Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 2.114 din 9 decembrie 2007 pentru modificarea Ordinului ministrului sănătăţii publice nr. 1.419/2006 şi al Ordinului preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 533/2006 pentru aprobarea Metodologiei privind condiţiile şi modalitatea de stingere a obligaţiilor de plată ale unităţilor sanitare cu paturi, înregistrate până la data de 31 decembrie 2005
EMITENT: Ministerul Sănătăţii Publice PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 890 din 27 decembrie 2007
Având în vedere dispoziţiile art. 192 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
văzând Referatul de aprobare nr. E.N. 13.080 din 9 decembrie 2007 al Ministerului Sănătăţii Publice şi nr. D.G. 4.937 din 6 decembrie 2007 al directorului general al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
în temeiul prevederilor art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006,
ministrul sănătăţii publice şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin:
ART. I
Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 1.419/2006 şi Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 533/2006 pentru aprobarea Metodologiei privind condiţiile şi modalitatea de stingere a obligaţiilor de plată ale unităţilor sanitare cu paturi, înregistrate până la data de 31 decembrie 2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 977 din 6 decembrie 2006, se modifică după cum urmează:
1. Articolul 3 va avea următorul cuprins:
"ART. 3
Plata obligaţiilor se realizează eşalonat, în etape, astfel:
- în prima etapă, în limita prevederilor bugetare aprobate, se sting, în ordine cronologică, obligaţiile către furnizorii de medicamente, materiale sanitare, alţi furnizori de bunuri şi servicii înregistrate în contabilitatea unităţilor sanitare cu paturi până la 31 decembrie 2005 şi rămase neachitate până la data de 30 octombrie 2007;
– în a doua etapă, în limita prevederilor bugetare aprobate, se efectuează reîntregirea fondurilor realizate din serviciile medicale prestate cu sumele plătite de unităţile sanitare cu paturi, în perioada 1 ianuarie-30 decembrie 2006, respectiv 1 ianuarie-30 octombrie 2007, pentru stingerea obligaţiilor către furnizorii de medicamente, materiale sanitare, alţi furnizori de bunuri şi servicii, datorate la data de 31 decembrie 2005."
2. Punctul 3 din anexă va avea următorul cuprins:
"3. Unităţile sanitare cu paturi care îndeplinesc condiţiile menţionate la pct. 2 au obligaţia ca în termen de 7 zile calendaristice de la data intrării în vigoare a prezentei metodologii să prezinte caselor de asigurări de sănătate următoarele situaţii:
a) situaţia pe furnizori, în ordinea cronologică a facturilor, pentru obligaţiile de plată înregistrate în evidenţa contabilă la 31 decembrie 2005 şi rămase neachitate până la data de 30 octombrie 2007;
b) situaţia pe furnizori, în ordinea cronologică a facturilor, pentru obligaţiile de plată înregistrate în evidenţa contabilă la 31 decembrie 2005, dar achitate în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2006 şi, respectiv, 1 ianuarie-30 octombrie 2007, în vederea regularizării"
3. Punctul 14 din anexă va avea următorul cuprins:
"14. În limita creditelor deschise, pe baza documentelor menţionate şi a actului adiţional încheiat, casele de asigurări de sănătate virează, în contul unităţii sanitare cu paturi, sumele aferente plăţilor către furnizori şi/sau a regularizării constînd în reîntregirea fondurilor realizate din serviciile medicale în anul 2006 şi, respectiv, până la 30 octombrie 2007."
4. Anexa nr. 2 la metodologie se modifică şi se înlocuieşte cu anexa la prezentul ordin.
ART. II
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
Preşedintele
Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
Vasile Ciurchea
ANEXA 1
(Anexa nr. 2 la metodologie)
a) Proces-verbal de constatare pentru sumele de plată Încheiat astăzi, ...................
Comisia mixtă formată din doamna/domnul ............, director general - preşedinte al Casei de
Asigurări de Sănătate ..........., şi doamna/domnul .........., director executiv al Autorităţii de
Sănătate Publică ..........., în calitate de preşedinţi ai comisiei mixte, precum şi doamna/domnul
............, din partea Casei de Asigurări de Sănătate .........., şi doamna/domnul ......., din
partea Autorităţii de Sănătate Publică ................., în calitate de membri ai comisiei mixte,
în urma analizei situaţiei obligaţiilor de plată înregistrate la 31 decembrie 2005 şi rămase
neachitate la data de 30 octombrie 2007, au constatat următoarele:
– unităţile sanitare cu paturi din judeţ au întocmit la termenul stabilit situaţia privind
obligaţiile de plată în conformitate cu modelul prezentat la lit. a) din anexa nr. 1 la
metodologie;
- managerul şi directorul financiar-contabil al fiecărei unităţi sanitare cu paturi au semnat
situaţiile, certificând realitatea şi exactitatea datelor;
– auditul a avizat situaţiile, certificând faptul că bunurile şi serviciile au fost procurate
prin aplicarea procedurilor legale privind achiziţiile publice.
Faţă de cele de mai sus, comisia mixtă stabileşte că au fost îndeplinite condiţiile pentru ca
următoarelor unităţi sanitare să li se aloce fondurile aferente plăţii obligaţiilor rămase
neachitate până la data de 30 octombrie 2007:
1. Spitalul .......: total obligaţii de plată: .........lei, din care:
– medicamente: ................................................ lei;
– materiale sanitare: ......................................... lei;
– alţi furnizori de bunuri şi servicii: ....................... lei .
2. Spitalul
.....................................................................
.....................................................................
.....................................................................
Total judeţ: obligaţii în sumă de: ................... lei, din care:
- medicamente: ................................................. lei;
– materiale sanitare: .......................................... lei;
– alţi furnizori de bunuri şi servicii: ........................ lei.
Alte menţiuni: ......................................................
Comisia mixtă: Semnătura:
Doamna/Domnul .........., director general - preşedinte al Casei de Asigurări de Sănătate ............, preşedinte .......... .
Doamna/Domnul .........., director executiv al Autorităţii de Sănătate Publică ........., preşedinte .............
Doamna/Domnul .........., din partea Casei de Asigurări de Sănătate .........., membru ..........
Doamna/Domnul .........., din partea Autorităţii de Sănătate Publică ........., membru ..........
Data .........................
b) Proces-verbal de constatare pentru sumele achitate, în vederea regularizării Încheiat astăzi, ..................
Comisia mixtă formată din doamna/domnul ......... , director general - preşedinte al Casei de
Asigurări de Sănătate ........ , şi doamna/domnul .........., director executiv al Autorităţii de
Sănătate Publică ........., în calitate de preşedinţi ai comisiei mixte, precum şi doamna/domnul
........, din partea Casei de Asigurări de Sănătate ........, şi doamna/domnul ........., din
partea Autorităţii de Sănătate Publică ........, în calitate de membri ai comisiei mixte, în urma
analizei situaţiei obligaţiilor de plată înregistrate la 31 decembrie 2005 şi achitate în perioada
1 ianuarie-31 decembrie 2006, respectiv 1 ianuarie-30 octombrie 2007, în vederea regularizării, au
constatat următoarele:
- unităţile sanitare cu paturi din judeţ au întocmit la termenul stabilit situaţia prevăzută la
pct. 3 lit. b) din metodologie;
- managerul şi directorul financiar-contabil al fiecărei unităţi sanitare cu paturi au semnat
situaţiile, certificând realitatea şi exactitatea datelor;
- auditul a avizat situaţiile, certificând faptul că bunurile şi serviciile au fost procurate
prin aplicarea procedurilor legale privind achiziţiile publice.
Faţă de cele de mai sus, comisia mixtă stabileşte că au fost îndeplinite condiţiile pentru ca
următoarelor unităţi sanitare să li se aloce fondurile aferente regularizării, constând în
reîntregirea fondurilor realizate pentru serviciile medicale în anul 2006 şi, respectiv, până la 30
octombrie 2007:
1. Spitalul ..........: total sume de reîntregit: ......... lei, din care:
- medicamente: ........................................ lei;
– materiale sanitare: ................................. lei;
– alţi furnizori de bunuri şi servicii: ............... lei.
2. Spitalul ............................................. :
............................................................
............................................................
............................................................
Total judeţ: sume de reîntregit: ........................ lei, din care:
- medicamente: .................................................. lei;
– materiale sanitare: ........................................... lei;
– alţi furnizori de bunuri şi servicii: ......................... lei.
Alte menţiuni: .......................................................
Comisia mixtă: Semnătura:
Doamna/Domnul .........., director general - preşedinte al Casei de Asigurări de Sănătate ........., preşedinte ...........
Doamna/Domnul .........., director executiv al Autorităţii de Sănătate Publică .........., preşedinte .......
Doamna/Domnul ........., din partea Casei de Asigurări de Sănătate ..........., membru ..............
Doamna/Domnul ........., din partea Autorităţii de Sănătate Publică .........., membru ..............
Data .......................
--------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: