Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 50 din 1 octombrie 2025  cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2025    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 50 din 1 octombrie 2025 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2025

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 901 din 1 octombrie 2025
    Având în vedere:
    a) analiza execuţiei bugetare derulată pe parcursul primelor opt luni ale anului 2025;
    b) corelarea planificării bugetare cu evoluţia prognozată a indicatorilor macroeconomici şi cu execuţia bugetară pe primele opt luni ale anului;
    c) asigurarea fondurilor necesare unor ordonatori principali de credite în vederea desfăşurării normale a activităţii acestora până la finele anului;
    d) asigurarea fondurilor pentru plata drepturilor salariale;
    e) alocarea de fonduri suplimentare pentru asigurarea cu prioritate a cheltuielilor obligatorii;
    f) prevederile Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit cărora legile bugetare anuale pot fi modificate în cursul exerciţiului bugetar prin legi de rectificare;
    g) asigurarea fondurilor necesare finanţării cheltuielilor determinate de implementarea Programului pentru şcoli al României pentru perioada septembrie-decembrie a anului şcolar 2025-2026;
    h) asigurarea fondurilor necesare finanţării drepturilor asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav sau indemnizaţiilor lunare ale persoanelor cu handicap grav;
    i) asigurarea fondurilor necesare finanţării gratuităţilor acordate elevilor prevăzuţi la art. 83 alin. (1) din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare, la transportul public local şi metropolitan rutier, potrivit prevederilor art. 83 alin. (2) lit. a) din acelaşi act normativ;
    j) asigurarea continuităţii în acordarea materialelor şi prestărilor de servicii cu caracter medical, plata drepturilor salariale pentru personalul încadrat în unităţile sanitare publice şi pentru acordarea şi decontarea concediilor medicale şi a indemnizaţiilor de asigurări sociale de sănătate;
    k) asigurarea fondurilor necesare pentru compensarea facturilor la energie electrică şi termică pentru consumatorii casnici, precum şi pentru acordarea unui sprijin financiar pentru consumatorii casnici de energie electrică şi termică;
    l) alocarea de fonduri pentru finanţarea proiectelor din cadrul Programului Anghel Saligny,

    ţinând seama de faptul că nepromovarea în regim de urgenţă a prezentului act normativ ar avea drept consecinţe negative următoarele:
    a) riscul unui impact negativ determinat de imposibilitatea desfăşurării corespunzătoare a activităţii ordonatorilor principali de credite, care nu îşi vor putea îndeplini rolul, atribuţiile şi responsabilităţile stabilite prin actele normative de organizare şi funcţionare;
    b) riscul necorelării planificării bugetare cu evoluţia prognozată a indicatorilor macroeconomici şi cu execuţia bugetară pe primele opt luni ale anului;
    c) riscul nealocării fondurilor pentru asigurarea cu prioritate a cheltuielilor obligatorii;
    d) riscul neasigurării fondurilor necesare finanţării cheltuielilor determinate de implementarea Programului pentru scoli al României pentru perioada septembrie-decembrie a anului şcolar 2025-2026;
    e) riscul neasigurării fondurilor necesare finanţării drepturilor asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav sau indemnizaţiilor lunare ale persoanelor cu handicap grav;
    f) riscul neasigurării fondurilor necesare finanţării gratuităţilor acordate elevilor prevăzuţi la art. 83 alin. (1) din Legea nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare, la transportul public local şi metropolitan rutier, potrivit prevederilor art. 83 alin. (2) lit. a) din acelaşi act normativ;
    g) riscul neasigurării sumelor necesare pentru materiale şi prestări de servicii cu caracter medical, plata drepturilor salariale pentru personalul încadrat în unităţile sanitare publice şi pentru acordarea şi decontarea concediilor medicale şi a indemnizaţiilor de asigurări sociale de sănătate;
    h) riscul neasigurării fondurilor necesare pentru compensarea facturilor la energie electrică şi termică pentru consumatorii casnici, precum şi pentru acordarea unui sprijin financiar pentru consumatorii casnici de energie;
    i) riscul nealocării fondurilor pentru finanţarea proiectelor din cadrul Programului Anghel Saligny,

    în considerarea faptului că toate aceste elemente vizează interesul public general şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Bugetul de stat pe anul 2025, aprobat prin Legea bugetului de stat pe anul 2025 nr. 9/2025, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 118 şi nr. 118 bis din 10 februarie 2025, se modifică şi se completează potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă.

    ART. 2
    (1) Influenţele asupra veniturilor bugetului de stat pe anul 2025, detaliate pe capitole şi subcapitole, sunt prevăzute în anexa nr. 1.
    (2) Detalierea influenţelor asupra cheltuielilor bugetare pe anul 2025 pe capitole, titluri de cheltuieli şi pe ordonatori principali de credite este prevăzută în anexa nr. 2.
    (3) Bugetul de stat pe anul 2025 se diminuează la venituri cu suma de 1.812,7 milioane lei, iar la cheltuieli se majorează cu suma de 15.005,3 milioane lei credite de angajament şi se majorează cu suma de 23.352,1 milioane lei credite bugetare, iar deficitul se majorează cu suma de 25.164,8 milioane lei.

    ART. 3
    Se autorizează Camera Deputaţilor, în anexa nr. 3/03/13 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole şi alineate pe anii 2025-2028 (sume alocate pentru activităţi finanţate integral din venituri proprii)“, să majoreze veniturile proprii cu suma de 1.500 mii lei la capitolul 33.10 „Venituri din prestări de servicii şi alte activităţi“, subcapitolul 33.10.08 „Venituri din prestări servicii“.

    ART. 4
    Se autorizează Secretariatul General al Guvernului să efectueze virări de credite de angajament şi credite bugetare în cadrul anexei nr. 3/13/02b „Sume pentru Comitetul Olimpic şi Sportiv Român şi categoriile de cheltuieli finanţate din acestea pe anul 2025“, între titlurile 10 „Cheltuieli de personal“, 20 „Bunuri şi servicii“ şi 71 „Active nefinanciare“, cu încadrarea în prevederile aprobate la titlul 55 „Alte transferuri“ din bugetul Agenţiei Naţionale pentru Sport, articolul 55.01 „Transferuri interne“, alineatul 55.01.02 „Sprijin financiar pentru activitatea Comitetului Olimpic şi Sportiv Român“.

    ART. 5
    Se autorizează Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, în anexa nr. 3/15/13 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole şi alineate pe anii 2025-2028 (sume alocate pentru activităţi finanţate integral din venituri proprii)“, să majoreze veniturile proprii cu suma de 111.448 mii lei la capitolul 36.10 „Diverse venituri“, subcapitolul 36.10.50 „Alte venituri“.

    ART. 6
    (1) Se autorizează Ministerul Justiţiei să introducă în anexa nr. 3/17/13 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole şi alineate pe anii 2025-2028 (sume alocate pentru activităţi finanţate integral din venituri proprii)“, la partea de venituri, următoarele modificări:
    a) să majoreze subcapitolul 16.10.03 „Taxe şi tarife pentru eliberarea de licenţă şi autorizaţii de funcţionare“ cu suma de 257 mii lei;
    b) să majoreze subcapitolul 33.10.05 „Taxe şi alte venituri din învăţământ“ cu suma de 625 mii lei;
    c) să majoreze subcapitolul 33.10.06 „Venituri din expertiza tehnică judiciară şi extrajudiciară“ cu suma de 750 mii lei;
    d) să majoreze subcapitolul 33.10.50 „Alte venituri din prestări servicii şi alte activităţi“ cu suma de 200 mii lei.

    (2) Se autorizează Ministerul Justiţiei, în calitate de coordonator de reforme şi/sau investiţii, să efectueze în anexa nr. 3/17/25 următoarele modificări, cu respectarea dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările şi completările ulterioare, după cum urmează:
    a) să suplimenteze creditele de angajament cu suma de 300.000 mii lei pentru componenta 7 „Transformare digitală“ (cod 27), investiţia 4 „Digitalizarea sistemului judiciar“ (cod 172), contribuţia financiară nerambursabilă aferentă (cod 07), pentru beneficiarii finanţaţi integral din bugetele publice centrale (cod 0701);
    b) să suplimenteze creditele de angajament cu suma de 85.000 mii lei pentru componenta 7 „Transformare digitală“ (cod 27), investiţia 4 „Digitalizarea sistemului judiciar“ (cod 172), TVA aferentă (cod 09), pentru beneficiarii finanţaţi integral din bugetele publice centrale (cod 0901).

    (3) Se autorizează Ministerul Justiţiei să efectueze şi să aprobe în cursul exerciţiului bugetar pentru Administraţia Naţională a Penitenciarelor virări de credite bugetare şi/sau de credite de angajament neutilizate de la proiectele de investiţii semnificative la cheltuieli curente, în limita prevederilor bugetare aprobate.

    ART. 7
    Se autorizează Ministerul Apărării Naţionale să efectueze redistribuiri de sume în cadrul anexei nr. 3/18/13 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole şi alineate pe anii 2025-2028 (sume alocate pentru activităţi finanţate integral din venituri proprii)“ care, începând cu anul 2019, include şi bugetele instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii, la venituri şi cheltuieli, între capitole şi subcapitole, cu încadrarea în suma totală aprobată, astfel:
    a) capitolul 30.10 „Venituri din proprietate“, subcapitolul 30.10.05 „Venituri din concesiuni şi închirieri“ se diminuează cu suma de 1.242 mii lei;
    b) capitolul 31.10 „Venituri din dobânzi“, subcapitolul 31.10.03 „Alte venituri din dobânzi“ se majorează cu suma de 6.365 mii lei;
    c) capitolul 33.10 „Venituri din prestări servicii şi alte activităţi“, subcapitolul 33.10.05 „Taxe şi alte venituri din învăţământ“ se majorează cu suma de 858 mii lei;
    d) capitolul 33.10 „Venituri din prestări servicii şi alte activităţi“, subcapitolul 33.10.08 „Venituri din prestări servicii“ se majorează cu suma de 2.900 mii lei;
    e) capitolul 33.10 „Venituri din prestări servicii şi alte activităţi“, subcapitolul 33.10.20 „Venituri din cercetare“ se diminuează cu suma de 3.655 mii lei;
    f) capitolul 33.10 „Venituri din prestări servicii şi alte activităţi“, subcapitolul 33.10.21 „Venituri din contractele încheiate cu casele de asigurări sociale de sănătate“ se majorează cu suma de 4.196 mii lei;
    g) capitolul 33.10 „Venituri din prestări servicii şi alte activităţi“, subcapitolul 33.10.30 „Venituri din contractele încheiate cu direcţiile de sănătate publică din sume alocate de la bugetul de stat“ se majorează cu suma de 500 mii lei;
    h) capitolul 33.10 „Venituri din prestări servicii şi alte activităţi“, subcapitolul 33.10.31 „Venituri din contractele încheiate cu direcţiile de sănătate publică din sume alocate din veniturile proprii ale Ministerului Sănătăţii“ se diminuează cu suma de 500 mii lei;
    i) capitolul 33.10 „Venituri din prestări servicii şi alte activităţi“, subcapitolul 33.10.50 „Alte venituri din prestări servicii şi alte activităţi“ se majorează cu suma de 1.798 mii lei;
    j) capitolul 37.10 „Transferuri voluntare, altele decât subvenţiile“, subcapitolul 37.10.01 „Donaţii şi sponsorizări“ se majorează cu suma de 32.332 mii lei;
    k) capitolul 39.10 „Venituri din valorificarea unor bunuri“, subcapitolul 39.10.01 „Venituri din valorificarea unor bunuri ale instituţiilor publice“ se majorează cu suma de 62.831 mii lei;
    l) capitolul 42.10 „Subvenţii de la bugetul de stat“, subcapitolul 42.10.11 „Subvenţii de la bugetul de stat pentru spitale“ se majorează cu suma de 181.516 mii lei;
    m) capitolul 42.10 „Subvenţii de la bugetul de stat“, subcapitolul 42.10.38 „Subvenţii de la bugetul de stat pentru instituţii şi servicii publice sau activităţi finanţate integral din venituri proprii“ se majorează cu suma de 24.045 mii lei;
    n) capitolul 42.10 „Subvenţii de la bugetul de stat“, subcapitolul 42.10.68 „Subvenţii de la bugetul de stat pentru instituţii şi servicii publice sau activităţi finanţate integral din venituri proprii pentru finanţarea investiţiilor“ se majorează cu suma de 84.285 mii lei;
    o) capitolul 42.10 „Subvenţii de la bugetul de stat“, subcapitolul 42.10.89 „Alocări de sume din PNRR aferente componentei împrumuturi“ se diminuează cu suma de 23.832 mii lei;
    p) capitolul 43.10 „Subvenţii de la alte administraţii“, subcapitolul 43.10.14 „Subvenţii din bugetele locale pentru finanţarea cheltuielilor de capital din domeniul sănătăţii“ se majorează cu suma de 544 mii lei;
    r) capitolul 43.10 „Subvenţii de la alte administraţii“, subcapitolul 43.10.33 „Subvenţii din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate pentru acoperirea creşterilor salariale“ se majorează cu suma de 4.150 mii lei.


    ART. 8
    Prin derogare de la prevederile art. 47 alin. (3), (4) şi (13) din Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi de la prevederile art. 12 alin. (1) lit. e) din Legea responsabilităţii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în anul 2025, începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, se autorizează Ministerul Apărării Naţionale, până la sfârşitul exerciţiului bugetar, să efectueze virări de credite de angajament şi credite bugetare între celelalte subdiviziuni ale clasificaţiei bugetare, din prevederile capitolului bugetar, aprobate prin legea bugetară anuală, precum şi între capitole bugetare, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate, pentru finanţarea unor cheltuieli aferente obligaţiilor ce derivă din contractele de achiziţii de materiale, active fixe, servicii, lucrări pentru efectuarea de reparaţii curente şi reparaţii capitale la tehnică de luptă şi echipamente militare, precum şi pentru finalizarea unor achiziţii de echipamente militare.

    ART. 9
    Prin derogare de la prevederile art. 47 alin. (8), (9), (13) şi art. 47^1 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, în anul 2025, începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, se autorizează Ministerul Apărării Naţionale, până la sfârşitul exerciţiului bugetar, să efectueze virări de credite de angajament şi credite bugetare între celelalte subdiviziuni ale clasificaţiei bugetare, din prevederile capitolului bugetar, aprobate prin legea bugetară anuală, precum şi între capitole bugetare, peste limitele prevăzute, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate.

    ART. 10
    În anul 2025, începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, se autorizează Ministerul Apărării Naţionale să introducă, în plus faţă de sumele introduse potrivit art. 43 din Legea nr. 9/2025, în anexa nr. 3/18/13 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole şi alineate pe anii 2025-2028 (sume alocate pentru activităţi finanţate integral din venituri proprii)“, care, începând cu anul 2019, include şi bugetele instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii, modificări în volumul şi structura bugetelor de venituri şi cheltuieli pe anul 2025, atât ale unităţilor din reţeaua sanitară proprie, cât şi ale instituţiilor de învăţământ superior militar subordonate, finanţate integral din venituri proprii, inclusiv la şi de la: proiecte cu finanţare externă nerambursabilă, cu finanţare din sume reprezentând asistenţă financiară nerambursabilă şi componenta de împrumut aferente Planului naţional de redresare şi rezilienţă al României (PNRR), precum şi cheltuieli de capital, şi prin introducerea de subdiviziuni noi ale clasificaţiei bugetare, pe partea de venituri şi titluri noi pe partea de cheltuieli, şi să efectueze virări de credite de angajament/bugetare, inclusiv la şi de la: cheltuieli de personal, proiecte cu finanţare externă nerambursabilă, cu finanţare din sume reprezentând asistenţă financiară nerambursabilă şi componenta de împrumut aferente Planului naţional de redresare şi rezilienţă al României (PNRR), precum şi cheltuieli de capital, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate la titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice“.

    ART. 11
    Se autorizează Ministerul Apărării Naţionale să introducă modificări în volumul şi structura bugetelor de venituri şi cheltuieli, pe anul 2025, ale instituţiilor publice subordonate finanţate parţial din venituri proprii şi să efectueze virări de credite de angajament/bugetare, inclusiv la şi de la cheltuieli de personal, proiecte cu finanţare externă nerambursabilă şi cheltuieli de capital, şi între bugetele acestora, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate la titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice“.

    ART. 12
    (1) Influenţa prevăzută în anexa nr. 2, în bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale, la capitolul 56.01 „Transferuri cu caracter general între diferite nivele ale administraţiei“, titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice“, de plus 3.738.665 mii lei reprezentând atât credite de angajament, cât şi credite bugetare, este aferentă alineatului 51.01.07 „Transferuri din bugetul de stat către bugetul asigurărilor sociale de stat“.
    (2) În cadrul influenţei prevăzute în anexa nr. 2, în bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale, la capitolul 68.01 „Asigurări şi asistenţă socială“, titlul 57 „Asistenţă socială“, este prevăzută suma de 1.500.000 mii lei reprezentând atât credite de angajament, cât şi credite bugetare, pentru plata cererilor de decontări formulate în baza prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 27/2022 privind măsurile aplicabile clienţilor finali din piaţa de energie electrică şi gaze naturale în perioada 1 aprilie 2022-31 martie 2023, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul energiei, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 206/2022, cu modificările şi completările ulterioare, şi Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 6/2025 privind măsurile aplicabile clienţilor finali din piaţa de energie electrică în perioada 1 aprilie 2025-30 iunie 2025, respectiv măsurile aplicabile clienţilor finali din piaţa de gaze naturale în perioada 1 aprilie 2025-31 martie 2026, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul energiei, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 13
    Influenţa prevăzută în anexa nr. 2, în bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, la capitolul 83.01 „Agricultură, silvicultură, piscicultură şi vânătoare“, titlul 56 „Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare“, în sumă de 1.896.342 mii lei reprezintă finanţare externă nerambursabilă.

    ART. 14
    Se autorizează Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, în cadrul anexei nr. 3/23/13 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole şi alineate pe anii 2025-2028 (sume alocate pentru activităţi finanţate integral din venituri proprii)“, să majoreze veniturile proprii cu suma de 4.000 mii lei, la capitolul 36.10 „Diverse venituri“, subcapitolul 36.10.50 „Alte venituri“.

    ART. 15
    (1) Se autorizează Ministerul Educaţiei şi Cercetării, la capitolul 53.01 „Cercetare fundamentală şi cercetare dezvoltare“, titlul 55 „Alte transferuri“, să diminueze alineatul 55.01.12 „Investiţii ale agenţilor economici cu capital de stat“ cu suma de 34.107 mii lei, credite de angajament şi credite bugetare, şi să majoreze cu aceeaşi sumă alineatul 55.01.48 „Finanţarea proiectelor de cercetare-dezvoltare şi inovare“.
    (2) Se autorizează Ministerul Educaţiei şi Cercetării să efectueze în anexa nr. 3/25/13 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole şi alineate pe anii 2025- 2028 (sume alocate pentru activităţi finanţate integral din venituri proprii)“ următoarele modificări la partea de venituri:
    a) să suplimenteze capitolul 30.10 „Venituri din proprietate“ cu suma de 40.000 mii lei;
    b) să suplimenteze capitolul 33.10 „Venituri din prestări servicii şi alte activităţi“ cu suma de 495.000 mii lei;
    c) să suplimenteze capitolul 36.10 „Diverse venituri“ cu suma de 30.000 mii lei;
    d) să suplimenteze capitolul 37.10 „Transferuri voluntare, altele decât subvenţiile“ cu suma de 30.000 mii lei.

    (3) Se autorizează Ministerul Educaţiei şi Cercetării să detalieze pe subcapitole de venituri sumele prevăzute la alin. (2), inclusiv prin introducerea de subcapitole noi şi redistribuiri între subcapitole.
    (4) Se autorizează Ministerul Educaţiei şi Cercetării să introducă în anexa nr. 3/25/29 „Fişa obiectivului/proiectului/ categoriei de investiţii“ următoarele obiective de investiţii noi:
    a) „Reabilitare prin consolidare şi extindere, precum şi modernizarea şi dotarea sălii de sport a Universităţii «Alexandru Ioan Cuza» din Iaşi, str. Titu Maiorescu nr. 15, municipiul Iaşi, judeţul Iaşi“, la capitolul 65.10 „Învăţământ“, titlul 71 „Active nefinanciare“, articolul 71.01 „Active fixe“, alineatul 71.01.01 „Construcţii“ cu credite de angajament şi credite bugetare în sumă de 755 mii lei, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate pe anul 2025;
    b) „Consolidare, reabilitare şi supraetajare/mansardare clădirea C5 - str. Titu Maiorescu nr. 15, Iaşi“ la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza“ din Iaşi, la capitolul 65.10 „Învăţământ“, titlul 71 „Active nefinanciare“, articolul 71.01 „Active fixe“, alineatul 71.01.01 „Construcţii“ cu credite de angajament şi credite bugetare în sumă de 775 mii lei, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate pe anul 2025.


    ART. 16
    În cadrul influenţei prevăzute în anexa nr. 2, în bugetul Ministerului Sănătăţii, la capitolul 56.01 „Transferuri cu caracter general între diferite nivele ale administraţiei“, titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice“, sunt cuprinse următoarele sume:
    a) minus 321.718 mii lei, reprezentând atât credite de angajament, cât şi credite bugetare la alineatul 51.01.11 „Transferuri din bugetul de stat către bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate“;
    b) plus 85.483 mii lei, reprezentând atât credite de angajament, cât şi credite bugetare la alineatul 51.01.69 „Transferuri de la bugetul de stat către bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate pentru acoperirea deficitului rezultat din aplicarea prevederilor legale referitoare la concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate“.


    ART. 17
    (1) Se autorizează Ministerul Culturii, în anexa nr. 3/2701/02 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole şi alineate după caz pe anii 2025-2028 (sume alocate din bugetul de stat)“ - Oficiul Român pentru Drepturile de Autor, să majoreze capitolul 67.01 „Cultură, recreere şi religie“, titlul 10 „Cheltuieli de personal“ cu suma de 75 mii lei credite de angajament şi credite bugetare.
    (2) Se autorizează Ministerul Culturii, în anexa nr. 3/27/13 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole şi alineate aprobată pe anul 2025 (sume alocate pentru activităţi finanţate integral din venituri proprii)“, să majoreze veniturile proprii cu suma de 95 mii lei, la capitolul 36.10 „Diverse venituri“, subcapitolul 36.10.50 „Alte venituri“.
    (3) Se autorizează Ministerul Culturii, în anexa nr. 3/27/15 „Sinteza bugetelor centralizate ale instituţiilor publice finanţate parţial din venituri proprii pe anii 2025“, la capitolul 67.10 „Cultură, recreere şi religie“, să majoreze titlul 56 „Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare“ cu suma de 2.961 mii lei, credite de angajament şi credite bugetare, reprezentând finanţare externă nerambursabilă şi să diminueze titlul 58 „Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 şi din Fondul de modernizare“ cu suma de 5.669 mii lei, credite de angajament şi credite bugetare, reprezentând finanţare externă nerambursabilă.
    (4) Se autorizează Ministerul Culturii să introducă în anexa nr. 3/27/29 „Fişa obiectivului/proiectului/categoriei de investiţii“ la capitolul 67.01 „Cultură, recreere şi religie“, titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice“, articolul 51.01 „Transferuri curente“, alineatul 51.01.01 „Transferuri către instituţii publice“, obiectivul de investiţii nou „Construire a două depozite filme (parter)“, cu credite de angajament şi credite bugetare în sumă de 9.138 mii lei, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate pentru anul 2025.

    ART. 18
    Se autorizează Serviciul Român de Informaţii să efectueze în anexa nr. 3/31/13 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole şi alineate pe anii 2025-2028 (sumele alocate pentru activităţi finanţate integral din venituri proprii)“, în cadrul capitolului 33.10 „Venituri din prestări de servicii şi alte activităţi“, următoarele modificări:
    a) să diminueze subcapitolul 33.10.16 „Venituri din valorificarea produselor obţinute din activitatea proprie sau anexă“ cu suma de 500 mii lei;
    b) să majoreze subcapitolul 33.10.50 „Alte venituri din prestări de servicii şi alte activităţi“ cu suma de 3.830 mii lei.


    ART. 19
    Influenţa prevăzută în anexa nr. 2, în bugetul Ministerului Energiei, la capitolul 80.01 „Acţiuni generale economice, comerciale şi de muncă“, titlul 40 „Subvenţii“, în sumă de 1.000.000 mii lei reprezentând atât credite de angajament, cât şi credite bugetare, se utilizează pentru plata cererilor de decontări formulate în baza prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 27/2022, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 206/2022, cu modificările şi completările ulterioare, şi Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 6/2025, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 20
    (1) Se autorizează Consiliul Superior al Magistraturii să introducă în anexa nr. 3/47/23 „Fişa proiectului finanţat/propus la finanţare în cadrul programelor aferente Politicii de coeziune a U.E., politicilor comune agricolă şi de pescuit şi altor facilităţi şi instrumente postaderare“ următoarele proiecte:
    a) Proiectul: 25752 „FOEC - Strengthening the institutional capacity in the area of fighting organized crime, especially crimes facilitated by the Internet and environmental crimes“;
    b) Proiectul: 25753 „Strengthening the institutional capacity in the area of fighting corruption“;
    c) Proiectul: 25754 „Strengthening the institutional capacity in the area of financial investigations and asset recovery (FIARS)“;
    d) Proiectul: 25755 „Enhancing and consolidating a child friendly justice system“;
    e) Proiectul: 26113 „Îmbunătăţirea şi consolidarea unui sistem de justiţie adaptat minorilor“.

    (2) Proiectele prevăzute la alin. (1) se elimină din anexa nr. 3/47/21 „Fişa proiectului cu finanţare din fonduri externe nerambursabile de preaderare, postaderare, alţi donatori şi din alte facilităţi postaderare“.

    ART. 21
    În bugetul Secretariatului de Stat pentru Culte, în anexa nr. 3/49/02 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole şi alineate pe anii 2025-2028 (sume alocate din bugetul de stat)“, la capitolul 67.01 „Cultură, recreere şi religie“, titlul 59 „Alte cheltuieli“, articolul 59.13 „Contribuţia statului pentru sprijinirea aşezămintelor religioase româneşti din afara graniţelor“, este cuprinsă şi suma de 300 mii lei, echivalentul a 5.000 euro/lună, reprezentând atât credite de angajament, cât şi credite bugetare pentru Biserica Română Unită cu Roma, Greco-Catolică din România.

    ART. 22
    (1) Influenţele prevăzute în anexa nr. 2, în bugetul Ministerului Finanţelor - Acţiuni generale, la capitolul 51.01 „Autorităţi publice şi acţiuni externe“, la titlul 60 „Proiecte cu finanţare din sumele reprezentând asistenţa financiară nerambursabilă aferentă PNRR“, de plus 8.000.000 mii lei reprezentând credite de angajament şi plus 5.965.045 mii lei reprezentând credite bugetare, se detaliază la articolul 01 „Fonduri europene nerambursabile“ cu suma de 6.611.568 mii lei credite de angajament şi suma de 4.929.788 mii lei credite bugetare şi la articolul 03 „Sume aferente TVA“ cu suma de 1.388.432 mii lei credite de angajament şi suma de 1.035.257 mii lei credite bugetare, iar la titlul 61 „Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR“, de plus 3.000.000 mii lei reprezentând credite de angajament şi de plus 732.067 mii lei reprezentând credite bugetare, se detaliază la articolul 01 „Fonduri din împrumut rambursabil“ cu suma de 2.479.338 mii lei credite de angajament şi 605.014 mii lei credite bugetare şi la articolul 03 „Sume aferente TVA“ cu suma de 520.662 mii lei credite de angajament şi 127.053 mii lei credite bugetare.
    (2) În anul 2025, începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă şi până la 31 decembrie 2025, din sumele prevăzute la alin. (1), se autorizează Ministerul Finanţelor, la solicitarea ordonatorilor principali de credite, să efectueze redistribuiri în cadrul aceluiaşi titlu de cheltuieli, de credite bugetare şi de angajament la titlul 60 „Proiecte cu finanţare din sumele reprezentând asistenţa financiară nerambursabilă aferentă PNRR“, şi la titlul 61 „Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR“, pentru finanţarea proiectelor/investiţiilor/reformelor finanţate din Mecanismul de redresare şi rezilienţă în baza acordurilor/contractelor/deciziilor/ordinelor de finanţare încheiate potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările şi completările ulterioare, prin diminuarea bugetului Ministerul Finanţelor - Acţiuni generale şi majorarea bugetelor ordonatorilor principali de credite respectivi.
    (3) Redistribuirile de credite bugetare şi de angajament prevăzute la alin. (2) se realizează numai la articolul/alineatul 01 „Fonduri europene nerambursabile“, 01 „Fonduri din împrumut rambursabil“, 02 „Finanţare publică naţională“, respectiv 03 „Sume aferente TVA“, în bugetul ordonatorilor principali de credite cu rol de beneficiari şi/sau coordonatori de reformă şi/sau investiţii, la care este necesară finanţarea respectivă, la titlul 60 „Proiecte cu finanţare din sumele reprezentând asistenţa financiară nerambursabilă aferentă PNRR“, respectiv la titlul 61 „Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR“. Creditele bugetare aferente articolului/alineatului 01 „Fonduri europene nerambursabile“ pot fi redistribuite numai la acelaşi articol/alineat.
    (4) Se autorizează ordonatorii principali de credite prevăzuţi la alin. (2), cu rol de coordonatori de reformă şi/sau investiţii, precum şi cu rol de beneficiari, să introducă modificările corespunzătoare în anexele nr. 3/xx/24, 3/xx/25 şi 3/xx/27, respectiv în anexa nr. 3/xx/29, după caz.
    (5) Ordonatorii principali de credite prevăzuţi la alin. (2) comunică în termen de 5 zile lucrătoare Ministerului Finanţelor anexele modificate corespunzător, însuşite de ordonatorul principal de credite.
    (6) Fondurile cuprinse în bugetele ordonatorilor de credite, potrivit prevederilor alin. (1) şi (2), sunt destinate exclusiv proiectelor finanţate din fonduri europene aferente asistenţei financiare nerambursabile şi rambursabile cuprinse în Planul naţional de redresare şi rezilienţă al României, nu pot fi utilizate pentru finanţarea cheltuielilor de altă natură şi nu pot fi cedate la Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului.

    ART. 23
    (1) Sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pe anul 2025 pentru finanţarea cheltuielilor bugetelor locale se majorează cu suma de 502.066 mii lei, după cum urmează:
    a) se majorează sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanţarea cheltuielilor descentralizate la nivelul judeţelor cu suma de 85.839 mii lei, potrivit anexei nr. 3, astfel:
    a1) se suplimentează cu suma de 88.818 mii lei sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării cheltuielilor determinate de implementarea Programului pentru şcoli al României, reprezentând diferenţa per sold între sumele alocate cu această destinaţie prin Legea nr. 9/2025, pentru finanţarea Programului în perioada ianuarie-iunie 2025, rămase neutilizate, potrivit datelor comunicate de unităţile administrativ-teritoriale, şi necesarul stabilit pentru finanţarea Programului în perioada septembrie-decembrie a anului şcolar 2025-2026, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 775/2025 privind stabilirea bugetului pentru implementarea Programului pentru şcoli al României în perioada 2023-2029, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 652/2023, pentru anul şcolar 2025-2026, precum şi pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 652/2023 privind aprobarea Programului pentru şcoli al României în perioada 2023-2029, precum şi pentru stabilirea bugetului pentru implementarea acestuia în anul şcolar 2023-2024, cu încadrarea în sumele prevăzute pentru anul 2025 în fiecare dintre anexele nr. 1-3 la această hotărâre;
    a2) se diminuează cu suma de 2.979 mii lei sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării drepturilor copiilor cu cerinţe educaţionale speciale care frecventează învăţământul special, potrivit prevederilor art. 70 alin. (5) lit. b) din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare, în cuantumurile stabilite în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 838/2022 privind stabilirea cuantumului limitelor minime de cheltuieli aferente drepturilor la îmbrăcăminte, încălţăminte, materiale igienico-sanitare, rechizite/manuale, jucării, transport, materiale cultural-sportive, precum şi sumele de bani pentru nevoi personale, pentru copiii şi tinerii pentru care s-a stabilit o măsură de protecţie specială într-un serviciu public de tip rezidenţial, precum şi pentru mamele protejate în centre maternale, şi ale art. 129 din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit datelor comunicate de unităţile administrativ-teritoriale;

    b) se majorează sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanţarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor şi municipiului Bucureşti cu suma de 208.949 mii lei, potrivit anexei nr. 4, astfel:
    b1) se suplimentează cu suma de 130.657 mii lei sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării drepturilor asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav sau indemnizaţiilor lunare ale persoanelor cu handicap grav acordate în baza prevederilor art. 42 alin. (4) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în limita prevăzută la art. 20 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 103/2013 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2014, precum şi alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice, aprobată cu completări prin Legea nr. 28/2014, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit datelor comunicate de unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale;
    b2) se suplimentează cu suma de 15.122 mii lei sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării drepturilor copiilor cu cerinţe educaţionale speciale integraţi în învăţământul de masă, potrivit prevederilor art. 70 alin. (5) lit. b) din Legea nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare, în cuantumurile stabilite în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 838/2022, şi ale art. 129 din Legea nr. 272/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit datelor comunicate de unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale;
    b3) se suplimentează cu suma de 75.259 mii lei sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării gratuităţii acordate elevilor prevăzuţi la art. 83 alin. (1) din Legea nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare, la transportul public local şi metropolitan rutier, potrivit prevederilor art. 83 alin. (2) lit. a) din acelaşi act normativ, stabilită ca diferenţă per sold între sumele alocate cu această destinaţie prin Legea nr. 9/2025 şi necesarul stabilit pentru perioada septembrie-decembrie a anului şcolar 2025-2026, potrivit datelor comunicate de unităţile administrativ-teritoriale;
    b4) se diminuează cu suma de 12.089 mii lei sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării cheltuielilor determinate de implementarea Programului pentru şcoli al României la nivelul municipiului Bucureşti, reprezentând diferenţa per sold între sumele alocate cu această destinaţie prin Legea nr. 9/2025, pentru finanţarea Programului în perioada ianuarie-iunie 2025, rămase neutilizate, potrivit datelor comunicate de subdiviziunile administrativ-teritoriale, şi necesarul stabilit pentru finanţarea Programului în perioada septembrie-decembrie a anului şcolar 2025-2026, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 775/2025 privind stabilirea bugetului pentru implementarea Programului pentru şcoli al României în perioada 2023-2029, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 652/2023, pentru anul şcolar 2025-2026, precum şi pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 652/2023 privind aprobarea Programului pentru şcoli al României în perioada 2023-2029, precum şi pentru stabilirea bugetului pentru implementarea acestuia în anul şcolar 2023-2024, cu încadrarea în sumele prevăzute pentru anul 2025 în fiecare dintre anexele nr. 1-3 la această hotărâre;

    c) se majorează sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale cu suma de 194.191 mii lei potrivit anexei nr. 5 şi se alocă pe judeţe pentru echilibrarea bugetelor locale ale unităţilor administrativ-teritoriale, ca urmare a aplicării mecanismului de echilibrare prevăzut la art. 6 din Legea nr. 9/2025, utilizând o nouă estimare a impozitului pe venit. Sumele stabilite potrivit prevederilor art. 6 alin. (1) lit. a) şi b), precum şi alin. (3) şi (4), coeficienţii de corecţie prevăzuţi la art. 6 alin. (1) lit. b), precum şi coeficienţii de repartizare pe unităţi administrativ-teritoriale a sumei corespunzătoare cotei de 14% încasate în contul prevăzut la alin. (1) lit. d) al aceluiaşi articol din Legea nr. 9/2025, ce se utilizează lunar în execuţie începând cu data de 1 octombrie 2025, se aprobă prin ordin al ministrului finanţelor în termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă. Directorii direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice/şefii administraţiilor judeţene ale finanţelor publice procedează la repartizarea, prin decizie, a sumelor stabilite potrivit ordinului prevăzut de prezentul alineat. Sumele încasate până la data de 30 septembrie 2025 de către unităţile administrativ-teritoriale din cota de 14% prevăzută la art. 6 alin. (1) lit. d) şi din sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale prevăzute la alin. (4) din acelaşi articol din Legea nr. 9/2025 rămân la dispoziţia acestora;
    d) se majorează sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanţarea cheltuielilor învăţământului preuniversitar particular şi cel confesional, acreditate cu suma de 13.087 mii lei, potrivit anexei nr. 6.

    (2) Repartizarea/Retragerea sumelor prevăzute la alin. (1) lit. b1)-b4) pe unităţi/subdiviziuni administrativ-teritoriale se face prin decizie a directorului direcţiei generale regionale a finanţelor publice/şefului administraţiei judeţene a finanţelor publice, proporţional cu necesarul stabilit potrivit solicitărilor transmise de către unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, iar repartizarea sumelor prevăzute la alin. (1) lit. d) se face prin decizie a directorului direcţiei generale regionale a finanţelor publice/şefului administraţiei judeţene a finanţelor publice, în baza actului administrativ emis de inspectorul şcolar general al inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti cu privire la repartizarea sumelor pe unităţi/subdiviziuni administrativ-teritoriale, precum şi pe unităţi de învăţământ.

    ART. 24
    (1) Influenţe asupra bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2025 al Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate sunt prevăzute în anexa nr. 7.
    (2) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, limita până la care Casa Naţională de Asigurări de Sănătate este autorizată să negocieze şi să încheie contracte cost-volum/cost-volum-rezultat este de 8.500.000 mii lei.

    CAP. II
    Reglementări specifice exerciţiului bugetar 2025 cu privire la implementarea proiectelor finanţate prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă al României determinate de schimbarea sursei de finanţare a unor reforme/investiţii între componenta de împrumut şi componenta de asistenţa financiară nerambursabilă
    ART. 25
    (1) Ordonatorii principali de credite cu rol de coordonatori de reforme şi/sau investiţii introduc în bugetul pe anul 2025 şi în anexele la acesta modificările determinate de schimbarea sursei de finanţare a unor reforme/investiţii aprobate prin decizia Comisiei Europene din anul 2025 de modificare a Deciziei de punere în aplicare a Consiliului din 3 noiembrie 2021 de aprobare a evaluării planului de redresare şi rezilienţă al României, modificată prin Decizia de punere în aplicare a Consiliului din 5 decembrie 2023, în termen de 15 zile de la data aprobării noii distribuţii a bugetului aferent reformelor şi investiţiilor finanţate prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă al României pentru fiecare coordonator de reformă şi/sau investiţii.
    (2) Prevederile alin. (1) se aplică şi ordonatorilor principali de credite care au în subordine instituţii publice cu rol de coordonator de reformă şi/sau investiţii, la solicitarea şi pe răspunderea acestora.

    ART. 26
    (1) Se autorizează ordonatorii principali de credite să introducă în bugetul propriu sau, după caz, să majoreze creditele de angajament aprobate pe anul 2025 la titlul 61 „Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR“ cu valoarea soldului angajamentelor legale emise în anii precedenţi şi neplătite la data de 31 decembrie 2024, prin modificarea angajamentelor legale aferente titlului 60 „Proiecte cu finanţare din sumele reprezentând asistenţa financiară nerambursabilă aferentă PNRR“.
    (2) Se autorizează ordonatorii principali de credite să introducă în bugetul propriu sau, după caz, să majoreze creditele de angajament aprobate pe anul 2025 la titlul 60 „Proiecte cu finanţare din sumele reprezentând asistenţa financiară nerambursabilă aferentă PNRR“ cu valoarea soldului angajamentelor legale emise în anii precedenţi şi neplătite la data de 31 decembrie 2024, prin modificarea angajamentelor legale aferente titlului 61 „Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR“.
    (3) Se autorizează ordonatorii principali de credite să introducă modificările prevăzute la alin. (1) şi (2) în anexele la bugetul propriu.
    (4) Se autorizează Ministerul Finanţelor să aprobe, la solicitarea ordonatorilor principali de credite, repartizarea pe trimestre a sumelor prevăzute la alin. (1) şi (2).
    (5) Ordonatorii principali de credite comunică, în termen de 5 zile lucrătoare, Ministerului Finanţelor modificările efectuate potrivit prevederilor alin. (1) şi (2) concomitent cu transmiterea anexelor, însuşite de ordonatorul principal de credite.

    ART. 27
    (1) În vederea transferului prevederilor bugetare şi a execuţiei aferente anului 2025 pentru proiectele/ investiţiile/reformele pentru care se modifică sursa de finanţare, se autorizează Ministerul Finanţelor, la solicitarea ordonatorilor principali de credite ai bugetului de stat, să efectueze redistribuiri de credite bugetare şi de angajament pentru finanţarea proiectelor/investiţiilor/reformelor finanţate din Mecanismul de redresare şi rezilienţă, între bugetul acestora şi bugetul Ministerului Finanţelor - Acţiuni generale, la titlurile 60 „Proiecte cu finanţare din sumele reprezentând asistenţa financiară nerambursabilă aferentă PNRR“ şi 61 „Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR“.
    (2) În aplicarea prevederilor alin. (1) se autorizează ordonatorii principali de credite să introducă în buget noi titluri de cheltuieli.
    (3) Pentru creditele de angajament majorate potrivit alin. (1) se autorizează ordonatorii principali de credite să încheie angajamente legale aferente anului 2025 pentru noua sursă de finanţare stabilită prin decizia Comisiei Europene din anul 2025 de modificare a Deciziei de punere în aplicare a Consiliului din 3 noiembrie 2021 de aprobare a evaluării planului de redresare şi rezilienţă al României, modificată prin Decizia de punere în aplicare a Consiliului din 5 decembrie 2023, şi să dezangajeze angajamentele legale încheiate în cursul acestui an pentru vechea sursă de finanţare.
    (4) Creditele de angajament rezultate în urma dezangajărilor efectuate potrivit alin. (3) nu pot fi utilizate pentru angajarea de noi cheltuieli şi se redistribuie între bugetul ordonatorului principal de credite şi bugetul Ministerul Finanţelor - Acţiuni generale.
    (5) Pentru creditele bugetare majorate potrivit alin. (1), în execuţia ordonatorilor de credite pe anul 2025 se introduc modificări aferente plăţilor efectuate în cursul anului 2025 la vechea sursă de finanţare.
    (6) Creditele bugetare rezultate din efectuarea modificărilor în execuţia bugetară conform alin. (5) nu pot fi utilizate pentru efectuarea de cheltuieli şi se redistribuie între bugetul ordonatorului principal de credite şi bugetul Ministerul Finanţelor - Acţiuni generale.

    ART. 28
    (1) Coordonatorii de reforme şi/sau investiţii au obligaţia de a încheia cu beneficiarii acte adiţionale la contractele de finanţare sau de a modifica deciziile/ordinele de finanţare, după caz, aferente reformelor/investiţiilor sau părţi ale acestora pentru care sursa de finanţare a fost modificată.
    (2) Pe baza actelor adiţionale sau a deciziilor/ordinelor de finanţare, după caz, prevăzute la alin. (1), beneficiarii sunt autorizaţi să modifice în bugetele proprii şi în anexele la acestea creditele de angajament şi creditele bugetare aferente anului 2025.
    (3) Ordonatorii principali de credite ai beneficiarilor prevăzuţi la art. 9 alin. (1) şi (1^1), după caz, din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările şi completările ulterioare, comunică în termen de 5 zile lucrătoare Ministerului Finanţelor modificările efectuate potrivit prevederilor alin. (2) concomitent cu transmiterea anexelor, însuşite de ordonatorul principal de credite.
    (4) Ordonatorii principali de credite au obligaţia de a iniţia, după caz, modificarea actelor normative sau administrative prin care au fost aprobate documentaţiile tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii, precum şi documentaţiile de avizare a lucrărilor de intervenţii şi notele de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente celorlalte categorii de investiţii incluse la poziţia C „Alte cheltuieli de investiţii“, care se finanţează, potrivit legii, din fonduri publice, cu respectarea art. 42 din Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 29
    Introducerea modificărilor în prevederile şi execuţia bugetară determinate de aplicarea prezentului capitol se realizează pe baza instrucţiunilor emise de Ministerul Finanţelor.

    CAP. III
    Dispoziţii finale
    ART. 30
    Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se repartizează sumele reţinute în proporţie de 10% conform art. 21 alin. (5) din Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 31
    Legea bugetului de stat pe anul 2025 nr. 9/2025, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 118 şi 118 bis din 10 februarie 2025, se modifică după cum urmează:
    1. La articolul 12, alineatul (3) va avea următorul cuprins:
    "(3) Din sumele prevăzute la alin. (1) se asigură şi alte cheltuieli necesare finalizării proiectelor, cu încadrarea în valoarea indicatorilor tehnico-economici aprobaţi conform art. 42 alin. (1) din Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, necuprinse în contractele de finanţare încheiate cu autorităţile de management, care asigură finalizarea proiectului, precum şi sumele dispuse de instanţele de judecată prin hotărâri judecătoreşti definitive, dispuse în favoarea prestatorilor, executanţilor şi furnizorilor."

    2. La articolul 21, alineatul (4) va avea următorul cuprins:
    "(4) Se autorizează ordonatorii principali de credite să efectueze, în cursul întregului an, virări de credite de angajament şi credite bugetare în cadrul proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile postaderare, inclusiv prin diminuarea cheltuielilor de natura investiţiilor şi majorarea cheltuielilor curente, astfel încât să asigure implementarea corespunzătoare a proiectelor noi şi, după caz, să modifice Programul de investiţii publice."

    3. La articolul 24 alineatul (1), litera b) va avea următorul cuprins:
    "b) titlul 51 «Transferuri între unităţi ale administraţiei publice», în vederea asigurării sumelor reprezentând contribuţia proprie şi/sau cofinanţarea naţională şi/sau finanţarea publică naţională, aferentă proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile sau din Planul naţional de redresare şi rezilienţă al României ale instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat, precum şi ale instituţiilor din reţeaua sanitară din sistemul de apărare, ordine publică, siguranţă naţională şi autoritate judecătorească şi cele de învăţământ superior militar, de informaţii, de ordine publică şi de securitate naţională finanţate integral din venituri proprii."

    4. La articolul 73, alineatele (1) şi (2) vor avea următorul cuprins:
    "(1) Virările de credite de angajament şi credite bugetare neutilizate se vor face cu respectarea prevederilor art. 12 alin. (1) lit. e) şi f) din Legea nr. 69/2010, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Virările de credite de angajament şi credite bugetare neutilizate aferente proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile preaderare/postaderare şi din fonduri rambursabile se pot realiza în cadrul şi între proiecte inclusiv prin diminuarea cheltuielilor de natura investiţiilor şi majorarea cheltuielilor curente cu încadrarea în valoarea totală a titlurilor de cheltuieli 56 «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare» aferente cadrului financiar 2021-2027, 58 «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 şi din Fondul de modernizare», 60 «Proiecte cu finanţare din sumele reprezentând asistenţa financiară nerambursabilă aferentă PNRR», 61 «Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR» şi 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă».
(2) În aplicarea alin. (1), precum şi ca urmare a unor redistribuiri de credite de angajament şi credite bugetare efectuate potrivit legii în anul 2025, ordonatorii principali de credite cu rol de beneficiari, parteneri români, autorităţi de management/unitate naţională de coordonare, operatori de program, operatori de componentă de program, coordonatori de reforme şi/sau investiţii pot efectua modificări în anexele la bugetul acestora nr. 3/xx/05, 3/xx/21, 3/xx/23, 3/xx/24, 3/xx/25, 3/xx/27 şi 3/xx/29 la bugetul acestora, atât în anul precedent, corespunzător cu execuţia bugetară înregistrată în contabilitatea acestora, cât şi în estimările anilor următori, după caz, cu încadrarea în sumele prevăzute în contractele/ ordinele/deciziile de finanţare, acordurile de principiu emise pe numele beneficiarilor de către autorităţile de management în cadrul programelor aferente perioadei de programare bugetară a Uniunii Europene 2021-2027, deciziile Comisiei Europene de aprobare a programelor, acordurile de finanţare încheiate de către coordonatorii de reforme şi/sau investiţii cu coordonatorul naţional, acordul-cadru/acordul privind măsura-suport/acordul de implementare a măsurii-suport/contractele de finanţare/alte documente juridice asimilate contractelor de finanţare/ contractele de parteneriat încheiate de unitatea naţională de coordonare/operatorii de program/operatorii de componentă de program/beneficiarii/partenerii români, după caz, în cadrul celei de-a doua contribuţii elveţiene, acordurile de împrumut contractate şi/sau administrate de Ministerul Finanţelor."

    5. Articolul 80 se abrogă.


    ART. 32
    (1) Ministerul Finanţelor, în calitate de ordonator principal de credite pentru programele regionale 2021-2027, se autorizează să diminueze creditele de angajament aferente anilor anteriori cu sumele rezultate din dezangajarea realizată în cadrul programelor regionale la nivelul contractelor de finanţare, inclusiv ca urmare a rezilierii acestora, în vederea contractării fondurilor rămase neutilizate, cu încadrarea în nivelul total al fondurilor alocate la nivel de program regional.
    (2) În vederea punerii în aplicare a prevederilor alin. (1) se autorizează Ministerul Finanţelor, în calitate de ordonator principal de credite pentru programele regionale 2021-2027, să modifice creditele de angajament aferente anilor anteriori, anului curent, precum şi estimările pe anii următori, cu încadrarea în nivelul total al fondurilor alocate la nivel de program regional.

    ART. 33
    (1) În anul 2025, începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, se autorizează ordonatorii principali de credite, în calitate de operatori de program/Unitate naţională de coordonare pentru Programul de cooperare elveţiano-român, să introducă, respectiv să modifice în anexa nr. 3/xx/25 creditele de angajament şi creditele bugetare aferente fondurilor externe nerambursabile la nivelul prevăzut în acordul-cadru/acordul privind măsura-suport/acordul de implementare a măsurii-suport, inclusiv cele aferente estimărilor pentru anii 2026-2028 şi anii ulteriori.
    (2) Prevederile alin. (1) se aplică şi ordonatorilor principali de credite care au în subordine/coordonare instituţii publice cu rol de operator de program în cadrul Programului de cooperare elveţiano-român, la solicitarea şi pe răspunderea acestora.
    (3) Ordonatorii principali de credite prevăzuţi la alin. (1) şi (2) comunică în termen de 5 zile lucrătoare Ministerului Finanţelor anexele aprobate de ordonatorul principal de credite.

    ART. 34
    (1) Se autorizează instituţiile din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă şi până la sfârşitul exerciţiului bugetar, să introducă modificări în volumul şi în structura bugetelor de venituri şi cheltuieli pe anul 2025 ale instituţiilor de învăţământ superior militar subordonate, finanţate integral din venituri proprii, inclusiv la cheltuieli de personal, cu încadrare în prevederile aprobate la titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice“.
    (2) Se autorizează instituţiile din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă şi până la sfârşitul exerciţiului bugetar, să introducă modificări în volumul şi în structura bugetelor de venituri şi cheltuieli pe anul 2025 ale unităţilor din reţeaua sanitară proprie, finanţate integral din venituri proprii, inclusiv la cheltuieli de personal, cu încadrare în prevederile aprobate la titlul 51 „Transferuri între unităţile administraţiei publice“.

    ART. 35
    Se autorizează ordonatorii principali de credite să modifice până la finele exerciţiului bugetar 2025 în anexele nr. 3/XX/21 „Fişa proiectului cu finanţare din fonduri externe nerambursabile de preaderare, postaderare, alţi donatori şi din alte facilităţi postaderare“ şi nr. 3/XX/23 „Fişa proiectului finanţat/propus la finanţare în cadrul programelor aferente Politicii de coeziune a U.E., politicilor comune agricolă şi de pescuit şi altor facilităţi şi instrumente postaderare“ creditele de angajament şi creditele bugetare aferente anilor anteriori pentru proiectele cu finanţare externă nerambursabilă, cu încadrarea în valoarea totală a contractelor/deciziilor/ordinelor de finanţare.

