Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ACORD din 28 iunie 2001  intre Romania si Comunitatea Europeana instituind anumite conditii pentru transportul rutier de marfuri si promovarea transportului combinat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ACORD din 28 iunie 2001 intre Romania si Comunitatea Europeana instituind anumite conditii pentru transportul rutier de marfuri si promovarea transportului combinat

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 206 din 27 martie 2002
ACORD din 28 iunie 2001
între România şi Comunitatea Europeanã instituind anumite condiţii pentru transportul rutier de mãrfuri şi promovarea transportului combinat
EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 206 din 27 martie 2002

România, denumita în continuare România, şi Comunitatea Europeanã, denumita în continuare Comunitatea, denumite în continuare pãrţi contractante,
luând în considerare Acordul european din 1 februarie 1993 instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitatile Europene şi statele lor membre, pe de alta parte, şi îndeosebi art. 57.3 din acesta,
considerând ca România este interesatã în extinderea pe mai departe, în colaborare cu Comunitatea, a drepturilor şi obligaţiilor reciproce cu privire la accesul pe piata transporturilor şi la tranzit, ca un prim pas în realizarea unei înţelegeri privind transporturile interioare, astfel cum este prevãzut în Acordul european din 1 februarie 1993 instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitatile Europene şi statele lor membre, pe de alta parte,
considerând ca este esenţial pentru Comunitate, în contextul realizãrii pieţei interne şi al implementarii politicii comune de transport, sa asigure ca mãrfurile Comunitãţii, aflate în tranzit prin România, sa poatã fi transportate cat mai rapid şi mai eficient posibil, fãrã obstacole sau discriminãri,
mai mult, considerând ca fiind necesar sa se asigure dezvoltarea coordonata a fluxurilor de transport între şi pe teritoriile pãrţilor contractante, în special prin introducerea şi dezvoltarea unui pachet de mãsuri coordonate privind transportul rutier şi combinat pe baze competitive prin promovarea autovehiculelor nepoluante şi respectarea principiului mobilitatii durabile,
au convenit cele ce urmeazã:

TITLUL I
Scop, domeniu de aplicabilitate şi definiţii
ART. 1
Scop
Scopul prezentului acord este de a promova cooperarea dintre pãrţile contractante în domeniul transportului de mãrfuri şi în special în domeniul traficului rutier de tranzit şi în acest sens sa asigure dezvoltarea într-o maniera coordonata a transporturilor dintre şi pe teritoriile pãrţilor contractante.
ART. 2
Domeniu de aplicabilitate
1. Cooperarea se extinde asupra transportului rutier de mãrfuri şi transportului combinat.
2. Astfel, obiectul prezentului acord acoperã în principal:
- accesul la piata pentru traficul rutier de mãrfuri în tranzit;
- mãsurile de sustinere legale şi administrative, inclusiv mãsurile comerciale de taxare, sociale şi tehnice;
- cooperarea în dezvoltarea unui sistem de transport care se conformeazã, între altele, condiţiilor de protecţie a mediului;
- un schimb regulat de informaţii asupra dezvoltãrii politicilor de transport ale pãrţilor contractante.
ART. 3
Definiţii
În sensul prezentului acord, se vor folosi urmãtoarele definiţii:
a) trafic de tranzit - o cãlãtorie efectuatã pe sosea pe teritoriul României sau pe teritoriul unui/unor state membre al/ale Comunitãţii, indiferent dacã aceasta se face cu un vehicul rutier încãrcat sau gol, fãrã realizarea nici unei operaţiuni de încãrcare sau descãrcare pe aceste teritorii;
b) transport combinat - transportul de mãrfuri între sau pe teritoriile pãrţilor contractante în cursul cãruia camionul, remorca, semiremorca, cu sau fãrã tractor, cutia mobila ori containerul de 20 de picioare sau mai mare utilizeazã soseaua pe parcursul iniţial ori final al cãlãtoriei, iar în restul cãlãtoriei, calea feratã sau calea navigabila interioarã ori serviciile maritime; în acest din urma caz secţiunea parcursã depãşeşte 100 km în linie dreapta.
Parcursul rutier iniţial sau final al cãlãtoriei se deruleazã:
- pentru etapa iniţialã, între punctul unde mãrfurile sunt încãrcate şi cea mai apropiatã statie feroviara de încãrcare corespunzãtoare, iar pentru etapa finala, între cea mai apropiatã statie feroviara şi punctul unde mãrfurile sunt descãrcate; sau
- pe o raza care nu depãşeşte 150 km în linie dreapta de la portul caii navigabile interioare ori de la portul maritim de încãrcare sau descãrcare;
c) vehicul rutier - un autovehicul înmatriculat pe teritoriul uneia dintre pãrţile contractante sau o combinatie de vehicule în care cel puţin autovehiculul este înmatriculat pe teritoriul uneia dintre pãrţile contractante, care sunt folosite exclusiv pentru transportul mãrfurilor;
d) taxa de utilizare - plata nediscriminatorie a unei anumite sume care conferã dreptul unui vehicul rutier sa foloseascã o anumitã infrastructura pe o perioada data;
e) taxa de trecere - plata unei anumite sume pentru un vehicul care se deplaseaza pe distanta dintre doua puncte ale unei infrastructuri; suma de plata se bazeazã pe distanta parcursã şi pe categoria vehiculului;
f) teritoriile pãrţilor contractante înseamnã:
- pentru România, teritoriul României;
- pentru Comunitatea Europeanã, teritoriile în care se aplica tratatul care stabileşte Comunitatea Economicã Europeanã şi în condiţiile stabilite de acest tratat.

TITLUL II
Transportul combinat
ART. 4
Prevederi generale
Pãrţile contractante vor adopta mãsuri reciproce coordonate, necesare dezvoltãrii şi promovãrii transportului combinat, astfel încât sa se asigure ca o mare parte a transporturilor lor internaţionale se efectueazã în condiţii mai puţin poluante.
ART. 5
Mãsuri de sustinere
Pãrţile contractante vor întreprinde acţiunile necesare pentru a îmbunãtãţi competitivitatea transportului combinat.
Acestea vor consta în special în:
a) luarea de mãsuri pentru încurajarea utilizatorilor şi a expeditorilor în a folosi transportul combinat, prin:
- îmbunãtãţirea competitivitatii tuturor tipurilor de transport combinat fata de transportul rutier, prin asistenta financiarã acordatã de România sau de Comunitate noilor proiecte de transport combinat;
- încurajarea utilizãrii transportului combinat neînsoţit, cu precãdere pe distanţe lungi, şi prin promovarea utilizãrii în special a cutiilor mobile, a containerelor şi a semiremorcilor;
- scutirea, într-un cadru adecvat, de sistemele de contingente şi sistemele de autorizare a parcursurilor rutiere iniţiale şi/sau finale care fac parte integrantã din operaţiunea de transport combinat;
- analizarea posibilitatii de a acorda reduceri de la taxele aplicate vehiculelor rutiere când sunt utilizate în lanţurile de transport combinat;
- îmbunãtãţirea vitezei şi a siguranţei transportului combinat în special prin:
● încurajarea sporirii frecvenţei serviciilor de transport combinat în concordanta cu necesitãţile expeditorilor şi utilizatorilor;
● încurajarea reducerii timpilor de asteptare în terminale şi a sporirii productivitatii acestora;
● fluidizarea controalelor la frontiera care afecteazã transportul combinat, transferand cat mai curând posibil aceste controale în terminalele de transport combinat, pentru toate mãrfurile, exceptând mãrfurile supuse controlului veterinar şi fitosanitar;
● îmbunãtãţirea condiţiilor de securitate a mãrfurilor, a unitãţii de transport şi a unitãţii de încãrcare pe parcursul lantului de transport combinat;
- asigurarea accesului nediscriminatoriu la terminale atunci când acestea sunt finanţate sau cofinantate din fonduri publice;
- acordarea de cãtre autoritãţile competente ale pãrţilor contractante, unde este posibil, a autorizaţiilor rutiere de tranzit, convenite la art. 6 paragraful 2, cu prioritate transportatorilor rutieri, în concordanta cu gradul de utilizare de cãtre aceştia a transportului combinat, determinat prin datele statistice disponibile fiecãrei pãrţi contractante;
- luarea în considerare, unde este necesar, pentru asigurarea compatibilitatii cu ecartamentul caii ferate, a greutatilor, dimensiunilor şi caracteristicilor tehnice ale echipamentelor de transport combinat specializate şi având în vedere acţiuni coordonate pentru a comanda şi a da în exploatare astfel de echipamente, în funcţie de necesitãţile traficului;
b) permiterea accesului, la cerere, la informaţiile necesare privind noile acţiuni în domeniul transportului combinat, inclusiv la cele privind proiectele de cercetare tehnologicã (co)finanţate de acea parte contractantã, prin intermediul unei prezentãri care sa includã conţinutul, rezultatele şi impactul acestor acţiuni sau proiecte tehnologice;
c) crearea unei infrastructuri corespunzãtoare:
- asa cum este stabilit în prevederile relevante ale Acordului european privind marile linii de transport internaţional combinat şi instalaţii conexe (AGTC), încheiat la 1 februarie 1991;
- indepartand orice strangulare de pe reţelele rutiere de acces la terminalele de transport combinat, în vederea intensificãrii utilizãrii transportului combinat;
d) luarea în considerare a urmãtoarelor acţiuni:
- examinarea posibilitãţilor de a permite accesul vehiculelor de 44 tone cu 6 osii pe parcursurile rutiere iniţiale şi finale ale transportului combinat;
- exceptarea parcursurilor rutiere iniţiale şi finale ale transportului combinat de la restricţiile de conducere aplicabile în zilele de la sfârşitul sãptãmânii şi de sãrbãtoare;
- permiterea accesului reciproc pe cãile ferate pentru operatorii de transport combinat, în contextul unui nou acord.

