Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 847 din 4 iunie 2009  pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului apelor şi protecţiei mediului nr. 105/2003 privind aprobarea Instrucţiunilor de organizare şi funcţionare a comisiilor de avizare a documentaţiilor de evaluare a stării de siguranţă în exploatare a barajelor - NTLH - 040 şi aprobarea componenţelor nominale ale comisiei centrale şi comisiilor teritoriale de avizare, precum şi pentru stabilirea unor tarife de avizare a documentaţiilor de evaluare a stării de siguranţă în exploatare a barajelor încadrate în categoriile de importanţă A şi B, de emitere a actelor de reglementare privind siguranţa barajelor, precum şi a indemnizaţiilor de şedinţă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 847 din 4 iunie 2009 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului apelor şi protecţiei mediului nr. 105/2003 privind aprobarea Instrucţiunilor de organizare şi funcţionare a comisiilor de avizare a documentaţiilor de evaluare a stării de siguranţă în exploatare a barajelor - NTLH - 040 şi aprobarea componenţelor nominale ale comisiei centrale şi comisiilor teritoriale de avizare, precum şi pentru stabilirea unor tarife de avizare a documentaţiilor de evaluare a stării de siguranţă în exploatare a barajelor încadrate în categoriile de importanţă A şi B, de emitere a actelor de reglementare privind siguranţa barajelor, precum şi a indemnizaţiilor de şedinţă

EMITENT: Ministerul Mediului
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 485 din 14 iulie 2009
    Având în vedere Referatul Direcţiei amenajare şi protecţia apelor din cadrul Direcţiei generale pentru managementul apelor nr. 117.146/GC din 19 mai 2009,
    în baza prevederilor art. 4 alin. (8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 244/2000 privind siguranţa barajelor, republicată, ale art. 10 din Ordinul ministrului apelor şi protecţiei mediului nr. 105/2003 privind aprobarea Instrucţiunilor de organizare şi funcţionare a comisiilor de avizare a documentaţiilor de evaluare a stării de siguranţă în exploatare a barajelor - NTLH - 040 şi aprobarea componenţelor nominale ale comisiei centrale şi comisiilor teritoriale de avizare,
    în temeiul art. 5 alin. (7) şi al art. 4 pct. 30 din Hotărârea Guvernului nr. 57/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului,
    ministrul mediului emite prezentul ordin.
    ART. I
    Ordinul ministrului apelor şi protecţiei mediului nr. 105/2003 privind aprobarea Instrucţiunilor de organizare şi funcţionare a comisiilor de avizare a documentaţiilor de evaluare a stării de siguranţă în exploatare a barajelor - NTLH - 040 şi aprobarea componenţelor nominale ale comisiei centrale şi comisiilor teritoriale de avizare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 346 din 21 mai 2003, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Articolul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 10
    Pentru analiza documentaţiilor de evaluare a stării de siguranţă în exploatare a barajelor prevăzute la art. 9 în cadrul comisiilor de avizare, pentru emiterea avizului asupra acestor documentaţii, precum şi pentru emiterea autorizaţiei şi acordului de funcţionare în condiţii de siguranţă se percep tarife care se stabilesc în condiţiile prevăzute de lege, se aprobă prin ordin al ministrului mediului, se actualizează anual şi se virează într-un cont pentru siguranţa barajelor deschis de Administraţia Naţională «Apele Române» la Trezoreria Municipiului Bucureşti. Copiile facturilor se depun la dosarele de obiectiv, vizate «conform cu originalul» de către secretarul comisiei."

    2. În anexa nr. 1, la articolul 8, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:
    "(5) Comisia centrală de avizare are un casier însărcinat cu plata indemnizaţiilor cuvenite pentru avizarea documentaţiilor. Casierul este numit prin decizie a directorului general al Administraţiei Naţionale «Apele Române»."

    3. În anexa nr. 1, la articolul 21, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 21
    (1) Membrii comisiilor de avizare, raportorul nominalizat de autoritatea competentă pentru întocmirea referatului de conformitate şi casierul beneficiază de o indemnizaţie de şedinţă al cărei cuantum va fi stabilit prin ordin al ministrului mediului potrivit art. 20 din Legea nr. 40/1991 cu privire la salarizarea Preşedintelui şi Guvernului României, precum şi a personalului Preşedinţiei, Guvernului şi al celorlalte organe ale puterii executive, republicată, cu modificările ulterioare, în raport cu timpul lucrat în afara programului normal de lucru."


