Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   AMENDAMENT din 22 mai 2014  la codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul IBC) - la Rezoluţia MEPC.250(66) şi la Rezoluţia MSC.369(93)    Twitter Facebook
Cautare document

 AMENDAMENT din 22 mai 2014 la codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul IBC) - la Rezoluţia MEPC.250(66) şi la Rezoluţia MSC.369(93)

EMITENT: ORGANIZAŢIA MARITIMĂ INTERNAŢIONALĂ
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 745 din 6 octombrie 2015

    Capitolul 1 - Generalităţi
    1. Se adaugă noile paragrafe 1.3.37 şi 1.3.38 după cum urmează:
    "1.3.37 Purjare înseamnă introducerea gazului inert într-un tanc care este deja într-o stare cu atmosferă inertă cu scopul de a reduce şi mai mult conţinutul de oxigen; şi/sau de a reduce conţinutul existent de vapori de hidrocarburi sau alţi vapori inflamabili la un nivel sub care combustia nu poate fi întreţinută dacă se introduce ulterior aer în tanc.
    1.3.38 Degazare înseamnă procesul prin care un sistem portabil sau fix de ventilaţie este utilizat pentru a introduce aer proaspăt într-un tanc cu scopul de a reduce concentraţia de vapori sau gaze potenţial periculoase la un nivel care permite intrarea în tanc în condiţii de siguranţă."

    Capitolul 2 - Capacitatea de supravieţuire a navei şi amplasarea tancurilor de marfă
    2.2. - Bordul liber şi stabilitatea în stare intactă
    2. Titlul secţiunii 2.2 se modifică după cum urmează:
    "Bordul liber şi stabilitatea"

    3. Se adaugă un nou subparagraf 2.2.6 după cum urmează:
    "2.2.6 Toate navele cărora li se aplică Codul trebuie să fie dotate cu un calculator de stabilitate, capabil să verifice conformitatea cu cerinţele privind stabilitatea în stare intactă şi de avarie, aprobat de către Administraţie, având în vedere standardele de performanţă recomandate de către Organizaţie:
    .1 navele construite înainte de 1 ianuarie 2016 trebuie să respecte această cerinţă la prima inspecţie de reînnoire programată pentru navă la 1 ianuarie 2016 sau după această dată, dar nu mai târziu de 1 ianuarie 2021;
    .2 fără a aduce atingere cerinţelor de la 2.2.6.1, un calculator de stabilitate montat pe o navă construită înainte de 1 ianuarie 2016 nu este necesar să fie înlocuit dacă este capabil să verifice conformitatea cu cerinţele privind stabilitatea în stare intactă şi de avarie, spre satisfacţia Administraţiei; şi
    .3 în scopul controlului efectuat în conformitate cu regula 16 din anexa II la MARPOL, Administraţia trebuie să emită un document de aprobare pentru calculatorul de stabilitate."

    4. Se adaugă un nou subparagraf 2.2.7 după cum urmează:
    "2.2.7 Administraţia poate da o derogare de la cerinţele din paragraful 2.2.6 pentru următoarele nave, cu condiţia ca procedurile utilizate pentru verificarea stabilităţii în stare intactă şi de avarie să menţină acelaşi grad de siguranţă ca în cazul în care ar fi încărcate în conformitate cu condiţiile aprobate. Orice astfel de derogare trebuie să fie în mod corespunzător specificată în Certificatul internaţional de conformitate la care se face referire în paragraful 1.5.4:
    .1 navele destinate unui anumit serviciu, cu un număr limitat de permutări ale încărcăturii astfel încât toate condiţiile anticipate au fost aprobate în informaţiile privind stabilitatea furnizate comandantului în conformitate cu cerinţele de la paragraful 2.2.5;
    .2 navele la care verificarea stabilităţii se face de la distanţă printr-un mijloc aprobat de către Administraţie;
    .3 navele care sunt încărcate în condiţii conforme celor dintr-o gamă aprobată de condiţii de încărcare; sau
    .4 navele construite înainte de 1 ianuarie 2016 prevăzute cu curbe KG/GM de limitare aprobate care acoperă toate cerinţele aplicabile privind stabilitatea în stare intactă şi de avarie."

    Capitolul 8 - Aerisirea tancurilor de marfă şi dispozitive de degazare
    5. În paragraful 8.1.5, referinţele la "regulile II-2/4.5.3 şi 4.5.6 din SOLAS" se înlocuiesc cu referinţele la "regulile II-2/4.5.3, 4.5.6 şi 16.3.2 din SOLAS".

    6. Se introduce un nou paragraf 8.5 după cum urmează:
    "8.5 Purjarea tancurilor de marfă
    Atunci când aplicarea gazului inert este cerută de paragraful 11.1.1, înainte de degazare, tancurile de marfă trebuie să fie purjate cu gaz inert introdus prin tubulaturi de evacuare având aria secţiunii transversale astfel încât să poată fi menţinută o viteză de ieşire de cel puţin 20 m/s atunci când oricare trei tancuri sunt alimentate simultan cu gaz inert. Orificiile de evacuare trebuie să se afle la o înălţime de cel puţin 2 m deasupra nivelului punţii. Purjarea trebuie să continue până când concentraţia de vapori de hidrocarburi sau alţi vapori inflamabili în tancurile de marfă a fost redusă la mai puţin de 2% în volum."