TITLUL III
Transportul rutier
ART. 6
Prevederi generale
1. În privinta accesului reciproc la pieţele de transport pãrţile contractante convin pentru început şi fãrã a aduce atingere prevederilor paragrafului 2 sa menţinã drepturile existente rezultate din acordurile bilaterale sau din alte înţelegeri bilaterale încheiate între fiecare stat membru al Comunitãţii şi România.
Totuşi, pana la încheierea unui acord între pãrţile contractante în privinta accesului la piata de transport rutier, astfel cum este prevãzut la art. 7, România va coopera cu statele membre ale Comunitãţii pentru amendarea acestor acorduri şi/sau înţelegeri bilaterale, dupã cum ar putea fi necesar, pentru a le adapta la prezentul acord.
2. În plus fata de autorizaţiile acordate în baza regimurilor descrise în paragraful 1 pãrţile contractante convin ca pentru fiecare an calendaristic sa acorde pentru vehiculele de transport de marfa acces la traficul de tranzit pe teritoriul României şi pe teritoriile statelor membre ale Comunitãţii. Acesta se va realiza de la data intrãrii în vigoare a prezentului acord, în baza unor autorizaţii, dupã cum urmeazã:
a) România va primi 7.000 de autorizaţii valabile în statele membre ale Comunitãţii, pe care se vor ataşa timbre adezive;
b) România va primi 3.000 de timbre adezive pentru fiecare stat membru al Comunitãţii;
c) Comunitatea va primi 14.000 de autorizaţii valabile în România;
d) autorizaţiile la care se face referire la lit. a) şi c) vor corespunde modelelor prezentate în anexa nr. 1a) şi, respectiv, în anexa nr. 1b);
e) timbrele adezive la care se face referire la lit. b) vor corespunde modelului prezentat în anexa nr. 1c);
f) autorizaţiile la care se face referire la lit. a) şi c) vor fi furnizate autoritãţilor competente din România de cãtre serviciile Comisiei sau, în cazul Comunitãţii, autoritãţilor competente ale statelor membre. Autoritãţile competente vor completa autorizaţia, cu excepţia rubricilor "Numãrul de înmatriculare al autovehiculului", "Traseul dus" şi "Traseul întors". Autorizaţiile vor fi eliberate operatorilor de transport la un tarif care sa acopere rezonabil doar cheltuielile administrative;
g) timbrele adezive la care se face referire la lit. b) vor fi eliberate de serviciile Comisiei autoritãţilor competente din România. Aceste timbre adezive vor fi lipite pe autorizaţii înainte de utilizarea acestora, pentru a indica în ce stat membru sau state membre ale Comunitãţii este valabilã autorizaţia;
h) pãrţile contractante convin ca nici un fel de taxe sau tarife similare sa nu fie aplicate pentru utilizarea autorizaţiilor la care se face referire la lit. a) şi c);
i) autorizaţiile şi timbrele adezive vor fi valabile pentru un an calendaristic, pana la data de 31 ianuarie a anului urmãtor, şi pot fi utilizate numai pentru o cursa dus şi o cursa întors.
3. Autorizaţiile la care se face referire la paragraful 2 pot fi utilizate numai de vehicule care respecta cel puţin standardele EURO 1 sau prevederile Cerinţelor de zgomot şi de emisii poluante pentru camionul verde, prezentate în anexa nr. 4. Dovada pentru conformitatea cu aceste prevederi va fi pastrata la bordul vehiculului pe tot parcursul cãlãtoriei.
4. Dacã data la care prezentul acord intra în vigoare, în conformitate cu prevederile art. 19, nu este 1 ianuarie, numãrul autorizaţiilor şi timbrelor adezive menţionate la paragraful 2 va fi redus direct proporţional pentru anul calendaristic în care prezentul acord intra în vigoare.
5. Autoritãţile competente ale pãrţilor contractante vor elibera autorizaţii pentru transportul de mãrfuri, conform prezentului acord, numai transportatorilor autorizaţi sa opereze în transportul rutier internaţional, conform legislaţiei acelei pãrţi contractante. Autorizaţia trebuie pastrata la bordul vehiculului. În cazul unei combinatii de vehicule autorizaţia trebuie sa însoţeascã autovehiculul. Aceasta acoperã combinatia de vehicule, chiar dacã remorca sau semi-remorca nu este înmatriculatã pe numele deţinãtorului autorizaţiei sau dacã este înmatriculatã în alta ţara.
6. Pãrţile contractante nu vor întreprinde nici o acţiune unilaterala care ar putea determina apariţia unei discriminãri între transportatorii sau vehiculele româneşti şi cele comunitare. Fiecare parte contractantã va lua toate mãsurile necesare pentru facilitarea transportului rutier spre sau în tranzit pe propriul teritoriu, la care se face referire în acest acord.
ART. 7
Accesul la piata
Ca o problema prioritara şi ţinând seama de adoptarea de cãtre România a reglementãrilor fiscale, sociale şi tehnice ale Comunitãţii, pãrţile contractante se angajeazã sa gãseascã împreunã un sistem comun pentru reglementarea pe viitor a accesului la piata transporturilor rutiere între acestea.
ART. 8
Prevederi fiscale
În ceea ce priveşte operaţiunile de transport, în conformitate cu prevederile prezentului acord:
1. Pãrţile contractante vor asigura aplicarea principiului nediscriminarii în funcţie de naţionalitate sau de locul de origine la taxarea vehiculelor rutiere, la taxele fiscale, la taxele de trecere şi la orice alte forme de taxe impuse pentru utilizarea infrastructurii de transport rutier.
2. Vehiculele rutiere înmatriculate pe teritoriul uneia dintre pãrţile contractante vor fi scutite de taxele şi tarifele pentru circulaţie sau pentru posesia vehiculelor, precum şi de taxele şi tarifele speciale aplicate operaţiunilor de transport pe teritoriul celeilalte pãrţi contractante.
Vehiculele rutiere nu vor fi scutite de plata taxelor şi tarifelor pentru combustibil, a taxelor de trecere şi a taxelor de utilizare a infrastructurii.
3. Pãrţile contractante vor asigura ca taxele de trecere şi orice alta forma de taxa de utilizare a infrastructurii sa nu fie impuse în acelaşi timp pentru utilizarea aceluiaşi sector de drum.
Cu toate acestea, pãrţile contractante pot impune, de asemenea, taxe de trecere pe reţele unde sunt percepute taxe de utilizare a infrastructurii pentru cazul utilizãrii podurilor, a tunelelor şi a trecatorilor montane.
4. Urmãtoarele produse vor fi scutite de plata taxei vamale şi de toate taxele şi tarifele:
a) combustibilul din rezervoarele vehiculelor rutiere în momentul importarii pe teritoriul celeilalte pãrţi contractante, rezervoarele fiind cele proiectate de fabricant pentru tipul de vehicul rutier respectiv;
b) combustibilul din rezervoarele remorcilor şi semire-morcilor, utilizat pentru sistemele de rãcire ale frigorificelor;
c) lubrifianţii în cantitãţile necesare pentru utilizare pe parcursul cãlãtoriei;
d) piesele de schimb şi uneltele necesare pentru repararea unui vehicul care s-a defectat în timpul desfãşurãrii unei operaţiuni de transport rutier internaţional. Piesele de schimb care sunt înlocuite trebuie reexportate sau distruse sub controlul autoritãţilor vamale competente ale celeilalte pãrţi contractante.
5. Fãrã a aduce atingere prevederilor celui de al doilea subparagraf al paragrafului 2, dacã greutatile, dimensiunile sau greutatea pe osie a unui vehicul depãşeşte limitele maxime admise pe teritoriul României, deşi vehiculul este conform prevederilor stabilite în Directiva Consiliului 96/53/CE privind greutatile şi dimensiunile, vehiculul nu va fi supus aplicãrii nici unei taxe speciale, cu condiţia conformarii cu prevederile anexei nr. 5.
ART. 9
Prevederi sociale
Pãrţile contractante vor aplica Acordul european privind activitatea echipajelor vehiculelor care efectueazã transporturi rutiere internaţionale (AETR), semnat la 1 iulie 1970, în forma de la data intrãrii în vigoare a prezentului acord, sau vor aplica reguli identice regulamentelor Consiliului (CEE) nr. 3.820/85 şi nr. 3.821/85, astfel cum au fost amendate ulterior.
ART. 10
Prevederi tehnice
1. România va adopta mãsurile echivalente celor prevãzute în anexa nr. 2, la data intrãrii în vigoare a prezentului acord, şi celor prevãzute în anexa nr. 3, în decurs de 2 ani de la data intrãrii în vigoare a prezentului acord.
2. Pãrţile contractante la acest acord vor aplica Acordul european referitor la transportul rutier internaţional al mãrfurilor periculoase (A.D.R.), semnat la 30 septembrie 1957, în forma de la data intrãrii în vigoare a prezentului acord.
3. România va depune eforturile necesare armonizarii legislaţiei privind transportul mãrfurilor perisabile, al animalelor vii şi al mãrfurilor periculoase, pe baza regulilor comunitare.
4. Pãrţile contractante vor face schimb de experienta şi de informaţii cu privire la legislatiile lor pentru a îmbunãtãţi fluxul şi siguranta traficului în perioadele de vârf (zilele de la sfârşitul sãptãmânii, sãrbãtorile legale, sezonul turistic).
5. Pãrţile contractante vor coopera pentru încurajarea introducerii, dezvoltãrii şi coordonãrii sistemelor informationale interoperabile utilizate în urmãrirea traficului rutier.
6. De asemenea, pãrţile contractante vor depune eforturi sa armonizeze asistenta tehnica oferitã soferilor, rãspândirea informaţiilor esenţiale privind traficul şi serviciile de urgenta, inclusiv serviciile de ambulanta şi alte probleme de interes pentru soferi.

TITLUL IV
Simplificarea formalitãţilor
ART. 11
Simplificarea formalitãţilor
1. Pãrţile contractante convin sa simplifice formalitãţile privind fluxul de mãrfuri transportate în conformitate cu prezentul acord.
2. Pãrţile contractante convin sa înceapã negocierile în vederea încheierii unui acord privind facilitarea controalelor şi a formalitãţilor legate de transportul de mãrfuri.
3. Pãrţile contractante convin, atât timp cat va fi necesar, sa întreprindã mãsuri comune şi sa incurajeze adoptarea pe mai departe a unor mãsuri de simplificare.

TITLUL V
Prevederi finale
ART. 12
Extinderea domeniului de aplicabilitate
Dacã una dintre pãrţile contractante ajunge, pe baza experienţei în aplicarea prezentului acord, la concluzia ca alte mãsuri care nu sunt incluse în prezentul acord sunt în interesul unei politici europene coordonate de transport şi pot ajuta îndeosebi la rezolvarea problemelor traficului de tranzit, va face propuneri în acest sens celeilalte pãrţi contractante.
ART. 13
Comitetul mixt
Organismul responsabil pentru cooperare va fi un comitet mixt, denumit Comitetul de transport România/Comunitate. Comitetul:
- va fi format din reprezentanţii numiţi de România şi de Comunitate;
- se va întruni la cererea oricãrei pãrţi contractante, alternativ pe teritoriul fiecãrei pãrţi contractante;
- îşi va stabili propriile reguli de procedura;
- va funcţiona pe baza acordului reciproc;
- va asigura aplicarea corecta a prezentului acord şi în special:
a) va examina cãile de cooperare şi promovare a transportului combinat şi, cel puţin la fiecare 2 ani, va analiza progresele înregistrate în realizarea obiectivelor acestuia;
b) va analiza anexele la acest acord cel puţin la fiecare 2 ani;
c) va rezolva orice litigii care pot aparea din aplicarea şi interpretarea prezentului acord. În caz de divergenta de opinii decizia va fi luatã la o intalnire ulterioara a Comitetului mixt, care va avea loc în termen de doua luni de la data apariţiei disputei, în conformitate cu condiţiile ce vor fi stabilite în regulile de procedura ale acestuia;
d) va coordona monitorizarea, prognoza şi alte activitãţi statistice referitoare la transportul rutier şi combinat internaţional şi în special la traficul rutier de tranzit;
e) va adopta, când va fi necesar, mãsuri privind adaptarea tehnica a prevederilor prezentului acord;
f) va pregati, dacã va fi necesar, recomandãri pentru creşterea numãrului de autorizaţii/timbre adezive;
g) va discuta, când va fi necesar, orice alte subiecte relevante pentru implementarea prezentului acord.
ART. 14
Abateri
1. În eventualitatea încãlcãrii prevederilor prezentului acord de cãtre un vehicul rutier sau de cãtre soferul unui asemenea vehicul, autoritatea competenta a partii contractante pe al carei teritoriu a survenit abaterea poate notifica aceasta încãlcare autoritãţii competente a celeilalte pãrţi contractante, care poate lua mãsuri în conformitate cu legislaţia nationala.
2. Autoritatea competenta care primeşte o astfel de notificare va informa cat mai curând posibil autoritatea competenta a celeilalte pãrţi contractante asupra mãsurii luate.
3. Prevederile acestui articol nu vor aduce atingere sancţiunilor legale care pot fi aplicate de tribunalele sau de autoritãţile competente de asigurare a ordinii publice ale României sau ale unui stat membru al Comunitãţii Europene pe al cãrui teritoriu s-a produs abaterea.
ART. 15
Durata valabilitãţii acordului
Prezentul acord este încheiat pentru o perioada de 5 ani. Dacã nici una dintre pãrţile contractante nu îl va fi denunţat printr-o notificare cu 12 luni înainte de expirarea acestei perioade, acordul îşi va prelungi automat valabilitatea pe o perioada de 3 ani.
ART. 16
Denunţare
Fiecare parte contractantã poate denunta prezentul acord printr-o notificare transmisã celeilalte pãrţi cu 12 luni înainte.
ART. 17
Anexe
Anexele nr. 1a), 1b), 1c), 2, 3, 4 şi 5 sunt parte integrantã a acestui acord.
ART. 18
Redactare
Prezentul acord este redactat în doua exemplare în limbile romana, daneza, olandeza, engleza, finlandeza, franceza, germanã, greaca, italiana, portughezã, spaniola şi suedeza, toate textele fiind egal autentice.
ART. 19
Intrarea în vigoare
Prezentul acord se încheie în conformitate cu procedurile proprii ale pãrţilor contractante. Acesta va intra în vigoare în prima zi a celei de-a doua luni de la data la care pãrţile contractante şi-au notificat reciproc finalizarea procedurilor necesare în acest scop.

ANEXA 1a)
---------
(Prima pagina a autorizaţiei, în limbile germanã şi italiana)

Comisia Europeanã

ROMÂNIA Nr. ............
Autorizaţie pentru transportul rutier al mãrfurilor în tranzit

Valabilã pe parcursul unei cãlãtorii dus şi al unei cãlãtorii întors pentru tranzit prin acele state membre ale Comunitãţii Europene pentru care timbrele adezive au fost lipite şi anulate.


┌────────────┬────────────┬───────────┬───────────┬────────────┬──────────────┐
│ │ │ │ │ │ │
│ (3) │ (3) │ (3) │ (3) │ (3) │ (3) │
│ │ │ │ │ │ │
└────────────┴────────────┴───────────┴───────────┴────────────┴──────────────┘

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Denumirea transportatorului şi adresa ................................. │
│ ....................................................................... │
│ ....................................................................... │
│ ....................................................................... │
│ ....................................................................... │
│ │
│ Numãrul de înmatriculare Valabil pana la data de │
│ al autovehiculului ....... (1) 31 ianuarie 2000 │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ Cursa dus: │
│ Încãrcat în .......... la data de .... (1) ┌─────────────────┐ │
│ (locul/ţara) │Intrare în CE (3)│ │
│ └─────────────────┘ │
│ │
│ Descãrcat în ......................... (1) │
│ (ţara) │
│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
│ Cursa de întoarcere: │
│ Încãrcat în .......... la data de .... (2) ┌─────────────────┐ │
│ (locul/ţara) │Ieşire din CE (3)│ │
│ └─────────────────┘ │
│ Descãrcat în ......................... (2) │
│ (ţara) │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────┐
│ │ │
│ Comisia Europeanã │ Emisã la ................ │
│ │ │
│ │ │
│ Semnatura │ │
│ Numele funcţionarului oficial │ Data .......... (4) │
└────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘


-------------
(1) Valabil numai dacã este completat de transportator înainte de plecarea în cursa dus.
(2) Valabil numai dacã este completat de transportator înainte de plecarea în cursa de întoarcere.
(3) Se stampileaza la frontierele CE.
(4) Semnatura şi ştampila autoritãţii emitente.

(A doua pagina a autorizaţiei)
Prevederi generale

(Text în limbile germanã şi italiana)

Prezenta autorizaţie permite transportul rutier în tranzit al mãrfurilor prin acele state membre ale Comunitãţii Europene pentru care timbrele adezive au fost lipite şi anulate.
Autorizaţia aparţine deţinãtorului şi este netransferabila.
Autorizaţia poate fi retrasã de cãtre autoritatea competenta a statului care a emis-o sau, în cazul în care este falsificata, de cãtre statul în care se desfãşoarã operaţiunile de tranzit.
Autorizaţia poate fi utilizata doar pentru un singur vehicul o data. Vehicul înseamnã un autovehicul înmatriculat în statul de origine sau o combinatie de vehicule cuplate, dintre care cel puţin autovehiculul este înmatriculat în statul de origine, şi care sunt utilizate exclusiv pentru transportul de mãrfuri.
Autorizaţia trebuie pastrata la bordul vehiculului. În cazul combinatiei de vehicule cuplate autorizaţia va însoţi autovehiculul.
Transportatorul trebuie sa respecte toate legile şi reglementãrile naţionale ale statului membru al Comunitãţii Europene tranzitat, referitoare la transport şi trafic.
Standardele tehnice privind construcţia şi echipamentele utilizate de vehicule pentru a derula operaţiunile de tranzit trebuie sa se conformeze celor stabilite pentru vehicule aflate în circulaţie în transportul internaţional şi, în plus fata de aceasta, sa corespundã cel puţin standardelor EURO 1.
Dovada conformitatii cu aceasta prevedere va fi pastrata la bordul vehiculului de-a lungul întregii cãlãtorii.
Aceasta autorizaţie trebuie înapoiatã autoritãţii competente emitente în decurs de 15 zile de la utilizare.

