Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 1.864 din 21 decembrie 2006  pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 102/2005 privind libera circulaţie pe teritoriul României a cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi a cetăţenilor Confederaţiei Elveţiene şi pentru stabilirea formei şi conţinutului documentelor care se eliberează cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi cetăţenilor Confederaţiei Elveţiene şi membrilor lor de familie*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 1.864 din 21 decembrie 2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 102/2005 privind libera circulaţie pe teritoriul României a cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi a cetăţenilor Confederaţiei Elveţiene şi pentru stabilirea formei şi conţinutului documentelor care se eliberează cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi cetăţenilor Confederaţiei Elveţiene şi membrilor lor de familie*)

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 239 din 9 aprilie 2012
    *) Republicată în temeiul art. II din Hotărârea Guvernului nr. 852/2011 privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.864/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 102/2005 privind libera circulaţie pe teritoriul României a cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European şi pentru stabilirea formei şi conţinutului documentelor care se eliberează cetăţenilor Uniunii Europene şi membrilor lor de familie, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 665 din 19 septembrie 2011, dându-se textelor o nouă numerotare
    Hotărârea Guvernului nr. 1.864/2006 a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.051 din 29 decembrie 2006.
    ART. 1
    (1) Se aprobă Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 102/2005 privind libera circulaţie pe teritoriul României a cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi a cetăţenilor Confederaţiei Elveţiene, prevăzute în anexa nr. 1.
    (2) Se aprobă forma şi conţinutul certificatului de înregistrare şi ale cărţii de rezidenţă permanentă care se eliberează cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi cetăţenilor Confederaţiei Elveţiene, precum şi ale cărţii de rezidenţă şi ale cărţii de rezidenţă permanentă care se eliberează membrilor de familie ai acestora, cetăţeni ai unor state terţe, prevăzute în anexele nr. 2-7.

    ART. 2
    Documentele prevăzute la art. 1 alin. (2) se eliberează titularilor după achitarea costului acestora, a costurilor operaţiunilor de emitere, precum şi, după caz, a altor taxe şi tarife stabilite conform legii, în aceleaşi condiţii ca şi pentru cetăţenii români.

    ART. 3
    (1) Documentele prevăzute la art. 1 alin. (2) vor fi realizate prin grija Ministerului Administraţiei şi Internelor.
    (2) Materialele necesare producerii cărţilor de rezidenţă şi cărţilor de rezidenţă permanentă prevăzute la art. 1 alin. (2) se achiziţionează de către Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date şi se distribuie cu titlu gratuit Oficiului Român pentru Imigrări.
    (3) Confecţionarea cărţilor de rezidenţă şi cărţilor de rezidenţă permanentă prevăzute la art. 1 alin. (2) se realizează de către Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date.
    (4) Contravaloarea cărţilor de rezidenţă şi cărţilor de rezidenţă permanentă prevăzute la art. 1 alin. (2) se constituie venit la bugetul de stat.
    (5) În termen de 30 de zile de la data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României, Partea I, Oficiul Român pentru Imigrări şi Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor vor încheia un protocol de colaborare în vederea producerii documentelor care se eliberează cetăţenilor Uniunii Europene şi membrilor de familie ai acestora.

    ART. 4
    (1) În termen de un an de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, cetăţenii Uniunii Europene şi membrii de familie ai acestora, care îşi exercită dreptul de rezidenţă în România şi care au obţinut anterior un drept de şedere potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sunt obligaţi să se prezinte la formaţiunile teritoriale ale Oficiului Român pentru Imigrări în vederea preschimbării documentelor eliberate în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu cele corespunzătoare, prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 102/2005 privind libera circulaţie pe teritoriul României a cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi a cetăţenilor Confederaţiei Elveţiene, republicată.
    (2) Preschimbarea documentelor prevăzute la alin. (1) se efectuează cu aplicarea dispoziţiilor art. 2.
    (3) După expirarea termenului prevăzut la alin. (1), documentele eliberate cetăţenilor Uniunii Europene şi membrilor de familie ai acestora în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pot fi reţinute de către autorităţile competente şi transmise de îndată Oficiului Român pentru Imigrări, titularul fiind îndrumat să se adreseze formaţiunii teritoriale a Oficiului Român pentru Imigrări pe raza căreia acesta declară că şi-a stabilit rezidenţa, în vederea eliberării documentelor prevăzute în art. 13, art. 14 alin. (1), art. 16 alin. (1) şi art. 22 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 102/2005, republicată.
    (4) Autorităţile competente prevăzute la alin. (3) sunt:
    a) Oficiul Român pentru Imigrări;
    b) Inspectoratul General al Poliţiei Române;
    c) Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră;
    d) Inspectoratul General al Jandarmeriei Române.


