Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ACORD din 19 aprilie 1995  intre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Tarilor de Jos privind transporturile rutiere internationale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ACORD din 19 aprilie 1995 intre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Tarilor de Jos privind transporturile rutiere internationale

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 265 din 28 octombrie 1996

Guvernul României şi Guvernul Regatului Ţãrilor de Jos, denumite în continuare pãrţi contractante,
dorind sa contribuie la dezvoltarea relaţiilor economice şi comerciale în scopul facilitãrii şi reglementãrii transporturilor rutiere internaţionale de persoane şi de mãrfuri pe teritoriile statelor lor, din şi spre sau în tranzit pe aceste teritorii, pe baza egalitãţii în drepturi şi a avantajului reciproc,
au convenit cele ce urmeazã:

ART. 1
Domeniul de aplicabilitate
1. Prevederile prezentului acord se aplica transporturilor internaţionale rutiere de persoane şi de mãrfuri, efectuate contra plata sau pe cont propriu, din şi spre sau în tranzit pe teritoriile statelor pãrţilor contractante, precum şi transporturilor internaţionale de mãrfuri şi persoane pe teritoriile statelor lor, în cabotaj, efectuate de transportatori ai uneia dintre pãrţile contractante, conform definitiilor din art. 2.
2. Prezentul acord nu va afecta drepturile şi obligaţiile pãrţilor contractante care decurg din alte înţelegeri internaţionale.
3. Aplicarea acestui acord nu va aduce prejudicii aplicãrii, de cãtre Regatul Ţãrilor de Jos, ca stat membru al Uniunii Europene, a Legislaţiei Uniunii Europene.
ART. 2
Definiţii
În sensul prezentului acord:
1. termenul transportator desemneazã orice persoana fizica sau juridicã care este stabilitã pe teritoriul statului uneia dintre pãrţile contractante şi care a fost admisã în mod legal în ţara de stabilire pe piata de transporturi rutiere de persoane sau de mãrfuri, contra plata sau pe cont propriu, în conformitate cu legile şi cu reglementãrile naţionale corespunzãtoare din ţara de stabilire;
2. termenul vehicul desemneazã un vehicul motor sau o combinatie de vehicule la care cel puţin vehiculul motor este înmatriculat pe teritoriul statului uneia dintre pãrţile contractante şi care este folosit şi echipat exclusiv pentru transportul de mãrfuri sau pentru transportul a mai mult de 9 persoane, inclusiv soferul;
3. termenul cabotaj desemneazã efectuarea de servicii de transport în interiorul teritoriului statului unei pãrţi contractante de cãtre un transportator stabilit pe teritoriul statului celeilalte pãrţi contractante;
4. termenul transport desemneazã deplasarea vehiculelor, încãrcate sau goale, pe cale rutiera, chiar dacã pentru o porţiune a cãlãtoriei vehiculul, remorca sau semiremorca foloseşte calea feratã sau cãile navigabile.
ART. 3
Accesul la piata de prestaţii de transport
1. Fiecare dintre pãrţile contractante poate permite oricãrui transportator stabilit pe teritoriul statului celeilalte pãrţi contractante sa efectueze transporturi de mãrfuri sau de persoane:
a) între un punct situat pe teritoriul statului sau şi un punct din afarã acelui teritoriu;
b) în tranzit pe teritoriul statului sau,
acestea, cu excepţia cazurilor în care comisia mixtã nu stabileşte altfel, sînt supuse regimului de autorizaţii care trebuie sa fie emise de cãtre autoritãţile competente ale fiecãrei pãrţi contractante.
2. Nu sînt necesare autorizaţii pentru efectuarea urmãtoarelor categorii de transporturi sau pentru cursele în gol legate de aceste transporturi:
- transporturi poştale, ca serviciu public;
- deplasarea vehiculelor care au suferit deteriorãri sau avarii;
- transporturi funerare;
- transporturi pe cont propriu;
- transportul de animale vii, utilizînd vehicule speciale;
- transportul de bunuri medicale şi de echipamente necesare în cazuri de urgenta, în special în cazuri de calamitati naturale;
- transportul de mãrfuri cu vehicule a cãror greutate bruta, inclusiv greutatea remorcilor, nu depãşeşte 6 tone sau a cãror sarcina utila permisã, inclusiv cea a remorcilor, nu depãşeşte 3,5 tone;
- cursa în gol a unui vehicul de transport trimis sa înlocuiascã un vehicul care a fost deteriorat pe teritoriul statului celeilalte pãrţi contractante şi continuarea parcursului de cãtre acest vehicul pe baza autorizaţiei emise pentru vehiculul care a fost deteriorat;
- transporturi de mãrfuri şi de opere de arta destinate unor tîrguri şi expoziţii;
- transporturi de mãrfuri şi de echipamente destinate exclusiv pentru scopuri de reclama şi informaţie;
- transportul de aparate, accesorii, animale pentru manifestãri teatrale, muzicale, de cinema sau sportive, pentru circuri sau tîrguri şi manifestãri, precum şi al celor destinate înregistrãrilor radiofonice sau productiilor cinematografice sau de televiziune.
Un transportator nu poate efectua operaţiuni de cabotaj, decît dacã este autorizat special pentru aceasta de cãtre autoritatea competenta a partii contractante pe teritoriul statului cãruia se efectueazã cabotajul.
ART. 4
Greutãţi şi dimensiuni
1. Greutatea, sarcina pe osie şi dimensiunile vehiculelor uneia dintre pãrţile contractante trebuie sa fie conforme cu valorile prevãzute în documentele de înmatriculare oficialã a vehiculului şi nu pot depãşi limitele în vigoare pe teritoriul statului celeilalte pãrţi contractante.
2. În cazul în care greutatea, sarcina pe osie şi/sau dimensiunile unui vehicul al uneia dintre pãrţile contractante, încãrcat sau gol, angajat într-un transport în conformitate cu prevederile acestui acord, depãşesc limita maxima admisibilã pe teritoriul statului celeilalte pãrţi contractante, este necesarã o autorizaţie specialã. Aceasta autorizaţie poate limita circulaţia vehiculului la un itinerar determinat.
Autorizaţia specialã nu înlocuieşte autorizaţia prevãzutã la art. 3.
ART. 5
Aplicarea legislaţiei naţionale
1. Transportatorii unei pãrţi contractante şi echipajele vehiculelor acestora trebuie sa respecte, atunci cînd se afla pe teritoriul statului celeilalte pãrţi contractante, legile şi reglementãrile în vigoare în acea ţara.
2. În cazul unei operaţii de cabotaj, comisia mixtã va preciza modurile de realizare a acestuia în conformitate cu legile şi cu reglementãrile naţionale ale partii contractante pe teritoriul statului cãruia se efectueazã transportul.
3. Fiecare parte contractantã trebuie ca, în aplicarea legislaţiei şi a reglementãrilor menţionate în paragrafele anterioare, sa supunã pe transportatorii celeilalte pãrţi contractante la aceleaşi condiţii la care sînt supuşi propriii locuitori, astfel încît orice discriminare pe baza de naţionalitate sau loc de stabilire sa fie exclusa.
4. În cazurile nereglementate de prevederile prezentului acord sau prin alte înţelegeri la care o parte contractantã este parte se va aplica legislaţia nationala a partii contractante, în vigoare pe teritoriul statului acesteia.
ART. 6
Încãlcãri ale prevederilor
În cazul unei încãlcãri a prevederilor prezentului acord de cãtre un transportator al unei pãrţi contractante, partea contractantã pe teritoriul statului cãruia a avut loc încãlcarea va informa, fãrã a aduce prin aceasta vreun prejudiciu procedurilor legale proprii, pe cealaltã parte contractantã, care va lua mãsurile corespunzãtoare prevãzute în acest sens de legislaţia sa nationala. Pãrţile contractante se vor informa reciproc asupra sancţiunilor aplicate.
ART. 7
Prevederi fiscale
1. Vehiculele, inclusiv piesele de schimb aferente, care efectueazã transporturi în conformitate cu prezentul acord, vor fi reciproc scutite de plata tuturor taxelor şi impozitelor aplicate, în ceea ce priveşte circulaţia sau posesiunea de vehicule, precum şi de plata tuturor taxelor sau impozitelor speciale aplicate operaţiunilor de transport pe teritoriul statului celeilalte pãrţi contractante.
2. Scutirea sus-menţionatã nu se referã la taxele şi la impozitele asupra combustibilului motorului, la taxa pe valoarea adãugatã (T.V.A.) privind serviciile de transport şi la taxele percepute pentru folosirea drumurilor şi lucrãrilor de arta.
3. Vehiculele înmatriculate pe teritoriul statului uneia dintre pãrţile contractante, precum şi remorcile sau semiremorcile, care sînt utilizate pentru transporturile menţionate în prezentul acord, sînt admise temporar pe teritoriul statului celeilalte pãrţi contractante cu scutire de taxe vamale de import, cu condiţia de a fi reexportate.
4. Combustibilul care se gãseşte în rezervoarele normale prevãzute de producãtor, lubrifianţii destinaţi numai pentru buna funcţionare a vehiculelor, precum şi agenţii de refrigerare sînt reciproc scutiţi de taxe de import şi de alte taxe şi plati.
5. Piesele de schimb importate pentru repararea unui vehicul deja importat temporar vor fi admise fãrã taxe vamale şi nu vor fi supuse nici unor restrictii şi/sau mãsuri prohibitive de import. Piesele înlocuite vor fi reexportate sau distruse sub controlul autoritãţilor vamale.
6. Profiturile realizate ca rezultat al operarii vehiculelor în trafic internaţional sînt taxabile în conformitate cu Convenţia dintre România şi Regatul Ţãrilor de Jos pentru evitarea dublei impuneri şi prevenirea evaziunii fiscale în materie de impozit pe venit şi pe avere.
