Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ACORD din 12 iunie 1969  privind transporturile rutiere internationale intre Guvernul Republicii Socialiste Romania si Guvernul Regatului Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ACORD din 12 iunie 1969 privind transporturile rutiere internationale intre Guvernul Republicii Socialiste Romania si Guvernul Regatului Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 96 din 30 august 1969


Guvernul Republicii Socialiste România şi Guvernul Regatului Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord

dorind sa înlesneascã transporturile rutiere internaţionale între cele doua tari ale lor şi în tranzit pe teritoriile lor,
au convenit asupra celor ce urmeazã:

Dispoziţii generale
ART. 1
În sensul acestui acord:
a) noţiunea de transportator înseamnã orice persoana fizica sau juridicã care, în România sau în Regatul Unit este autorizata, în conformitate cu legile şi reglementãrile naţionale, sa efectueze transporturi rutiere de cãlãtori sau mãrfuri, contra plata sau pe cont propriu;
a) noţiunea de transportator înseamnã orice persoana fizica sau juridicã care, în România sau în Regatul Unit este autorizata, în conformitate cu legile şi reglementãrile naţionale, sa efectueze transporturi rutiere de cãlãtori sau mãrfuri, contra plata sau pe cont propriu;
b) noţiunea de vehicul de cãlãtori înseamnã orice vehicul rutier acţionat mecanic, care:
i) este construit sau adaptat pentru a fi utilizat şi este folosit pe drumuri pentru transportul cãlãtorilor;
ii) are cel puţin 8 locuri în afarã de locul soferului;
iii) este înmatriculat pe teritoriul unei pãrţi contractante şi este proprietatea sau este exploatat de cãtre sau în contul unui transportator autorizat sa transporte cãlãtori pe acest teritoriu;
iv) este importat temporar pe teritoriul celeilalte pãrţi contractante pentru transporturile internaţionale de cãlãtori în, din şi în tranzit prin acel teritoriu;
c) noţiunea de vehicul de marfa înseamnã orice vehicul rutier acţionat mecanic, care:
i) este construit sau adaptat pentru a fi utilizat şi este folosit pe drumuri pentru transportul de mãrfuri;
ii) este înmatriculat pe teritoriul unei pãrţi contractante;
iii) este importat temporar pe teritoriul celeilalte pãrţi contractante pentru transporturile internaţionale de mãrfuri pentru a le duce, a le prelua din orice punct de pe acel teritoriu sau tranzita pe acel teritoriu; sau orice remorca sau semiremorca, care se cupleaza la oricare vehicul ce îndeplineşte condiţiile de la literele i) la iii) din acest paragraf c;
d) noţiunea de teritoriu în ceea ce priveşte Regatul Unit înseamnã Anglia, Ţara Galilor, Scotia şi Irlanda de Nord.
ART. 2
În sensul acestui acord autoritãţile competente sunt: în Republica Socialistã România - Ministerul Transporturilor Auto Navale şi Aeriene şi în Regatul Unit - Ministerul Transporturilor.
ART. 3
În conformitate cu dispoziţiile prezentului acord, un transportator autorizat pe teritoriul unei pãrţi contractante, când se afla pe teritoriul celeilalte pãrţi contractante este obligat sa se supunã legilor şi reglementãrilor în vigoare privind transporturile rutiere şi circulaţia rutiera pe acel teritoriu.
ART. 4
1. În cazul încãlcãrii dispoziţiilor acestui acord, cauzate de un vehicul de cãlãtori, de un vehicul de mãrfuri, sau de cãtre conducãtorul unui astfel de vehicul, autoritatea competenta a partii contractante pe teritoriul cãreia a intervenit încãlcarea va putea înştiinţa despre încãlcare autoritatea competenta a celeilalte pãrţi contractante, care poate lua mãsuri în conformitate cu legile sale naţionale.
2. La primirea unei asemenea notificãri autoritatea competenta va informa, cat mai curând posibil, autoritatea competenta a celeilalte pãrţi contractate asupra mãsurilor luate.
3. Prevederile acestui articol nu vor afecta sancţiunile legale ce ar putea fi aplicate de cãtre instanţele judecãtoreşti sau autoritãţile coercitive ale partii contractante pe teritoriul cãreia a avut loc încãlcarea.
Transportul de cãlãtori
ART. 5
5. Unui transportator autorizat pe teritoriul unei pãrţi contractante, i se permite sa foloseascã un vehicul de cãlãtori pe teritoriul celeilalte pãrţi contractante, spre a efectua urmãtoarele operaţiuni de transport internaţional, turistice şi ocazionale de cãlãtori, fãrã a i se cere sa posede o autorizaţie în acest scop în conformitate cu legile celeilalte pãrţi contractante:
a) cãlãtorii cu uşile închise, adicã servicii spre sau prin teritoriul celeilalte pãrţi contractante în care vehiculului de cãlãtori intra sau pãrãseşte acel teritoriu fãrã sa fie luati sau lasati cãlãtori pe acel teritoriu;
b) servicii interne, adicã servicii în care un grup de cãlãtori este adus pe teritoriul celeilalte pãrţi contractante pentru o şedere temporarã şi vehiculul de cãlãtori pãrãseşte acel teritoriu, gol sau pentru a efectua un serviciu prevãzut la litera c de mai jos;
c) servicii externe, adicã servicii în care un vehicul de cãlãtori este folosit pentru a intra pe teritoriul celeilalte pãrţi contractante gol sau efectuand un serviciu prevãzut la litera b de mai sus şi pentru a transporta în teritoriul unde transportatorul este autorizat, un grup de cãlãtori din care, fiecare în parte:
i) a fost transportat pe teritoriul celeilalte pãrţi contractante de cãtre acel transportator;
ii) înainte de a fi fost astfel transportat a încheiat un contract pentru ambele cãlãtorii pe teritoriul partii contractante unde transportatorul este autorizat.
2. Înlocuirea unui vehicul de cãlãtori care s-a defectat, cu un alt vehicul de cãlãtori, în timpul când este folosit în serviciile de mai sus, va fi de asemenea permisã fãrã sa fie nevoie de o autorizaţie.
ART. 6
Transporturile de cãlãtori, altele decât cele menţionate în articolul 5 al prezentului acord, efectuate de un transportator autorizat pe teritoriul unei pãrţi contractante, pe teritoriul celeilalte pãrţi contractante, sunt supuse autorizãrii în conformitate cu legile şi reglementãrile naţionale în vigoare pe acel teritoriu.
Transportul de mãrfuri
ART. 7
Unui transportator autorizat pe teritoriul unei pãrţi contractante i se permite, fãrã a i se cere sa obţinã o autorizaţie în acest sens, conform legilor celeilalte pãrţi contractante, sa importe temporar un vehicul gol sau încãrcat pe teritoriul celeilalte pãrţi contractante pentru transportul de mãrfuri, inclusiv incarcatura la inapoiere;
a) între orice punct de pe teritoriul unei pãrţi contractante şi orice punct de pe teritoriul celeilalte pãrţi contractante;
b) în tranzit prin teritoriul celeilalte pãrţi contractante.
ART. 8
Un transportator autorizat pe teritoriul unei pãrţi contractante, care doreşte sa primeascã o incarcatura pe teritoriul;
a) unei terţe tari cu destinaţia pe teritoriul celeilalte pãrţi contractante, sau
b) celeilalte pãrţi contractante cu destinaţia într-o terta ţara, trebuie sa obţinã o aprobare specialã de la autoritatea competenta a celeilalte pãrţi contractante pentru a efectua o astfel de operaţie.
ART. 9
Nici o dispoziţie a prezentului acord nu va fi consideratã ca permite unui transportator autorizat pe teritoriul unei pãrţi contractante sa încarce mãrfuri dintr-un punct de pe teritoriul celeilalte pãrţi contractante cu destinaţia în alt punct al aceluiaşi teritoriu.
ART. 10
1. Vehiculele de marfa care sunt înmatriculate pe teritoriul unei pãrţi contractante şi sunt proprietatea unor persoane fizice sau juridice cu domiciliul sau sediul în acel teritoriu, sunt scutite de impozitele şi taxele ce se percep pe teritoriul celeilalte pãrţi contractante pentru circulaţie sau pentru deţinere de vehicule, precum şi pentru folosirea drumurilor.
2. Scutirea despre care se face menţiune în paragraful 1 al acestui articol, nu se aplica atunci când este vorba de impozite sau taxe pentru consumul de combustibil sau taxe de peaj.
3. Scutirea despre care se face menţiune în paragraful 1 al acestui articol, va fi acordatã pe teritoriul fiecãrei pãrţi contractante atât timp cat sunt îndeplinite condiţiile stabilite în reglementãrile vamale în vigoare pe acel teritoriu pentru admiterea temporarã a vehiculelor menţionate în acest paragraf, fãrã plata impozitelor şi taxelor de import.
Dispoziţii finale
ART. 11
1. La cererea unei autoritãţi competente, cealaltã autoritate îi va furniza informaţii, care sa poatã fi rezonabil procurate, în legatura cu modul în care s-a dezvoltat traficul reglementat prin acest acord.
2. La cererea unei autoritãţi competente, reprezentanţii ambelor autoritãţi se vor intalni la o data reciproc convenabila în comisie mixtã, pentru a examina modul de aplicare a prezentului acord.
ART. 12
1. Fiecare parte contractantã va lua mãsurile cerute de legislaţia sa interna pentru intrarea în vigoare a acordului şi va notifica celeilalte pãrţi contractante îndeplinirea procedurilor necesare. Acordul va intra în vigoare la treizeci de zile de la data ultimei notificãri.
2. Acordul va rãmâne în vigoare pentru o perioada de un an de la data intrãrii în vigoare. Dupã aceasta data el va rãmâne în vigoare pe o perioada nelimitatã în afarã de cazul când una dintre pãrţile contractante îl va denunta, instiintand în scris cealaltã parte contractantã despre aceasta cu şase luni înainte.
În virtutea cãrora, subsemnaţii împuterniciţi de guvernele lor au semnat prezentul acord.
Fãcut în doua exemplare la Londra la 12 iunie 1969, în limbile romana şi engleza, ambele texte având aceeaşi valabilitate.



────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016