Prevederi generale
(sumar)

(Text în limba romana şi în limbile oficiale ale Comunitãţii, cu excepţia limbilor germanã şi italiana)

Aceasta autorizaţie permite transportul rutier al mãrfurilor în tranzit prin statele membre ale Comunitãţii Europene, pentru care timbrele adezive au fost lipite şi anulate.

ANEXA 1b)
----------
(Prima pagina a autorizaţiei, în limba romana)

Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei din România
CE Nr. ..........

Autorizaţie pentru transportul rutier al mãrfurilor în tranzit

Valabilã pe parcursul unei cãlãtorii dus şi al unei cãlãtorii întors pentru tranzitul prin România


┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Denumirea transportatorului şi adresa ................................. │
│ ....................................................................... │
│ ....................................................................... │
│ ....................................................................... │
│ ....................................................................... │
│ │
│ Numãrul de înmatriculare Valabil pana la data de │
│ al autovehiculului ....... (1) 31 ianuarie 2000 │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ Cursa dus: │
│ Încãrcat în .......... la data de .... (1) ┌──────────────────────┐ │
│ (locul/ţara) │Intrare în România (3)│ │
│ ├──────────────────────┤ │
│ │Ieşire din România (3)│ │
│ Descãrcat în ......................... (1) └──────────────────────┘ │
│ (ţara) │
│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
│ Cursa de întoarcere: │
│ Încãrcat în .......... la data de .... (2) ┌──────────────────────┐ │
│ (locul/ţara) │Intrare în România (3)│ │
│ ├──────────────────────┤ │
│ Descãrcat în ......................... (2) │Ieşire din România (3)│ │
│ (ţara) └──────────────────────┘ │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────┐
│ │ │
│ Ministerul lucrãrilor Publice, │ Emisã la ................ │
│ Transporturilor şi Locuinţei din │ │
│ România │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ Semnatura │ │
│ Numele funcţionarului oficial │ Data .......... (4) │
│ │ │
└────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘


(1) Valabil numai dacã este completat de transportator înainte de plecarea în cursa dus.
(2) Valabil numai dacã este completat de transportator înainte de plecarea în cursa de întoarcere.
(3) Se stampileaza la frontiera României.
(4) Semnatura şi ştampila autoritãţii emitente a statului membru.

(A doua pagina a autorizaţiei)

Prevederi generale

(Text în limba romana)
Prezenta autorizaţie permite transportul rutier de mãrfuri în tranzit prin România.
Autorizaţia aparţine deţinãtorului şi este netransferabila.
Autorizaţia poate fi retrasã de cãtre autoritatea competenta a statului care a emis-o sau, în cazul unei falsificãri, de cãtre statul în care se desfãşoarã operaţiunile de tranzit.
Autorizaţia poate fi utilizata doar pentru un singur vehicul o data. Vehicul înseamnã un autovehicul înmatriculat în statul de origine sau o combinatie de vehicule, dintre care cel puţin autovehiculul este înmatriculat în statul de origine, şi care sunt utilizate exclusiv pentru transportul de mãrfuri.
Autorizaţia trebuie pastrata la bordul vehiculului. În cazul unei combinatii de vehicule autorizaţia va însoţi autovehiculul.
Transportatorul trebuie sa respecte toate legile şi reglementãrile naţionale din România cu privire la transport şi trafic.
Standardele tehnice privind construcţia şi echipamentele utilizate de vehicule pentru a realiza operaţiunile de tranzit trebuie sa se conformeze celor stabilite pentru vehiculele aflate în circulaţie în transportul internaţional şi, în plus fata de aceasta, sa corespundã cel puţin standardelor EURO 1.
Dovada conformitatii cu aceasta prevedere va fi pastrata la bordul vehiculului de-a lungul întregii cãlãtorii.
Aceasta autorizaţie trebuie înapoiatã autoritãţii competente emitente în decurs de 15 zile de la utilizare.

Prevederi generale
(sumar)

(Text în limbile oficiale ale Comunitãţii)

Aceasta autorizaţie permite transportul rutier al mãrfurilor în tranzit prin România.



ANEXA 1c)


TIMBRE ADEZIVE


┌──────────────┐ ┌──────────────┐ ┌──────────────┐ ┌──────────────┐
│ RO │ │ RO │ │ RO │ │ RO │
│ Transit │ │ Transit │ │ Transit │ │ Transit │
│ A │ │ B │ │ D │ │ DK │
└──────────────┘ └──────────────┘ └──────────────┘ └──────────────┘
┌──────────────┐ ┌──────────────┐ ┌──────────────┐ ┌──────────────┐
│ RO │ │ RO │ │ RO │ │ RO │
│ Transit │ │ Transit │ │ Transit │ │ Transit │
│ E │ │ F │ │ FIN │ │ GR │
└──────────────┘ └──────────────┘ └──────────────┘ └──────────────┘
┌──────────────┐ ┌──────────────┐ ┌──────────────┐ ┌──────────────┐
│ RO │ │ RO │ │ RO │ │ RO │
│ Transit │ │ Transit │ │ Transit │ │ Transit │
│ I │ │ IRL │ │ L │ │ NL │
└──────────────┘ └──────────────┘ └──────────────┘ └──────────────┘
┌──────────────┐ ┌──────────────┐ ┌──────────────┐
│ RO │ │ RO │ │ RO │
│ Transit │ │ Transit │ │ Transit │
│ P │ │ S │ │ UK │
└──────────────┘ └──────────────┘ └──────────────┘



