Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 49 din 7 aprilie 2011  pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 49 din 7 aprilie 2011 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 262 din 13 aprilie 2011
    Parlamentul României adoptã prezenta lege.

    ART. I
    Se aprobã <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 57 din 20 iunie 2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sãlbatice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 442 din 29 iunie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu urmãtoarele modificãri şi completãri:
    1. La articolul 4, punctul 4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "4. tipuri de habitate naturale prioritare - tipurile de habitate naturale în pericol de dispariţie, pentru a cãror conservare Comunitatea Europeanã are o responsabilitate particularã, ţinând cont de proporţia arealului lor natural de rãspândire.
    Aceste tipuri de habitate sunt indicate printr-un asterisc în anexa nr. 2;".
    2. La articolul 4 punctul 7, litera d) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "d) endemice, speciile de plante/animale care se gãsesc exclusiv într-o regiune/locaţie şi care necesitã o atenţie particularã datoritã caracteristicilor habitatului lor şi/sau impactului potenţial al exploatãrii acestora asupra stãrii lor de conservare;".
    3. La articolul 4, punctul 12 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "12. arie specialã de conservare - situl de importanţã comunitarã desemnat printr-un act statutar, administrativ şi/sau contractual în care sunt aplicate mãsurile de conservare necesare menţinerii sau de refacere la o stare de conservare favorabilã a habitatelor naturale şi/sau a populaţiilor speciilor de interes comunitar pentru care situl este desemnat;".
    4. La articolul 4, dupã punctul 12 se introduce un nou punct, punctul 12^1, cu urmãtorul cuprins:
    "12^1. arii de protecţie specialã avifaunisticã - ariile naturale protejate ale cãror scopuri sunt conservarea, menţinerea şi, acolo unde este cazul, refacerea la o stare de conservare favorabilã a speciilor de pãsãri şi a habitatelor specifice, desemnate pentru protecţia de pãsãri migratoare, mai ales a celor prevãzute în anexele nr. 3 şi 4 A;".
    5. La articolul 4, punctele 16, 17, 18, 21, 25, 28, 29, 30 şi 31 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "16. bun al patrimoniului natural - componenta patrimoniului natural care necesitã un regim special de protecţie, conservare şi utilizare durabilã în vederea menţinerii în beneficiul generaţiilor prezente şi viitoare;
    17. peisaj - zona perceputã de cãtre populaţie ca având caracteristici specifice rezultate în urma acţiunii şi interacţiunii factorilor naturali şi/sau umani;
    18. arie naturalã protejatã - zona terestrã şi/sau acvaticã în care existã specii de plante şi animale sãlbatice, elemente şi formaţiuni biogeografice, peisagistice, geologice, paleontologice, speologice sau de altã naturã, cu valoare ecologicã, ştiinţificã ori culturalã deosebitã, care are un regim special de protecţie şi conservare, stabilit conform prevederilor legale;
    ............................................................................
    21. reţea naţionalã de arii naturale protejate - ansamblul ariilor naturale protejate, de interes naţional, comunitar şi internaţional;
    ............................................................................
    25. specii protejate - orice specii de florã şi faunã sãlbaticã care beneficiazã de un statut legal de protecţie;
    ............................................................................
    28. zonare internã a ariilor naturale protejate - definirea şi delimitarea de zone în interiorul ariilor naturale protejate conform prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã şi planurilor de management, în care se stabilesc mãsuri speciale de management şi se reglementeazã activitãţile umane în conformitate cu obiectivele pentru care a fost desemnatã aria naturalã protejatã;
    29. activitãţi cu impact negativ semnificativ din vecinãtatea ariilor naturale protejate şi/sau coridoarelor ecologice - activitãţi din afara limitei unei arii naturale protejate care pot genera un impact negativ semnificativ asupra habitatelor naturale sau speciilor sãlbatice pentru care au fost desemnate;
    30. comunitãţi locale - comunitãţile umane situate în interiorul sau în vecinãtatea ariei naturale protejate şi/sau care deţin proprietãţi ori desfãşoarã diverse activitãţi pe teritoriul sau în vecinãtatea ariei naturale protejate;
    31. activitãţi tradiţionale - activitãţile de utilizare durabilã a resurselor naturale şi specifice zonei respective de cãtre comunitãţile locale, care au stat la baza dezvoltãrii comunitãţii de-a lungul timpului şi nu afecteazã obiectivele de conservare a biodiversitãţii;".
    6. La articolul 4, dupã punctul 31 se introduc opt noi puncte, punctele 32-39, cu urmãtorul cuprins:
    "32. turism speologic specializat - parcurgerea unei peşteri în echipe mici, conduse de ghizi agreaţi de administraţia/custodele peşterii şi dotate cu echipament corespunzãtor, care utilizeazã (dacã este cazul) doar amenajãri temporare pentru asigurarea siguranţei participanţilor;
    33. reconstrucţie ecologicã - refacerea ecosistemelor naturale fundamentale şi menţinerea sau refacerea ecosistemelor conform obiectivelor ariei naturale protejate;
    34. plan de management al ariei naturale protejate - documentul care descrie şi evalueazã situaţia prezentã a ariei naturale protejate, defineşte obiectivele, precizeazã acţiunile de conservare necesare şi reglementeazã activitãţile care se pot desfãşura pe teritoriul ariilor, în conformitate cu obiectivele de management. Planul de management se aprobã în conformitate cu prevederile prezentei ordonanţe de urgenţã;
    35. regulament al ariei naturale protejate - documentul în care se includ toate prevederile legate de activitãţile umane permise şi modul lor de aprobare, precum şi activitãţile restricţionate sau interzise pe teritoriul ariei naturale protejate;
    36. modalitate de administrare a ariei naturale protejate - felul în care se asigurã managementul unei arii naturale protejate, respectiv prin structuri de administrare special constituite sau prin custozi, dupã caz;
    37. administrator al ariei naturale protejate - orice persoanã fizicã sau juridicã care administreazã arii naturale protejate, conform prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã;
    38. coordonare metodologicã - sprijin acordat de autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi pãdurilor sau de alte autoritãţi în vederea administrãrii ariilor naturale protejate;
    39. comanagement - actul de administrare al unei arii naturale protejate de cãtre autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi pãdurilor în parteneriat cu diferite entitãţi."
    7. La articolul 5, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(4) Categoriile de arii naturale protejate prevãzute la alin. (1) lit. a)-c) se pot modifica şi completa prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor, cu avizul Academiei Române, luându-se în considerare recomandãrile organizaţiilor internaţionale autorizate."
    8. La articolul 8 alineatul (1), literele a), b) şi c) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "a) prin lege, pentru siturile naturale ale patrimoniului natural universal;
    b) prin hotãrâre a Guvernului, pentru rezervaţii ştiinţifice, parcuri naţionale, monumente ale naturii, rezervaţii naturale, parcuri naturale, zone umede de importanţã internaţionalã, rezervaţii ale biosferei, geoparcuri, arii speciale de conservare, arii de protecţie specialã avifaunisticã;
    c) prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor, pentru siturile de importanţã comunitarã, cu avizul Academiei Române;".
    9. La articolul 8, alineatele (2) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Propunerile pentru instituirea regimului de arie naturalã protejatã se pot face din iniţiativa oricãrei persoane fizice sau juridice şi se înainteazã autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor, în vederea promovãrii actului normativ de desemnare a acestora.
    (3) Autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi pãdurilor stabileşte lista siturilor de importanţã comunitarã şi a ariilor de protecţie specialã avifaunisticã, pe care o transmite Comisiei Europene."
    10. Articolul 9 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 9. - Pentru urgentarea mãsurilor de protecţie şi conservare ce se impun, regimul de arie naturalã protejatã din categoriile prevãzute la art. 5 alin. (1) lit. a) şi b), precum şi pentru ariile speciale de conservare şi ariile de protecţie specialã avifaunisticã prevãzute la art. 5 alin. (1) lit. c) se poate institui, cu caracter provizoriu, în baza documentaţiei prevãzute la art. 11 alin. (1), (3) şi (5), prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor, pânã la declarare, conform prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã."
    11. Articolul 10 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 10. - Modul de constituire a ariilor naturale protejate va lua în considerare interesele comunitãţilor locale, încurajându-se menţinerea practicilor şi cunoştinţelor tradiţionale locale în valorificarea acestor resurse în beneficiul comunitãţilor locale."
    12. La articolul 11 alineatul (1), litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "b) documentaţia cartograficã cu limitele ariei naturale protejate, cu evidenţierea categoriilor de folosinţã a terenurilor;".
    13. La articolul 11 alineatul (1), dupã litera b) se introduc douã noi litere, literele b^1) şi b^2), cu urmãtorul cuprins:
    "b^1) suprafaţa şi situaţia juridicã a terenurilor, cu precizarea proprietarilor la data înfiinţãrii ariei;
    b^2) hotãrârile consiliului comunal, orãşenesc, municipal sau judeţean, dupã caz, de avizare a suprafeţei administrative ce va urma sã facã parte din aria naturalã protejatã;".
    14. La articolul 11, alineatele (2) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Normativul de conţinut al documentaţiei necesare în vederea instituirii regimului de arie naturalã protejatã de interes naţional se stabileşte de cãtre autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi pãdurilor şi se aprobã prin ordin al conducãtorului acesteia, în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
    (3) Documentaţia necesarã în vederea instituirii regimului de arie naturalã protejatã de interes comunitar trebuie sã cuprindã:
    a) Formularul Standard Natura 2000, stabilit de Comisia Europeanã prin Decizia 97/266/CE şi aprobat prin <>Ordinul ministrului mediului şi gospodãririi apelor nr. 207/2006 privind aprobarea conţinutului Formularului Standard Natura 2000 şi a manualului de completare a acestuia;
    b) avizul Academiei Române."
    15. La articolul 11, dupã alineatul (3) se introduc patru noi alineate, alineatele (4)-(7), cu urmãtorul cuprins:
    "(4) Formularul Standard Natura 2000, prevãzut la alin. (3) lit. a) se poate modifica şi completa prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor, pe baza recomandãrilor Comisiei Europene.
    (5) Documentaţia necesarã în vederea instituirii regimului de arie naturalã protejatã de interes internaţional trebuie sã cuprindã:
    a) fundamentarea ştiinţificã a sitului patrimoniului natural universal, a zonei umede de importanţã internaţionalã, a geoparcului sau a rezervaţiei biosferei, dupã caz;
    b) documentul prin care se atestã recunoaşterea zonei ca arie naturalã protejatã de interes internaţional de cãtre organismele internaţionale autorizate;
    c) avizul Academiei Române.
    (6) Normativul de conţinut standard necesar în vederea fundamentãrii ştiinţifice a instituirii regimului de arie naturalã protejatã de interes internaţional stabilite de cãtre organismele internaţionale autorizate se aprobã prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor, în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
    (7) Normativul de conţinut standard prevãzut la alin. (6) se poate modifica şi completa prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor, pe baza recomandãrilor organismelor internaţionale autorizate."
    16. La articolul 14, alineatul (1) se abrogã.
    17. La articolul 14, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Coridoarele ecologice se stabilesc pe baza unor studii de specialitate şi sunt desemnate prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor, cu avizul Academiei Române."
    18. La articolul 14, dupã alineatul (2) se introduc douã noi alineate, alineatele (3) şi (4), cu urmãtorul cuprins:
    "(3) Tipologia coridoarelor ecologice, precum şi normativul de conţinut al documentaţiei necesare în vederea desemnãrii coridoarelor ecologice se stabilesc prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor.
    (4) Mãsurile de management pentru menţinerea funcţiilor coridoarelor ecologice se stabilesc prin ordinul prevãzut la alin. (3)."
    19. Articolul 15 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 15. - Ariile naturale protejate şi coridoarele ecologice vor fi evidenţiate în mod obligatoriu de cãtre Agenţia Naţionalã de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã în planurile naţionale, zonale şi locale de amenajare a teritoriului şi de urbanism, în planurile cadastrale şi în cãrţile funciare, precum şi de cãtre autoritatea publicã centralã pentru agriculturã, în sistemul informatic de identificare a parcelelor (LPIS)."
    20. La capitolul II, titlul secţiunii a 3-a se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:

    "SECŢIUNEA a 3-a
    Administrarea reţelei naţionale de arii naturale protejate"

    21. La articolul 16, alineatele (2) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Administrarea rezervaţiilor biosferei, a parcurilor naţionale, a parcurilor naturale şi, dupã caz, a geoparcurilor, a siturilor patrimoniului natural universal, a zonelor umede de importanţã internaţionalã, a siturilor de importanţã comunitarã, a ariilor speciale de conservare şi a ariilor de protecţie specialã avifaunisticã se realizeazã de cãtre structuri de administrare special constituite, cu personalitate juridicã.
    (3) Rezervaţiile ştiinţifice, rezervaţiile naturale, monumentele naturii şi, dupã caz, geoparcurile, siturile patrimoniului natural universal, zonele umede de importanţã internaţionalã, siturile de importanţã comunitarã, ariile speciale de conservare şi ariile de protecţie specialã avifaunisticã care nu necesitã structuri de administrare special constituite se administreazã prin preluare în custodie, potrivit art. 18 alin. (4)."
    22. La articolul 16 alineatul (4), literele b) şi c) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "b) întinderea ariei naturale protejate şi complexitatea obiectivelor de management;
    c) capacitatea ştiinţificã şi tehnicã şi posibilitãţile financiare necesare atingerii obiectivelor de conservare."
    23. La articolul 17 alineatul (1), litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "a) autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor, pentru ariile naturale protejate, declarate prin lege, prin hotãrâre a Guvernului sau prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor;".
    24. La articolul 17, alineatele (2) şi (3) se abrogã.
    25. La articolul 18, alineatele (1) şi (4) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 18. - (1) Administrarea ariilor naturale protejate şi a celorlalte bunuri ale patrimoniului natural aflate în reţeaua naţionalã de arii naturale protejate se face, potrivit legii, prin:
    a) structuri de administrare special constituite, cu personalitate juridicã, în subordinea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor;
    b) structuri de administrare special constituite, cu personalitate juridicã şi aflate în subordinea unor regii autonome, companii şi societãţi comerciale naţionale, autoritãţi ale administraţiei publice locale, servicii descentralizate ale administraţiei publice centrale, instituţii ştiinţifice de cercetare şi de învãţãmânt din sectorul public şi privat, muzee, organizaţii neguvernamentale, constituite potrivit legii şi aflate în coordonarea metodologicã a autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor;
    c) structuri de administrare constituite în baza unor parteneriate publice sau public-private de comanagement, în care autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi pãdurilor, prin direcţia de specialitate ori prin instituţiile subordonate, este partenerã la funcţionarea structurilor de administrare;
    d) persoane fizice şi juridice care au calitatea de custode şi se aflã în coordonarea metodologicã a autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor;
    e) instituţii din subordinea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor, delegate special în acest scop, pentru rezervaţiile ştiinţifice, rezervaţiile naturale, monumentele naturii şi, dupã caz, geoparcurile, siturile de importanţã comunitarã, ariile speciale de conservare, ariile de protecţie specialã avifaunisticã şi celelalte bunuri ale patrimoniului natural supuse unui regim special de protecţie şi care nu au fost preluate în custodie;
    f) Administraţia Rezervaţiei Biosferei «Delta Dunãrii», aflatã în subordinea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor, pentru Rezervaţia Biosferei «Delta Dunãrii».
    ............................................................................
    (4) Modul de atribuire a administrãrii, respectiv a custodiei ariilor naturale protejate se stabileşte printr-o metodologie care se elaboreazã de autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi pãdurilor şi se aprobã prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor."
    26. La articolul 19, alineatele (3) şi (5) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(3) Componenţa şi regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliilor consultative de administrare se propun de cãtre administraţia ariei naturale protejate şi se aprobã prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor.
    ............................................................................
    (5) Componenţa consiliilor ştiinţifice se propune de cãtre administraţia ariilor naturale protejate, cu avizul Academiei Române, şi se aprobã de cãtre autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi pãdurilor, iar regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliilor ştiinţifice se stabileşte, cu avizul Academiei Române, prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor, în mod unitar pentru toate ariile naturale protejate."
    27. La articolul 19, dupã alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmãtorul cuprins:
    "(6) Evaluarea managementului ariilor naturale protejate care au structuri de administrare special constituite se face cel puţin o datã pe an de cãtre autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi pãdurilor, pe baza rapoartelor întocmite de structurile de administrare şi avizate de consiliile ştiinţifice."
    28. La articolul 20, alineatele (1) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 20. - (1) Custozi pot fi persoane fizice sau juridice care au calificarea, instruirea şi mijloacele necesare pentru a stabili şi aplica mãsurile de protecţie şi conservare a bunurilor încredinţate, conform convenţiei de custodie.
    ...........................................................................
    (3) Modalitatea încheierii convenţiilor de custodie şi eliberarea legitimaţiilor de custode sunt în competenţa de reglementare a autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor."
    29. Articolul 21 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 21. - (1) Planurile de management şi regulamentele ariilor naturale protejate care au structuri de administrare special constituite se elaboreazã de cãtre administratorii acestora, prin consultarea consiliilor consultative de administrare, se avizeazã de cãtre consiliile ştiinţifice şi se aprobã prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor. În cazul în care nu existã administratori sau în situaţia în care planurile de management sunt elaborate în cadrul unor proiecte cu finanţare naţionalã/europeanã, acestea pot fi elaborate şi de cãtre alte entitãţi, urmând sã fie însuşite de cãtre administratori/custozi în procesul elaborãrii şi, respectiv, al aprobãrii acestora.
    (2) Pentru ariile naturale protejate care nu necesitã structuri de administrare special constituite, planurile de management şi regulamentele se elaboreazã de cãtre custozii acestora, se avizeazã de cãtre Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului/structurile din subordinea acesteia, dupã caz, şi se aprobã prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor, cu avizul autoritãţilor publice centrale interesate. În cazul în care nu existã custozi sau în situaţia în care planurile de management sunt elaborate în cadrul unor proiecte cu finanţare naţionalã/europeanã, acestea pot fi elaborate şi de alte entitãţi, urmând sã fie însuşite de cãtre custozi, în procesul elaborãrii şi, respectiv, al aprobãrii acestora.
    (3) Mãsurile prevãzute în planurile de management ale ariilor naturale protejate se elaboreazã astfel încât sã ţinã cont de condiţiile economice, sociale şi culturale ale comunitãţilor locale, precum şi de particularitãţile regionale şi locale ale zonei, prioritate având însã obiectivele de management ale ariei naturale protejate.
    (4) Respectarea planurilor de management şi a regulamentelor este obligatorie pentru administratorii ariilor naturale protejate, pentru autoritãţile care reglementeazã activitãţi pe teritoriul ariilor naturale protejate, precum şi pentru persoanele fizice şi juridice care deţin sau care administreazã terenuri şi alte bunuri şi/sau care desfãşoarã activitãţi în perimetrul şi în vecinãtatea ariei naturale protejate.
    (5) Planurile de amenajare a teritoriului, cele de dezvoltare localã şi naţionalã, precum şi orice alte planuri de exploatare/utilizare a resurselor naturale din aria naturalã protejatã vor fi armonizate de cãtre autoritãţile emitente cu prevederile planului de management.
    (6) Autoritãţile locale şi naţionale cu competenţe şi responsabilitãţi în reglementarea activitãţilor din ariile naturale protejate sunt obligate sã instituie, de comun acord cu administratorii ariilor naturale protejate şi, dupã caz, cu autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi pãdurilor, mãsuri speciale pentru conservarea sau utilizarea durabilã a resurselor naturale din ariile naturale protejate, conform prevederilor planurilor de management.
    (7) Ariile naturale protejate de interes comunitar sunt create pentru impunerea unor mãsuri speciale în vederea conservãrii unor habitate naturale şi/sau specii sãlbatice de interes comunitar. În cazul suprapunerii ariilor naturale protejate de interes comunitar cu ariile naturale protejate de interes naţional, se va realiza un singur plan de management integrat, ţinând cont de respectarea categoriei celei mai restrictive arii naturale protejate în zonele de suprapunere."
    30. La articolul 22, alineatele (1)-(4) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 22. - (1) Zonarea internã a parcurilor naţionale şi naturale se face prin planul de management, care este aprobat de autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi pãdurilor, prin definirea şi delimitarea, dupã caz, a zonelor de protecţie strictã, a zonelor de protecţie integralã, a zonelortampon şi a zonelor de dezvoltare durabilã a activitãţilor umane. Termenul pentru elaborarea planului de management este de maximum 2 ani de la semnarea contractului de administrare.
    (2) Zonele cu protecţie strictã sunt zonele din parcurile naţionale şi naturale, de mare importanţã ştiinţificã, ce cuprind atât rezervaţii ştiinţifice, cât şi zone sãlbatice în care nu au existat intervenţii antropice sau nivelul acestora a fost foarte redus.
    (3) În zonele prevãzute la alin. (2) se interzice desfãşurarea oricãror activitãţi umane, cu excepţia activitãţilor de cercetare, educaţie ecologicã, activitãţi de ecoturism, cu limitãrile descrise în planurile de management.
    (4) Zonele de protecţie integralã cuprind cele mai valoroase bunuri ale patrimoniului natural din interiorul parcurilor naţionale şi naturale."
    31. La articolul 22 alineatul (6), partea introductivã se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(6) Prin excepţie de la prevederile alin. (5), în zonele de protecţie integralã, în afara perimetrelor rezervaţiilor ştiinţifice, se pot desfãşura urmãtoarele activitãţi:".
    32. La articolul 22 alineatul (6), litera e) se abrogã.
    33. La articolul 22 alineatul (6), literele f), g) şi i) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "f) intervenţiile în scopul reconstrucţiei ecologice a ecosistemelor naturale şi al reabilitãrii unor ecosisteme necorespunzãtoare sau degradate, cu avizul administraţiei ariei naturale protejate, în baza hotãrârii consiliului ştiinţific, şi aprobate de cãtre autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi pãdurilor;
    g) acţiunile de înlãturare a efectelor unor calamitãţi, cu avizul administraţiei ariei naturale protejate, în baza hotãrârii consiliului ştiinţific, cu aprobarea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor. În cazul în care calamitãţile afecteazã suprafeţe de pãdure, acţiunile de înlãturare a efectelor acestora se fac cu avizul administraţiei, în baza hotãrârii consiliului ştiinţific, şi cu aprobarea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor;
    ..........................................................................
    i) acţiunile de combatere a înmulţirii în masã a dãunãtorilor forestieri, care necesitã evacuarea materialului lemnos din pãdure, în cazul în care apar focare de înmulţire, cu avizul administraţiei, în baza hotãrârii consiliului ştiinţific, cu aprobarea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor."
    34. La articolul 22, dupã alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (7^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(7^1) În zonele-tampon, respectiv în zonele de conservare durabilã şi de management durabil este interzisã realizarea de construcţii noi, cu excepţia celor ce servesc strict administrãrii ariei naturale protejate sau activitãţilor de cercetare ştiinţificã ori a celor destinate asigurãrii siguranţei naţionale sau prevenirii unor calamitãţi naturale."
    35. La articolul 22 alineatul (8), literele e)-h) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "e) intervenţiile pentru menţinerea habitatelor în vederea protejãrii anumitor specii, grupuri de specii sau comunitãţi biotice care constituie obiectul protecţiei, cu aprobarea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor, cu avizul administraţiei ariei naturale protejate, în baza hotãrârii consiliului ştiinţific, a planului de acţiune provizoriu, elaborat şi valabil pânã la intrarea în vigoare a planului de management;
    f) intervenţiile în scopul reconstrucţiei ecologice a ecosistemelor naturale şi al reabilitãrii unor ecosisteme necorespunzãtoare sau degradate, cu avizul administraţiei ariei naturale protejate, în baza hotãrârii consiliului ştiinţific, aprobate de cãtre autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi pãdurilor;
    g) acţiunile de înlãturare a efectelor unor calamitãţi, cu avizul administraţiei ariei naturale protejate, în baza hotãrârii consiliului ştiinţific şi, ulterior, cu aprobarea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor. În cazul în care calamitãţile afecteazã suprafeţe de pãdure, acţiunile de înlãturare a efectelor acestora se fac cu avizul administraţiei ariei naturale protejate, în baza hotãrârii consiliului ştiinţific, aprobate ulterior de cãtre autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi pãdurilor;
    h) activitãţile de protecţie a pãdurilor, acţiunile de prevenire a înmulţirii în masã a dãunãtorilor forestieri, care necesitã evacuarea materialului lemnos din pãdure în cantitãţi care depãşesc prevederile amenajamentelor, se fac cu avizul administraţiei ariei naturale protejate, în baza hotãrârii consiliului ştiinţific şi, ulterior, cu aprobarea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor;".
    36. La articolul 22 alineatul (8), dupã litera j) se introduce o nouã literã, litera k), cu urmãtorul cuprins:
    "k) activitãţi tradiţionale de utilizare a resurselor regenerabile, prin introducerea de tehnologii cu impact redus."
    37. La articolul 22 alineatul (9), literele e)-h) şi m) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "e) intervenţiile pentru menţinerea habitatelor în vederea protejãrii anumitor specii, grupuri de specii sau comunitãţi biotice care constituie obiectul protecţiei, cu aprobarea planului de acţiune provizoriu de cãtre autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi pãdurilor, cu avizul administraţiei ariei naturale protejate, în baza hotãrârii consiliului ştiinţific şi valabil pânã la intrarea în vigoare a planului de management;
    f) intervenţiile în scopul reconstrucţiei ecologice a ecosistemelor naturale şi al reabilitãrii unor ecosisteme necorespunzãtoare sau degradate, cu avizul administraţiei ariei naturale protejate, în baza hotãrârii consiliului ştiinţific, aprobate de cãtre autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi pãdurilor;
    g) acţiunile de înlãturare a efectelor unor calamitãţi, cu avizul administraţiei ariei naturale protejate, în baza hotãrârii consiliului ştiinţific şi, ulterior, cu aprobarea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor. În cazul în care calamitãţile afecteazã suprafeţe de pãdure, acţiunile de înlãturare a efectelor acestora se fac cu avizul administraţiei ariei naturale protejate, în baza hotãrârii consiliului ştiinţific, aprobate ulterior de cãtre autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi pãdurilor;
    h) activitãţile de protecţie a pãdurilor, acţiunile de prevenire a înmulţirii în masã a dãunãtorilor forestieri, care necesitã evacuarea materialului lemnos din pãdure în cantitãţi care depãşesc prevederile amenajamentelor, în baza hotãrârii consiliului ştiinţific şi, ulterior, cu aprobarea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor;
    ...........................................................................
    m) activitãţi de vânãtoare cu avizarea cotelor de recoltã şi a acţiunilor de vânãtoare de cãtre administratorul ariei naturale protejate. Avizarea cotelor de recoltã de cãtre administratorul ariei naturale protejate se face în baza hotãrârii consiliului ştiinţific;".
    38. La articolul 22 alineatul (11), dupã litera h) se introduce o nouã literã, litera i), cu urmãtorul cuprins:
    "i) activitãţi de construcţii/investiţii, cu avizul administratorilor ariilor naturale protejate pentru fiecare obiectiv, conforme planurilor de urbanism legal aprobate."
    39. Articolul 23 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 23. - (1) În rezervaţiile ştiinţifice sunt interzise orice activitãţi umane, cu excepţia activitãţilor de cercetare, cu limitãrile descrise în planurile de management, cu acordul Academiei Române şi al administratorului ariei naturale protejate.
    (2) În rezervaţiile naturale nu sunt permise activitãţi de utilizare a resurselor naturale. Prin excepţie, sunt permise numai acele intervenţii care au drept scopuri protejarea, promovarea şi asigurarea continuitãţii existenţei obiectivelor pentru care au fost constituite, precum şi unele activitãţi de valorificare durabilã a anumitor resurse naturale."
    40. La articolul 26, alineatele (1), (2) şi (4) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 26. - (1) Pentru terenurile din arii naturale protejate deţinute în regim de proprietate privatã sau concesionate, proprietarii ori concesionarii vor primi compensaţii pentru respectarea prevederilor restrictive din planul de management al ariei naturale protejate ori pentru mãsurile de conservare instituite potrivit alin. (2). Modalitatea de solicitare, de calcul şi de acordare a compensaţiilor se stabileşte prin hotãrâre a Guvernului, iniţiatã de autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi pãdurilor, în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanţe de urgenţã. Compensaţiile se vor acorda începând cu data intrãrii în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
    (2) Pânã la aprobarea planurilor de management, potrivit prevederilor art. 21 alin. (1) şi (2), administratorii ariilor naturale protejate respective au obligaţia sã stabileascã un set de mãsuri de conservare, pentru care este necesarã acordarea de compensaţii, şi sã transmitã aceste informaţii autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor, în termen de 6 luni de la preluarea administrãrii ariei naturale protejate.
    ............................................................................
    (4) Scutirea de la plata impozitului pe teren se acordã în baza unei confirmãri emise de administraţia ariei naturale protejate sau de autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi pãdurilor."
    41. Articolul 27 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 27. - (1) Scoaterea definitivã sau temporarã din circuitul agricol ori silvic de terenuri de pe raza ariei naturale protejate de interes naţional/internaţional, cu excepţia celor aflate în zonele de dezvoltare durabilã, se poate face numai pentru obiective care vizeazã asigurarea securitãţii naţionale, asigurarea securitãţii, sãnãtãţii oamenilor şi animalelor sau pentru obiectivele destinate cercetãrii ştiinţifice şi bunei administrãri a ariei naturale protejate.
    (2) Pentru orice plan sau proiect care necesitã scoaterea definitivã ori temporarã din circuitul agricol sau silvic de terenuri de pe raza ariei naturale protejate de interes comunitar, care nu se suprapune cu alte categorii de arii naturale protejate, aceasta se face cu respectarea prevederilor art. 28.
    (3) Scoaterea definitivã sau temporarã din circuitul agricol ori silvic de terenuri de pe raza ariei naturale protejate, conform prevederilor alin. (1), se face de cãtre autoritatea publicã centralã pentru agriculturã sau, dupã caz, de cãtre autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi pãdurilor, în baza actelor de reglementare emise de autoritãţile competente pentru protecţia mediului.
    (4) Pentru protecţia patrimoniului natural şi a peisajului, autoritãţile administraţiei publice centrale cu responsabilitãţi în domeniul amenajãrii teritoriului, urbanismului, mediului şi dezvoltãrii durabile elaboreazã un regulament-cadru de urbanism pentru Rezervaţia Biosferei «Delta Dunãrii», care se aprobã prin hotãrâre a Guvernului."
    42. Articolul 28 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 28. - (1) Sunt interzise activitãţile din perimetrele ariilor naturale protejate de interes comunitar care pot sã genereze poluarea sau deteriorarea habitatelor, precum şi perturbãri ale speciilor pentru care au fost desemnate ariile respective, atunci când aceste activitãţi au un efect semnificativ, având în vedere obiectivele de protecţie şi conservare a speciilor şi habitatelor. Pentru protejarea şi conservarea pãsãrilor sãlbatice, inclusiv a celor migratoare, sunt interzise activitãţile din afara ariilor naturale protejate care ar produce poluarea sau deteriorarea habitatelor.
    (2) Orice plan sau proiect care nu are o legãturã directã ori nu este necesar pentru managementul ariei naturale protejate de interes comunitar, dar care ar putea afecta în mod semnificativ aria, singur sau în combinaţie cu alte planuri ori proiecte, este supus unei evaluãri adecvate a efectelor potenţiale asupra ariei naturale protejate de interes comunitar, avându-se în vedere obiectivele de conservare a acesteia.
    (3) Ghidul metodologic privind evaluarea adecvatã a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar, precum şi competenţele de emitere a avizului Natura 2000 se aprobã prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor.
    (4) În cazul planurilor sau proiectelor care se supun evaluãrii de mediu ori evaluãrii impactului asupra mediului, evaluarea adecvatã a efectelor potenţiale asupra ariei naturale protejate de interes comunitar este parte integrantã din acestea.
    (5) În urma evaluãrii adecvate, autoritatea competentã pentru protecţia mediului emite avizul Natura 2000 sau decizia de respingere a proiectului ori a planului. În situaţiile prevãzute la alin. (4), autoritatea competentã pentru protecţia mediului emite avizul de mediu sau decizia de respingere a solicitãrii de aviz de mediu ori, dupã caz, acordul de mediu sau decizia de respingere a solicitãrii de acord de mediu, aceste documente incluzând concluziile evaluãrii adecvate.
    (6) Acordul de mediu, avizul de mediu sau avizul Natura 2000, dupã caz, pentru proiectele şi/sau planurile prevãzute la alin. (2) se emite numai dacã proiectul sau planul nu afecteazã în mod negativ integritatea ariei naturale protejate respective şi dupã consultarea publicului, în conformitate cu legislaţia în domeniu.
    (7) Prin excepţie de la prevederile alin. (6), în cazul în care evaluarea adecvatã relevã efecte negative semnificative asupra ariei naturale protejate şi, în lipsa unor soluţii alternative, planul sau proiectul trebuie totuşi realizat din considerente imperative de interes public major, inclusiv de ordin social ori economic, autoritatea competentã pentru protecţia mediului emite acordul de mediu, avizul de mediu sau avizul Natura 2000, dupã caz, numai dupã stabilirea mãsurilor compensatorii necesare pentru a proteja coerenţa globalã a reţelei «Natura 2000».
    (8) În situaţiile prevãzute la alin. (7), autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi pãdurilor informeazã Comisia Europeanã despre mãsurile compensatorii adoptate.
    (9) În situaţia în care siturile incluse în reţeaua «Natura 2000», identificate conform legislaţiei în vigoare, adãpostesc un tip de habitat natural prioritar şi/sau o specie prioritarã, singurele considerente care pot fi invocate pentru emiterea acordului de mediu, avizului de mediu sau avizului Natura 2000, dupã caz, sunt cele privind:
    a) sãnãtatea sau siguranţa publicã;
    b) anumite consecinţe benefice de importanţã majorã pentru mediu;
    c) alte motive imperative de interes public major asupra cãrora s-a obţinut punctul de vedere al Comisiei Europene.
    (10) În procedura de emitere a actelor de reglementare pentru planuri, proiecte şi/sau activitãţi care pot afecta semnificativ ariile naturale protejate de interes comunitar, autoritãţile competente pentru protecţia mediului solicitã şi ţin seama de avizul administratorilor, respectiv al custozilor ariilor naturale protejate.
    (11) Administratorii şi custozii ariilor naturale protejate de interes naţional şi/sau comunitar, în vederea luãrii în considerare a tuturor aspectelor din teren, vor fi consultaţi de cãtre autoritãţile de mediu competente în cadrul etapei de încadrare de mediu a proiectelor/planurilor/activitãţilor care pot afecta semnificativ ariile naturale protejate."
    43. Dupã articolul 28 se introduce un nou articol, articolul 28^1, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 28^1. - Emiterea actelor de reglementare pentru planuri/proiecte/activitãţi în ariile naturale protejate se realizeazã numai cu avizul administratorilor ariilor naturale protejate, respectiv al custozilor ariilor naturale protejate de interes naţional/internaţional."
    44. La articolul 29, dupã alineatul (3) se introduc douã noi alineate, alineatele (4) şi (5), cu urmãtorul cuprins:
    "(4) În cazul construcţiilor existente în ariile naturale protejate, care nu sunt amplasate în zonele de dezvoltare durabilã, realizate cu respectarea legislaţiei, se permite întreţinerea sau refacerea lor, în caz de distrugere, fãrã posibilitatea extinderii acestora, cu avizul administraţiei ariei naturale protejate, în baza hotãrârii consiliului ştiinţific.
    (5) Sunt permise activitãţi pentru menţinerea în stare de funcţionare a infrastructurii de transport public şi a celei de furnizare a utilitãţilor publice existente, realizate cu respectarea prevederilor legale, cu avizul administraţiei ariei naturale protejate, în baza hotãrârii consiliului ştiinţific."
    45. Articolul 30 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 30. - (1) Administratorii ariilor naturale protejate au obligaţia sã evalueze costurile necesare implementãrii planurilor de management şi sã le comunice autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor.
    (2) Resursele financiare necesare bunei administrãri a ariilor naturale protejate de interes internaţional, comunitar şi naţional se asigurã din bugetul autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor, fiind destinate pentru implementarea planurilor de management şi/sau a mãsurilor de conservare, precum şi pentru funcţionarea administraţiilor din subordine.
    (3) Pentru completarea resurselor financiare necesare bunei administrãri a ariilor naturale protejate, administratorii/custozii acestora pot institui un sistem de tarife, ce se stabileşte de administratorul/custodele ariei naturale protejate şi se constituie ca venituri proprii pentru sistemul de arii naturale protejate.
    (4) Din tarifele prevãzute la alin. (3), cele instituite pentru vizitarea ariilor naturale protejate, pentru analizarea documentaţiilor şi eliberarea de avize conform legii, pentru fotografiatul şi filmatul în scop comercial se avizeazã de cãtre autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi pãdurilor, prin direcţia responsabilã cu administrarea ariilor naturale protejate, conform prevederilor metodologiei aprobate prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor.
    (5) Sumele provenite din tarifele prevãzute la alin. (4) se fac venit la bugetul administraţiei ariei naturale protejate, pentru realizarea obiectivelor din planul de management.
    (6) Pentru siturile «Natura 2000» autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi pãdurilor trebuie sã transmitã Comisiei Europene costurile estimate pentru aplicarea mãsurilor de conservare a speciilor şi habitatelor de interes comunitar, în vederea cofinanţãrii."
    46. La articolul 31, alineatele (2) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(2) În vederea protecţiei şi conservãrii speciilor de pãsãri sãlbatice prevãzute în anexa nr. 3, precum şi a celor migratoare care apar în mod regulat şi nu sunt prevãzute în aceastã anexã, se declarã arii de protecţie specialã avifaunisticã, în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (1) lit. b).
    (3) Protecţia şi conservarea habitatelor naturale terestre şi acvatice de interes naţional, precum şi a speciilor protejate de plante şi animale sãlbatice se fac prin declararea de arii naturale protejate de interes naţional sau prin aplicarea de mãsuri de protecţie în afara ariilor naturale protejate."
    47. La articolul 31, dupã alineatul (3) se introduc douã noi alineate, alineatele (4) şi (5), cu urmãtorul cuprins:
    "(4) În scopul protecţiei şi conservãrii speciilor, se elaboreazã planuri de acţiune naţionale/regionale pentru fiecare specie, documente care conţin mãsuri de acţiune şi conservare, în conformitate cu planurile de acţiune pentru specii, agreate la nivel internaţional/european.
    (5) Planurile prevãzute la alin. (4) se aprobã prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor."
    48. La articolul 33 alineatul (1), partea introductivã şi litera f) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 33. - (1) Pentru speciile de plante şi animale sãlbatice terestre, acvatice şi subterane, prevãzute în anexele nr. 4 A şi 4 B, cu excepţia speciilor de pãsãri, şi care trãiesc atât în ariile naturale protejate, cât şi în afara lor, sunt interzise:
    ...........................................................................
    f) deţinerea, transportul, vânzarea sau schimburile în orice scop, precum şi oferirea spre schimb sau vânzare a exemplarelor luate din naturã, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic."
    49. La articolul 33 alineatul (2), partea introductivã şi literele d) şi f) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Fãrã a se aduce atingere prevederilor art. 33 alin. (3) şi (4) şi ale art. 38 din prezenta ordonanţã de urgenţã, precum şi ale art. 17, art. 19 alin. (5), art. 20, 22, 24 şi art. 26 alin. (1) şi (2) din <>Legea vânãtorii şi a protecţiei fondului cinegetic nr. 407/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în vederea protejãrii tuturor speciilor de pãsãri, inclusiv a celor migratoare, sunt interzise:
    ............................................................................
    d) perturbarea intenţionatã, în special în cursul perioadei de reproducere sau de maturizare, dacã o astfel de perturbare este relevantã în contextul obiectivelor prezentei ordonanţe de urgenţã;
    ............................................................................
    f) vânzarea, deţinerea şi/sau transportul în scopul vânzãrii şi oferirii spre vânzare a acestora în stare vie ori moartã sau a oricãror pãrţi ori produse provenite de la acestea, uşor de identificat."
    50. La articolul 33, alineatele (6) şi (7) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(6) Pentru speciile indicate în anexa nr. 5 E, activitãţile prevãzute la alin. (2) lit. f) pot fi permise în baza unei autorizaţii speciale eliberate de cãtre autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi pãdurilor.
    (7) Autorizaţia prevãzutã la alin. (6) se acordã dupã consultãri cu Comisia Europeanã, iar procedura de emitere a acesteia se stabileşte prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor, în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã."
    51. La articolul 34, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 34. - (1) În vederea protejãrii habitatelor naturale şi a speciilor indigene, introducerea de specii alohtone, intervenţiile asupra speciilor invazive, precum şi reintroducerea speciilor indigene prevãzute în anexele nr. 4 A şi 4 B se reglementeazã prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor, în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã."
    52. La articolul 35, alineatele (1) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 35. - (1) Autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi pãdurilor reprezintã autoritatea administrativã desemnatã pentru aplicarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 338/97 al Consiliului din 9 decembrie 1996 privind protecţia speciilor faunei şi florei sãlbatice prin controlul comerţului cu acestea, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale Regulamentului (CEE) nr. 348/81 al Consiliului din 20 ianuarie 1981 privind regimul comun aplicabil importurilor de produse derivate din cetacee, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale Regulamentului Consiliului (CE) nr. 3.254/91 privind interzicerea utilizãrii capcanelor de picior, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale Regulamentului (CE) nr. 1.007/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 septembrie 2009 privind comerţul cu produse derivate din focã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi pentru relaţia cu Comisia Europeanã.
    ...........................................................................
    (3) Instrucţiunile de aplicare a reglementãrilor privind protecţia speciilor de florã şi faunã sãlbaticã şi a altor bunuri ale patrimoniului natural se aprobã prin ordin comun al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor şi al conducãtorului autoritãţii publice centrale din domeniul finanţelor, în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã."
    53. La articolul 36, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 36. - (1) Autoritatea competentã pentru protecţia mediului organizeazã sistemul de monitorizare a capturilor şi uciderilor accidentale ale tuturor speciilor de pãsãri, precum şi ale speciilor prevãzute în anexele nr. 4 A şi 4 B."
    54. La articolul 36, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(1^1) Pe baza informaţiilor obţinute prin sistemul de monitorizare prevãzut la alin. (1), autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi pãdurilor ia mãsuri suplimentare de cercetare sau de conservare, pentru a se asigura cã uciderile ori capturile accidentale nu au un impact negativ foarte puternic asupra speciilor respective."
    55. La articolul 36, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Sistemul de monitorizare prevãzut la alin. (1) se stabileşte prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor, în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã."
    56. La articolul 37, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Pentru capturarea sau uciderea speciilor de faunã sãlbaticã prevãzute în anexele nr. 5 A, 5 B, 5 C, 5 D şi 5 E, precum şi în cazul aplicãrii derogãrilor prevãzute la art. 38, este interzisã folosirea oricãror mijloace, sisteme sau metode pentru capturarea ori omorârea pe scarã largã sau neselectivã sau care pot conduce la dispariţia pe plan local ori la perturbarea gravã a unei specii."
    57. La articolul 37, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
    "(3) Mijloacele, sistemele sau metodele de tipul celor avute în vedere la alin. (2) sunt prevãzute în anexa nr. 6."
    58. La articolul 38 alineatul (1), partea introductivã şi literele b), c) şi e) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 38. - (1) Prin excepţie de la prevederile art. 33 şi 37, se stabilesc derogãri, cu condiţia sã nu existe o alternativã acceptabilã, iar mãsurile derogatorii sã nu fie în detrimentul menţinerii populaţiilor speciilor respective într-o stare de conservare favorabilã în arealul lor natural, numai în urmãtoarele situaţii:
    ............................................................................
    b) pentru prevenirea producerii unor daune importante, în special asupra culturilor agricole, animalelor domestice, pãdurilor, pescãriilor şi apelor, iar, în cazul speciilor de animale, altele decât pãsãrile, şi pentru prevenirea producerii unor daune importante asupra altor bunuri;
    c) în interesul sãnãtãţii şi securitãţii publice, iar, în cazul speciilor de animale, altele decât pãsãrile, şi pentru alte raţiuni de interes public major, inclusiv de naturã socialã sau economicã, şi pentru consecinţe benefice de importanţã majorã pentru mediu;
    ............................................................................
    e) pentru a permite, în condiţii strict controlate, într-o manierã selectivã şi într-o mãsurã limitatã, prinderea sau deţinerea unui numãr limitat şi specificat de exemplare din anumite specii de pãsãri sau din speciile prevãzute în anexele nr. 4 A şi 4 B;".
    59. La articolul 38 alineatul (1), dupã litera e) se introduce o nouã literã, litera f), cu urmãtorul cuprins:
    "f) în interesul siguranţei aeriene, pentru toate speciile de pãsãri, inclusiv cele migratoare."
    60. La articolul 38, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Derogãrile se stabilesc prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor, cu avizul Academiei Române."
    61. La articolul 38, dupã alineatul (2) se introduc trei noi alineate, alineatele (2^1)-(2^3), cu urmãtorul cuprins:
    "(2^1) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), pentru stabilirea derogãrilor care privesc toate speciile de pãsãri, precum şi speciile de mamifere prevãzute în anexele nr. 4 A şi 4 B, este necesar şi avizul conform al autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor.
    (2^2) Procedura de stabilire a derogãrilor se aprobã prin ordin al autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor.
    (2^3) Derogãrile prevãzute la alin. (2^1) specificã urmãtoarele:
    a) speciile care fac obiectul derogãrilor;
    b) mijloacele, sistemele sau metodele autorizate pentru capturare sau sacrificare;
    c) condiţiile de risc şi circumstanţele de timp şi spaţiu sub rezerva cãrora pot fi acordate astfel de derogãri;
    d) autoritatea împuternicitã sã declare cã sunt îndeplinite condiţiile impuse şi sã decidã mijloacele, sistemele sau metodele care pot fi utilizate, în ce limite şi de cãtre cine;
    e) controalele care trebuie efectuate."
    62. La articolul 38, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(3) Autoritatea competentã pentru protecţia mediului transmite Comisiei Europene rapoarte privind derogãrile aplicate, dupã cum urmeazã:
    a) anual, pentru derogãrile aplicate speciilor de pãsãri sãlbatice;
    b) la fiecare 2 ani, pentru derogãrile aplicate speciilor sãlbatice prevãzute în anexa nr. 4 A."
    63. La articolul 39, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Procedura de înfiinţare a centrelor prevãzute la alin. (1) se stabileşte prin ordin al autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor, în termen de 120 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã."
    64. La articolul 43, alineatele (3)-(5) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(3) Peştera este o cavitate naturalã formatã în scoarţa terestrã, suficient de largã şi adâncã încât sã permitã intrarea omului. Prin extensie, peştera poate fi un sistem care poate avea mai mult de o intrare şi este format din mai multe galerii, sãli, puţuri şi hornuri. Termenul se aplicã şi în cazul cavitãţilor definite mai sus, care sunt parţial ori complet inundate sau care au fost deschise prin derocãri ori decolmatãri.
    (4) Peştera reprezintã un ecosistem unic ale cãrui resurse sunt reprezentate de valori de naturã economicã (apã, calcar, guano, turism, terapie), ştiinţificã (structuri geologice şi minerale, forme de relief subteran, situri paleontologice, arheologice şi istorice, sedimente, fauna cavernicolã şi specii sãlbatice) şi cultural-educativã (spiritualã, religioasã, esteticã, recreaţionalã şi educativã).
    (5) Peşterile se clasificã în funcţie de valorile acestora, aşa cum au fost definite la alin. (4), în clase de protecţie, dupã cum urmeazã:
    a) clasa A - peşteri cu sectoare de valoare excepţionalã, care, prin interesul ştiinţific sau unicitatea resurselor, sunt reprezentative pentru patrimoniul speologic naţional şi internaţional;
    b) clasa B - peşteri cu sectoare de importanţã naţionalã, care se disting prin mãrime, raritatea resurselor şi prin potenţial turistic;
    c) clasa C - peşteri cu sectoare de importanţã localã, protejate pentru semnificaţia lor geologicã, peisagisticã, hidrologicã, istoricã, biodiversitate, potenţial turistic sau pentru dimensiunile lor;
    d) clasa D - peşteri de dimensiuni mici sau medii fãrã o valoare explicitã, dar importante pentru geologia, biodiversitatea şi evoluţia unei regiuni, al cãror spaţiu trebuie conservat şi protejat de poluare sau distrugeri."
    65. La articolul 43, dupã alineatul (5) se introduc douã noi alineate, alineatele (5^1) şi (5^2), cu urmãtorul cuprins:
    "(5^1) Clasa unei peşteri va fi datã de clasa sectorului cu nivelul cel mai ridicat de conservare şi protecţie, unde clasa A este cea mai ridicatã, nivelurile scãzând în ordine alfabeticã pânã la clasa D. În cazul marilor reţele subterane, când situaţia o cere, spaţiul unei peşteri poate fi clasificat în sectoare, care au clase de protecţie diferitã.
    (5^2) Pentru încadrarea/reîncadrarea peşterilor sau sectoarelor de peşteri în clasele A, B, C şi D, se constituie, prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor, Comisia Patrimoniului Speologic, care funcţioneazã sub coordonarea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor, pe baza unui regulament propriu, parte a ordinului de constituire. Comisia Patrimoniului Speologic este formatã din specialişti ai Institutului de Speologie «Emil Racoviţã» al Academiei Române, ai Federaţiei Române de Speologie şi ai altor instituţii şi organizaţii naţionale cu competenţe în domeniul explorãrii, protecţiei şi conservãrii patrimoniului speologic."
    66. La articolul 43, alineatele (6) şi (7) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(6) Încadrarea/Reîncadrarea peşterilor în clasele A, B, C şi D se face prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor, pe baza unor fundamentãri ştiinţifice însuşite şi aprobate de Comisia Patrimoniului Speologic. Pânã la stabilirea legalã a clasei sale de protecţie, orice peşterã existentã sau nou descoperitã beneficiazã de protecţie maximã prin aplicarea prevederilor art. 44.
    (7) Peşterile din clasa A nu pot face obiectul niciunei modificãri a factorilor naturali sau amenajãri, cu excepţia celor destinate protejãrii peşterii şi a celor temporare necesare explorãrii lor şi/sau evacuãrii victimelor în caz de accident. Ele pot face obiectul explorãrilor speologice, cercetãrii ştiinţifice, turismului speologic specializat sau al activitãţilor de documentare, pe bazã de autorizaţii emise de Comisia Patrimoniului Speologic şi cu avizul emis de administratorii/custozii ariei naturale protejate, în limitele stabilite prin regulamentele şi planurile de management."
    67. La articolul 43, alineatul (8) se abrogã.
    68. La articolul 43, alineatul (9) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(9) Peşterile din clasa B se constituie ca monumente ale naturii."
    69. La articolul 43, alineatul (10) se abrogã.
    70. La articolul 43, alineatul (11) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(11) Peşterile din clasa C se constituie ca rezervaţii naturale. Peşterile din clasa C pot face obiectul explorãrilor speologice, activitãţilor de documentare, cercetãrii ştiinţifice, amenajãrilor turistice sau al altor forme de valorificare, pe baza autorizaţiilor emise de Comisia Patrimoniului Speologic, cu avizul administraţiei/custodelui ariei naturale protejate în care sunt incluse."
    71. La articolul 43, alineatul (12) se abrogã.
    72. La articolul 44, litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "a) colectãrile de faunã, fosile sau de obiecte de interes arheologic din peşteri, efectuate fãrã autorizaţia emisã de Comisia Patrimoniului Speologic, potrivit prevederilor art. 45;".
    73. La articolul 45 alineatul (1), partea introductivã se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 45. - (1) Comisia Patrimoniului Speologic are competenţa sã elibereze autorizaţii pentru:".
    74. La articolul 49, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(3) Procedura de eliberare a acordului prevãzut la alin. (2) se stabileşte prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor, în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã."
    75. La articolul 50 alineatul (1), litera b) se abrogã.
    76. La articolul 50 alineatul (1), literele c) şi e) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "c) autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor şi structurilor teritoriale ale acesteia cu responsabilitãţi în domeniul protecţiei mediului şi, respectiv, silviculturii;
    ..........................................................................
    e) gestionarilor fondurilor de vânãtoare, pe domeniul lor de competenţã;".
    77. La articolul 52 alineatul (1), litera c) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "c) nerespectarea prevederilor art. 28 alin. (1);".
    78. La articolul 52 alineatul (1), dupã litera h) se introduc douã noi litere, literele i) şi j), cu urmãtorul cuprins:
    "i) amplasarea de construcţii, investiţii în afara zonelor de dezvoltare durabilã din ariile naturale protejate, cu excepţia celor destinate administrãrii ariei naturale protejate, a celor destinate prevenirii unor calamitãţi naturale şi a celor realizate în scopul asigurãrii securitãţii naţionale;
    j) desfãşurarea de activitãţi în perimetrele ariilor naturale protejate sau în vecinãtatea acestora, ce pot sã genereze un impact negativ semnificativ asupra speciilor sãlbatice şi habitatelor naturale pentru care au fost desemnate, în lipsa avizelor administratorilor şi, respectiv, custozilor ariilor naturale protejate respective."
    79. La articolul 53 alineatul (1), dupã litera g) se introduc şase noi litere, literele h)-m), cu urmãtorul cuprins:
    "h) camparea pe suprafaţa ariilor naturale protejate în afara locurilor special amenajate, precum şi nerespectarea regulamentelor specifice locurilor de campare;
    i) circulaţia cu bicicletele în afara traseelor special desemnate şi semnalizate;
    j) activitãţile de turism ecvestru în afara traseelor special desemnate şi semnalizate;
    k) organizarea de manifestãri sportive, culturale, tabere, pe teritoriul ariei naturale protejate, fãrã acordul administratorului/custodelui ariei naturale protejate;
    l) accesul şi circulaţia vizitatorilor în extravilan, în habitate naturale, în afara traseelor turistice avizate şi semnalizate ca atare, pe suprafaţa ariilor naturale protejate;
    m) neevacuarea de cãtre persoanele juridice sau fizice a deşeurilor generate în urma activitãţilor proprii în ariile naturale protejate."
    80. La articolul 53 alineatul (2), literele a), b) şi i) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "a) intervenţiile pentru menţinerea habitatelor în vederea protejãrii anumitor specii, grupuri de specii sau comunitãţi biotice care constituie obiectul protecţiei în zonele-tampon din parcurile naţionale şi parcurile naturale fãrã aprobarea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor, potrivit prevederilor art. 22 alin. (8) lit. e) şi alin. (9) lit. e);
    b) intervenţiile în scopul reconstrucţiei ecologice a ecosistemelor naturale şi al reabilitãrii unor ecosisteme necorespunzãtoare sau degradate din zonele-tampon din parcurile naţionale şi parcurile naturale fãrã aprobarea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor, potrivit prevederilor art. 22 alin. (8) lit. f) şi alin. (9) lit. f);
    ...........................................................................
    i) cele prevãzute la art. 16 lit. f), g) şi h) din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 338/97 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
    81. La articolul 53 alineatul (2), dupã litera i) se introduc şase noi litere, literele j)-o), cu urmãtorul cuprins:
    "j) amenajarea sau reamenajarea de trasee turistice, instalarea de panouri informative fãrã avizul administratorilor/custozilor ariilor naturale protejate;
    k) abandonarea animalelor domestice pe suprafaţa ariilor naturale protejate în afara pãşunilor;
    l) hrãnirea animalelor sãlbatice de cãtre orice persoanã fizicã sau juridicã pe suprafaţa ariilor naturale protejate, cu excepţia administratorilor fondurilor cinegetice şi administratorilor/custozilor ariilor naturale protejate;
    m) accesul neautorizat cu motociclete, ATV-uri, sãnii cu motor, autoturisme sau alte tipuri de autovehicule, pe suprafaţa ariilor naturale protejate, în afara drumurilor publice, a drumurilor forestiere pe care accesul nu este interzis prin semne sau bariere şi a terenurilor special amenajate şi semnalizate în acest scop;
    n) realizarea de sãpãturi, excavaţii şi orice alte lucrãri care modificã configuraţia naturalã a terenurilor din ariile naturale protejate fãrã avizul administratorilor sau, respectiv, custozilor acestora;
    o) nerespectarea prevederilor art. 22 alin. (8) lit. j)."
    82. La articolul 53 alineatul (3), litera b) se abrogã.
    83. La articolul 53 alineatul (3), literele g) şi k) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "g) comercializarea, deţinerea şi/sau transportul în scopul comercializãrii, în stare vie sau moartã, ale oricãror pãrţi sau produse provenite de la speciile prevãzute în anexa nr. 5 E fãrã autorizaţia specialã emisã de cãtre autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi pãdurilor, potrivit prevederilor art. 33 alin. (6);
    ............................................................................
    k) cele prevãzute la art. 16 lit. a), b), e), i), j) şi k) din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 338/97 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;".
    84. La articolul 53 alineatul (3), dupã litera k) se introduce o nouã literã, litera l), cu urmãtorul cuprins:
    "l) comercializarea pe piaţa internã, intracomunitarã şi exportul în orice scop al produselor derivate din focã fãrã respectarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.007/2009 ."
    85. La articolul 53, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(3^1) Constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 3.000 lei la 5.000 lei, pentru persoane fizice, şi de la 5.000 lei la 10.000 lei, pentru persoane juridice, urmãtoarele fapte:
    a) nerespectarea prevederilor Regulamentului ariei naturale protejate, în cazul în care fapta nu este sancţionatã prin alte acte normative;
    b) nerespectarea prevederilor art. 28 alin. (10);
    c) nerespectarea prevederilor art. 28^1."
    86. Articolul 55 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 55. - Anexele nr. 1-8 fac parte integrantã din prezenta ordonanţã de urgenţã şi se pot actualiza prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor, cu avizul Academiei Române."
    87. La articolul 56, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 56. - (1) La înfiinţarea prin hotãrâre a Guvernului a unui centru/a unei agenţii pentru administrarea ariilor naturale protejate, aflat/aflate în subordinea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor, atribuţiile legate de administrare vor fi preluate de cãtre aceasta."
    88. La articolul 56, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(1^1) Atribuţiile prevãzute la alin. (1) sunt detaliate în hotãrârea Guvernului privind organizarea şi funcţionarea entitãţii prevãzute la alin. (1)."
    89. Dupã articolul 56 se introduce un nou articol, articolul 56^1, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 56^1. - (1) În cazul ariilor naturale protejate de interes naţional care şi-au pierdut valoarea şi capacitatea conservativã pentru care au fost declarate iniţial, autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi pãdurilor poate dispune încetarea regimului de arie naturalã protejatã, în baza documentaţiei prevãzute la art. 11 alin. (1).
    (2) Autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi pãdurilor, în cazul ariilor naturale protejate de interes naţional care şi-au pierdut valoarea de conservare pentru care au fost declarate iniţial, în baza documentaţiei prevãzute la art. 11 alin. (1), dispune încetarea regimului de arie naturalã protejatã.
    (3) Modificarea limitelor ariilor naturale protejate de interes naţional, în sensul delimitãrii unei precizii mai bune, se face la iniţiativa structurii de administrare/custodelui ariei naturale protejate în baza unui studiu ştiinţific, cu avizul consiliului ştiinţific, cu aprobarea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor. În cazul ariilor naturale protejate de interes naţional, fãrã limite identificate pânã la aprobarea prezentei ordonanţe de urgenţã a Guvernului prin lege, stabilirea limitelor şi modificarea lor se fac prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea custodelui ariei naturale protejate respective, în baza unui studiu ştiinţific, cu avizul Academiei Române şi cu aprobarea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor."
    90. La anexa nr. 1, litera i) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "i) Arii speciale de conservare
    Ariile speciale de conservare sunt acele arii naturale protejate de interes comunitar ale cãror scopuri sunt conservarea, menţinerea şi, acolo unde este cazul, readucerea într-o stare de conservare favorabilã a habitatelor naturale şi/sau a populaţiilor speciilor pentru care situl este desemnat. Ariile naturale de conservare sunt special desemnate pentru conservarea tipurilor de habitate naturale şi a habitatelor speciilor prevãzute în anexele nr. 2 şi 3.
    Managementul ariilor speciale de conservare necesitã planuri de management adecvate, specifice siturilor desemnate sau integrate în alte planuri de management, şi mãsuri legale, administrative sau contractuale în scopul evitãrii deteriorãrii habitatelor naturale şi a habitatelor speciilor, precum şi a perturbãrii speciilor pentru care zonele au fost desemnate. Orice plan sau proiect care nu are o legãturã directã sau nu este necesar pentru managementul ariei speciale de conservare, dar care ar putea afecta în mod semnificativ aria, singur sau în combinaţie cu alte planuri ori proiecte, este supus unei evaluãri adecvate a efectelor potenţiale asupra ariei naturale protejate de interes comunitar, având în vedere obiectivele de conservare a acesteia, conform prevederilor art. 28 din prezenta ordonanţã de urgenţã.
    Ariile speciale de conservare se desemneazã prin hotãrâre a Guvernului, dupã recunoaşterea statutului lor de cãtre Comisia Europeanã, şi vor face parte din reţeaua europeanã «Natura 2000»."
    91. La anexa nr. 3, partea introductivã a punctului 3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "3. Simboluri
    Un asterisc înaintea numelui speciilor semnificã faptul cã este o specie prioritarã la nivelul Uniunii Europene."
    92. La anexa nr. 3 punctul 3 litera a) "Animale Vertebrate", poziţia "Carnivora", punctele "Canidae" şi "Mustelidae" se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "Canidae
    - *Canis lupus (Lup)
    ...........................................................................
    Mustelidae
    - Lutra lutra (Vidrã, Lutrã)"
    93. La anexa nr. 3 punctul 3 litera a) "Animale Vertebrate/Nevertebrate", poziţia "Insecta", punctul "Coleoptera" (Gândaci), liniuţa a 14-a se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "- *Phryganophilus ruficollis"
    94. La anexa nr. 3 punctul 3 litera a) "Animale Vertebrate/Nevertebrate", poziţia "Insecta", punctul "Lepidoptera" (Fluturi diurni şi nocturni), liniuţele a 2-a, a 16-a şi a 19-a se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "- *Callimorpha quatripunctaria (Euplagia, Panaxia)
    ...........................................................................
    - Lepidea morsei
    ...........................................................................
    - *Nymphalis vaualbum"
    95. La anexa nr. 3 punctul 3 litera b) "Plante Pteridophyta", poziţia "Iridaceae", liniuţa întâi se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "- Gladiolus palustris (Gladiolã)"
    96. La anexa nr. 3 punctul 3 litera b) "Plante Pteridophyta", poziţia "Ranunculaceae", liniuţa a 3-a se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "- *Pulsatilla pratensis ssp. hungarica (Dediţei)"
    97. La anexa nr. 3 punctul 3 litera b) "Plante Pteridophyta", poziţia "Apiaceae (Umbelliferae)", liniuţa a 3-a se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    " - *Ferula sadleriana (Aerel)"
    98. La anexa nr. 4 A litera a) "Animale Vertebrate", poziţia "Peşti" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "PEŞTI
    PERCIFORMES
    Percidae
    - Zingel zingel (Pietrar)
    - Gymnocephalus baloni (Ghiborţ de râu)
    ACIPENSERIFORMES
    Acipenseridae
    - Acipenser sturio (şip)"
    99. Titlul anexei nr. 5 B se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "SPECII DE ANIMALE DE INTERES NAŢIONAL
    ale cãror prelevare din naturã şi exploatare
    fac obiectul mãsurilor de management"
    100. La anexa nr. 6, litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "b) Modalitãţi de deplasare:
    - Pe cale aerianã;
    - Vehicule terestre cu motor în funcţiune;
    - Bãrci care se deplaseazã cu o vitezã mai mare de 5 km pe orã. Pentru navigaţia maritimã, se poate autoriza, din motive de siguranţã, utilizarea bãrcilor cu motor cu o vitezã pânã la 18 km/h.
    Autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi pãdurilor informeazã Comisia Europeanã cu privire la toate autorizaţiile acordate."
    ART. II
    La data intrãrii în vigoare a prezentei legi, se abrogã <>art. I din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 154/2008 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sãlbatice şi a <>Legii vânãtorii şi a protecţiei fondului cinegetic nr. 407/2006, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 787 din 25 noiembrie 2008.
    ART. III
    <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sãlbatice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 442 din 29 iunie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta lege, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

    Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicatã.

                        PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                             ROBERTA ALMA ANASTASE

                             PREŞEDINTELE SENATULUI
                               MIRCEA-DAN GEOANÃ


    Bucureşti, 7 aprilie 2011.
    Nr. 49.

                                     -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016