Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ACORD din 15 februarie 1994  de comert liber intre Romania si Republica Moldova    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ACORD din 15 februarie 1994 de comert liber intre Romania si Republica Moldova

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 340 din 8 decembrie 1994

România şi Republica Moldova, denumite în cele ce urmeazã pãrţi,
reafirmind dorinta lor de a participa activ la procesul de integrare economicã din Europa,
luind în considerare importanta legãturilor istorice, traditionale şi spirituale de convieţuire existente între România şi Republica Moldova şi valorile comune pe care le impartasesc şi recunoscind ca România şi Republica Moldova doresc sa întãreascã aceste legãturi şi sa stabileascã relaţii strinse şi trainice de conlucrare şi integrare economicã,
reafirmind angajamentul lor pentru democraţia pluralista bazatã pe respectarea regulilor de drept, a drepturilor şi libertãţilor fundamentale ale omului,
ferm convinse ca acest acord va promova intensificarea schimburilor comerciale reciproc avantajoase, conducind la crearea unei largi zone de comerţ liber şi contribuind la procesul de integrare europeanã,
hotãrîte, în acest scop, de a elimina progresiv obstacolele în comerţul reciproc în ansamblu, în conformitate cu Acordul general pentru tarife şi comerţ (G.A.T.T.),
considerind ca nici o prevedere a acestui acord nu poate fi interpretatã ca exceptind statele pãrţi la acest acord de la obligaţiile lor decurgind din acorduri internaţionale la care sînt pãrţi,
au hotãrît urmãtoarele:
ART. 1
Obiective
1. România şi Republica Moldova vor stabili o zona de comerţ liber, în conformitate cu prevederile prezentului acord.
2. Obiectivele acestui acord sînt:
a) promovarea, prin expansiunea comerţului reciproc, a dezvoltãrii armonioase a relaţiilor economice dintre România şi Republica Moldova, îmbunãtãţirea nivelului de trai şi a condiţiilor de munca, creşterea productivitatii şi stabilitatii financiare;
b) asigurarea de condiţii corecte de concurenta în domeniu comerţului între statele pãrţi la acest acord;
c) de a contribui, în acest mod, prin înlãturarea barierelor din calea comerţului, la dezvoltarea armonioasã şi expansiunea comerţului mondial.
ART. 2
Domeniul de aplicare
Prevederile acestui acord se vor aplica produselor originare din statele pãrţi la acest acord.
ART. 3
taxe vamale de import şi taxe cu efect echivalent
1. Nici o noua taxa vamalã de import sau taxa avînd efect echivalent nu va fi introdusã în comerţul dintre România şi Republica Moldova.
2. La data intrãrii în vigoare a acestui acord, România şi Republica Moldova vor desfiinta toate taxele vamale de import pentru produsele originare din România şi, respectiv, din Republica Moldova.
3. La aceeaşi data, România aplica un comision de 0,5% ad valorem la toate importurile sale, iar Republica Moldova un comision de 0,25%.
ART. 4
taxe vamale de natura fiscalã
Prevederile art. 3 se vor aplica, de asemenea, taxelor vamale de natura fiscalã.
ART. 5
taxe vamale de export şi taxe cu efect echivalent
1. Nici o noua taxa vamalã de export sau taxa avînd efect echivalent nu va fi introdusã în comerţul dintre pãrţi.
2. La data intrãrii în vigoare a acordului, România aplica un comision de 0,5% ad valorem la toate exporturile sale, iar Republica Moldova un comision de 0,25%.
ART. 6
Restrictii cantitative la import şi mãsuri cu efect echivalent
Nici o restrictie cantitativã la import sau mãsura avînd efect echivalent nu va fi introdusã în comerţul dintre pãrţi.
ART. 7
Restrictii cantitative la export şi mãsuri cu efect echivalent
1. Nici o noua restrictie cantitativã la export sau mãsura avînd efect echivalent nu va fi introdusã în comerţul dintre pãrţi.
2. Restricţiile cantitative la export şi mãsurile avînd efect echivalent vor fi desfiinţate la data intrãrii în vigoare a acordului, cu excepţia celor prevãzute pentru România în anexa nr. 1 şi pentru Republica Moldova în anexa nr. 2.
ART. 8
Procedura de informare asupra proiectelor de reglementãri tehnice
Pãrţile la acord îşi vor notifica una celeilalte, într-un stadiu cît mai devreme posibil, proiectele de reglementãri tehnice şi proiectele de modificãri ale acestora pe care intenţioneazã sa le emita.
ART. 9
Regulile de origine şi cooperarea în domeniul administraţiei vamale
1. Protocolul A stabileşte regulile de origine şi metodele de cooperare administrativã.
2. Pãrţile la acord vor lua mãsuri adecvate, inclusiv efectuarea de examinari regulate în comitetul mixt şi aranjamente pentru cooperarea administrativã, pentru a asigura ca prevederile Protocolului A şi ale acordului sa fie aplicate efectiv şi în mod armonios.
ART. 10
Taxarea interna
1. Pãrţile se vor abţine de la orice mãsura sau practica de natura fiscalã interna care instituie, direct sau indirect, o discriminare între produsele originare în statele pãrţi.
2. Produsele exportate în teritoriul unei pãrţi la acord nu vor putea beneficia de rambursarea taxarii interne la un nivel care sa depãşeascã cuantumul taxarii directe sau indirecte impuse asupra lor.
ART. 11
Mãsuri sanitare şi fitosanitare
Pãrţile vor aplica reglementãrile lor veterinare, fitosanitare şi sanitare într-un mod nediscriminatoriu şi nu vor introduce nici o noua mãsura care are efectul obstructionarii comerţului în mod nepermis.
ART. 12
Excepţii generale