ANEXA 2

DISPOZIŢII PERTINENTE ALE ACQUISULUI COMUNITAR

1. Directiva Consiliului nr. 88/77/CEE din 3 decembrie 1987 privind armonizarea legislatiilor statelor membre referitoare la mãsurile ce trebuie luate impotriva emisiilor de gaze poluante de la motoarele Diesel utilizate de vehicule (Jurnalul Oficial nr. L 036, 09/02/1988, pag. 0033-0061), astfel cum a fost modificatã ultima data prin Directiva Parlamentului European şi a Consiliului nr. 96/1/CE din 22 ianuarie 1996 (Jurnalul Oficial nr. L 040, 17/02/1996, pag. 0001-0009)
2. Directiva Consiliului nr. 70/157/CEE din 6 februarie 1970 privind armonizarea legislatiilor statelor membre referitoare la nivelul de zgomot admis şi la sistemul de evacuare al autovehiculelor (Jurnalul Oficial nr. L 042, 23/02/1970, pag. 0016-0020), astfel cum a fost modificatã ultima data prin Directiva Comisiei nr. 96/20/CE din 27 martie 1996 (Jurnalul Oficial nr. L 092, 13/04/1996, pag. 0023-0035).


ANEXA 3

1. Directiva Consiliului nr. 92/6/CEE din 10 februarie 1992 privind montarea şi utilizarea dispozitivelor de limitare a vitezei pentru anumite categorii de autovehicule din cadrul Comunitãţii (Jurnalul Oficial nr. L 057, 02/03/1992, pag. 0027)
2. Directiva Consiliului nr. 96/96/CEE din 20 decembrie 1996 privind armonizarea legislatiilor statelor membre privind inspectiile tehnice ale autovehiculelor rutiere şi ale remorcilor acestora (Jurnalul Oficial nr. L 046, 17/02/1997, pag. 0001-0019)
3. Directiva Consiliului nr. 71/320/CEE din 26 iulie 1971 privind armonizarea legislatiilor statelor membre referitoare la dispozitivele de franare ale anumitor categorii de autovehicule rutiere şi ale remorcilor acestora (Jurnalul Oficial nr. L 202, 06/09/1971, pag. 0037), astfel cum a fost amendata ultima data prin Directiva Comisiei nr. 91/422/CEE din 15 iulie 1991 (Jurnalul Oficial nr. L 233, 22/08/1991, pag. 0021-0030).



ANEXA 4

Nr. ...........
┌──────────────────────────────────────────┐
│ Tipul vehiculului: │
CERINŢE ├──────────────────────────────────────────┤
│Numãrul de identificare al vehiculului: │
de zgomot şi de emisii poluante ├──────────────────────────────────────────┤
pentru camionul verde │Tipul motorului: │
├──────────────────────────────────────────┤
CERTIFICAT DE CONFORMITATE CU │Numãrul motorului: │
PREVEDERILE TEHNICE CONŢINUTE ÎN └──────────────────────────────────────────┘
REZOLUŢIA CEMT/CM (91) 26/Final
┌──────────────────────────────────────────┐
┌─────────────────────────────────┐│ Determinate conform*1): ISO, ECE R.85, │
│ ││ Directivei 80/1.269/EEC , astfel cum a fost│
│ ││amendata prin Directiva 89/491/EEC │
│ │├──────────────────────────────────────────┤
│ Subsemnatul ................. ││ Puterea maxima a motorului [kW]: la o │
│ ││turatie a motorului de [rpm]: │
│ │└──────────────────────────────────────────┘
├─────────────────────────────────┤
│ │┌──────────────────────────────────────────┐
│în calitate de producãtor sau ││ Determinate conform*1): ISO, ECE R.51/02,│
│reprezentant autorizat al produ- ││ Directivei 70/157/EEC , astfel cum a fost │
│catorului în statul de ││amendata prin Directiva 92/97/EEC │
│înmatriculare*1): │├─────────────┬────────────┬───────────────┤
│ ││Valori maxime│Puterea │Valori mãsurate│
├─────────────────────────────────┤│ [dB(A)]*2) │motorului │ [dB(A)] │
│ al vehiculului descris în │├─────────────┼────────────┼───────────────┤
│cele ce urmeazã, confirm prin ││ 78 │� kW │ │
│prezentul ca vehiculul este, la │├─────────────┼────────────┼───────────────┤
│data de ....., identic cu un ││ 80 │>150 kW │ │
│vehicul care la data de ........ │├─────────────┴────────────┴───────────────┤
│a fost conform cu prevederile ││ La data de: în localitatea: │
│Rezoluţiei CEMT/CM (91) 26/Final │├──────────────────────────────────────────┤
│şi confirm corectitudinea carac- ││ De cãtre: │
│teristicilor menţionate în acest │├──────────────────────────────────────────┤
│certificat. ││Viteza de apropiere în treapta de │
└─────────────────────────────────┘│[km/h]; viteza; │
├──────────────────────────────────────────┤
│Zgomotul aerului comprimat [dB(A)]: │
├──────────────────────────────────────────┤
│Nivelul de zgomot în apropiere [dB(A)]: │
│ la o turatie a motorului de [rpm]: │
└──────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────┐
Semnatura companiei producãtoare │ Determinate conform: anexei │
sau a reprezentantului autorizat │nr. 1 gKDV 1967*3) │
al producãtorului în statul de ├──────────────────────────────────────────┤
înmatriculare. │Zgomotul franei de motor [dB(A)]: │
├────────────┬─────────────────────────────┤
│Zgomotul │la punctul de mãsurare 2: │
│ambiental ├─────────────────────────────┤
│ [dB(A)]: │la punctul de mãsurare 6: │
└────────────┴─────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────┐
│ Determinate conform*1): ECE, R.49/02, │
│Aprobarea A, Directivei 88/77/CEE , astfel │
│cum a fost amendata prin Directiva │
│ 91/542/EEC , Aprobarea A │
├───────────────────┬──────────┬───────────┤
│ Valorile │ │ Valoarea │
│ maxime │ Poluantul│ masurata │
│ [g/kWh]*2) │ │ [g/kWh] │
├───────────────────┼──────────┼───────────┤
│ 4,9 │ CO │ │
├───────────────────┼──────────┼───────────┤
│ 1,23 │ HC │ │
├───────────────────┼──────────┼───────────┤
│ 9,0 │ NOx │ │
├───────────────────┼──────────┼───────────┤
│ Putere 󖽥 kW:0,68│Particule │ │
├───────────────────┴──────────┴───────────┤
│ Putere > 85 kW:0,4 │
└──────────────────────────────────────────┘
............ ........... ........
(localitatea) (semnatura) (data)


