor pentru lucrãrile şi serviciile legate de Proiect;
c) sa certifice situaţiile de cheltuieli efectuate la care se face referire în subparagraful 1.04 C;
d) sa supervizeze şi sa raporteze implementarea Proiectului.
B. Consiliul General al Municipiului Bucureşti se obliga în mod egal sa angajeze consultanţi satisfacatori pentru Banca pentru a întocmi studiile finale de fezabilitate pentru pasajul suprateran Basarab şi parcarea de la Gara de Nord, componente ale Proiectului la care se face referire în Descrierea tehnica, inclusiv estimarile costurilor finale şi planurile de implementare, precum şi propunerile privind reorganizarea traficului şi a parcarilor stradale şi reguli pentru zona din vecinãtatea acestor noi infrastructuri.
6.11. Angajamente speciale
A. Pentru a corespunde scopurilor şi cerinţelor finantatorilor internationali şi pentru a facilita participarea lor la investiţii în proiecte municipale realizate în oraşul Bucureşti Consiliul General al Municipiului Bucureşti se obliga sa înfiinţeze un departament în cadrul schemei sale organizatorice, care sa fie responsabil de coordonarea şi managementul tuturor activitãţilor de investiţii iniţiate de Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi finanţate prin credite externe. Acest departament va fi responsabil de coordonarea şi supervizarea tuturor activitãţilor desfãşurate în cadrul Proiectului.
B. Consiliul General al Municipiului Bucureşti se angajeazã sa stabileascã şi sa remitã Bãncii pana cel mai târziu la sfârşitul anului 2002 modalitãţi adecvate de operare a parcarii de la Gara de Nord la care se face referire în Descrierea tehnica. Aranjamentul organizatoric şi comercial şi structura corespunzãtoare a tarifelor vor trebui stabilite. În cazul în care selecţia şi recrutarea unui operator privat sau concesionarea vor fi considerate necesare, specificaţiile de licitaţii şi graficul de realizare, precum şi aranjamentele contractuale pertinente avute în vedere vor fi de asemenea definite.
C. Înainte de începerea implementarii componentei Proiectului privind modernizarea tramvaielor, la care se face referire în Descrierea tehnica, Consiliul General al Municipiului Bucureşti se angajeazã sa determine RATB sa elaboreze şi sa remitã Bãncii, în vederea analizei şi aprobãrii, norme de asigurare a calitãţii, împreunã cu o programare a aplicãrii acestora, care se referã la cerinţele de siguranta şi de protecţie a mediului în atelierele de lucru pentru tramvaie ale RATB.
D. Consiliul General al Municipiului Bucureşti se angajeazã sa determine RADET sa elaboreze planuri anuale de furnizare şi de implementare a componentei referitoare la contorizarea vânzãrii de caldura şi apa potabilã, cuprinsã în Proiect, la care se face referire în Descrierea tehnica.
E. Consiliul General al Municipiului Bucureşti se angajeazã sa dezvolte o strategie de întreţinere a drumurilor urbane în Bucureşti, care sa ţinã seama de dimensiunile tehnice, economice şi financiare/bugetare, şi sa stabileascã şi sa remitã Bãncii un program anual de întreţinere a drumurilor urbane pentru oraşul Bucureşti, inclusiv o lista detaliatã cuprinzând acţiunile de întreţinere a drumurilor care urmeazã sa fie realizate.
6.12. Prevederi privind mediul
Atâta timp cat împrumutul este nerambursat Consiliul General al Municipiului Bucureşti va face astfel încât şi va determina RADET şi RATB:
a) sa realizeze activitãţile sale/lor în conformitate cu legislaţia aplicabilã privind mediul şi cu standardele Uniunii Europene referitoare la protecţia mediului, dupã cum pot fi amendate sau modificate, sa asigure şi sa pãstreze toate autorizaţiile guvernamentale necesare, aplicabile acestui scop;
b) sa execute toate lucrãrile de întreţinere, construcţie şi reabilitare şi sa aplice politicile de atenuare a impactului asupra mediului, care pot fi necesare Proiectului, în conformitate cu o buna practica pentru utilitãţi şi cu standardele la care se face referire la alin. a) al acestui paragraf;
c) sa realizeze toate lucrãrile de întreţinere şi reabilitare pentru facilitãţile Proiectului, care pot fi solicitate de autoritãţile competente; şi
d) sa se asigure ca se vor achizitiona pentru Proiect numai acele echipamente noi care nu conţin nici un material sau nici o substanta (cum ar fi: PCB, haloizi sau azbest) care ar putea avea efecte nocive asupra mediului.
6.13. Vizite
A. Împrumutatul şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti înţeleg ca Banca poate fi obligatã sa divulge Curţii de Conturi a Comunitãţilor Europene (denumita în continuare Curtea de Conturi) acele documente referitoare la Împrumutat, Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi la Proiect, atunci când sunt necesare pentru îndeplinirea sarcinilor Curţii de Conturi, în concordanta cu legislaţia Uniunii Europene.
B. Împrumutatul şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti vor permite, iar Consiliul General al Municipiului Bucureşti va determina RADET şi RATB sa permitã persoanelor desemnate de Banca, care pot fi însoţite de reprezentanţi ai Curţii de Conturi, sa viziteze amplasamentele, instalaţiile şi lucrãrile incluse în Proiect şi sa facã verificãrile pe care le doresc. În acest scop Împrumutatul şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti le vor acorda sau se vor asigura ca li se va acorda toatã asistenta necesarã. Cu ocazia unei astfel de vizite reprezentanţii Curţii de Conturi pot solicita Consiliului General al Municipiului Bucureşti, RADET sau RATB sa prezinte documentele care cad sub incidenta subparagrafului 6.13 A.
ART. 7
Garanţii
7.01. Garanţii
Dacã Împrumutatul va acorda unei terţe pãrţi vreo garanţie pentru îndeplinirea oricãreia dintre obligaţiile sale privind datoria externa sau orice fel de preferinta ori prioritate în legatura cu acestea, Împrumutatul, dacã Banca va solicita, va furniza Bãncii o garanţie echivalenta pentru îndeplinirea obligaţiilor sale în cadrul prezentului contract sau va acorda Bãncii o preferinta ori o prioritate echivalenta.
Împrumutatul confirma ca în prezent nu exista nici o astfel de garanţie, preferinta sau prioritate.
ART. 8
Informaţii
8.01. Informaţii privind Proiectul
Consiliul General al Municipiului Bucureşti:
a) se va asigura ca evidentele sale prezintã toate operaţiunile referitoare la finanţarea şi realizarea Proiectului;
b) va transmite Bãncii, în limba engleza sau în traducere în limba engleza:
(i) un raport privind implementarea Proiectului, care va fi avizat de consultanţii mentionati în subparagraful 6.10 A, pana la data de 30 iunie 2001 şi ulterior, trimestrial, pana la terminarea Proiectului;
(ii) un raport privind terminarea Proiectului, la 6 luni dupã încheierea acestuia; şi
(iii) periodic, orice documente suplimentare sau informaţii privind finanţarea, implementarea şi funcţionarea Proiectului, dupã cum Banca poate solicita în mod rezonabil, aceste rapoarte fiind avizate de consultanţii mentionati în subparagraful 6.10 A;
c) va supune spre aprobare Bãncii, fãrã întârziere, orice modificare majorã în planurile generale, graficul de execuţie, planurile de finanţare sau în programul de cheltuieli ale Proiectului, în legatura cu aspectele fãcute cunoscute Bãncii înainte de semnarea acestui contract;
d) va informa Banca în timp util despre orice situaţie care impune consimţãmântul acesteia, în conformitate cu prevederile paragrafului 6.09; şi
e) va informa în general Banca despre orice fapt sau eveniment cunoscut care poate prejudicia în mod substanţial sau poate afecta condiţiile executãrii ori functionarii Proiectului.
8.02. Informaţii privind Împrumutatul
Împrumutatul va informa Banca:
a) imediat despre orice hotãrâre luatã de el din orice motiv sau despre orice situaţie care îl obliga ori despre orice cerere care i s-a fãcut de a rambursa anticipat orice împrumut acordat iniţial pentru o perioada mai mare de 5 ani;
b) imediat despre orice intenţie din partea sa de a acorda în favoarea unei terţe pãrţi orice garanţie pentru oricare dintre activele sale; sau
c) în general despre orice situaţie sau eveniment care ar putea impiedica îndeplinirea oricãrei obligaţii a Împrumutatului care decurge din acest contract sau ar prejudicia în mod substanţial ori ar afecta condiţiile executãrii sau functionarii Proiectului.
8.03. Informaţii privind Consiliul General al Municipiului Bucureşti
A. Consiliul General al Municipiului Bucureşti va furniza Bãncii înaintea sfarsitului fiecãrui an:
a) documentaţia referitoare la programul financiar, conform prevederilor subparagrafului 6.08 A; şi
b) documentaţia tehnica, conform prevederilor subparagrafelor 6.11 D şi 6.11 E.
B. Consiliul General al Municipiului Bucureşti va determina RADET şi RATB:
a) sa remitã anual Bãncii, la o luna de la publicare, rapoartele lor anuale, bilanţul, contul de profit şi pierderi şi raportul auditorilor întocmit în concordanta cu standardele contabile internaţionale; şi
b) sa informeze Banca:
(i) imediat în legatura cu orice modificare adusã documentelor lor de baza şi cu orice schimbare a statutului legal şi a mandatului lor; sau
(ii) în general despre orice situaţie sau eveniment care ar putea impiedica îndeplinirea oricãreia dintre obligaţiile lor asumate în cadrul acestui contract.
ART. 9
Speze şi cheltuieli
9.01. Impozite, taxe şi comisioane
Împrumutatul şi/sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti vor/va plati toate impozitele, taxele, comisioanele şi alte impuneri de orice natura, inclusiv taxe de timbru şi taxe de înregistrare, aferente semnãrii sau implementarii acestui contract ori a oricãrui document legat de acesta şi aferente acordãrii oricãrei garanţii pentru împrumut.
Împrumutatul va rambursa integral capitalul şi va plati dobanda, comisioanele şi alte sume datorate în baza acestui contract, brut, fãrã deducerea vreunei impuneri naţionale sau locale de orice natura, cu condiţia ca, dacã Împrumutatul este obligat prin lege sa facã orice astfel de deducere, acesta va majorã suma de plata cãtre Banca, astfel încât dupã deducere suma neta primitã de Banca sa fie echivalenta cu suma datoratã.
9.02. Alte speze
Împrumutatul va suporta orice costuri profesionale, bancare, de transfer sau de schimb valutar, ocazionate de semnarea sau de implementarea acestui contract ori a documentelor legate de acesta şi de acordarea oricãrei garanţii pentru împrumut.
ART. 10
Rambursarea anticipata datoratã unui caz de culpa
10.01. Dreptul de a solicita rambursarea
Împrumutatul va rambursa împrumutul sau orice parte a acestuia anticipat, pe baza cererii fãcute în acest sens de Banca:
A. imediat:
a) dacã vreo informaţie majorã sau vreun document remis Bãncii de cãtre sau în numele Împrumutatului ori al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, în legatura cu negocierea acestui contract sau în timpul cat acesta este în vigoare, se dovedeşte incorect în orice detaliu semnificativ;
b) dacã Împrumutatul nu ramburseazã la data scadentei orice parte din împrumut, nu plãteşte dobanda la acesta sau nu efectueazã orice alta plata cãtre Banca, dupã cum este prevãzut în prezentul contract;
c) dacã, din cauza oricãrei neindepliniri a obligaţiilor în legatura cu acesta, Împrumutatului sau Consiliului General al Municipiului Bucureşti i se cere sa ramburseze anticipat orice împrumut acordat iniţial pentru un termen mai mare de 5 ani;
d) dacã survine vreun eveniment sau vreo situaţie care este posibil sa pericliteze îndeplinirea obligaţiilor de plata care decurg din împrumut sau sa afecteze negativ orice garanţie acordatã pentru acesta;
e) dacã vreo obligaţie asumatã de Împrumutat şi la care se face referire la pct. 9 şi 10 din preambul înceteazã sa fie îndeplinitã cu privire la orice împrumut acordat oricãrui împrumutat din România din resursele Bãncii sau ale Uniunii Europene;
f) dacã Împrumutatul, Consiliul General al Municipiului Bucureşti, RADET sau RATB nu îşi va îndeplini orice obligaţie cu privire la orice alt împrumut acordat de Banca din resursele Bãncii sau ale Uniunii Europene; sau
g) (i) dacã un executor intra în posesia oricãrei pãrţi a activelor Consiliului General al Municipiului Bucureşti, RADET sau RATB ori un creditor, lichidator sau administrator este desemnat pentru orice parte a acestora; sau
(ii) dacã orice poprire, executare, sechestru sau alt procedeu este initiat ori aplicat asupra proprietãţii Consiliului General al Municipiului Bucureşti, RADET sau RATB;
B. la expirarea unei perioade rezonabile, specificatã de Banca într-o comunicare cãtre Împrumutat, fãrã ca problema sa fi fost remediata în mod satisfãcãtor pentru Banca:
a) dacã Împrumutatul sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti nu îndeplineşte vreo obligaţie care rezulta din acest contract, alta decât cea menţionatã în subparagraful 10.01 A alin. b); sau
b) dacã vreun element important prevãzut în preambul se modifica în mod substanţial sau se dovedeşte eronat şi dacã modificarea fie prejudiciazã interesul Bãncii ca împrumutãtor al Împrumutatului, fie afecteazã negativ implementarea sau funcţionarea Proiectului.
10.02. Alte drepturi legale
Prevederile paragrafului 10.01 nu vor limita nici un alt drept legal al Bãncii de a solicita rambursarea anticipata a împrumutului.
10.03. Daune
În cazul solicitãrii de rambursare anticipata conform prevederilor paragrafului 10.01, Împrumutatul va plati Bãncii o suma calculatã la data la care s-a fãcut solicitarea, oricare este mai mare dintre:
a) o suma calculatã conform prevederilor subparagrafului 4.02 A, aplicatã sumei care a devenit scadenta şi platibila şi cu efect de la data scadentei specificatã în notificarea Bãncii privind solicitarea; şi
b) o suma calculatã la o rata anuala de 0,25% de la data solicitãrii pana la data la care fiecare rata de rambursare a sumei solicitate ar fi fost rambursabila dacã nu ar fi fost facuta solicitarea.
10.04. Nederogari
Neinitierea sau iniţierea cu întârziere de cãtre Banca a oricãrei acţiuni în exercitarea oricãruia dintre drepturile sale conform prevederilor prezentului articol nu va fi consideratã ca o renunţare la un astfel de drept.
10.05. Utilizarea sumelor primite
Sumele primite ca urmare a unei cereri formulate conform prevederilor prezentului articol vor fi utilizate în primul rând pentru plata daunelor, a comisioanelor şi dobânzii, în aceasta ordine, şi în al doilea rând pentru reducerea ratelor nerambursate în ordinea inversa a scadentei. Acestea se vor aplica între transe, dupã cum va considera Banca.
ART. 11
Legea şi jurisdicţia
11.01. Legea
Acest contract şi întocmirea, interpretarea şi validitatea lui vor fi guvernate de legea franceza.
Locul încheierii acestui contract este sediul central al Bãncii.
11.02. Jurisdicţia
Toate litigiile privind acest contract vor fi supuse Curţii de Justiţie a Comunitãţilor Europene (Curtea).
Pãrţile la acest contract renunţa, conform prezentului articol, la orice imunitate sau drept de a obiecta fata de jurisdicţia Curţii.
O decizie a Curţii, emisã conform prevederilor prezentului paragraf, va fi definitiva şi obligatorie pentru pãrţi, fãrã restrictie sau rezerva.
11.03. Dovada sumelor datorate
În orice acţiune juridicã ce decurge din acest contract certificarea de cãtre Banca a oricãrei sume datorate Bãncii potrivit acestui contract va constitui dovada prima facie a unei astfel de sume.
ART. 12
Clauze finale
12.01. Notificãri
Notificãrile şi alte comunicãri transmise în legatura cu prezentul contract vor fi trimise la adresele menţionate la pct. 1 de mai jos, cu excepţia notificãrilor cãtre Împrumutat şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti în legatura cu litigiile în curs sau în declansare, care vor fi trimise la adresele specificate la pct. 2 de mai jos, unde Împrumutatul şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti îşi aleg sediul:
- pentru Banca:
1. bd Konrad Adenauer nr. 100, L-2950 Luxemburg-Kirchberg, Marele Ducat al Luxemburgului;
- pentru Împrumutat:
1. str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, RO-70060, Bucureşti, România;
2. Misiunea României la Comunitatile Europene, 107, rue Gabrielle, B-1180 Bruxelles, Belgia;
- pentru Consiliul General al Municipiului Bucureşti:
1. bd Regina Elisabeta nr. 47, sectorul 5, Bucureşti, România;
2. Misiunea României la Comunitatile Europene, 107, rue Gabrielle, B-1180 Bruxelles, Belgia.
Fiecare parte poate sa comunice celeilalte pãrţi schimbarea adresei sale menţionate mai sus, cu condiţia ca adresele specificate la pct. 2 de mai sus pot fi schimbate numai cu alta adresa din cadrul Uniunii Europene.
12.02. Forma notificãrii
Notificãrile şi alte comunicãri pentru care sunt menţionate în acest contract perioade fixe sau care fixeazã ele însele perioade obligatorii pentru destinatar vor fi transmise personal, prin scrisoare recomandatã, telegrama, telex sau prin orice alte mijloace de transmitere care fac posibila dovada primirii de cãtre destinatar. Data înregistrãrii sau, dupã caz, data declarata a primirii documentului transmis va fi concludenta pentru determinarea unei perioade.
12.03. Preambul, anexe şi documente anexate
Preambulul şi urmãtoarele anexe fac parte din acest contract:
- anexa A "Descrierea tehnica";
- anexa B "Graficul de amortizare".
Urmãtoarele documente sunt anexate la prezentul contract:
- documentul I "Împuternicirea pentru semnare din partea Împrumutatului";
- documentul II "Împuternicirea pentru semnare din partea Consiliului General al Municipiului Bucureşti".
Ca urmare, pãrţile la prezentul contract au convenit ca acesta sa fie semnat în 4 exemplare originale în limba engleza, fiecare pagina fiind semnatã cu iniţiale în numele Împrumutatului de doamna Mioara Ionescu, director general, în numele Bãncii de domnul Richard Schnopfhagen, consilier, şi în numele Consiliului General al Municipiului Bucureşti de domnul Radu Dinulescu, şef al Departamentului juridic.

Semnat pentru şi în numele României,
Valentin Lazea

Semnat pentru şi în numele
Bãncii Europene de Investiţii,
Konstantin J. Andreopoulos
Guido Bruch

Semnat pentru şi în numele
Consiliului General
al Municipiului Bucureşti,
Traian Basescu

Luxemburg, 18 decembrie 2000.
Bucureşti, 19 decembrie 2000.


ANEXA A

DESCRIEREA TEHNICA

România - Proiectul privind infrastructura urbana în Bucureşti

Proiectul are 5 componente, dupã cum urmeazã:
● Pasajul suprateran Basarab - construcţia unui nou pasaj suprateran deasupra liniilor ferate din Gara de Nord, care leagã doua secţiuni ale drumului de centura interior. Vor fi instalate linii de tramvai pe pasajul suprateran şi va fi creata o noua statie de tramvai deasupra liniilor ferate, având legãturi pietonale cu statia de cale feratã. Investiţia include rampe de acces, modificãri în reţeaua sinelor de tramvai în apropierea pasajului suprateran, schimbãri minore la statia de metrou Basarab şi adaptari ale diferitelor reţele din zona. Studiul final de fezabilitate pentru pasajul suprateran Basarab trebuie sa includã propuneri detaliate pentru îmbunãtãţiri în traficul din vecinãtatea noii infrastructuri. Costul total al acestei componente a fost estimat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti la circa 67,8 milioane EUR.
● Facilitatea de parcare de la Gara de Nord - construirea unei facilitãţi de parcare subterana ca parte a unui concept mai larg pentru o organizare imbunatatita a unuia dintre nodurile de transport intermodal major. Proiectul promotorului consta într-o facilitate pe 3 niveluri care asigura 1.602 spaţii de parcare. Trebuie pregãtit un studiu de fezabilitate pentru reorganizarea traficului şi a parcarii în zona Garii de Nord, luându-se în considerare respectarea regulilor de parcare pe carosabil. Costul total al acestei componente a fost estimat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti la circa 23 milioane EUR.
● Reabilitarea drumurilor urbane - reabilitarea a 60 de secţiuni de drum selectate în oraş, conform planurilor municipale pentru anii 2001 şi 2002. Un program de menţinere a drumurilor urbane pentru oraşul Bucureşti va fi stabilit pe baza unui studiu detaliat, a cãrui strategie trebuie sa ţinã seama de dimensiunile tehnice, economice şi financiar-bugetare. Costul total al acestei componente a fost estimat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti la circa 32,4 milioane EUR.
● Modernizarea tramvaielor - modernizarea a 126 de vagoane simple TATRA T4R în 63 de tramvaie simplu articulate, incluzând: reînnoirea boghiurilor şi motoarelor electrice, noi carcase de aluminiu cu elemente lipite şi usi pe ambele pãrţi, un nou design interior şi exterior, o noua comanda de tracţiune realizatã cu variator de tensiune continua şi noi frane. Instalarea a 3.000 de unitãţi de taxare-validatoare de generaţie noua în cadrul întregului parc de tramvaie, compatibile pe deplin cu cele din restul sistemului de transport public din Bucureşti. Costul total al acestei componente a fost estimat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti la circa 46,3 milioane EUR.
● Contorizarea vânzãrii de caldura şi apa potabilã - achiziţionarea şi instalarea a 2 contoare şi a 4 valve la fiecare dintre cele 15.000 de scãri în 6.000 de blocuri cu apartamente. Contoarele vor fi conectate la centrele de distribuţie şi la departamentul de facturare al operatorului municipal de distribuţie a caldurii.
Scheme stimulative, cum ar fi împrumuturi cu rate reduse şi stimulente fiscale, trebuie promovate pentru consumatorii casnici în vederea finanţãrii micilor investiţii pentru conservarea caldurii şi a apei calde curente. Costul total al acestei componente a fost estimat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti la circa 50,5 milioane EUR.
Costurile totale indicate mai sus includ cheltuieli neprevãzute, dobanda pe perioada construcţiei şi taxe vamale, dar exclud impozite şi taxe. Aceste costuri sunt simple estimari şi unele ajustari pot rezulta ca o consecinta a detaliilor de proiectare, a licitaţiilor şi cheltuielilor neprevãzute de implementare.
Proiectul va fi încheiat şi va deveni pe deplin operational în conformitate cu urmãtorul calendar:
- pasajul suprateran Basarab: înainte de sfârşitul anului 2004;
- parcarea de la Gara de Nord: mijlocul anului 2004;
- reabilitarea drumurilor urbane: mijlocul anului 2003;
- modernizarea materialului rulant: înainte de sfârşitul anului 2005;
- instalarea contoarelor pentru caldura: înainte de sfârşitul anului 2003.