    ART. 5
    Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART. 6
    Prezenta hotărâre intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2007.

    ANEXA 1

    NORME METODOLOGICE

    ANEXA 2

    (1) Certificatul de înregistrare - Conţinutul documentului
    Certificatul de înregistrare cuprinde următoarele date:
    a) codul ţării (ROU);
    b) denumirea documentului (CERTIFICAT DE ÎNREGISTRARE);
    c) codul numeric personal;
    d) seria - pretipărită;
    e) numele şi prenumele;
    f) data şi locul naşterii;
    g) cetăţenia;
    h) adresa din România;
    i) formaţiunea teritorială a Oficiului Român pentru Imigrări care a emis documentul;
    j) numărul de înregistrare al documentului;
    k) valabilitatea documentului;
    l) ştampila autorităţii emitente.


    (2) Forma şi dimensiunile documentului
    - Hârtie securizată de dimensiune A5, personalizată prin imprimare laser sau cu jet de cerneală.
    – Elemente de particularizare a certificatului de înregistrare: ...
    – drapelul Uniunii Europene având dimensiunile 70 x 47, poziţionat în zona mediană a documentului;
    – Stema României, realizată color, conform prevederilor Legii nr. 102/1992 privind stema şi sigiliul ţării, având dimensiunile 34 x 47, poziţionată în dreapta drapelului Uniunii Europene în zona mediană a documentului.
    – Fond - imprimarea fundalului în curcubeu.
    – Textul tipărit cu caracterele alfabetului latin, în 3 limbi: română, engleză şi franceză.
    Caracteristicile, rubricaţia, numărul şi tipul elementelor de siguranţă vor putea fi adaptate în funcţie de dinamica reglementărilor Uniunii Europene în domeniu.



    ANEXA 3

    (1) Cartea de rezidenţă pentru membrul de familie al unui cetăţean al Uniunii - Conţinutul documentului
    Cartea de rezidenţă pentru membrul de familie al unui cetăţean al Uniunii cuprinde următoarele date:
    a) codul ţării (ROU);
    b) denumirea documentului (CARTE DE REZIDENŢĂ PENTRU MEMBRUL DE FAMILIE AL UNUI CETĂŢEAN AL UNIUNII);
    c) codul numeric personal;
    d) seria şi numărul documentului;
    e) numele şi prenumele;
    f) sexul;
    g) data şi locul naşterii;
    h) cetăţenia;
    i) adresa din România;
    j) formaţiunea teritorială a Oficiului Român pentru Imigrări care a emis documentul;
    k) valabilitatea documentului;
    l) fotografia titularului.


    (2) Forma şi dimensiunile documentului
    - Format tip cartelă, tipărită pe o singură faţă, cu dimensiunile: 105 mm lungime, 74 mm lăţime, 0,7 mm grosime şi structura formată din două straturi transparente, între care se introduce suportul pentru fotografie, text şi alte inscripţionări; cele trei straturi sunt asamblate tehnologic, formând un tot unitar.
    – Fotografia: color, având dimensiunile 25 x 32,5 mm, executată cu mijloace informatice direct pe suportul cărţii de rezidenţă.
    – Elemente de particularizare a cărţii de rezidenţă:
    – drapelul Uniunii Europene având dimensiunile 33 x 22 mm, poziţionat în zona mediană a documentului;
    – Stema României, realizată color, conform, prevederilor Legii nr. 102/1992 privind stema ţării şi sigiliul statului, având dimensiunile 16 x 22 mm, poziţionată în dreapta drapelului Uniunii Europene în zona mediană a documentului.
    – Fond - fonta de siguranţă, asemănătoare celei aplicate pe bancnote, constând dintr-un desen complex de culoare verde.
    – Zona de citire automată cu caractere identificabile optic:
    – Poziţionare: partea inferioară a documentului.
    – Dimensiuni: lungime 102 mm; lăţime 17 mm.
    – Textul tipărit la imprimantă laser color, cu caracterele alfabetului latin, în 3 limbi: română, engleză şi franceză.
    Caracteristicile, rubricaţia, numărul şi tipul elementelor de siguranţă vor putea fi adaptate în funcţie de dinamica reglementărilor Uniunii Europene în domeniu.



    ANEXA 4

    (1) Cartea de rezidenţă pentru membrul de familie al unui cetăţean al Confederaţiei Elveţiene - Conţinutul documentului
    Cartea de rezidenţă pentru membrul de familie al unui cetăţean al Confederaţiei Elveţiene cuprinde următoarele date:
    a) codul ţării (ROU);
    b) denumirea documentului (CARTE DE REZIDENŢĂ PENTRU MEMBRUL DE FAMILIE AL UNUI CETĂŢEAN AL CONFEDERAŢIEI ELVEŢIENE);
    c) codul numeric personal;
    d) seria şi numărul documentului;
    e) numele şi prenumele;
    f) sexul;
    g) data şi locul naşterii;
    h) cetăţenia;
    i) adresa din România;
    j) formaţiunea teritorială a Oficiului Român pentru Imigrări care a emis documentul;
    k) valabilitatea documentului;
    l) fotografia titularului.