    7. Paragraful 8.5 şi subparagrafele 8.5.1, 8.5.2 şi 8.5.3 existente se renumerotează ca paragraful 8.6 şi, respectiv, subparagrafele 8.6.1, 8.6.2 şi 8.6.3. În paragrafele renumerotate 8.6.2 şi 8.6.3, numerele paragrafelor la care se face referire "8.5.1", "8.5.1.2" şi "8.5.1.3" se înlocuiesc cu "8.6.1", "8.6.1.2" şi, respectiv, "8.6.1.3".

    Capitolul 9 - Controlul atmosferei
    8. Partea introductivă a paragrafului 9.1.3 se înlocuieşte cu următorul text:
    "9.1.3 În cazul în care inertizarea sau izolarea de protecţie a tancurilor de marfă este cerută de prezentul cod în coloana «h» din capitolul 17:"

    Capitolul 11 - Protecţia contra incendiului şi stingerea incendiului
    9. Subparagraful 11.1.1.1 se înlocuieşte cu următorul:
    "11.1.1.1 Regulile 10.8 şi 10.9 nu trebuie să se aplice;"

    Capitolul 15 - Cerinţe speciale
    10. Paragraful 15.13.5 se înlocuieşte cu următorul:
    "15.13.5 Când un produs care conţine un inhibitor dependent de oxigen urmează să fie transportat:
    .1 într-o navă pentru care se cere inertizare conform regulii II-2/4.5.5 din SOLAS, aşa cum a fost amendată, aplicarea gazului inert nu trebuie să aibă loc înaintea încărcării sau pe durata voiajului, însă trebuie să fie efectuată înaintea începerii descărcării;
    .2 într-o navă la care regula II-2/4.5.5 din SOLAS, aşa cum a fost amendată, nu se aplică, produsul poate fi transportat fără inertizare (în tancuri a căror mărime nu depăşeşte 3.000 mc). Dacă urmează să se aplice inertizarea la o astfel de navă, atunci aplicarea gazului inert nu trebuie să aibă loc înaintea încărcării sau pe durata voiajului, însă trebuie să fie efectuată înaintea începerii descărcării."

    Capitolul 17 - Rezumatul cerinţelor minime
    11. Notele explicative pentru "Controlul atmosferei din tanc (coloana h)" se înlocuiesc cu următoarele:

    "Controlul atmosferei Inert: inertizare (9.1.2.1)
    din tanc (coloana h) Strat: izolare de protecţie cu lichid sau gaz
                                    (9.1.2.2)
                            Uscat: prin uscare (9.1.2.3)
                            Vent.: ventilaţie naturală sau forţată (9.1.2.4)
                            Nu: nu sunt cerinţe speciale conform prezentului
                                    cod (inertizarea ar putea fi cerută conform
                                    SOLAS)"



    Certificatul de conformitate
    12. Paragraful 6 se înlocuieşte cu următorul:
    "6 Nava trebuie să fie încărcată:
    .1*) numai în conformitate cu condiţiile de încărcare care au fost verificate că satisfac cerinţele privind stabilitatea în stare intactă şi de avarie cu ajutorul calculatorului de stabilitate aprobat, instalat în conformitate cu paragraful 2.2.6 din Cod;
    .2*) în cazul în care este acordată o derogare permisă în temeiul paragrafului 2.2.7 din Cod şi nu a fost instalat calculatorul de stabilitate aprobat, cerut de paragraful 2.2.6 din Cod, încărcarea trebuie să fie făcută în conformitate cu una sau mai multe dintre următoarele metode aprobate:
      (i) în conformitate cu condiţiile de încărcare prevăzute în manualul de încărcare aprobat la data de ............, ştampilat şi semnat de un inspector responsabil al Administraţiei sau al unei organizaţii recunoscute de către Administraţie; sau
      (ii) în conformitate cu condiţiile de încărcare verificate de la distanţă, utilizând un mijloc aprobat ............; sau
      (iii) în conformitate cu o condiţie de încărcare care se află într-o gamă aprobată de condiţii definite în manualul de încărcare aprobat la care se face referire la punctul (i) de mai sus; sau
      (iv) în conformitate cu o condiţie de încărcare verificată, utilizând valorile KG/GM critice aprobate, definite în manualul de încărcare aprobat la care se face referire la punctul (i) de mai sus;
    .3*) în conformitate cu limitările de încărcare anexate la prezentul certificat.
    În cazul în care este necesară încărcarea navei altfel decât în conformitate cu instrucţiunile de mai sus, atunci calculele necesare pentru a se justifica condiţiile de încărcare propuse trebuie să fie comunicate Administraţiei care a emis certificatul, care poate autoriza în scris adoptarea condiţiilor de încărcare propuse.
──────────
    *) Se şterge, după caz.
──────────

                       ----
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice