Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ACORD din 6 iulie 1999  intre Guvernul Romaniei, Guvernul Republicii Moldova si Cabinetul de Ministri al Ucrainei privind colaborarea in lupta impotriva criminalitatii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ACORD din 6 iulie 1999 intre Guvernul Romaniei, Guvernul Republicii Moldova si Cabinetul de Ministri al Ucrainei privind colaborarea in lupta impotriva criminalitatii

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 143 din 22 martie 2001

Guvernul României, Guvernul Republicii Moldova şi Cabinetul de Miniştri al Ucrainei, denumite în continuare pãrţi contractante,
exprimand nazuinta statelor lor de a dezvolta şi aprofunda relaţiile de prietenie şi buna vecinãtate,
acordand o atentie deosebita colaborãrii internaţionale în domeniul luptei impotriva criminalitatii şi al asigurãrii unei protecţii temeinice a drepturilor şi libertãţilor cetãţenilor, inclusiv la nivel regional,
fiind convinse ca o astfel de colaborare constituie o parte componenta a eforturilor statelor europene în aceasta direcţie şi demonstreaza vointa lor de a se integra în structurile europene,
ţinând seama de obligaţiile internaţionale asumate şi de legislatiile naţionale în acest domeniu,
conducandu-se dupã prevederile Memorandumului preşedinţilor României, Republicii Moldova şi Ucrainei cu privire la colaborarea în combaterea criminalitatii din 22 octombrie 1998,
ţinând seama ca, în toate formele ei, criminalitatea nationala şi internationala reprezintã o ameninţare serioasã la adresa sãnãtãţii, siguranţei şi bunastarii oamenilor, subminand totodatã bazele economice, culturale şi politice ale societãţii,
constiente de necesitatea luãrii împreunã a unor mãsuri coordonate la nivel regional, pentru prevenirea criminalitatii,
au cãzut de acord asupra urmãtoarelor:

ART. 1
Domeniile colaborãrii
1. Pãrţile contractante vor colabora şi îşi vor acorda ajutor reciproc în prevenirea şi descoperirea infracţiunilor, în identificarea persoanelor care le-au sãvârşit, în urmãtoarele direcţii:
1.1. combaterea crimei organizate şi coruptiei;
1.2. combaterea terorismului;
1.3. combaterea traficului ilegal de armament, muniţii, substanţe explozive şi toxice, materiale radioactive;
1.4. combaterea producerii, procurãrii, deţinerii ilegale şi a traficului cu droguri, substanţe psihotrope şi precursori, precum şi a comerţului ilicit cu acestea;
1.5. combaterea falsificãrii de moneda şi a punerii în circulaţie a banilor falsi;
1.6. combaterea contrafacerii, fabricãrii şi modificãrii ilegale a hârtiilor de valoare şi a documentelor oficiale, precum şi a punerii în circulaţie a acestora;
1.7. combaterea infracţiunilor din sfera economiei, inclusiv a evaziunii fiscale, a operaţiunilor internaţionale ilicite cu fonduri valutare, a operaţiunilor financiare şi de export ilegale, a legalizarii veniturilor ilicite;
1.8. combaterea contrabandei;
1.9. combaterea infracţiunilor comise cu violenta impotriva vieţii, sãnãtãţii, libertãţii şi demnitãţii persoanei şi impotriva proprietãţii;
1.10. cãutarea persoanelor dispãrute, stabilirea identitãţii persoanelor necunoscute şi a cadavrelor neidentificate;
1.11. combaterea infracţiunilor referitoare la proprietatea intelectualã;
1.12. cãutarea persoanelor despre care exista probe şi indicii ca au sãvârşit infracţiuni, precum şi a persoanelor care se sustrag de la rãspunderea penalã sau de la executarea pedepsei;
1.13. combaterea infracţiunilor legate de traficul ilegal cu obiecte care fac parte din patrimoniul cultural şi istoric, obiecte de arta, pietre şi metale preţioase, precum şi cu alte obiecte de valoare;
1.14. combaterea furturilor şi a traficului ilegal de mijloace de transport auto, precum şi a contrafacerii documentelor insotitoare ale acestora;
1.15. combaterea traficului cu fiinţe umane, a prostituţiei şi a exploatãrii copiilor în scopuri sexuale;
1.16. combaterea migratiei ilegale;
1.17. combaterea infracţiunilor sãvârşite prin folosirea computerelor;
1.18. combaterea infracţiunilor ecologice;
1.19. realizarea în condiţii de siguranta a transporturilor şi circulaţiei auto, a insotirii şi pazei incarcaturilor de valoare şi speciale.
2. Pãrţile contractante vor colabora şi în alte domenii care prezintã interes comun, legate de obiectul prezentului acord şi convenite de ele.
ART. 2
Formele colaborãrii
1. Colaborarea se va realiza prin:
1.1. schimb de informaţii cu privire la domeniile prevãzute la art. 1;
1.2. schimb de experienta în domeniul luptei impotriva criminalitatii, inclusiv prin realizarea de consultãri, întruniri, seminare şi cursuri de instruire;
1.3. schimb de acte juridice naţionale, date statistice, rezultate ale cercetãrilor ştiinţifice, broşuri şi publicaţii;
1.4. planificarea şi realizarea de acţiuni coordonate în lupta impotriva criminalitatii, cu respectarea legislatiilor naţionale ale pãrţilor contractante;
1.5. îndeplinirea solicitãrilor oficiale care vizeazã aplicarea prezentului acord;
1.6. realizarea, în limitele legislatiilor statelor pãrţilor contractante, a altor acţiuni pentru transpunerea în practica a prezentului acord.
2. Membrii autoritãţilor competente ale statului unei pãrţi contractante pot desfasura activitãţi pe teritoriul statului unei alte pãrţi contractante, în scopul acordãrii de sprijin autoritãţilor competente ale acestui stat în îndeplinirea solicitãrilor ce le-au fost adresate în aplicarea prezentului acord.
3. Sprijinul poate fi acordat autoritãţilor competente ale unui alt stat parte contractantã la prezentul acord în scopul arãtat la pct. 2 al prezentului articol, în urmãtoarele forme:
3.1. furnizarea de informaţii cu privire la infracţiune şi la persoanele suspectate de sãvârşirea acesteia;
3.2. participarea la desfãşurarea anumitor activitãţi de investigare, cu respectarea legislaţiei statului de şedere;
3.3. asistarea la realizarea activitãţilor de urmãrire penalã efectuate în cadrul acordãrii de sprijin juridic.
4. Membrii autoritãţilor competente care acorda sprijin în conformitate cu prevederile pct. 2 al acestui articol nu au dreptul sa efectueze în mod individual activitãţi de urmãrire penalã şi de investigare.
ART. 3
Autoritãţi competente
1. Colaborarea se realizeazã prin autoritãţile competente ale statelor pãrţilor contractante, în conformitate cu dispoziţiile prezentului acord, cu obligaţiile internaţionale asumate şi cu respectarea legislatiilor statelor acestora.
2. Colaborarea în îndeplinirea sarcinilor care decurg din conţinutul prezentului acord se realizeazã de autoritãţile competente ale statelor pãrţilor contractante, împuternicite pentru aceasta:
Pentru partea romana:


────────────────────
● Ministerul de Interne;
● Ministerul Public;
● Serviciul Roman de Informaţii;
● Serviciul de Informaţii Externe;
● Ministerul Finanţelor - Direcţia Generalã a Vamilor
Pentru partea moldoveana:
────────────────────────
● Procuratura Generalã;
● Ministerul Afacerilor Interne;
● Ministerul Securitãţii Naţionale;
● Departamentul Controlului Vamal
Pentru partea ucraineana:
──────────────────────────
● Ministerul de Interne;
● Procuratura Generalã;
● Serviciul de Securitate;
● Comitetul de Stat pentru Problemele Pazei Frontierei de Stat a Ucrainei;
● Administraţia Fiscalã de Stat a Ucrainei;
● Serviciul Vamal de Stat al Ucrainei.
3. Autoritãţile competente ale statelor pãrţilor contractante vor stabili legãturile dintre ele prin structurile centrale sau teritoriale, iar dacã nu va fi stabilitã o alta modalitate, vor stabili canale directe de legatura, puncte de contact şi, la nevoie, vor face schimb de ofiţeri de legatura şi/sau de reprezentanţi.
4. Autoritãţile competente ale statelor pãrţilor contractante, în aplicarea prevederilor prezentului acord, vor putea sa încheie protocoale, sa înfiinţeze grupuri comune de lucru, sa organizeze intalniri ale experţilor, specialiştilor, sa elaboreze şi sa realizeze acţiuni coordonate. Protocoalele vor putea fi încheiate şi între structurile teritoriale, în special cele din zonele limitrofe.
ART. 4
Solicitarea acordãrii de sprijin
1. Colaborarea în cadrul prezentului acord se va realiza pe baza de cerere oficialã de acordare de sprijin sau la initiativa autoritãţilor competente ale statelor pãrţilor contractante interesate.
2. Solicitarea acordãrii de sprijin se va trimite în forma scrisã. În cazuri de urgenta solicitarile pot fi transmise verbal, dar ele vor trebui sa fie imediat (în cel mult 24 de ore) confirmate în scris.
3. În cazul apariţiei unor dubii cu privire la veridicitatea sau la conţinutul solicitãrii acordãrii de sprijin se va putea cere confirmarea ei în scris.
4. Solicitarea acordãrii de sprijin trebuie sa fie formulatã în mod oficial şi sa conţinã urmãtoarele:
a) denumirea autoritãţii solicitante;
b) denumirea autoritãţii solicitate;
c) expunerea esentei cauzei;
d) conţinutul sprijinului solicitat.
5. În mãsura în care este posibil, solicitarea va mai putea conţine:
5.1. numele şi prenumele, poreclele, cetãţenia persoanelor care au legatura cu cauza, data şi locul naşterii acestora, ocupaţia, domiciliul stabil şi resedinta;
5.2. denumirea şi resedinta persoanelor juridice care au legatura cu cauza;
5.3. descrierea faptei sau a evenimentului, iar în cauzele penale, încadrarea juridicã a faptei în concordanta cu legislaţia statului partii contractante solicitante şi textul legii aplicate, precum şi textul altor norme care au importanta esenţialã pentru acordarea de sprijin;
5.4. lista intrebarilor la care se solicita rãspuns;
5.5. descrierea procedurii care trebuie urmatã pe parcursul îndeplinirii solicitãrii şi fundamentarea necesitãţii acesteia;
5.6. orice alta informaţie care poate fi utila pentru facilitarea îndeplinirii solicitãrii.
ART. 5
Îndeplinirea solicitãrii
1. Autoritatea competenta a statului partii contractante solicitate ia toate mãsurile necesare pentru asigurarea îndeplinirii cu operativitate a solicitãrii.
2. Îndeplinirea solicitãrii poate fi refuzatã total sau parţial dacã partea contractantã solicitatã considera ca prin aceasta s-ar aduce prejudicii suveranitãţii, siguranţei statului, ordinii publice sau altor interese esenţiale ale statului sau ori s-ar contraveni legislaţiei naţionale sau obligaţiilor internaţionale ale statului sau.
3. Îndeplinirea solicitãrii poate fi refuzatã dacã fapta în legatura cu care aceasta a fost transmisã nu constituie o încãlcare a legislaţiei în vigoare în statul partii contractante solicitate.
4. Partea contractantã solicitanta este instiintata în scris de partea contractantã solicitatã cu privire la refuzul complet sau parţial al îndeplinirii solicitãrii, arãtându-se şi cauzele acestuia.
5. Dacã îndeplinirea solicitãrii nu intra în competenta autoritãţii care a primit-o, aceasta înştiinţeazã imediat autoritatea competenta a partii contractante solicitante cu privire la aceasta şi, la rugamintea acesteia, transmite solicitarea autoritãţii competente a partii contractante solicitate.
6. Autoritatea competenta a partii contractante solicitate are dreptul de a cere informaţii suplimentare pentru rezolvarea corespunzãtoare a solicitãrii.
7. Autoritatea competenta a partii contractante solicitate, la rugamintea autoritãţii competente a partii contractante solicitante, ia toate mãsurile necesare pentru asigurarea confidenţialitãţii solicitãrii. Autoritatea competenta a partii contractante solicitate, în cazul imposibilitãţii îndeplinirii solicitãrii în condiţiile pãstrãrii confidenţialitãţii ei, informeazã cu privire la aceasta autoritatea competenta a partii contractante solicitante, care hotãrãşte dacã solicitarea poate fi îndeplinitã în astfel de condiţii.
8. Autoritatea competenta a partii contractante solicitate se poate adresa autoritãţii competente a partii contractante solicitante cu rugamintea ca rezultatele îndeplinirii solicitãrii, obţinute în conformitate cu prezentul acord, sa nu fie divulgate sau sa fie folosite numai în condiţiile stabilite de ea. Dacã partea contractantã solicitanta primeşte rezultatele în astfel de condiţii, ea trebuie sa le respecte.
9. Transmiterea informaţiilor cãtre alte autoritãţi sau unei terţe pãrţi contractante este posibila numai în baza acordului partii contractante care le-a furnizat.
ART. 6
Intalniri de lucru
Reprezentanţii pãrţilor contractante sau autoritãţile lor competente, la nivel central sau teritorial, vor organiza, la nevoie, dar cel puţin o data pe an, intalniri de lucru şi consultãri în scopul analizarii problemelor legate de întãrirea cooperãrii şi creşterea eficientei acesteia, în baza prezentului acord.
ART. 7
Cheltuielile
1. Pãrţile contractante suporta individual cheltuielile care vor aparea în cursul realizãrii prezentului acord pe teritoriul lor, dacã pentru fiecare caz concret nu va fi convenitã o alta modalitate, în conformitate cu legislaţia în vigoare din statul respectiv.
2. Pãrţile contractante pot sa îşi acorde reciproc ajutor gratuit, inclusiv prin furnizarea de aparatura şi materiale necesare pentru rezolvarea sarcinilor concrete în lupta impotriva criminalitatii, în condiţiile legilor în vigoare în fiecare stat.
ART. 8
Limbile utilizate
În cursul realizãrii prezentului acord pãrţile contractante vor folosi limbile romana, rusa şi ucraineana.
ART. 9
Poziţia fata de alte acorduri internaţionale
Prezentul acord nu aduce atingere obligaţiilor pãrţilor contractante asumate prin alte acorduri şi înţelegeri internaţionale la care acestea sunt parte.
ART. 10
Intrarea în vigoare şi denunţarea valabilitãţii acordului
1. Prezentul acord se încheie pe termen nelimitat. Acordul intra în vigoare din ziua primirii de cãtre depozitar a ultimei notificãri a pãrţilor contractante cu privire la îndeplinirea de cãtre acestea a procedurilor interne necesare pentru intrarea lui în vigoare.
2. Fiecare parte contractantã poate denunta prezentul acord, instiintandu-l în scris pe depozitar cu privire la intenţia sa cu cel puţin 6 luni înainte de data propusã.

ART. 11
Dispoziţii finale
1. Dupã intrarea în vigoare la acest acord pot adera alte state, numai cu asentimentul prealabil al tuturor pãrţilor contractante, prin transmiterea cãtre depozitar a documentelor necesare pentru aderare. Pentru statul care adera acordul intra în vigoare la 30 de zile de la data primirii de cãtre depozitar a comunicãrii privind aderarea şi în condiţiile absentei obiectiilor în legatura cu aceasta ale pãrţilor contractante.
2. Prezentul acord poate fi oricând modificat şi completat de orice parte contractantã cu acordul celorlalte pãrţi contractante. Aceste modificãri şi completãri vor intra în vigoare în conformitate cu pct. 1 al prezentului articol.
3. Depozitarul prezentului acord este Cabinetul de Miniştri al Ucrainei.
Semnat la Kiev la 6 iulie 1999, în trei exemplare originale, fiecare în limbile romana, ucraineana şi rusa, toate textele fiind egal autentice.
În cazul apariţiei unor divergenţe în interpretarea dispoziţiilor prezentului acord va prevala textul în limba rusa.

Pentru Guvernul României,
Constantin Dudu Ionescu,

Pentru Guvernul Republicii Moldova,
Victor Catan

Pentru Cabinetul de Miniştri al Ucrainei,
Iurii Kravcenko

──────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016