    (2) Forma şi dimensiunile documentului:
    - Format tip cartelă, tipărită pe o singură faţă, cu dimensiunile: 105 mm lungime, 74 mm lăţime, 0,7 mm grosime şi structura formată din două straturi transparente, între care se introduce suportul pentru fotografie, text şi alte inscripţionări; cele trei straturi sunt asamblate tehnologic, formând un tot unitar.
    – Fotografia: color, având dimensiunile 25 x 32,5 mm, executată cu mijloace informatice direct pe suportul cărţii de rezidenţă.
    – Elemente de particularizare a cărţii de rezidenţă:
    – drapelul Uniunii Europene având dimensiunile 33 x 22 mm, poziţionat în zona mediană a documentului;
    – stema României, realizată color, conform prevederilor Legii nr. 102/1992 privind stema ţării şi sigiliul statului, având dimensiunile 16 x 22 mm, poziţionată în dreapta drapelului Uniunii Europene în zona mediană a documentului.
    – Fond - fonta de siguranţă, asemănătoare celei aplicate pe bancnote, constând dintr-un desen complex de culoare verde.
    – Zona de citire automată cu caractere identificabile optic:
    – poziţionare: partea inferioară a documentului;
    – dimensiuni: lungime 102 mm; lăţime 17 mm.
    – Textul tipărit la imprimantă laser color, cu caracterele alfabetului latin, în 3 limbi: română, engleză şi franceză.
    Caracteristicile, rubricaţia, numărul şi tipul elementelor de siguranţă vor putea fi adaptate în funcţie de dinamica reglementărilor Uniunii Europene în domeniu.



    ANEXA 5

    (1) Cartea de rezidenţă permanentă - Conţinutul documentului
    Cartea de rezidenţă permanentă cuprinde următoarele date:
    a) codul ţării (ROU);
    b) denumirea documentului (CARTE DE REZIDENŢĂ PERMANENTĂ);
    c) codul numeric personal;
    d) seria şi numărul documentului;
    e) numele şi prenumele;
    f) sexul;
    g) data şi locul naşterii;
    h) statul membru de origine;
    i) adresa din România;
    j) formaţiunea teritorială a Oficiului Român pentru Imigrări care a emis documentul;
    k) valabilitatea documentului;
    l) fotografia titularului.


    (2) Forma şi dimensiunile documentului
    - Format tip cartelă, tipărită pe o singură faţă, cu dimensiunile: 105 mm lungime, 74 mm lăţime, 0,7 mm grosime şi structura formată din două straturi transparente, între care se introduce suportul pentru fotografie, text şi alte inscripţionări; cele trei straturi sunt asamblate tehnologic, formând un tot unitar.
    – Fotografia: color, având dimensiunile 25 x 32,5 mm, executată cu mijloace informatice direct pe suportul cărţii de rezidenţă permanentă.
    – Elemente de particularizare a cărţii de rezidenţă permanentă:
    – drapelul Uniunii Europene având dimensiunile 33 x 22 mm, poziţionat în zona mediană a documentului;
    – Stema României, realizată color, conform prevederilor Legii nr. 102/1992 privind stema ţării şi sigiliul statului, având dimensiunile 16 x 22 mm, poziţionată în dreapta drapelului Uniunii Europene în zona mediană a documentului.
    – Fond - fonta de siguranţă, asemănătoare celei aplicate pe bancnote, constând dintr-un desen complex de culoare roz.
    – Zona de citire automată cu caractere identificabile optic:
    – Poziţionare: partea inferioară a documentului.
    – Dimensiuni: lungime 102 mm; lăţime 17 mm.
    – Textul tipărit la imprimantă laser color, cu caracterele alfabetului latin, în 3 limbi: română, engleză şi franceză.
    Caracteristicile, rubricaţia, numărul şi tipul elementelor de siguranţă vor putea fi adaptate în funcţie de dinamica reglementărilor Uniunii Europene în domeniu.