    ART. 36
    (1) Prin derogare de la prevederile art. 47 alin. (9) şi (10) din Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, pentru finanţarea unor cheltuieli aprobate în condiţiile legii, se autorizează ordonatorii principali ai bugetului de stat să introducă în anexa nr. 3/X/27 „Fişa programului bugetar“ programe bugetare noi, prin virări de credite de angajament şi credite bugetare de la programele bugetare aprobate în anexa la bugetul acestora, cu încadrarea în bugetul aprobat pe anul 2025.
    (2) Ordonatorii principali de credite comunică Ministerului Finanţelor, în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, modificările efectuate în baza prezentului articol.

    ART. 37
    Se autorizează ordonatorii principali de credite să detalieze influenţele aprobate prin prezenta ordonanţă de urgenţă în bugetele lor şi în anexele la acestea pe anul 2025, să efectueze virări de credite de angajament şi credite bugetare între articolele şi alineatele titlurilor de cheltuieli pentru care sunt aprobate influenţe în anexele nr. 2 şi 7, să introducă proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile noi şi să comunice Ministerului Finanţelor, în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, detalierea modificărilor aprobate conform acesteia.

    ART. 38
    Se autorizează ordonatorii principali de credite să introducă modificări în volumul şi structura bugetelor de venituri şi cheltuieli pe anul 2025 ale instituţiilor publice subordonate finanţate integral sau parţial din venituri proprii, inclusiv prin introducerea de subdiviziuni noi ale clasificaţiei bugetare pe partea de venituri şi titluri noi pe partea de cheltuieli, să efectueze virări de credite de angajament şi credite bugetare, inclusiv la cheltuieli de personal, respectiv de la cheltuielile de investiţii, şi între bugetele acestora, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate la titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice“, şi să le comunice Ministerului Finanţelor în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.

    ART. 39
    (1) Se autorizează ordonatorii principali de credite să efectueze şi să aprobe virări de credite bugetare şi/sau de credite de angajament neutilizate de la „Obiective/proiecte de investiţii în continuare“ şi „Obiective/proiecte de investiţii noi“ la poziţia „Alte cheltuieli de investiţii“, cuprinse în programul de investiţii publice, anexă la bugetul acestora, în limita prevederilor bugetare aprobate, cu respectarea prevederilor art. 43^2 alin. (2) din Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi să le comunice Ministerului Finanţelor în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
    (2) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, până la data de 31 decembrie 2025, se autorizează ordonatorii principali de credite să modifice în anexa nr. 3/XX/29 „Fişa obiectivului/proiectului/categoriei de investiţii“ creditele de angajament şi creditele bugetare aferente anilor anteriori, creditele de angajament aferente anului curent, precum şi valoarea totală a obiectivului/proiectului de investiţii, cu încadrarea în valoarea indicatorilor tehnico-economici aprobaţi, cu respectarea prevederilor art. 43 alin. (2) din Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi cu încadrare în nivelul total al fondurilor aprobate pentru anul 2025.
    (3) Se autorizează ordonatorii principali de credite să introducă modificările prevăzute la alin. (2) corespunzător şi în celelalte anexe la bugetul acestora.

    ART. 40
    (1) Prin derogare de la prevederile art. 75 din Legea nr. 9/2025, sumele rămase neutilizate în bugetul Ministerului Afacerilor Externe şi în bugetul Ministerului Afacerilor Interne din cele prevăzute la art. 1 din Hotărârea Guvernului nr. 79/2025 privind stabilirea bugetului şi a cheltuielilor necesare pregătirii, organizării şi desfăşurării în bune condiţii a alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2025 rămân la dispoziţia ordonatorului principal de credite şi se utilizează pentru finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale acestuia.
    (2) În aplicarea prevederilor alin. (1), prin derogare de la prevederile art. 47 alin. (11) din Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, se autorizează ordonatorii principali de credite să efectueze virări la alte titluri de cheltuieli, în condiţiile legii.

    ART. 41
    (1) În anul 2025, începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, sumele prevăzute în bugetul Ministerului Finanţelor - Acţiuni generale la titlul 61 „Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR“ pot fi cedate la Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2025, prin derogare de la prevederile art. 25 alin. (15), din Legea nr. 9/2025, şi de la art. 14 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Se autorizează ordonatorul principal de credite să introducă modificările determinate de aplicarea prevederilor prezentului articol în anexele la bugetul propriu.

    ART. 42
    Sumele primite de la Uniunea Europeană din cadrul financiar 2021-2027, aferente unor cheltuieli efectuate din bugetul de stat, de la alte poziţii bugetare de cheltuieli decât cele aferente proiectelor cu finanţare externă nerambursabilă aferente cadrului financiar 2021-2027, indiferent de natura economică a acestora, se încasează într-un cont distinct de venituri ale bugetului de stat, deschis la Trezoreria Statului.

    ART. 43
    Prin derogare de la prevederile art. 12 alin. (1) lit. b) şi ale art. 26 alin. (5) din Legea nr. 69/2010, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 3 alin. (7) din Legea nr. 8/2025 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificaţi în cadrul fiscal-bugetar pe anul 2025, plafonul soldului primar al bugetului general consolidat este de minus 105.559,5 milioane lei.

    ART. 44
    Prin derogare de la prevederile art. 12 alin. (1) lit. a)-d), art. 17 alin. (2), art. 24 şi art. 26 alin. (4) şi (5) din Legea nr. 69/2010, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 2, art. 3 alin. (1), (5) şi (6) şi art. 5 din Legea nr. 8/2025:
    a) plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca procent în produsul intern brut, este în anul 2025 de minus 8,4%;
    b) plafonul cheltuielilor de personal ale bugetului general consolidat, exprimat ca procent în produsul intern brut, este de 9,0% în anul 2025;
    c) pentru anul 2025, plafonul nominal al cheltuielilor totale, exclusiv asistenţa financiară din partea Uniunii Europene şi a altor donatori, pentru bugetul general consolidat este de 744.578,1 milioane lei, pentru bugetul de stat este de 446.714,3 milioane lei, pentru bugetul general centralizat al unităţilor administrativ-teritoriale este de 154.415,0 milioane lei, pentru bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate este de 80.414,2 milioane lei, pentru bugetul instituţiilor/activităţilor finanţate integral şi/sau parţial din venituri proprii este de 58.318,4 milioane lei, iar pentru suma altor bugete componente ale bugetului general consolidat este de 24.821,2 milioane lei;
    d) pentru anul 2025, plafonul nominal al cheltuielilor de personal pentru bugetul de stat este de 91.150,6 milioane lei;
    e) pentru anul 2025, plafonul nominal al soldului bugetului general consolidat este de minus 159.765,0 milioane lei, iar plafonul nominal al soldului bugetului de stat este de minus 167.394,7 milioane lei;
    f) plafonul privind datoria publică, conform metodologiei Uniunii Europene pentru sfârşitul anului 2025, este de 59,6% din produsul intern brut.


    ART. 45
    Anexele nr. 1-7*) fac parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă.
    *) Anexele nr. 1-7 sunt reproduse în facsimil.




                    PRIM-MINISTRU
                    ILIE-GAVRIL BOLOJAN
                    Contrasemnează:
                    Ministrul finanţelor,
                    Alexandru Nazare
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Ştefan-Radu Oprea

    Bucureşti, 1 octombrie 2025.
    Nr. 50.
    ANEXA 1

 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 2

 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 3

 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 4

 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 5

 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 6

 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 7

 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016