Acest acord nu va impiedica aplicarea interdictiilor sau restrictiilor la import, export sau asupra mãrfurilor în tranzit; justificarea prin motive de moralitate publica, ordine publica sau securitate publica; protecţia sãnãtãţii şi vieţii oamenilor, animalelor sau plantelor şi mediului înconjurãtor; protecţia bunurilor din patrimoniul naţional posedind valoare artisticã, istorica sau arheologicã; protecţia proprietãţii intelectuale; reglementãri privind aurul sau argintul, sau conservarea resurselor naturale epuizabile, dacã asemenea mãsuri sînt aplicate efectiv în legatura cu restricţiile asupra consumului sau producţiei interne.
Asemenea interdicţii sau restrictii nu vor constitui totuşi un mijloc de discriminare arbitrarã sau o restrictie deghizatã asupra comerţului dintre statele pãrţi la acest acord.
ART. 13
Excepţii de securitate
Nimic din acest acord nu va impiedica un stat parte la acord sa ia orice mãsuri pa care le considera necesare:
a) pentru prevenirea dezvaluirii de informaţii contrare intereselor sale esenţiale de securitate;
b) pentru protecţia intereselor sale esenţiale de securitate sau pentru îndeplinirea obligaţiilor internaţionale sau a politicilor naţionale;
c) privind traficul de arme, muniţii şi alte mijloace de rãzboi, cu condiţia ca aceste mãsuri sa nu prejudicieze condiţiile concurentei în privinta produselor care nu sînt destinate scopurilor militare specifice, şi traficul de alte mãrfuri, materiale sau servicii care se efectueazã direct sau indirect în scopul aprovizionarii unui complex militar;
d) privind neproliferarea armelor biologice şi chimice, armelor nucleare sau a altor dispozitive explozive nucleare; sau
e) luate în timp de rãzboi sau în alte situaţii de tensiune internationala serioasã.
ART. 14
Monopolurile statului
Statele pãrţi la acest acord vor asigura ca orice monopol al statului cu caracter comercial sa fie ajustat, astfel încît obiectivele acordului sa nu fie afectate. La sfîrşitul celui de-al cincilea an de la intrarea în vigoare a acordului, nici o discriminare privind condiţiile în care mãrfurile sînt procurate şi comercializate sa nu existe între nationalii statelor pãrţi la acord. Comitetul mixt va examina mãsurile necesare pentru îndeplinirea acestui obiectiv.
ART. 15
1. Plãţile în valuta liber convertibilã aferente comerţului între pãrţi şi transferul unor asemenea plati în teritoriul statului parte la acest acord unde domiciliazã creditorul vor fi libere de orice restrictii.
2. Pãrţile se vor abţine de la orice restrictii de schimb valutar sau administrative la acordarea, rambursarea sau acceptarea unor credite pe termen scurt şi mediu care acoperã tranzacţiile comerciale la care participa un rezident.
3. Pînã la introducerea deplinei convertibilitati a valutei în sensul art. VIII al F.M.I., pãrţile îşi rezerva dreptul de a aplica restrictii de schimb valutar în privinta acordãrii sau luãrii de credite pe termen scurt şi mediu pînã la limita permisã conform statutului lor la F.M.I., cu condiţia ca aceste restrictii sa fie aplicate într-o maniera nediscriminatorie. Ele vor fi aplicate astfel încît sa cauzeze cea mai mica perturbare posibila a acordului. Pãrţile vor informa prompt comitetul mixt despre introducerea unor astfel de mãsuri şi a oricãror modificãri ale acestora.
ART. 16
Regulile de concurenta între operatorii economici
1. Sînt considerate incompatibile cu funcţionarea corecta a acestui acord, în mãsura în care ele pot afecta comerţul între pãrţi, urmãtoarele:
a) orice înţelegere între operatorii economici, hotãrîri ale asociaţiilor de operatori economici şi practicile concertate între operatorii economici care au ca obiect sau efect împiedicarea, restrictionarea sau distorsionarea concurentei;
b) abuzul de cãtre unul sau mai mulţi operatori economici de o poziţie dominanta în teritoriile statelor pãrţi la acest acord, ca întreg sau ca o parte importanta a acestuia.
2. Dacã un stat parte la acest acord considera ca o anumitã practica este incompatibilã cu prevederile paragrafului 1 şi dacã o astfel de practica produce sau ameninta sa producã un prejudiciu serios interesului acelui stat parte sau un prejudiciu material industriei sale interne, el poate lua mãsuri adecvate dupã consultãri în comitetul mixt sau dupã 30 de zile de la solicitarea unei astfel de consultãri.
ART. 17
Ajutorul de stat
1. Orice ajutor acordat de un stat parte la acest acord sau din resurse ale statului, indiferent de forma lui, care denatureaza sau ameninta sa denatureze concurenta prin favorizarea anumitor întreprinzãtori sau producţia anumitor bunuri, va fi incompatibil cu funcţionarea corespunzãtoare a acestui acord, în mãsura în care poate afecta comerţul între pãrţi.
2. Comitetul mixt va adopta criteriile pe baza cãrora vor fi verificate practicile contrare paragrafului 1, precum şi regulile pentru aplicarea lor.
3. Pãrţile vor asigura transparenta mãsurilor în domeniul ajutorului de stat, între altele şi prin raportarea anuala la comitetul mixt a volumului total al ajutoarelor de stat şi a distribuţiei acestora şi prin furnizarea, la cererea celeilalte pãrţi, de informaţii privind schemele de ajutor asupra unor cazuri individuale.
4. Dacã un stat parte la acest acord considera ca o practica data este incompatibilã cu prevederile paragrafului 1, el poate sa ia mãsurile pe care le considera necesare impotriva acestei practici, care nu trebuie sa depãşeascã prejudiciul cauzat de practica, în condiţiile şi în conformitate cu procedurile stabilite în art. 25.
ART. 18
Achiziţii guvernamentale
1. Pãrţile considera ca liberalizarea pieţelor lor de achiziţii guvernamentale constituie un obiectiv al acestui acord.
2. Pãrţile vor dezvolta progresiv reglementãri privind achiziţiile guvernamentale, în vederea asigurãrii accesului reciproc la procedurile de contractare, pe baza de licitaţie pe pieţele lor, de achiziţii guvernamentale.
3. Comitetul mixt va examina evoluţia reglementãrilor în acest domeniu, pentru îndeplinirea obiectivelor acestui articol, şi va putea recomanda modalitãţi concrete pentru îndeplinirea prevederilor acestuia.
ART. 19
Protecţia proprietãţii intelectuale
1. Statele pãrţi la acest acord vor acorda şi vor asigura o protecţie adecvatã, efectivã şi nediscriminatorie a drepturilor de proprietate intelectualã, inclusiv mãsuri pentru acordarea şi ranforsarea acestor drepturi contra încãlcãrii lor, contrafacerii sau pirateriei.
2. În scopul acestui acord, protecţia proprietãţii intelectuale include îndeosebi protecţia drepturilor de autor, programelor de computer, bazelor de date şi a drepturilor adiacente, mãrcile comerciale, indicatori geografici, proiecte industriale, patente, topografii şi circuite integrate, precum şi informaţiile nepublicate de know-kow.
3. Pãrţile vor coopera în materie de proprietate intelectualã şi vor tine, la solicitarea oricãrei pãrţi, consultãri la nivel de experţi privind aceste probleme, îndeosebi asupra activitãţilor privind convenţiile internaţionale existente şi viitoare pentru amortizarea, administrarea şi ranforsarea protecţiei proprietãţii intelectuale, precum şi a activitãţilor organizaţiilor internaţionale de specialitate.
ART. 20
Dumping
Dacã una dintre pãrţile la acord constata ca se practica dumpingul în comerţul cu aceasta, statul parte interesat poate lua mãsurile adecvate fata de aceasta practica, în condiţiile şi în concordanta cu procedura stabilite în art.25.
ART. 21
Salvgardare generalã
În cazul în care un produs este importat în cantitãţi atît de mari şi în astfel de condiţii încît produce sau ameninta sa producã:
a) un prejudiciu serios producãtorilor interni de produse similare sau direct competitive pe teritoriul statului importator, sau
b) o perturbare serioasã în oricare sector al economiei sau dificultãţi care ar putea produce deteriorãri serioase în situaţia economicã a regiunii,
statul parte interesat poate lua mãsuri adecvate în condiţiile şi în conformitate cu procedura stabilite în art. 25.
ART. 22
Ajustare structuralã
1. Mãsuri excepţionale de durata limitatã care constituie o derogare de la prevederile art. 3 pot fi luate prin introducerea unor taxe vamale.
2. Aceste mãsuri pot interesa noile industrii sau anumite sectoare supuse restructurãrii sau care se confrunta cu dificultãţi serioase, îndeosebi acolo unde aceste dificultãţi produc probleme sociale importante.
3. Partea interesatã va informa comitetul mixt despre orice mãsura exceptionala pe care intenţioneazã sa o ia şi, la cererea celeilalte pãrţi, vor avea loc consultãri în comitetul mixt privind astfel de mãsuri şi sectoarele în care se aplica, înainte ca ele sa fie aplicate.
În cazul în care se iau astfel de mãsuri, partea interesatã va prezenta în comitetul mixt o schema de eliminare a taxelor vamale introduse în baza acestui articol.
ART. 23
Reexportul şi lipsa serioasã
În situaţia în care aplicarea prevederilor acordului duce la:
a) reexportul într-o ţara terta fata de care statul exportator parte la acest acord menţine, pentru produsul în cauza, restrictii cantitative la export, taxe de export sau mãsuri ori taxe avînd un efect echivalent, sau
b) o lipsa serioasã sau o ameninţare cu aceasta la un produs esenţial pentru statul exportator parte la acord,
şi cînd situaţia la care se face referire mai sus produce sau poate produce dificultãţi majore partii exportatoare, acea parte poate lua mãsurile adecvate în condiţiile şi în conformitate cu procedura stabilite în art. 25.
ART. 24
Îndeplinirea obligaţiilor
1. Statele pãrţi la acord vor lua toate mãsurile necesare pentru a asigura îndeplinirea obligaţiilor ce decurg din acord.
2. Dacã una dintre pãrţi considera ca cealaltã parte nu a reuşit sa-şi îndeplineascã o obligaţie din acord, acea parte interesatã poate lua mãsurile adecvate în condiţiile şi în conformitate cu procedura stabilite în art. 25.
ART. 25
Procedura de aplicare a mãsurilor de salvgardare
1. Înainte de a iniţia procedura de aplicare a mãsurilor de salvgardare stabilitã în paragrafele urmãtoare ale prezentului articol, statele pãrţi la acord se vor strãdui sa soluţioneze problemele dintre ele prin consultãri directe.
2. Fãrã a prejudicia paragraful 6 al prezentului articol, un stat parte la acord care are în vedere sa recurgã la mãsuri de salvgardare va notifica prompt celeilalte pãrţi şi va furniza toate informaţiile relevante. Consultarile între statele pãrţi vor avea loc fãrã intirziere în vederea gasirii unei soluţii.
3. a) În privinta art. 17, statele pãrţi vor acorda comitetului mixt toatã asistenta cerutã pentru examinarea cazului. Dacã statul parte în cauza nu reuşeşte sa punã capãt practicii contestate în perioada fixatã de comitetul mixt sau dacã comitetul mixt nu reuşeşte sa ajungã la un acord dupã consultãri, sau dupã 30 de zile de la solicitarea unor asemenea consultãri, statul parte interesat poate adopta mãsurile adecvate pentru a face fata dificultãţilor care rezulta din practica în disputa.
b) În privinta art. 20, 21 şi 22, comitetul mixt va examina cazul sau situaţia şi va putea lua o decizie pentru a pune capãt dificultãţilor notificate de statul parte interesat. În absenta unei asemenea decizii în decurs de 30 de zile de la prezentarea problemei în comitetul mixt, statul parte interesat poate adopta mãsurile necesare pentru remedierea situaţiei.