    ART. II
    Se aprobă tariful de 2.500 lei pentru analiza în cadrul comisiei centrale de avizare a documentaţiei de evaluare a stării de siguranţă în exploatare a unui baraj existent, a unui referat de expertizare/avizare pentru proiectul unui baraj nou sau a unui proiect referitor la postutilizarea, conservarea (închiderea iazurilor miniere) sau abandonarea unui baraj existent încadrat în categoria de importanţă A sau B, inclusiv pentru rapoartele de conformare necesare reînnoirii autorizaţiilor/acordurilor la expirarea celor emise sau în cazul producerii unor incidente ori accidente în exploatare.

    ART. III
    Se aprobă tariful de 1.000 lei pentru emiterea acordurilor şi autorizaţiilor de funcţionare în condiţii de siguranţă pentru barajele încadrate în categoriile de importanţă A şi B.

    ART. IV
    (1) Pentru desfăşurarea unei şedinţe de avizare ordinare este necesar a fi programate minimum 3 documentaţii pentru analiză.
    (2) În situaţia în care în maximum 60 de zile de la o primă solicitare nu se mai prezintă pentru avizare alte două documentaţii, se programează o şedinţă de avizare pentru analiza documentaţiei respective.
    (3) În cazul în care există o solicitare de efectuare a unei avizări în regim de urgenţă, în termen de 5 zile se programează o şedinţă extraordinară a comisiei centrale, cu condiţia ca solicitantul să achite un tarif de urgenţă, dublu faţă de cel normal.

    ART. V
    (1) Se aprobă indemnizaţiile lunare de şedinţă de până la nivelul salariului de bază minim brut pe ţară pentru fiecare membru al comisiei centrale de avizare, 75% din nivelul salariului de bază minim brut pe ţară pentru secretarul comisiei şi raportorul nominalizat de minister şi 50% din nivelul salariului de bază minim brut pe ţară pentru casier.
    (2) În situaţia în care un membru supleant înlocuieşte un membru titular al comisiei centrale de avizare, acesta are dreptul să primească indemnizaţia de şedinţă cuvenită titularului.

    ART. VI
    Sumele corespunzătoare tarifelor prevăzute la art. II şi III se utilizează pentru:
    a) plata indemnizaţiilor cuvenite pentru avizarea documentaţiilor în cadrul comisiei centrale de avizare care funcţionează la nivelul ministerului;
    b) plata unor studii de fundamentare a unor acte normative, de reglementare şi norme tehnice din domeniul siguranţei barajelor;
    c) plata pentru efectuarea de contraexpertize dispuse de Comisia Naţională pentru Siguranţa Barajelor şi Lucrărilor Hidrotehnice (CONSIB) în situaţia unor contestaţii ale beneficiarului sau a organelor abilitate cu controlul în domeniul siguranţei barajelor;
    d) plata unor expertize neprevăzute determinate de situaţii speciale;
    e) cheltuieli de dotare cu aparatură de secretariat şi birotică pentru desfăşurarea activităţii CONSIB;
    f) cheltuieli de participare a membrilor CONSIB la simpozioane, conferinţe şi congrese din domeniul siguranţei barajelor şi altor lucrări hidrotehnice, inclusiv externe;
    g) cheltuieli de documentare, achiziţionarea de publicaţii de specialitate (periodice manuale, cărţi de specialitate, volume ale unor conferinţe etc.).


    ART. VII
    Achiziţia, respectiv plăţile către membrii comisiei centrale de avizare se efectuează pe bază de referat de necesitate vizat de Biroul operativ al CONSIB, iar decontarea se face de casier pe bază de documente justificative respectând prevederile legale în vigoare.

    ART. VIII

    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


                    Ministrul mediului,
                    Nicolae Nemirschi

    Bucureşti, 4 iunie 2009.
    Nr. 847.
    __________

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016