ART. 8
Autoritãţile competente
Fiecare parte contractantã va transmite celeilalte pãrţi contractante denumirea autoritãţilor competente însãrcinate cu aplicarea prevederilor prezentului acord, precum şi orice modificare în legatura cu acestea.
ART. 9
Comisia mixtã
1. În vederea aplicãrii şi interpretãrii prezentului acord, se înfiinţeazã o comisie mixtã formatã din reprezentanţi ai autoritãţilor competente ale fiecãreia dintre cele doua pãrţi contractante, care pot sa invite reprezentanţi ai sectorului transporturilor.
2. Comisia mixtã se va întruni la cererea oricãreia dintre pãrţile contractante. Comisia mixtã îşi stabileşte propriile reguli şi proceduri. Comisia mixtã se va intilni, alternativ, pe teritoriul statului fiecãrei pãrţi contractante. Reprezentantul tarii gazda va prezida intilnirea de lucru. Agenda de lucru pentru intilnire va fi propusã de partea contractantã gazda cu cel puţin doua saptamini înainte de începerea intilnirii. Intilnirea va fi încheiatã printr-un protocol care va fi semnat de conducãtorii delegatiilor pãrţilor contractante.
3. În conformitate cu art. 3, paragrafele 1 şi 3, comisia mixtã va hotãrî asupra tipului şi numãrului de autorizaţii şi va examina condiţiile de participare pe piata de prestaţii de transport. Fãrã a aduce prejudicii dispoziţiilor art. 3 paragraful 2, comisia mixtã poate modifica categoriile de transport pentru care nu sînt necesare autorizaţii de transport.
4. Comisia mixtã va examina, în principal, urmãtoarele teme şi va formula propuneri privind:
- dezvoltarea armonioasã a transporturilor dintre cele doua tari, ţinînd seama, printre altele, de aspectele de protecţie a mediului înconjurãtor;
- coordonarea politicilor de transport rutier, a legislaţiei de transport şi implementarea acesteia de cãtre pãrţile contractante la nivel naţional şi internaţional;
- formularea de soluţii posibile pentru a fi prezentate autoritãţilor naţionale respective din cele doua tari, în cazul în care apar probleme legate de derularea transporturilor rutiere, în special în domeniul social, vamal şi de protecţia mediului sau alte probleme;
- schimbul de informaţii relevante;
- metoda de determinare a greutatii, a sarcinii pe osie şi a dimensiunilor vehiculelor;
- promovarea cooperãrii dintre întreprinderile şi instituţiile de transport;
- promovarea transportului combinat;
- probleme referitoare la accesul pe piata de prestaţii de transport.
ART. 10
Rezolvarea litigiilor
Pentru orice diferend în interpretarea sau în aplicarea prezentului acord se va incerca gãsirea unei soluţii prin negocieri directe între autoritãţile competente ale celor doua pãrţi contractante.
În cazul în care autoritãţile competente nu ajung la o înţelegere, se va cauta sa se gãseascã o soluţie pe cale diplomaticã.
ART. 11
Modificarea acordului
Orice modificare a prezentului acord se convine de cãtre pãrţile contractante şi va intra în vigoare conform procedurii menţionate la art. 12.
ART. 12
Intrarea în vigoare a acordului şi durata
1. Prezentul acord va intra în vigoare la 60 de zile la data la care ambele pãrţi contractante şi-au notificat reciproc, în scris, ca au fost îndeplinite condiţiile prevãzute de legislatiile lor naţionale privind procedurile de aplicare a acordurilor internaţionale.
2. O data cu intrarea în vigoare a prezentului acord, Acordul dintre Guvernul României şi Guvernul Regatului Ţãrilor de Jos privind transportul rutier internaţional de mãrfuri, semnat la 23 aprilie 1968 la Haga, îşi înceteazã valabilitatea.
ART. 13
Valabilitatea acordului
Prezentul acord va rãmîne în vigoare pe o perioada de un an de la data intrãrii în vigoare şi va putea fi prelungit în mod tacit, de la an la an, în afarã cazului în care una dintre pãrţile contractante va notifica în scris celeilalte pãrţi contractante, cu cel puţin 6 luni înaintea datei de prelungire, intenţia sa de a denunta acordul.
ART. 14
Aplicabilitatea pentru Regatul Ţãrilor de Jos
În ceea ce priveşte Regatul Ţãrilor de Jos, acest acord se va aplica numai pe teritoriul din Europa al Regatului Ţãrilor de Jos.
Drept pentru care, subsemnaţii, pe deplin autorizaţi, au semnat prezentul acord.
Încheiat la Bucureşti la 19 aprilie 1995, în doua exemplare originale, fiecare în limbile romana şi olandeza, ambele texte avînd aceeaşi valabilitate.

Pentru Guvernul României,
Aurel Novac,
ministrul transporturilor

Pentru Guvernul Regatului Ţãrilor de Jos,
Monique Frank,
ambasadorul Regatului Ţãrilor de Jos
-----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016