c) În privinta art. 24, statul parte interesat va furniza comitetului mixt toate informaţiile relevante cerute pentru o analiza completa a situaţiei, în vederea gasirii unei soluţii acceptabile în comun. Dacã comitetul mixt nu reuşeşte sa ajungã la o asemenea soluţie sau dacã a trecut o perioada de 3 luni de la data notificãrii, atunci statul parte interesat poate lua mãsurile adecvate.
4. Mãsurile de salvgardare adoptate vor fi notificate imediat celeilalte pãrţi la acest acord şi comitetului mixt. Ele vor fi limitate în privinta ariei şi a duratei lor la ceea ce este strict necesar, în scopul de a remedia situaţia care a condus la aplicarea lor, şi nu vor depãşi prejudiciul cauzat de practica sau dificultatea în discuţie. Se va acorda prioritate acelor mãsuri care perturba cel mai puţin funcţionarea acordului.
5. Mãsurile de salvgardare luate vor face obiectul consultãrilor regulate în cadrul comitetului mixt în vederea relaxarii, înlocuirii sau eliminãrii lor cît mai curînd posibil.
6. Atunci cînd circumstanţele excepţionale care necesita o acţiune imediata fac imposibila examinarea prealabilã, statul parte interesat poate, în cazul art. 20, 21, şi 22, sa aplice mãsuri preventive şi provizorii strict necesare pentru a face fata situaţiei respective.
Mãsurile vor fi notificate fãrã intirziere şi consultarile între statele pãrţi la acord vor avea loc cît mai curînd posibil în cadrul comitetului mixt.
ART. 26
Dificultãţi ale balanţei de plati
1. În cazul în care un stat parte la acord are dificultãţi serioase ale balanţei de plati sau este amenintat în mod iminent în acest sens, statul respectiv poate sa adopte, în conformitate cu condiţiile stabilite în acord, mãsuri comerciale respective, care vor fi de durata limitatã şi nu vor depãşi ceea ce este necesar pentru remedierea situaţiei balanţei de plati.
Mãsurile vor fi atenuate progresiv pe mãsura ce se imbunatatesc condiţiile balanţei de plati şi vor fi eliminate atunci cînd condiţiile nu mai justifica menţinerea lor. Statul respectiv va informa cealaltã parte la acest acord şi comitetul mixt înainte de introducerea lor şi va prezenta, ori de cîte ori este posibil, un calendar pentru eliminarea lor.
2. Statele pãrţi la acest acord se vor strãdui totuşi sa evite impunerea de mãsuri restrictive pentru scopuri privind balanţa de plati.
ART. 27
Clauza evolutiva
1. Dacã un stat parte la acord considera ca ar fi util, în interesul economiilor lor, sa dezvolte şi sa adinceasca relaţiile stabilite prin acest acord, prin extinderea lor la domenii neacoperite de acesta, el va inainta o cerere motivatã celeilalte pãrţi la acest acord. Statele pãrţi pot instructa comitetul mixt sa examineze aceasta cerere şi, unde este cazul, va face recomandãri, îndeosebi în vederea începerii negocierilor.
2. Acordurile care rezulta din procedura la care se face referire în paragraful 1 vor fi supuse ratificãrii sau aprobãrii statelor pãrţi la acord, în conformitate cu propriile lor proceduri.
ART. 28
Comitetul mixt
1. Pãrţile sînt de acord sa înfiinţeze un comitet mixt format din reprezentanţi ai lor.
2. Aplicarea acestui acord va fi supravegheatã şi administratã de comitetul mixt.
3. În scopul aplicãrii adecvate a acordului, statele pãrţi vor efectua schimb de informaţii şi, la cererea oricãrei pãrţi, vor tine consultãri în comitetul mixt. Comitetul mixt va examina posibilitatea eliminãrii pe mai departe a obstacolelor în calea comerţului dintre ele.
4. Comitetul mixt poate adopta decizii în cazurile prevãzute în acest acord. În privinta altor probleme, comitetul mixt poate face recomandãri.
ART. 29
Procedurile comitetului mixt
1. Pentru îndeplinirea adecvatã a acestui acord, comitetul mixt se va întruni de cîte ori va fi necesar, dar cel puţin o data pe an. Fiecare stat parte la acord poate cere întrunirea comitetului mixt.
2. Comitetul mixt va acţiona pentru luarea hotãrîrilor prin consens.
3. În scopul îndeplinirii acestui acord, comitetul mixt va adopta regulile lui de procedura.
4. Comitetul mixt poate decide constituirea de asemenea subcomitete şi grupuri de lucru pe care le considera necesare pentru a-l sprijini sa-şi îndeplineascã sarcinile.
ART. 30
Relaţii comerciale guvernate de alte acorduri
1. Acest acord se aplica relaţiilor comerciale dintre România şi Republica Moldova.
2. Acest acord nu va impiedica menţinerea sau înfiinţarea de uniuni vamale, zone de comerţ liber, uniuni economice sau aranjamente pentru comerţul la frontiera.
ART. 31
Anexe şi protocoale
Anexele şi protocoalele *) la acest acord sînt parte integrantã a acestuia. Comitetul mixt poate decide sa modifice anexele şi protocoalele la acord, în conformitate cu prevederile art. 29.
ART. 32
Aplicare teritorialã
Acest acord se va aplica teritoriilor României şi Republicii Moldova.
ART. 33
Amendamente
Amendamentele la acest acord, altele decît cele la care se face referire în art. 28, care sînt aprobate de comitetul mixt, vor fi înaintate celeilalte pãrţi la acest acord pentru acceptare şi vor intra în vigoare la data comunicãrii acceptãrii lor.
ART. 34
Retragerea şi expirarea
Oricare parte la acord se poate retrage din acesta printr-o notificare scrisã adresatã celeilalte pãrţi şi comitetului mixt.
Retragerea va intra în vigoare dupã 6 luni de la data la care a fost primitã notificarea respectiva.
ART. 35
Intrarea în vigoare
Acest acord va intra în vigoare la data ultimei notificãri prin care cealaltã parte notifica ratificarea acordului.
Pãrţile se vor strãdui ca procedurile de ratificare a acordului sa fie îndeplinite în maximum 6 luni de la data semnãrii.
ART. 36
Autentificare
Acest acord s-a încheiat la Bucureşti la data de 15 februarie 1994, în doua exemplare originale în limba romana, ambele texte fiind egal autentice.



──────────────
*) Protocolul A şi anexele acestuia se publica ulterior.

Pentru România,
Cristian Ionescu,
ministrul comerţului

Pentru Republica Moldova,
Sergiu Certan,
ministrul economiei





ANEXA 1

A. LISTA MĂRFURILOR CONTINGENTATE LA EXPORT PE ANUL 1994


Nr. Poziţia Denumirea produsului U.M. Canti-
crt. tarifara tatea
-------------------------------------------------------------------------------
1. 1005.10.11 Hibrizi dubli de porumb şi hibrizi incrucisati tona 1.000
2. 1005.10.13 Hibrizi incrucisati de trei ori tona 2.120
3. 1005.10.15 Hibrizi simpli tona 5.995
4. 1206.00.10 Seminţe de floarea-soarelui destinate
insamintarilor tona 230
5. 1512.11.91 Ulei brut de floarea-soarelui tona 15.000
4407.10 Cherestea rasinoase, din care: mc
6. 4407.10.30 Geluite mc x)
7. 4407.10.79 Lemn de o lungime pînã la 1,25 m şi o grosime
de cel puţin 12,5 mm mc x)
8. 4407.10.91 Cherestea din molid din specia Picea Abies
Karst sau brad argintat mc x)
9. 4407.10.99 Altele mc x)
4407.92 Cherestea de fag, din care: mc x)
10. 4407.92.30 Geluite mc x)
11. 4407.92.50 Slefuite mc x)
12. 4407.92.90 Altele mc x)
4407.99 Altele mc x)
13. 4407.99.91 Cherestea de plop mc x)
14. 4407.99.99 Altele (salcim, mesteacan, anin, salcie, tei) mc x)
15. ex.4407.91.31 Lamele şi frize pentru parchet neasamblat din
stejar masiv mc x)
16. ex.4409.90.93 Furnire din fag sub 1 mm mc x)
17. ex.4415.10.10 Lãzi, ladite, coşuri, bidoane (conifere, fag,
diverse esente moi şi tari) mc x)
18. ex.4415.20.10 Palete simple (altele decît interzise) mc x)
19. ex.4415.20.90 Europaleti, boxpaleti (alţii decît cei interzisi)mc x)
4703 Pasta chimica din lemn (celuloza) semialbita
sau albita tona x)
20. 4703.21.00 De conifere tona x)
21. 4703.29.00 Altele decît de conifere (foioase) tona x)
22. 7403.21.00 Aliaje pe baza de cupru-zinc (alama) tona 4.000
23. 7403.22.00 Aliaje pe baza de cupru-staniu (bronz) tona 8.000
24. 7403.29.00 Alte aliaje de cupru tona 500
25. 7801.99.91 Aliaje plumb tona 1.000
------------------------------------------------------------------------------


NOTA:
Cu "ex" s-au marcat situaţiile unde, din intreaga poziţie tarifara, este contingentat numai produsul sau grupa menţionatã.
x) Nivelul contingentelor pentru aceste poziţii tarifare se va stabili dupã aprobarea de cãtre Parlament a legii volumului de masa lemnoasã ce se va recolta în anul 1994.
Licentele care sa permitã exportul produselor respective în anul 1994 se vor elibera dupã stabilirea nivelului acestor contingente.



B. LISTA PRODUSELOR AL CĂROR EXPORT ESTE CONDIŢIONAT DE RETURNAREA
ANTICIPATA A CONTRAVALORII STIMULENTELOR ACORDATE PRODUCĂTORILOR


Nr. Poziţia tarifara Denumirea produsului
crt.
------------------------------------------------------------------------------
1. 2503.10.00 Sulf brut şi sulf nerafinat
2. 2503.90.00 Alt sulf
3. 2802.00.00 Sulf sublimat, precipitat sau coloidal
4. 2603.00.00 Minereuri şi concentrate de cupru
5. 2607.00.00 Minereuri şi concentrate de plumb
6. 2608.00.00 Minereuri şi concentrate de zinc
7. 2612.10.10 Minereuri de uraniu şi pehblenda
8. 2612.10.90 Alte minereuri şi concentrate de uraniu
9. 2616.90.00 Alte minereuri şi concentrate de metale preţioase
10. 2701.11.10 Antracit cu un conţinut de materii volatile ce nu
depãşeşte 10%
11. 2701.11.90 Alt antracit
12. 2701.12.10 Huila de cocs
13. 2701.12.90 Alte huile bituminoase
14. 2701.19.00 Alte huile
15. 2701.20.00 Brichete şi combustibili solizi în forme similare
obţinute din huile
16. 2702.10.00 Lignit, chiar pulverizat
17. 2702.20.00 Lignit aglomerat
------------------------------------------------------------------------------


NOTA:
Eliberarea licenţelor se face numai în baza certificãrii de cãtre Ministerul Industriilor a restituirii anticipate la buget a contravalorii stimulentelor acordate producãtorului.




Nr. Poziţia tarifara Denumirea produsului
crt.
-------------------------------------------------------------------------------
1. 0604.91.10 Pomi de Craciun, de brad (inclusiv ramuri)
2. 1001.90.91 Grîu comun şi meslin pentru saminta
3. 1001.90.99 Altele (grîu consum)
4. 1005.10.19 Alţi hibrizi porumb pentru saminta
5. 1005.10.90 Alţi hibrizi, porumb
6. 1005.90.00 Alt porumb (consum)
7. 1206.00.90 Alte seminţe de floarea-soarelui (consum)
8. 1703.90.00 Alte melase rezultate din extragerea şi rafinarea
zahãrului (din sfecla de zahãr)
9. 2709.00.10 Uleiuri petroliere şi uleiuri obţinute din minerale
bituminoase (ţiţei), brute ; condensat de gaz
natural: 10
11. 2710.00.71 Pacura destinatã a fi supusã unui tratament specific
12. 2710.00.72 Pacura destinatã a fi supusã unei transformãri chimice
printr-un tratament, altul decît cele definite pentru
subpozitia 2710.00.71
Pacura destinatã altor utilizãri:
13. 2710.00.74 Pacura cu un conţinut de sulf care sa nu depãşeascã 1%
din greutate
14. 2710.00.76 Pacura cu un conţinut de sulf care sa depãşeascã în
greutate 1%, dar sa nu depãşeascã 2%
15. 2710.00.77 Pacura cu un conţinut de sulf care sa depãşeascã în
greutate 2%, dar sa nu depãşeascã 2,8%
16. 2710.00.78 Pacura cu un conţinut de sulf care sa depãşeascã în
greutate 2,6%
17. 2711.12.11 Propan lichefiat cu o puritate de cel puţin 99%
destinat utilizãrii drept carburant sau combustibil
18. 2711.12.19 Propan lichefiat cu o puritate de cel puţin 99%
destinat altor utilizãri
19. 2711.12.91 Alte concentratii de propan lichid destinate a fi
supuse unui tratament specific
20. 2711.12.93 Alte concentratii de propan lichid destinate a fi
supuse unei transformãri chimice printr-un tratament,
altul decît cele definite pentru poziţia 2711.12.91
21. 2711.12.94 Propan lichid destinat altor utilizãri de o puritate
mai mare de 90%, dar mai mica de 99%
22. 2711.12.96 Amestecuri de propan lichid şi de butan lichid,
conţinînd peste 50%, dar nu mai mult de 70% propan
23. 2711.12.98 Alte concentratii de propan lichid
24. 2711.13.10 Butan lichefiat destinat a fi supus unui tratament
specific
25. 2711.13.30 Butan lichefiat destinat a fi supus unei transformãri
chimice printr-un tratament, altul decît cele definite
pentru poziţia 2711.13.10
26. 2711.13.91 Butan lichefiat destinat altor utilizãri de o puritate
mai mare de 90%, dar mai mica de 95%
27. 2711.13.93 Amestecuri de butan lichefiat şi de propan lichefiat,
conţinînd peste 50%, dar nu mai mult de 65% butan
28. 2711.13.90 Alte concentratii de butan lichefiat
29. 3002.10.91 Hemoglobina, globulina din singe şi serum-globulina
30. 3002.90.10 Singe uman
31. 3002.90.30 Singe animal preparat în vederea utilizãrii
terapeutice, profilactice sau de diagnostic
32. 3002.90.50 Culturi de microorganisme
33. 3002.90.90 Alte produse similare (cu excepţia placentei umane şi
a singelui retroplacentar)
34. 4401.10.00 Lemn de foc sub forma de busteni, ramuri, vreascuri sau
forme similare
35. 4401.21.00 Lemn sub forma de plãci sau particule de conifere
36. 4401.22.00 Altele decît conifere
37. 4401.30.10 Rumegus
38. 4401.30.90 Deşeuri şi resturi din lemn, chiar aglomerate sub forma
de busteni, brichete, pelete
39. 4403.10.10 Stilpi de conifere (trataţi cu vopsea, creozot sau alţi
agenţi de conservare) de o lungime nu mai mica de 6 m,
dar nici mai mare de 18 m, cu circumferinta bazei de
peste 45 cm, dar nu mai mult de 90 cm, injectati sau
altfel impregnati
40. 4403.10.91 De conifere
41. 4403.10.99 Altele
42. 4403.20.00 Lemn brut, cojit, simplu, fasonat sau cioplit de
conifere
43. 4403.91.00 De stejar
44. 4403.92.00 De fag
45. 4403.99.10 De plop
46. 4403.99.90 Altele
Lemn despicat; prajini despicate; stilpi, tarusi şi
pari de lemn ascutiti, neascutiti, netaiati longitu-
dinal; bete cioplite sau rotunjite sumar, dar netor-
sionate, necurbate, nici altfel prelucrate, pentru
bastoane, umbrele, minere de scule sau similare;
altele, lame, benzi din lemn şi produse similare
47. 4404.10.00 De conifere
48. 4404.20.00 Altele decît conifere
49. 4405.00.00 Lina de lemn; fãina de lemn
50. 4406.10.00 Traverse de lemn pentru cai ferate sau similare,
neimpregnate
51. 4406.90.00 Alte traverse de cale feratã sau similare
Lemn tãiat sau cioplit longitudinal, spintecat sau
cojit, chiar geluit, slefuit sau lipite prin imbinare
dintata, de o grosime care depãşeşte 6 mm
52. 4407.91.00 De stejar
53. 4407.91.10 Lipite prin imbinare dintata, chiar geluite sau
slefuite
54. 4407.91.39 Altele
55. 4407.91.50 Slefuite
56. 4407.91.90 Altele
57. 4407.99.93 De nuc
58. ex. 4407.99.99 Altele (paltin, cires, ulm, frasin)
Foi de placaj şi foi pentru furnir de placaj (chiar
imbinate) şi alt lemn tãiat longitudinal, retezat sau
derulat, chiar geluit, slefuite sau lipite prin imbi-
nare dintata, de o grosime care nu depãşeşte 6 mm
59. ex. 4408.90.93 Altele care sa nu depãşeascã 1 mm, din stejar, cires,
paltin, ulm, frasin, nuc
60. 4408.90.99 Altele care sa depãşeascã 1 mm
Lemn (inclusiv lamele şi frizele de parchet, neasam-
blate) fasonat (sub forma de pene de ulm faltuit,
nituit, rindeluit, cantuit, fasonat sau similare),
chiar geluite, slefuite sau lipite prin imbinare
dintata
61. ex. 4409.20.99 Altele (nuc, paltin, cires, frasin, ulm)
62. ex. 4412.99.90 Placaje furniruite cu stejar, nuc, paltin, frasin, ulm,
cires
63. ex. 4415.10.10 Lãzi, ladite, coşuri, bidoane (stejar, paltin, cires,
ulm, frasin, nuc)
64. ex. 4415.20.10 Palete simple, din stejar, paltin, cires, ulm, frasin,
nuc
65. ex. 4415.20.90 Altele (europaleti, boxpaleti din stejar, paltin,
cires, ulm, frasin, nuc)
66. ex. 4416.00.10 Lemn pentru doage, chiar tãiate pe cele doua fete
principale, dar neprelucrat altfel, din stejar
67. ex. 4416.00.90 Altele din stejar
68. 4418.40.00 Cofraje pentru betoane
69. 4418.90.00 Altele (pãrţi de sarpanta pentru construcţii, capriori,
bile, manele)
70. 4701.00.10 Pasta mecanicã din lemn
Pasta termomecanica din lemn
71. 4701.00.90 Altele
72. 4702.00.00 Pasta chimica de lemn cu dizolvant
Pasta chimica de lemn, tratata cu soda sau sulf, cu
excepţia pastei tratate cu dizolvant
73. 4703.11.00 De conifere
74. 4703.19.00 Altele decît conifere
Pasta chimica de lemn, tratata cu sulfit, cu excepţia
pastei tratate cu dizolvant
75. 4704.11.00 De conifere
76. 4704.19.00 Altele decît conifere
77. 4704.21.00 De conifere
78. 4704.29.00 Altele decît conifere
79. 4705.00.00 Pasta chimica din lemn
80. 7112.10.00 Deşeuri din aur, inclusiv metale placate sau suflate
cu aur, dar exclusiv cenusile de ardere care conţin
alte metale preţioase
81. 7112.20.00 Deşeuri de platina, inclusiv metale placate sau suflate
cu platina, dar exclusiv cenusile de ardere care conţin
alte metale preţioase
82. 7112.90.00 Alte deşeuri cu conţinut de metale preţioase şi rare
Deşeuri şi resturi din fonta, fier sau oţel (inclusiv
fier vechi), deşeuri lingotiere din fier sau oţel
83. 7204.10.00 Deşeuri şi resturi din fonta
84. 7204.21.00 Deşeuri şi fier vechi din oteluri inoxidabile
85. 7204.29.00 Deşeuri şi fier vechi din alte oteluri aliate
86. 7204.30.00 Deşeuri şi fier vechi din fier sau oţel cositorit
Alte deşeuri, sparturi şi fier vechi, indoite, ondulate,
span, aschii, deşeuri rezultate din pelizare,
slefuire, ascutire, presare, stantare, matritare sau
decupare, legate sau nu în pachete
87. 7204.41.10 Deşeuri de aschiere, span, deşeuri de macinare,
rumegus, pilitura
88. 7204.41.91 Deşeuri de stantare sau decupare, sub forma de baloturi
89. 7204.41.99 Alte deşeuri
Alte deşeuri, sparturi şi fier vechi, inclusiv sina
uzata debitata
90. 7204.49.10 Fragmentate
91. 7204.49.30 Sub forma de baloturi
92. 7204.49.91 Nesortate, neclasate
93. 7204.49.99 Altele
Deşeuri lingotiere
94. 7204.50.10 Din oteluri aliate
95. 7204.50.90 Altele
Fier şi oteluri nealiate în lingouri sau în alte forme
primare
96. 7206.10.00 Lingouri
97. 7206.90.00 Semifabricate din fier sau oteluri nealiate, cu un
conţinut de carbon de mai puţin de 0,25% din greutate
Cu secţiunea transversala patrata sau dreptunghiulara
şi a cãror latime este mai mica decît dublul grosimii:
- Laminate sau obţinute prin turnare continua
98. 7207.11.11 Din oţel pentru automate
99. 7207.11.19 Altele
Alte semifabricate cu secţiunea transversala de forma
dreptunghiulara
100. 7207.12.10 Laminate sau obţinute prin turnare continua
Alte semifabricate din oteluri aliate laminate sau
turnate continuu (rotunde, poligonale)
101. 7207.19.11 Din oţel pentru automate
102. 7207.19.15 Altele
103. 7207.19.31 Ebose pentru profiluri:
Laminate sau obţinute prin turnare continua
104. 7207.19.90 Altele
Cu un conţinut de carbon de minimum 0,25% din
greutate:
Cu secţiunea transversala patrata sau dreptunghiulara,
a cãror latime este mai mica decît dublul grosimii:
- Laminate sau obţinute prin turnare continua: 105
Altele, cu un conţinut în greutate:
106. 7207.20.15 - de 0,25% sau peste, dar mai mic de 0,6% de carbon
107. 7207.20.17 - de minimum 0,6% carbon
Altele, cu secţiunea transversala dreptunghiulara:
108. 7207.20.32 Laminate sau obţinute prin turnare continua
Cu secţiunea transversala circulara sau poligonala:
Laminate sau obţinute prin turnare continua:
109. 7207.20.51 - Din oţel pentru automate
Altele:
110. 7207.20.55 - Cu un conţinut de carbon de minimum 0,25% dar mai
mic de 0,6% din greutate
111. 7207.20.57 - Cu un conţinut de carbon de minimum 0,6% din greutate
Ebose pentru profiluri:
112. 7207.20.71 - Laminate sau obţinute prin turnare continua
113. 7224.10.00 Lingouri şi alte forme primare din oteluri aliate
Alte semifabricate
Cu secţiunea transversala patrata sau dreptunghiulara:
- Laminate la cald sau obţinute prin turnare continua:
- a cãror latime este mai mica decît dublul grosimii
114. 7224.90.01 - Din oteluri rapide
115. 7224.90.05 - Cu un conţinut de carbon de 0,7% sau mai puţin de
0,5% sau peste, dar pînã la 1,2%
- cu un conţinut de bor de 0,0008% sau peste, din
greutate
116. 7224.90.08 - Altele
117. 7224.90.15 - Altele
- Laminate la cald sau obţinute prin turnare continua:
118. 7224.90.31 - cu un conţinut de carbon de 0,9% sau peste, dar pînã
la 1,15% inclusiv
119. 7224.90.39 - Altele
Forjate
120. 7224.90.91 - Cu secţiunea transversala circulara sau poligonala
121. 7224.90.99 - Altele
122. 7302.10.90 Sine uzate
123. 7401.10.00 Mata de cupru
124. 7401.20.00 Cupru cementat (precipitat de cupru)
125. 7402.00.00 Cupru de convertizor, anozi de cupru pentru rafinare
electrolitica
Cupru electrolitic şi aliaje de cupru provenite din
concentrat de cupru din ţara, sub forma bruta
126. 7403.11.00 Catozi şi secţiuni de catozi
127. 7403.12.00 Bare semifabricate pentru sirma de cupru (Wire-bars)
128. 7403.13.00 Lingouri
129. 7403.19.00 Alt cupru electrolitic
130. 7403.23.00 Aliaje pe baza de cupru-nichel (cupronichel) sau aliaje
pe baza de cupru-nichel-zinc (alpaca)
Deşeuri şi resturi de cupru
131. 7404.00.10 - Din cupru electrolitic
Din aliaje de cupru:
132. 7404.00.91 - Pe baza de cupru-zinc (alama)
133. 7404.00.99 - Altele
Deşeuri şi resturi de nichel
134. 7503.00.10 - Din nichel nealiat (tehnic)
135. 7503.00.90 - Din aliaje de nichel
Deşeuri şi resturi de aluminiu
Deşeuri:
136. 7602.00.11 - Deşeuri de aschiere, span, deşeuri de macinare,
pilitura; deşeuri de foi de benzi subtiri, colorate,
acoperite sau lipite între ele, cu o grosime ce nu
depãşeşte 0,2% (fãrã suport)
137. 7602.00.19 - Altele (inclusiv rebuturile de fabricaţie)
138. 7602.00.90 Resturi de aluminiu
139. 7801.10.00 Plumb rafinat
140. 7801.91.00 Plumb conţinînd stibiu, ca alt element predominant în
greutate
141 7801.99.10 Plumb pentru rafinare conţinînd 0,02% sau mai mult din
greutate argint (lingouri de plumb)
142. 7801.99.99 Altele
Deşeuri şi resturi de plumb
143. 7802.00.10 De la acumulatoare
144. 7802.00.90 Altele
145. 7901.11.00 Zinc sub forma bruta nealiat, conţinînd în greutate
99,99% sau mai mult zinc
Zinc nealiat conţinînd în greutate mai puţin de 99,99%
zinc:
146. 7901.12.10 - Cu un conţinut de zinc de cel puţin 99,95%, dar mai
puţin de 99,99% din greutate
147. 7901.12.30 - Cu un conţinut de zinc de cel puţin 98,5%, dar mai
puţin de 99,95% din greutate
148. 7901.12.90 - Cu un conţinut de zinc de cel puţin 97,5%, dar mai
puţin de 98,5% din greutate
149. 7902.00.00 Deşeuri şi resturi de zinc
150. 8002.00.00 Deşeuri şi resturi de cositor (staniu)
------------------------------------------------------------------------------


NOTA:
Cu "ex" s-au marcat situaţiile în care, din intreaga poziţie tarifara, este neadmis temporar la export numai produsul sau grupa de produse menţionate



ANEXA 2

A. LISTA MĂRFURILOR INTERZISE LA EXPORTUL DIN REPUBLICA MOLDOVA
1. Cereale, nutreturi combinate, produse de panificatie

B. LISTA MĂRFURILOR DIN REPUBLICA MOLDOVA AL CĂROR EXPORT ESTE SUPUS
CONTROLULUI ŞI SE EFECTUEAZĂ PE BAZA DE LICENTA
I. Mãrfuri contingentate


Nr. Poziţia tarifara Denumirea mãrfii
crt.
------------------------------------------------------------------------------
1. 0101-0105 Animale vii
2. 0201-0208 Carne
3. 2401-2403 Tutun fermentat şi nefermentat
4. 4101-4107 Piei brute şi prelucrate
5. 10-11 Cereale şi produse obţinute la prelucrarea
acestora, paste fainoase
6. 1701 Zahãr
7. 1512 Ulei vegetal
8. 0401-0406 Lapte şi produse lactate
9. 1206 Seminţe de floarea-soarelui
10. 27 Purtãtori de energie, energie electrica
-------------------------------------------------------------------------------

II. Mãrfuri cu caracter specific
1. Armamente, muniţii, tehnica militarã şi articole speciale de completare pentru producerea acestora.
2. Substanţe explozibile.
3. Materiale nucleare, tehnologii, utilaje şi instalaţii pentru fabricarea acestora.
4. Surse de radiaţie ionica.
5. Droguri, stupefiante şi substanţe psihotrope, materiale pentru obţinerea acestora.
6. Otravuri.
7. Metale preţioase, minerale, pietre preţioase şi obiecte din acestea (cu excepţia produselor electronice, care conţin metale preţioase).
8. Elaborari loteristice, mijloace şi utilaje pentru diverse tipuri de loterie.
9. Automate pentru jocuri.
III. Alte tipuri de mãrfuri
1. Substanţe chimice şi deşeurile industriale supuse controlului internaţional.
2. Preparate medicinale şi utilaj medical.
3. Livrãrile în cadrul contractelor de construcţii-montaj.



─────────────────────


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016