-----------------
*1) Se vor şterge menţiunile inutile.
*2) Rezoluţia CEMT/CM(91) 26/Final.
*3) KDV ("Kraftfahrgesetzdurchfuhrungs-Verordnung") - decret pentru aplicarea legii cu privire la vehiculele de transport marfa (Austria).


ANEXA 5

RUTE DE TRANZIT
din România pe care este permis tranzitul vehiculelor
comunitare conforme cu regulile Comunitãţii privind greutatile
şi dimensiunile, fãrã plata unor tarife speciale

1. Vehiculele comunitare conforme prevederilor Directivei Consiliului nr. 96/53/CE din 25 iulie 1996, care stabileşte dimensiunile maxime admise în trafic naţional şi internaţional şi greutatile maxime admise în trafic internaţional pentru vehiculele rutiere care circula în cadrul Comunitãţii (Jurnalul Oficial nr. L 235, 17/09/1996, pag. 0059-0075), vor fi scutite de orice autorizaţie specialã şi de orice plata specialã în legatura cu acestea dacã depãşesc prevederile normelor româneşti referitoare la greutãţi şi dimensiuni, cu condiţia ca aceste vehicule sa tranziteze România utilizând urmãtoarele rute:
- ruta de tranzit Nadlac/Calafat (coridorul paneuropean nr. IV), şi anume: E 68 de la granita cu Ungaria la Nadlac şi Arad, E 671 de la Arad la Timişoara, E 70 de la Timişoara la Craiova, E 79 de la Craiova la Calafat şi granita bulgara;
- ruta de tranzit Nadlac/Giurgiu (coridoarele paneuropene nr. IV şi IX), şi anume: E 68 de la granita ungara la Nadlac, Deva şi Sebes, E 68/E 81 de la Sebes la Miercurea Sibiului şi Vestem, E 81 de la Vestem la Pitesti, E 70 de la Pitesti la Bucureşti; centura de sud-vest a Bucurestiului şi E 85 de la Bucureşti la Giurgiu şi granita bulgara.
2. Urmãtoarele secţiuni ale rutelor de tranzit menţionate la paragraful 1 vor fi temporar exceptate de la aplicarea prevederilor paragrafului 1 cel târziu pana la data de 31 decembrie 2000, cu excepţia cazului în care Comitetul mixt determina ca secţiunile considerate au fost modernizate (sau reabilitate) la standarde care sa permitã utilizarea acestora de cãtre vehiculele care respecta regulile Comunitãţii privind greutatile şi dimensiunile:
- E 70 Bucureşti-Pitesti
3. Urmãtoarele secţiuni ale rutelor de tranzit menţionate la paragraful 1 vor fi temporar exceptate de la aplicarea prevederilor acestuia cel târziu pana la data de 31 decembrie 2003, cu excepţia cazului în care Comitetul mixt determina ca secţiunile considerate au fost modernizate (sau reabilitate) la standarde care sa permitã utilizarea acestora de cãtre vehiculele care respecta regulile Comunitãţii privind greutatile şi dimensiunile:
- E 68/E 81 Miercurea Sibiului-Vestem;
- E 70 Timişoara-Lugoj;
- E 85 Bucureşti-Giurgiu.
4. Urmãtoarele secţiuni ale rutelor de tranzit menţionate la paragraful 1 vor fi temporar exceptate de la aplicarea prevederilor paragrafului 1 cel târziu pana la data de 31 decembrie 2006, cu excepţia cazului în care Comitetul mixt determina ca secţiunile considerate au fost modernizate (sau reabilitate) la standarde care sa permitã utilizarea acestora de cãtre vehicule care respecta regulile Comunitãţii privind greutatile şi dimensiunile:
- E 79 Craiova-Calafat/granita cu Bulgaria;
- E 70 Lugoj-Craiova.
5. Fãrã a aduce atingere prevederilor paragrafului 1, autoritãţile romane, conform reglementãrilor naţionale în vigoare, vor percepe pentru vehiculele care depãşesc prevederile reglementãrilor româneşti referitoare la greutãţi şi dimensiuni, pe secţiunile menţionate la paragrafele 2, 3 şi 4 de mai sus şi pana la datele menţionate, numai tarifele aplicate în funcţie de distanta şi de greutate.
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016