    ANEXA 6

    (1) Cartea de rezidenţă permanentă pentru membrul de familie al unui cetăţean al Uniunii - Conţinutul documentului
    Cartea de rezidenţă permanentă pentru membrul de familie al unui cetăţean al Uniunii cuprinde următoarele date:
    a) codul ţării (ROU);
    b) denumirea documentului (CARTE DE REZIDENŢĂ PERMANENTĂ PENTRU MEMBRUL DE FAMILIE AL UNUI CETĂŢEAN AL UNIUNII);
    c) codul numeric personal;
    d) seria şi numărul documentului;
    e) numele şi prenumele;
    f) sexul;
    g) data şi locul naşterii;
    h) cetăţenia;
    i) adresa din România;
    j) formaţiunea teritorială a Oficiului Român pentru Imigrări care a emis documentul;
    k) valabilitatea documentului;
    l) fotografia titularului.


    (2) Forma şi dimensiunile documentului
    - Format tip cartelă, tipărită pe o singură faţă, cu dimensiunile: 105 mm lungime, 74 mm lăţime, 0,7 mm grosime şi structura formată din două straturi transparente, între care se introduce suportul pentru fotografie, text şi alte inscripţionări; cele trei straturi sunt asamblate tehnologic, formând un tot unitar.
    – Fotografia: color, având dimensiunile 25 x 32,5 mm, executată cu mijloace informatice direct pe suportul cărţii de rezidenţă permanentă.
    – Elemente de particularizare a cărţii de rezidenţă permanentă:
    – drapelul Uniunii Europene având dimensiunile 33 x 22 mm, poziţionat în zona mediană a documentului;
    – Stema României, realizată color, conform prevederilor Legii nr. 102/1992 privind stema ţării şi sigiliul ţării, având dimensiunile 16 x 22 mm, poziţionată în dreapta drapelului Uniunii Europene în zona mediană a documentului.
    – Fond - fonta de siguranţă, asemănătoare celei aplicate pe bancnote, constând dintr-un desen complex de culoare verde.
    – Zona de citire automată cu caractere identificabile optic:
    – Poziţionare: partea inferioară a documentului.
    – Dimensiuni: lungime 102 mm; lăţime 17 mm.
    – Textul tipărit la imprimantă laser color, cu caracterele alfabetului latin, în 3 limbi: română, engleză şi franceză.
    Caracteristicile, rubricaţia, numărul şi tipul elementelor de siguranţă vor putea fi adaptate în funcţie de dinamica reglementărilor Uniunii Europene în domeniu.



    ANEXA 7

    (1) Cartea de rezidenţă permanentă pentru membrul de familie al unui cetăţean al Confederaţiei Elveţiene - Conţinutul documentului
    Cartea de rezidenţă permanentă pentru membrul de familie al unui cetăţean al Confederaţiei Elveţiene cuprinde următoarele date:
    a) codul ţării (ROU);
    b) denumirea documentului (CARTE DE REZIDENŢĂ PERMANENTĂ PENTRU MEMBRUL DE FAMILIE AL UNUI CETĂŢEAN AL CONFEDERAŢIEI ELVEŢIENE);
    c) codul numeric personal;
    d) seria şi numărul documentului;
    e) numele şi prenumele;
    f) sexul;
    g) data şi locul naşterii;
    h) cetăţenia;
    i) adresa din România;
    j) formaţiunea teritorială a Oficiului Român pentru Imigrări care a emis documentul;
    k) valabilitatea documentului;
    l) fotografia titularului.


    (2) Forma şi dimensiunile documentului
    - Format tip cartelă, tipărită pe o singură faţă, cu dimensiunile: 105 mm lungime, 74 mm lăţime, 0,7 mm grosime şi structura formată din două straturi transparente, între care se introduce suportul pentru fotografie, text şi alte inscripţionări; cele 3 straturi sunt asamblate tehnologic, formând un tot unitar.
    – Fotografia: color, având dimensiunile 25 x 32,5 mm, executată cu mijloace informatice direct pe suportul cărţii de rezidenţă permanentă.
    – Elemente de particularizare a cărţii de rezidenţă permanentă:
    – drapelul Uniunii Europene având dimensiunile 33 x 22 mm, poziţionat în zona mediană a documentului;
    – stema României, realizată color, conform prevederilor Legii nr. 102/1992 privind stema ţării şi sigiliul statului, având dimensiunile 16 x 22 mm, poziţionată în dreapta drapelului Uniunii Europene în zona mediană a documentului.
    – Fond - fonta de siguranţă, asemănătoare celei aplicate pe bancnote, constând dintr-un desen complex de culoare verde.
    – Zona de citire automată cu caractere identificabile optic:
    – poziţionare: partea inferioară a documentului;
    – dimensiuni: lungime 102 mm; lăţime 17 mm.
    – Textul tipărit la imprimantă laser color, cu caracterele alfabetului latin, în 3 limbi: română, engleză şi franceză.
    Caracteristicile, rubricaţia, numărul şi tipul elementelor de siguranţă vor putea fi adaptate în funcţie de dinamica reglementărilor Uniunii Europene în domeniu.



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016