ANEXA B

GRAFIC DE AMORTIZARE

România - Proiectul privind infrastructura urbana în Bucureşti



───────────────────────────────────────────────────────
Data scadenta a Sume de rambursat exprimate
ratei de rambursat ca procent din împrumut
───────────────────────────────────────────────────────
1. 10 iunie 2006 5%
2. 10 decembrie 2006 5%
3. 10 iunie 2007 5%
4. 10 decembrie 2007 5%
5. 10 iunie 2008 5%
6. 10 decembrie 2008 5%
7. 10 iunie 2009 5%
8. 10 decembrie 2009 5%
9. 10 iunie 2010 5%
10. 10 decembrie 2010 5%
11. 10 iunie 2011 5%
12. 10 decembrie 2011 5%
13. 10 iunie 2012 5%
14. 10 decembrie 2012 5%
15. 10 iunie 2013 5%
16. 10 decembrie 2013 5%
17. 10 iunie 2014 5%
18. 10 decembrie 2014 5%
19. 10 iunie 2015 5%
20. 10 decembrie 2015 5%
───────────────────────────────────────────────────────



Domnului Valentin Lazea, secretar de stat
Ministerul Finanţelor
Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5
Bucureşti
România

Domnului Traian Basescu, primar general al municipiului Bucureşti
Consiliul General al Municipiului Bucureşti
Bd Regina Elisabeta nr. 47, sectorul 5
Bucureşti
România

Luxemburg, 18 decembrie 2000 JU/Ops/RS

Ref: România - Proiectul privind infrastructura urbana în Bucureşti
Contract de finanţare din 18/19 decembrie 2000 pentru o suma echivalenta cu 110 milioane euro (contract de finanţare)

Stimati domni,

Referitor la paragraful 6.04 din contractul de finanţare menţionat mai sus, dorim sa va aducem la cunostinta ca pentru a fi acceptabile pentru Banca Europeanã de Investiţii toate documentele de licitaţie trebuie însoţite de versiunea în limba engleza şi ca în cazul unor dispute aceasta versiune va prevala.
De asemenea, va aducem la cunostinta ca, în conformitate cu politica Bãncii Europene de Investiţii, clauzele privind preferintele locale nu sunt permise.
De asemenea, dorim sa va informãm ca Proiectul, astfel cum este descris în anexa A, include serviciile de consultanţa solicitate conform paragrafului 6.10.
Va rugãm sa confirmati acordul dumneavoastrã în legatura cu cele de mai sus, prin semnarea şi datarea acestei scrisori.

Cu stima
Banca Europeanã de Investiţii,
Konstantin J. Andreopoulos
Guido Bruch


De acord De acord
pentru şi în numele României, pentru şi în numele Consiliului
Valentin Lazea General al Municipiului Bucureşti,
Traian Basescu

19 decembrie 2000. 19 decembrie 2000.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016